Gå til innhold

Lavastrøm


Lavalampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Det ser ut til at det går bra med F! Han har vært ekstra sutrete i dag, begynt å gråte av ting han ikke pleier å gråte av etc, men det kan like gjerne være fordi han er så forkjøla. Tror også han er litt mørbanka i kroppen, det virker som om skuldrene er litt ømme. Og ja, i dag tidlig spydde han som en foss, enorme mengder. Jeg ble veldig bekymret igjen fordi vi fikk beskjed i går på å følge med på om han var kvalm, men ifølge mannen var dette typisk for forkjøla småbarn. Han slimer fælt om dagen!

Men uff, for en grusom hendelse. :grine: Mannen hadde jo hatt en hånd på ham, men kjente at han bare sklei unna! :tristbla:

I dag har vi stort sett kula'n hjemme, bare vært på en fin, liten trilletur til sjøen, og en tur på butikken for å handle mat til nyttårshelga. Jeg syr litt nå mens mannen ser på hopprenn og mamma triller poden en liten tur så vi skulle få helt fri. Deilig. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd en råkul mei tai i dag! :hoppe: Så gøy å være litt kreativ igjen etter ferien. Dessuten er dette en merkedag: For første gang har mannen lagt lille F, helt uten min innblanding, og helt uten pupp! Jeg skal på fest om to uker, så nå trener vi. Vi håper det skal gå så bra at mannen kan ta med F til farmor og farfar den kvelden, men da er jeg to timer unna med tog! :overrasket: Så derfor all denne øvingen.

Er så fornøyd! Nå har han sovet en time! :hoppe: :hoppe:

Han er IKKE flink til å drikke av flaske, så det var ikke store mengden MME han fikk i seg, men det er en begynnelse. :tommelsmil:

(Jeg burde kanskje pumpa, men utdrivningsrefleksen min er ikke noe å skryte av når jeg pumper, så det tar SÅ lang tid og kommer SÅ lite, så da gikk vi for MME. )

Åja, og enda en merkedag: I dag var den første faste bæsjen. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skummel opplevelse dere hadde! :overrasket:

Godt at det gikk bra med F. Nå håper jeg han kommer seg fort av forjølelsen også!

Så flink han er som legger seg uten pupp da!

Da kan du jo kose deg på fest! *skål*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTTÅR til alle!

Vi spiste middag hos mamma, men var alene hjemme hos oss selv om kvelden. Jeg moste mannen i Scrabble, og startet det nye året med en melkeskvett til lille F, som våknet av alt rabalderet.

Og så ble det kvalitetsvoksentid foran peisen etterpå. :sjarmor:

Nå sover mannen, mens jeg sitter på stua og ser F snurre rundt og rundt på teppet. Tror ikke det er lenge til han krabber, nå drar han det ene benet opp under seg for å komme fremover!

Nyttårsforsetter:

* Gå oftere tur med hele familien

* Ha bedre orden på finansene

* Øve mer på småsøsken. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for nyttårshilsener, Imax, Murf og Pi@!

Og hva er det jeg ser i signaturen din, Pi@? :legrine:

Fin start på det nye året. Mannen hadde fri både i går og i dag! I dag hadde vi besøk av et vennepar med ei lita jente på 11 mnd. Kjempegøy å se dem leke sammen (de gjorde faktisk det! Trodde så små barn lekte ved siden av hverandre, ikke sammen, men de lekte vitterligen med samme dings, begge to, hele tiden de satt i lekegrinda!)

Var på trilletur i SKIKKELIG DRITTVÆR, da snakker vi kuling og hagl og vaskeekte vestlandsvær. Deilig med litt naturkrefter, godt å røre på en marsipanspekket skrott, og UTROLIG komisk da F ikke ville ligge i vogna, men SATT i bagen, rett opp og ned, og spiste på regntrekket mens han tittet ut på drittværet og rynket på nesen over det skarpe regnet (vi dyttet ham godt ned i vogna da det begynte å hagle...)

Prosjekt Pappa Legger F har gått noenlunde i dag. Han sover, men ble hysterisk litt tidligere da han skulle få mme på flaske. Virker som om han skjønner at flaska betyr at puppen ikke skal frem?

På lørdag drar jeg og F til Oslo! :hoppe:

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, og i dag har F krøpet fremover!

Jeg vil ikke akkurat kalle det krabbing, men han kommer seg definitivt forover. Han har skjønt det der med at beina må opp under ham og at han må løfte på magen! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, lenge og lenge. Blir der lørdag kveld til søndag formiddag og mandag kveld til lørdag morgen, men hele fredag er opptatt med kjempeparty. :hoppe: Og deler av uka går nok med til planlegging og innkjøp, men jeg er ikke SÅ opptatt og bissi, altså.

Gleder meg! :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra at du har starta ny bok!

Du, jeg vil se bilder av ALLE meitaiene du syr! Har stoppet litt opp her hos meg, det har vært så mye jul og gjester, og så er det litt uvant at propellen klarer å komme seg rundt hvor hun vil på egenhånd så litt tid går med til å redde duker og stereoanlegg og andre ting som står lavt nede. Målet mitt er å få ryddet syrommet i løpet av helgen så jeg får sydd mer til uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen :klem:

For en ekkel hendelse med F og pappan :(. Det er så fort gjort og man skal virkelig være forsiktig. Heldigvis så tåler de små en god del mer enn vi tror :Nikke:

Gleder meg til å se MT bilder - flinke du. Jeg har bare sydd noen lommeslynger siden jeg sendte ut den siste MT'en.

Også flinke F, da :klappe:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grooo: ALLE sammen? Hihi. Det er en jeg ikke har tatt bilde av. Hvor blir det av bildene av dine, forresten? Må ikke tro jeg er noe mindre nysgjerrig! ;) Så flink Propellen er, da! Her er det ikke verre åling enn at jeg fint klarer å holde følge selv om jeg snur ryggen til en liten stund. Men han kommer seg fremover, flinkisen!

Murmelmy: De tåler heldigvis en god del. Tenk for en påkjenning fødselen må være! :overrasket: Men vi bør vel ikke miste dem ned på ukentlig basis, akkurat. Stakkars liten.

miiip: Jeg gleder meg også! Masse! Har du planer på tirsdag formiddag, forresten?

I dag har vi pakket bort julepynten. Ja, eller JEG har pakket bort julepynten. Skal prøve å hypnotisere mannen til å ta av juletrelysene og bære ut treet og pakke vekk juletrefoten. Han har sovet i to timer på sofaen mens jeg har underholdt F, så nå har jeg litt bonuspoeng til gode. Tror jeg.

F åler og åler og bykser fremover. Han er tydelig stolt! :hjerter:

Har litt lyst til å bake, men det er litt sent nå... I morgen, kanskje. Kanelsnurrer. For det har jo ikke akkurat blitt nok julekaker... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her åles og bykses det, så moro!

Kanelsnurrer høres ikke verst ut! Her har også all julepynt minus treet gått ut i dag. Manneoppgave, det å bære ut treet, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bære UT treet var her i huset en manneoppgave, La Traviata, men å bære det til døra var et fellesprosjekt.

Jeg er imponert over hvor lite treet drysset til tross for at vi glemte å vanne det rett som det var!

F har vært et englebarn i dag, sånn rent bortsett fra at jeg kunne tenkt meg å sove en halvtime lenger enn til åtte sharp. Blid og trivelig hele morgenen helt til vi gikk på tur, sov, sov og sov, våknet, og nå er han avlevert til oldemor for et par timer. Hun kommer nok trillende tilbake med ham om en stund. I mellomtiden skal jeg rydde litt, sy litt, og kul'an litt. (De to siste kan kombineres, heldigvis.) Motsto akkurat fristelsen til å dra og kjøpe mer stoff til MT-stropper. Jeg får heller bruke opp det jeg har... :sjenert: Motivasjonen var god, da: Jeg må ha mest mulig penger til shopping når jeg er i Oslo. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Lava rimer i en fei

må alle hjerter glede seg

for julen ryddes bort i dag

til antijulisk velbehag

Flink og flink. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...