Gå til innhold

Lavastrøm

Lavalampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er her visst likevel!

Låner svogerns maskin. F sover.

Han har muligens rett og slett en form for astma! Det mente legen som undersøkte ham på kontrollen. Han hoster nemlig mye om natten og våkner ofte av det. Kanskje er det en av årsakene til at han våkner så mye for tiden? Han er jo arvelig belastet, mannen er atopiker og har astma, og mener huset vi bor i nå, gjør at han må ta mer medisiner enn vanlig. Og våkningen og hostingen startet da vi flyttet dit. Stakkars liten. :grine: Vi skal se litt mer på ham et par uker, og så får vi vurdere det.

Og i løpet av uken skal jeg ta meg en tur og titte på rekkehus. ;)

Murmel: :tristbla:

La Traviata: :) Veldig fin reise! F var et englebarn hele veien til tross for lite søvn i løpet av dagen. Sutret ikke før flybussen var ved Rosenhoff. Og da hadde vi vært på reise i fire timer! Flinke fyren. :hjerte:

Han har forresten begynt å le helt uoppfordret - av lamper! :hoho:

Nå våknet han. På tide å legge seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper ikke F har astma...

Vi lurte lenge på det med Brage, fordi han hosta så mye på nettene. Men det er bare vanlige forkjølelser, som avløser hverandre...

Slitsomme greier!

Lamper er morsomt ja, lys er tingen! Ylva er helt enig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper ikke F har astma...

Vi lurte lenge på det med Brage, fordi han hosta så mye på nettene. Men det er bare vanlige forkjølelser, som avløser hverandre...

Slitsomme greier!

Lamper er morsomt ja, lys er tingen! Ylva er helt enig! :-D

...ikke...drar til mamma likevel. MEN, vi sees jo på torsdag, og det gleder jeg meg til :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei søtoser!

Synd du ikke kommer likevel, murmis! Og La Traviata: Det er det med avløsende forkjølelser vi også har tenkt! Men så er det det at han stort sett har virket forbasket kjekk (femtitallsuttrykk! Hihi!) på dagtid, men hostet en del om natten likevel. Han har allerede våknet av hosting en gang i kveld...

Vi er tilbake i Oslo etter en liten tur hos svigers. Måtte besøke oldemor og oldefar! De er ganske skrale etterhvert, så det er kjekt at F får se dem (og omvendt) mens de fortsatt lever. Litt trist at slekten går sin gang - men det er jo en del av livet.

Og så kjøpte vi fin gåvogn hos Bånsull! Turkis og oransj og med godt tyngdepunkt på håndtaket - langt inne på vognen så den ikke skal kunne tippe så lett. Synes Briovognen som vi lekte litt med på helsestasjonen, hadde tyngdepunktet litt langt ut for en liten tass som etterhvert skal dytte rundt på denne vognen.

Mannen er på kurs og jeg savner ham! :hjerte:

Mamma har passet F et par timer i kveld mens jeg har blitt coachet av miiip. Spennende å snakke med en venn på en ikke-venneaktig måte, veldig interessant å se verktøyene hun bruker i coachingen, og ikke minst spennende å få strukturert mine egne tanker angående jobbsituasjon. :blomst: til deg, miiip, fordi du er så flink til å lytte, og fordi du er den du er!

I morgen skal jeg på bæretreff, og så skal jeg på tupperwareparty! Onsdag skal jeg på jobblunsj og muligens treffe en tidligere studiekamerat-slæsj-flørt som jeg drømte om i natt (!) (av kategorien "menneske-du-aldri-får-ut-av-hodet-men-takk-og-pris-ikke-lever-sammen-med), torsdag skal jeg treffe en haug med hyggelige småpiker med et utsvevende nettliv, og så kommer mannen! Fredag skal vi forhåpentligvis ta en rekkehustitt, og så er det kalas både fredag og lørdag. Trenger jeg si at jeg gleder meg?

Åja, og jeg har kjøpt Krista Lynggaard-hettegenser i mosegrønn velur til F i dag! :hjerte: På salg - halv pris - størrelse to år - den kan vente, så fin var den!

Og nå har jeg opprettet typepadkonto, siden jeg var misfornøyd med den gamle bloggen min. Miiip hjalp meg å formulere at jeg trenger å se og jobbe med noe vakkert hver dag. Typepad-bloggen kan bli vakker. :hjerte: Og jeg kan bruke den som inspirasjon til å skape noe. Men miiip, jeg tror ikke den kvalifiserer som svar på oppgaven, og det er heller ikke meningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsvevende nettliv? Hrmph!

Bånsull? Finnes det i Oslo? Oioioi! Småtten har to trebiler derfra (og derfor kul i hodet) og de er nyyydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Fersk fisk

2. Hummer

3. Biff av oksekjøtt

4. Thaiamat

5. Kinesisk

6. Iskrem

7. Pizza

8. Krabbe

9. Curry

10. Reker/kongereker

11. Moreton Bay bug - australsk hummer spesielt populært i Queensland

12. Skalldyrssuppe

13. Grillmat

14. Pannekaker

15. Pasta

16. Blåskjell

17. Ostekake

18. Lammekjøtt

19. "Cream tea", engelsk ettermiddagssnack bestående av te og scones

20. Krokodille

21. Østers

22. Kenguru

23. Sjokolade

24. Sandwicher

25. Gresk mat

26. Hamburger

27. Mexikansk mat

28. Blekksprut

29. Amerikansk diner-frokost

30. Laks

31. Hjort

32. Marsvin

33. Hai

34. Sushi

35. Paella

36. Barramundi - australsk fisk

37. Reinsdyr

38. Kebab

39. Kamskjell

40. Australsk kjøttpai

41. Mango

42. Durian (frukt med opprinnelse i Asia og Australia, også kalt stinkfrukt..)

43. Akkar/blekksprut

44. Spareribs

45. Roastbeef

46. Tapas

47. "Jerk"-kylling, spesialitet fra Jamaica

48. Haggis

49. Kaviar

50. Cornish Pasty - Engelsk pirogliknende rett fylt med kjøtt og grønnsaker

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettiåtte av femti - men jeg kan da ikke regne blekksprut to ganger, sånn som det sto på lista, så det blir trettisju. Synes listen var i overkant preget av hvem som hadde utarbeidet den. Hvor er termittene? Hva med hund? Hvorfor så lite vegetarmat? etc etc etc.

Skal si det er heseblesende å være i hovedstaden. Hadde tenkt meg innom jobb i dag, men det rakk jeg faktisk ikke. :overrasket: Dagene flyr og nå er poden i seng alt. Han var stuptrøtt.

Har fått shoppet litt. For en gangs skyld ba jeg om hjelp på en klesbutikk. Jeg ender som regel opp med å raske med meg en haug med skjørt, fordi det er litt enklere å se om de er passe når de henger på stativet. Men det er topper og gensere jeg TRENGER! Håpløst å finne, jeg blir bare frustrert fordi alt ser så sekkete og kjipt ut på hengeren, og når jeg prøver noe jeg tenker kanskje kunne vært fint, så passer det ikke i det hele tatt. Så i dag spurte jeg på Noa Noa om hjelp til å finne noe som passer en med litt store pupper, og jaggu fant hun ikke TRE ting som var midt i blinken, som jeg aldri hadde funnet frem selv, og som passet til ting jeg har fra før. (Kanskje ikke så rart siden minst to av tre klesplagg jeg har, er fra Noa Noa... :sjenert: ) Endte med å kjøpe to av den, den tredje var litt feil farge til meg.

Goodie!

Fikk stappa inn møte med enda en venninne i dag. Koselig! F var i knallhumør og satt i vogna si og tittet rundt med store øyne mens vi trillet en tur. Senere var det tur på kafe med gammel studiekamerat. Det var ikke like vellykket, fordi F våknet litt for tidlig av luren sin og ble skikkelig grinete ganske raskt. Ikke like greit å oppdatere seg på hverandres liv og levnet når man må holde en fyr som hopper på fanget samtidig. :ler2: Det gikk litt bedre da vi betalte og gikk og tuslet en tur med F i sjalet.

Nå i kveld skal jeg planlegge fest - må ta en telefon for å skrive handleliste! :tommelsmil:

F er så skjønn nå, kommuniserer veldig med alle rundt seg, er veldig kontaktsøkende og sier entusiastisk og hest "øøeeh! øøeeh!" når han vil ha kontakt med noen. Smiler og vifter med armer og bein når han får kontakt. Han er særlig opptatt av andre barn samt tenåringsjenter. :hoho: Sjarmøren! Og går som vanlig til frontalangrep på briller, hår og lamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bånsull? Finnes det i Oslo? Oioioi! Småtten har to trebiler derfra (og derfor kul i hodet) og de er nyyydelige!

Finnes ikke i Oslo nei.

Men de har en miniutgave av sykebilen til F på Sprell i Markveien! Kjempesøt! Kjøpte en annen politisk korrekt, fargerik og pedagogisk leke der i dag. En tre-orm som han kan vri på og ikke minst SPISE på. Og en liten ball med rangle i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ta gjerne med kule leker i morgen hvis det er lov for andre å tygge på dem også!

Jeg stiller med:

tre-sykebil

tre-orm

myk ball med rangle

tyggevennlig kosepingvin

den lille larven aldrimett

Er det ålreit eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhei på deg!

Ute å farter dere ja! Syns alle sammen skal hit og dit for tiden og da blir jeg litt stressa for jeg vet ikke om jeg skal noe sted på lange lange evigheter...Og det er trist for det er jo så morsomt å reise å farte litt..I allefall for en rastløsing som meg :ler: Bra ord!Ikke helt etter boka men,syns det var litt morsomt jeg...!Kan ha noe med at det er kveld og jeg har snakket fint lite med voksne idag,ergo er jeg litt tullerusk :)

Eller så er det bare fordi jeg rett og slett bare ER sånn...rar!

Hørtes ut som F har mange kule leker! Sondre bryr seg mest med merkelappene og konsentrerer seg dypt for å pirke på dem og ta dem med bare to fingre!Morsomt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...