Gå til innhold

BlaBlaBla...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag ble det ikke mer enn 9722 skritt. Orket simpelthen ikke mer... Tok i for mye i går antakelig, dermed er musklene slitne i dag.

Litt flere skritt blir det nok, jeg må i butikken om ikke så lenge, så jeg runder nok 10000 med grei margin i hvert fall, så får jeg heller se om jeg orker tjue minutter av noe mer konkret igjen senere idag.

Når jeg har spist litt nå, og fått i meg en kaffekopp, må jeg bære ut noe søppel og støvsuge her. Det lukter ett eller annent råttent her.. som når håndklær etter en badetur har ligget i en haug og tørket liksom. Men vi har ikke vært på noen badetur, og ikke ligger det håndklær noe sted heller.

Jeg får gå en skikkelig runde så finner jeg vel ut av det.

Jeg har skiftet for til pusene, og nå sover de mye mer og driter mye mindre :ler:

ProPlan Adult med kyllingsmak er min favoritt heretter.

Ellers får jeg vel prøve å skrive litt igjen i dag. Få ferdig kapittel 4 kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neeeeiiiii det har jeg ikkeeeeeeeeee... :grine:

Men dagen er ikke over ennå, så jeg lever i håpet litt til, og dessuten så fikk jo S beskjed om å si til meg at hun skulle ringe meg, så hun må jo strengt tatt ringe. Ikke sant?

Nå skal jeg brårydde litt, og ta den runden med støvsugeren som jeg planla i går.. og så må jeg lage middag.

I dag blir det lever med kålstuing - Yme og jeg elsker nemlig det og må spise det når ikke Liten er hjemme. Jeg vet ikke om eldstemann er veldig glad i det, men jeg ba Yme si fra til ham at han gjerne må bli med hjem etter trening og spise med oss. Så får vi se da - men da må jeg i hvert fall støvsuge litt grundig, for han er litt mer allergisk mot pusene enn jeg er.

Skrevet
:sur: Jeg spiste for mye. Jeg bare MÅTTE ha en liten porsjon til, og hva skjer da? Jo, man får faktisk ganske vondt i magen.. og jeg får bare ta meg sammen og ta tjue minutter på stepperen ja, for å brenne av det jeg fikk for mye der.. :sur:
Skrevet

:ler: Mat er godt - mye mat enda bedre! :klappe:

Leste utdraget fra boka di, og da jeg var tenåring hadde jeg garantert slukt den. Elsket bøker om tenåringer på skråplanet, og har vel lest de fleste på biblioteket opptil flere ganger. Og det viktigste med slike bøker er at de er troverdige. Noe denne starten tyder på at boka kan bli. :)

Skrevet

Niomi - det er like før du får komme i bursdagen min :klem::ler:

Jeg får se om jeg kan få skrevet mer enn de tre kapitlene jeg har skrevet da, og det fjerde jeg såvidt har begynt på, og kanskje vil ett eller annet forlag tenke det samme som deg?

Skrevet

Butikken ringte i dag så jeg skal ned å snakke med henne igjen i morgen.

Tid for kryssing av fingre og tær.

Skrevet

tusen takk, Niomi :)

Nå sitter jeg her og kjenner på at jeg ikke orker å gå på ministepperen idag, så jeg tror jeg må kle på meg og ta en tur ut i stedet. Jeg må bare stupe i skuffen på kjøkkenet hvor jeg mener at jeg har en radio som fulgte med ett eller annet blad en gang i tiden, med kanal24 på... det er jo så gørr kjedelig å gå uten og ha noen form for underholdning. Stress? Ja antakelig. Og ikke har jeg noen discman, eller mp3 eller iPod eller andre fine innretninger, så da får en miniradio være løsningen. Håper jeg har den, og at den ikke gikk i søpla da jeg ryddet til jul...

-----------------

Hmm, fant radioen, satt i batterier og trykket på scan, som jeg antar er det jeg må gjøre for at den skal finne kanalen, men her er det bare sus...

Hva er vitsen med at de lager og sender ut disse miniradioene når de ikke virker? Jeg hadde en annen tidligere også, fra et annet blad... elendige saker det også. Jeg fikk inn noe der, men det var av og på hele tiden, skurr og brutte setninger, så den var umulig å bruke. Prøvde meg på bussen innover til byen i morgenrushen for å ha noe å høre på mens jeg satt der, men det var bare å glemme.

Nå er det tydeligvis bare å glemme og ha noe å høre på mens jeg går en tur også.

Jaja, får synge sjæl da. Så hvis dere ser en dame, ca midt i livet, som går rundt og gauler langs veiene, så er det antakelig meg. :ler:

Men radioen har lys, så jeg kan jo ha den i vesken som lommelykt da, til mørke kvelder når jeg ikke finner garasjen eller nøkkelhullet på bilen...

Hah - der fikk jeg den inn!! Jippiiiii - helt av seg selv, så kom plutselig lyden...

Nå skal jeg kle på meg og komme meg ut... bare drikke opp vannet mitt med c-vitaminen min først...

:hoppe:

hej så lenge.

Skrevet

Det er treningsmessig uøkonomisk å gå tur ute. Jeg har trasket i halvannen time og telleren viser ikke mer enn 9568 skritt. :sur:

Da vet jeg det, og tar heretter utetur som et supplement, og ikke som selve tråkkinga.

Det snør det snør, tiddelibom - jeg er klissvåt og det drypper av håret mitt. Jeg må på badet og tørke meg, og så er det maaaaat. Jeg har vært svimmel halve turen.

Skrevet

Myyyyyysan, frisk luft er sunt.... ;) Stepperen bør være supplement til uteturene.

*snusfornuftig*

Skrevet

Cata, jeg har veranda. DER kan jeg få luft. Eventuelt kan jeg ta med meg stepperen ut dit og tråkke der. Det tar for lang tid å komme opp i nok skritt ved naturmetoden, så det bortfaller hermed. Nå gikk jeg ikke så fort jeg kunne, fordi jeg ble så svimmel halvveis, men om jeg hadde gått fortere hadde jo ikke gjort noe med antallet skritt, distansen ville jo blitt den samme. Ergo må jeg gå mye lenger for å oppnå de 12000 skrittene som er mitt daglige mål. En ekstra sløyfe på ca en halvtime - altså snakker vi to timer!!! Så morsomt er det ikke å gå langs veiene... men som et suplement for turens egen skyld, joda, det går nok ;)

Jeg begynner så smått og få i meg varmen etter turen. Men ikke før jeg fikk av meg klærne jeg hadde gått i. Kulda satt fast i dem tydeligvis, selv om jeg ikke frøs mens jeg gikk der i snødrevet. Antakelig ble nok t-skjorta litt fuktig, men ikke fuktig nok til at jeg kjente meg våt, bare nok til å holde meg avkjølt.

På min tur med radio i øret hørte jeg på nyhetene. Der var det en dame fra Grønn ett eller annet som lurte på om man kunne skru ned temperaturen inne med en grad eller to, og heller ta på seg en genser. Hvor mange gensere skal man ha på seg? Nå sitter jeg med 1 t-skjorte, en tykk strikkegenser OG tykk strikkejakke utenpå der igjen, og jeg er fremdeles ikke plagsomt varm. Jeg har i håp om bedre tider, tent alt jeg har av levende lys. På bordet foran meg står skålen jeg fikk av Liten til jul med tre kubbelys og tre te-lys og brenner. Det hjelper nok snart.

I vinduet har jeg tre telys, og på skatollet har jeg tre telys. På føttene har jeg mine gode tøfler fra Bia design som jeg er avhengig av mesteparten av året.

De har fór av saueull. Jakka er islandsull. Frysepinn jeg? :overrasket:

Skrevet
Cata, jeg har veranda. DER kan jeg få luft. Eventuelt kan jeg ta med meg stepperen ut dit og tråkke der.

:ler: Aldri rådløs....... Men, altså, antall skritt er jo antall skritt enten du tar dem på en stepper eller på en vei. Og veien må da være mindre kjedelig enn stueveggen (alternativt kjøkkenveggen.....) ? Og nå snakker vi ikke om å gå på veggen her :fy_fy: , bare foran den.

Skrevet

Det er langt mindre kjedelig å tråkke foran tv i 75minutter for 12000 skritt, enn det er å tråkke langs veien i 2 timer for samme resultat. Skjønner'u? Det vil jo ta meg tre kvarter lenger på veien. (dersom jeg går like langsomt som i dag, kontra hvor fort jeg gikk på stepperen forrige dagen)

Sulten igjen. Lage tunfisksalat til Yme som trener og steke en omelett eller et par egg til meg selv, mens jeg allikevel står der og daller.

Yme har tømt rommet sitt for oppvask i dag, bra tiltak. Nå flyter kjøkkenbenken og den skal han få ta når han er tilbake og har fått i seg litt mat. Jeg NEKTER! Det handler om å legge list og oppdra en eller annen stakkars kvinnes fremtidige mann og deres felles barns far. Fremsynt ja? Det hender...

Skrevet

Du går mye saktere enn meg... Jeg bruker halvannen time på 12.000 skritt, og da går jeg i ikke-bli-svett-tempo (men så klager alle jentevennene mine på at jeg løper avgårde som en annen gamp, også, da, og samboer sliter med å holde følge når jeg har bestemt at vi har det travelt... :ler: )

Skrevet

Jeg trodde igrunnen også at det var en normal hastighet for meg, på stepperen går jeg jo 12000 på 75minutter, men jeg ble så sliten, antakelig hadde det noe med snø og vind å gjøre da, at jeg ble for anpusten.. og svimmel... ellers kan jeg også gå fort og pleier egentlig å gjøre det... funket ikke i dag.. det er lov å skylde på været, ja?

Skrevet

Nemlig!!

Nå skal jeg gå de gjenstående skrittene mens jeg ser på Ugly Betty tenker jeg.. her inne er det godt og varmt nå, og jeg har sluttet å fryse.

Skrevet

Sånn - oppdrag utført og jeg er oppe i 13 697 skritt. Nå kan det bli kveld. :)

Skrevet

:grine: Jeg kom visst til 2000 på rusleturen.

Hmmm.... 13 697 - 2000 = 11 697 :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...