Gå til innhold

@neas

Gjest @nea

Anbefalte innlegg

Så trist å høre om pusen din da. Jeg har jo selv nettopp hatt mine to pusejenter under kniven, og det er absolutt ikke noe gøy å se at de små firbeinte har det vondt, og at det ikke er så mye man kan gjøre for de... :sjenert:

får håpe pusen din snart blir frisk igjen.

Og en stooor- :klem: til matmor, som er så snill med pusekatten sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Loevinna :klem: Er ikke noe morsomt å se at hun gjerne vil ha av seg skjermen, og at hun ikke får til å vaske seg selv... Hun har ikke prøvd å klødd seg det siste døgnet, så jeg er nesten litt fristet til å prøve uten skjermen :sjenert: Synes litt synd på henne ja...

Har hatt en veeeldig avslappende dag, men likevel har jeg vært litt effektiv. Skrevet en del på praksisoppgaven i dag i tillegg til at jeg har gjort en del jobbsøketing. Spurte en sykepleier på jobben om jeg kunne bruke henne som referanse, og det var greit. Fikk en del tips fra henne også som forhåpentligvis kommer til å hjelpe meg i denne prosessen. Nå sitter jeg og pusler litt med jobbsøknaden min, prøver å få fram mine gode sider uten at det skal bli helt over the top liksom :ler: Ikke enkelt det der!

Sambo og jeg har kosa oss med nachos, og nå er det snart på tide å ta frem smågodtet :sikle: Tror kanskje søs kommer på besøk en liten tur, det blir koselig. Blir vel sittende og se på en del serier utover kvelden da kan jeg tenke meg, har masse nedlastet som vi ikke har sett enda. Også holder jeg på å laste ned nyeste Grey's :hoppe:

Håper dere alle får en fortryllende fredagskveld :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen min har gått mye med krage :ler: Dersom jeg kan holde henne under oppsikt hele tiden, så tar jeg den av henne en gang i mellom når hun vil vaske seg... Hvis hun legger seg til å sove på pleddet sitt (som er i soffan) så lar jeg henne sove litt også... Tar på skjermen igjen etter en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg må gjøre det sånn som deg ja, iss. Har prøvd uten skjerm noen timer nå. Pusen syntes det var veldig godt å få den av, vaska seg i ansiktet kjeempelenge :) Men nå har hu begynt å slikke litt på sårene, så når vi legger oss nå skal skjermen på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loevinna! :) Går bra med pusekatten, men pusemoren er det litt verre med :forvirret:

Stakk meg på en brukt sprøytespiss på jobb i dag :redd: Egentlig veldig liten sjans for at jeg har blitt smittet med noe, brukeren jeg var til var ei ordentlig dame. Åsså blødde jeg en del fra stikket etterpå, vaska hånda og sprita meg. Det eneste som er litt kjedelig er at jeg må ta blodprøver. Må ringe legekontoret i morgen og høre hvordan vi skal gjøre det, men vanlig prosedyre er vel å ta en nå, og en om ca. tre måneders tid. Og jeg som haaaater blodprøver :tristbla: Blir uggen bare av tanken på å ta en...

Jaja.

Nå skal jeg ordne og pynte meg litt før vi drar på bursdag til et familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten kjøpt meg ny bukse! :hoppe: 600 kroner på Vero Moda, knallfornøyd! Blir litt morsommere å pynte seg også når man har noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loevinna! :) Går bra med pusekatten, men pusemoren er det litt verre med  :forvirret:

Stakk meg på en brukt sprøytespiss på jobb i dag  :redd:  Egentlig veldig liten sjans for at jeg har blitt smittet med noe, brukeren jeg var til var ei ordentlig dame. Åsså blødde jeg en del fra stikket etterpå, vaska hånda og sprita meg. Det eneste som er litt kjedelig er at jeg må ta blodprøver. Må ringe legekontoret i morgen og høre hvordan vi skal gjøre det, men vanlig prosedyre er vel å ta en nå, og en om ca. tre måneders tid. Og jeg som haaaater blodprøver  :tristbla:  Blir uggen bare av tanken på å ta en...

Jaja.

Nå skal jeg ordne og pynte meg litt før vi drar på bursdag til et familiemedlem.

Det kan jeg godt forstå er skummelt. Jeg hater selv å ta blodprøver, selv bare det bittelille stikket man får i fingertuppen.. :sjenert:

Og jeg har selv rota meg bort i en fyr som løy til meg om at han hadde hiv.... Men jeg gikk med tunge tanker i 1/2 år før jeg turde å ta en hivtest.. Som heldigvis var negativ.. Men for et helvete det er å gå med slike tanker og en uvisshet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har selv rota meg bort i en fyr som løy til meg om at han hadde hiv.... Men jeg gikk med tunge tanker i 1/2 år før jeg turde å ta en hivtest.. Som heldigvis var negativ.. Men for et helvete det er å gå med slike tanker og en uvisshet... :sjenert:

Uffda, det hørtes ikke noe særlig ut... :forvirret: Og her sitter jeg og klager over at jeg har stukket meg på en brukt sprøytespiss hvor sannsynligheten er minimal for at jeg har blitt smittet med noe ulumskheter... Skjønner godt at det tok såpass lang tid å manne seg opp før du tok den hivtesten iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, det hørtes ikke noe særlig ut...  :forvirret:  Og her sitter jeg og klager over at jeg har stukket meg på en brukt sprøytespiss hvor sannsynligheten er minimal for at jeg har blitt smittet med noe ulumskheter... Skjønner godt at det tok såpass lang tid å manne seg opp før du tok den hivtesten iallefall...

Men på en annen side, så var det like greit at jeg ventet med den testen.. For da slapp jeg å vente nye 3 mnd for å ta en ny test. Da hadde det gått så lang tid at testen var sikker. Men fyren var (og er sikkert enda..) psykisk syk.. Så opp i det hele så synes jeg mer synd på han enn meg.. men morro var det ikke... :forvirret: Misunner ingen å måtte ta slike tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Ekkelt at du stakk deg da! Det går nok ganske så sikkert helt bra,men morsomt er det ikke nei!

Håper du har hatt ei fin helg og at du sover godt nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det da, Loevinna. Sånn sett er den første prøven litt ubrukelig. Jeg VET at jeg ikke har noe ulumskheter fra før av, men det er vel best å ta en nullprøve uansett.

Ekke morsomt nei, Mrs. Potter :riste:

Har ikke fått konsentrert meg så bra om oppgaven i dag da... :sjenert: Har fått snakket med sjefen min ang. prosedyre etter stikkskade og slikt, men det var litt mangelfullt på arbeidsplassen min gitt... Fikk høre hva som var vanlig andre steder, og det var visst bare blodprøve rett etter stikkskade og tre måneder senere. Snakket med legekontoret, men de hadde ikke mulighet til å ta blodprøve av meg i dag siden jeg ringte litt sent. Skal derfor nedover å ta så fort jeg våkner i morgen tidlig. Greit å ha det unnagjort :sjenert:

Sjekket opp litt på nettet og snakket med ei studievenninne om dette i dag, og begynner å lure på om jeg burde ha en vaksine mot hepatitt? :klø: Får snakke med de på legekontoret om det i morgen, men jeg tror kanskje det bør taes innen et visst antall timer. Uansett er det jo minimal sjanse for smitte, men det er godt å tenke på at man har gjort det man kan for å unngå eventuell smitte da.

Jeje, sitter og ser Farmen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har stikki meg jeg og en gang, ikke no gøy. :forvirret:

Jeg har tenkt til å vaksinere meg jeg og. Greit å slippe unna hep A og B. Man veit jo aldri hva man kan få når man er så uheldig å stikke seg.

Men det ble tatt blodprøve av brukeren??

Det er fast prosedyre.

Endret av Lamadama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaksinerte du deg ikke mot hepatitt når du stakk deg den gangen? Lurer på om det også er vanlig prosedyre eller ikke :klø:

Har ikke blitt tatt blodprøve av brukeren enda nei, jeg prøvde å ringe fastlegen til vedkommende i dag. Jobben sa at fastlegen kunne vurdere om brukeren skulle involveres eller ikke... Tenkte egentlig at det var fast prosedyre jeg også. Det er jo selvfølgelig frivillig fra brukerens side, men jeg trodde at det bestandig han/hun ble spurt om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å ta blodprøve! :hoppe: Det var egentlig ikke så verst denne gangen. Fortalte dama som skulle ta den at jeg brukte å bli uggen og svimmel når jeg tar blodprøve, så da fikk jeg ligge på en benk mens hu tok den istedet. Og da kjente jeg jo bare nålestikket, som egentlig ikke er så vondt i seg selv. Så denne gangen fikk jeg ikke en slik reaksjon :)

Snakket litt med de på legekontoret ang. vaksine mot hepatitt. Det var ikke nødvendig å ta dette i ettertid, men de mente arbeidsplassen burde sørge for vaksinasjon av ansatte for å forebygge hepatitt i forbindelse med stikkskader. Skal snakke med sjefen om dette.

Knoter med oppgaven enda... Såvidt begynt på drøftinga. Blir vel til at jeg skriver en del under forelesningene onsdag, torsdag og fredag tenker jeg. Hvis forelesningene ikke er så interessante, så er det greit å bruke tida til noe fornuftig istedet. Så jeg gidder ikke å stresse så mye med oppgaven her, den blir vel ferdig til fredagen uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øm i hånda etter blodprøven enda :forvirret: Skulle jo egentlig på trening i ettermiddag jeg, men det ble ikke noe av det nei... Dusja istad, og det var litt vanskelig å sjamponere håret mitt. Håper virkelig det blir bedre til i morgen, kanskje det blir litt lettere å skrive oppgave da :sjenert:

Bestilt klær fra h&m i dag :hoppe: Litt basictopper, singleter og en hvit omslagscardigan. Kommer vel til neste uke en gang *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått mail fra ei avdeling på sykehuset :hoppe: Har sendt inn søknader til mange avdelinger, og dette var kanskje ikke den avdelingen jeg er mest interessert i, men morsomt likevel! Skulle få tilbakemelding innen to uker om jeg fikk sommervikariat. Virker ikke som om alle avdelingene kjører intervju før de ansetter... :klø: Ei studievenninne av meg har allerede fått tilbud om sommervikariat i posten uten å ha snakket med dem i det hele tatt. Synes det er litt rart jeg!

Snart ferdig med å skrive oppgave nå. Har igjen bare ei side drøfting og avslutning. Det går vel fort. Gidder ikke å gjøre noe mer nå uansett, skikkelig lei! Skal slappe av og lage middag snart. Og i ettermiddag er det trening :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel så i manko på folk at de bare må ta inn det de kan. Og siden det er et sommervikariat finner de jo ut om de vil ansette deg videre eller ikke samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel rett i det, Vampyra. Men jeg tror ikke jeg ville ansatt noen i et sommervikariat uten å hatt personen på intervju først... Bra for meg da, jeg har jo aldri vært på et ordentlig intervju og blir nervøs bare av å tenke på det :ler:

Har vært på trening, og har akkurat levert inn oppgaven over nett. Livet er deilig! :hoppe:

I morgen er det forelesning, og når jeg kommer hjem er det heeelg! :) Har absolutt ingen planer for denne helgen, og det er så sinnsykt deilig! Skal kose oss med god mat, godis, tvserier, shopping og litt familiebesøk.

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...