Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marie81
Skrevet
Jeg er forøvrig forferdelig støl idag  :ler: Særlig i ryggen. Og i høyre legg etter løpinga ;)

Støl her også! Kjennes ut som jeg har vært tre runder i sentrifugen, vridd opp og banket tørr med teppebanker :ler: Skjønner ikke det, ble jo bare testet i øvelser jeg vanligvis trener. Har også to blå knær :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lov å gå litt under løpetesten?

Er det spørsmål som går på politikk og samfunn? Eks..??

Skrevet (endret)

Du får nok lov til å gå hele løpstesten om du vil, men om du står kan jo diskuteres :ler:

Jeg tror det er veldig viktig at man får opp farten etter hver gang man har vært i bakken, så man ikke får "sting" eller hva dere kaller det på østlandet. Det forhindrer også at man blir stiv som en stein.

Spørsmål om politikk og samfunn er sikkert veldig aktuelt!

Broren min er politi og han kan garantere at jeg får noen spørsmål angående politikk og samfunn.

F.eks: hvem er statsminister/justisminister i Norge, når er neste stortings/kommunevalg, hva syns du asylpolitikk osv osv osv. Hva er OPEC?

Jeg hadde satt veldig stor pris på hvis dere som har vært inne til opptak kan ramse opp alt dere kan huske av spørsmål dere fikk under intervjuet - Utenom personlige ting da.

Har forresten hørt at ei jente fra byen min ble spurt om å ta kle av seg midt under intervjuet. Noe hun gjorde... fullførte intervjuet i BH'en ;)

Jaja, de i opptaksnemda har behov de også :legrine:

Kjenner at jeg brygger på noe influensagreier nå :grine: 13 dager igjen til opptaksprøvene.

Endret av vega
Skrevet

Jeg fikk ikke et eneste spørsmål hverken om politikk eller samfunn. Fikk derimot veeeldig mye om organisasjon. Både lokalt og den etaten jeg ville inn i.

Ellers gikk det veldig mye på motivasjonen min for å jobbe i politiet, om det var noe jeg ikke kunne tenke meg å jobbe med, om jeg så noe negativt ved jobb i politiet ol.

Ellers gikk det på meg som person. Hvilke negative sider jeg hadde feks. (Prøvde meg på negative som kunne vinkles positivt, men da avfeide han meg bare og sa; kun negativt, ikke begge deler).

Også stressa han meg fælt på troverdigheten min i forbindelse med at jeg ikke hadde skrevet det med ulykken.. Men dess mer jeg tenker over det dess mer føler jeg egentlig at det gikk greit. Tror jeg fikk vist sånn ca hvem jeg er og hva jeg står for. Som Marie81 sier, det er alltid noe du kunne tenkt deg og gjort annerledes, men det må man bare leve med.

Vi måtte sitte i undertøy hos legen.. Men det gjaldt samtlige.

Veldig spesielt å be om det under intervjuet da.. He he..

Hva er sting? :) He he, det har jeg ikke hørt før.

Gjest MikeDelta
Skrevet

Ja, ja. Noen av oss måtte snuble og dunke hodet sitt i ribbeveggen under løpinga.

Nei, det gikk ikke veien det her. Havna et par poeng over den magiske grensa. Litt skuffa nå, men om et år skal jeg komme tilbake bedre trent enn noen gang :)

Lykke til til alle dere som skal i ilden i tiden framover!

Skrevet

Jeg har fått med meg masse nyttig info ved å lese deres innlegg (dere som har vært inne til opptak) Tusen takk, tror dette vil hjelpe meg en del.

Gruer meg så til opptaket. Kan ikke crawle! Mister noen poeng der ja.. Hvor mange svømmer om gangen? Kan alle crawle? :)

Skal inn til opptak i Oslo 14 Mars.. Neste uke... ;)

Skrevet

Det var leit å høre MikeDelta!

Du blir den beste av alle neste gang!

Klem

Gjest Marie81
Skrevet

MikaDelta: det var kjipt å høre! Skjønner at du er skuffet. Prøv å holde motivasjonen oppe - neste år klarer du det helt sikkert !! Stå på ! :klem:

M*J : Hei :) Jeg crawlet på svømmedelen, men veldig mange av jentene svømte brystsvømming og jeg tror alle klarte å komme innenfor makstiden og fikk bestått.

Bassenget er jo veldig lite - 12,5 meter, så hvis du ikke klarer å crawle så prøve å øv på vendingene dine og spesielt - prøv å få et godt fraspark. Det tjener du masse på (bare huske på å lukke igjen munnen, det glemte jeg flere ganger :ler: var ganske uvel etterpå :ler: )

Lykket til dere som skal til opptak den nærmeste tiden !!! Gi gjerne referat !

Skrevet
Ja, ja. Noen av oss måtte snuble og dunke hodet sitt i ribbeveggen under løpinga.

Nei, det gikk ikke veien det her.  Havna et par poeng over den magiske grensa. Litt skuffa nå, men om et år skal jeg komme tilbake bedre trent enn noen gang :)

Lykke til til alle dere som skal i ilden i tiden framover!

Det var synd! Men nå er du en erfaring rikere og kommer tilbake mye sterkere neste år. Hvordan gikk det på de forskjellige øvelsene? Var det tyngre enn du hadde ventet med tanke på den treningen du har lagt ned før opptaket?

Gjest MikeDelta
Skrevet

Løpingen var tyngre enn jeg hadde forventet, hvertfall gikk det dårligere på opptaket enn jeg hadde trodd. Løp jo til en firer forrige uke, men i dag klarte jeg meg bare til en sekser. Noe uheldig på benkpress og hang-ups også, hvor jeg henholdsvis klarte 12 og 4 repetisjoner. Men sånn er livet; noen ganger er marginene på din side, andre ganger ikke. Målet blir uansett å være marginuavhengig neste år :)

Vi var vel 19 på opptaket, hvorav to stk. ikke møtte. Ca. halvparten jenter og gutter. Jeg pluss en til strøk. Selve opptaket var bedre enn fryktet. Instruktørene var hyggelige, folk (de aller fleste hvertfall) backet hverandre opp og nervene mine forsvant så fort oppvarminga var i gang.

Skrevet
Jeg har fått med meg masse nyttig info ved å lese deres innlegg (dere som har vært inne til opptak) Tusen takk, tror dette vil hjelpe meg en del.

Gruer meg så til opptaket. Kan ikke crawle! Mister noen poeng der ja.. Hvor mange svømmer om gangen? Kan alle crawle? :)

Skal inn til opptak i Oslo 14 Mars.. Neste uke...  ;)

Heisann! :) Da regner jeg med at v får en saftig oppdatering? Hvordan ligger du ann på de andre øvelsene?

Men sånn er livet; noen ganger er marginene på din side, andre ganger ikke. Målet blir uansett å være marginuavhengig neste år :)

Fin innstilling det :)

Skrevet

Jeg crawlet de 3 første lengdene, og svømte vanlig bryst de siste 3. Endte på 1.50. Tror det har veldig mye å si hva slags teknikk du har, og som Marie81 sier; bruk muligheten til å sparke fra. Tren på det, for der kan du hente inn mye. Spilte ikke så stor rolle for min del, svømte på nøyaktig samme tid i 25 m basseng, men det betyr ikke at det er det samme for deg.

Går nok bra skal du se..

Skrevet
Det var leit å høre MikeDelta!

Du blir den beste av alle neste gang!

Klem

Må bare få lov til å si...: Hyggelig av deg å skrive slikt. Jeg håper du kommer inn;).

Ellers må jeg føye meg i rekken og si all den informasjonen som ligger her i til kjempe nytte. Alle som deltar her gjør en kjempe jobb. LYKKE TIL!!

Skrevet
MikaDelta: det var kjipt å høre! Skjønner at du er skuffet. Prøv å holde motivasjonen oppe  - neste år klarer du det helt sikkert !! Stå på !  :klem:

M*J : Hei :) Jeg crawlet på svømmedelen, men veldig mange av jentene svømte brystsvømming og jeg tror alle klarte å komme innenfor makstiden og fikk bestått.

Bassenget er jo veldig lite - 12,5 meter, så hvis du ikke klarer å crawle så prøve å øv på vendingene dine og spesielt - prøv å få et godt fraspark. Det tjener du masse på (bare huske på å lukke igjen munnen, det glemte jeg flere ganger  :ler: var ganske uvel etterpå  :ler: )

Lykket til dere som skal til opptak den nærmeste tiden !!! Gi gjerne referat !

Hei! I bergen skal vi svømme i 25 meters basseng. Lurte på om det var i 25m basseng du trente, og hvordan det da var å svømme i et 12,5m basseng?

Vil tro man tjener mye på alle de vendingene...?

TAKK!! :)

Gjest Marie81
Skrevet

Jeg har trent i 25 m basseng ja. Både i år og under fjorårets opptak gjorde jeg det bedre på opptak enn på trening, har nok med bassengstørrelsen å gjøre. Jeg tror man vinner mye på flere vendinger hvor man kan sparke i fra skikkelig. For meg tror jeg også det er litt psykisk, blir ikke så fort sliten når jeg får flere korte distanser :)

Når hadde du opptak boe?

Skrevet

Hei Boe!

Takk for det!

Ser det er litt snakk om det med 12.5 m kontra 25 m basseng. Jeg har trent i 12.5 m basseng og gleder meg til opptaksprøven, for der er det 25 m! Dette fordi jeg merker jeg taper sekund på vendinger(er ikke så flink til det skjønner du..) Så dette er veldig individuelt.

Så stusser jeg fælt i om jeg skal starte med stup eller ikke..-redd for enten å tyvstarte..eller bli hengende igjen om jeg skal stupe..så det spørs om jeg ikke skal kjøre safe, å starte fra kanten. Ikke bare bare dette nei!

Når skal du inn? Og hvor?

Skrevet
Så stusser jeg fælt i om jeg skal starte med stup eller ikke..-redd for enten å tyvstarte..eller bli hengende igjen om jeg skal stupe..så det spørs om jeg ikke skal kjøre safe, å starte fra kanten. Ikke bare bare dette nei!

Jeg startet nede i bassenget og sparket fra skikkelig. Hang i armene. Og jeg endte omtrent like langt ut som de som stupte.

Ville ikke stupe fordi jeg var redd for at svømmebrillene skulle vrenge seg :ler:

Skrevet

Hehe synst jeg ser deg med vrengte briller ja :ler: !

Skrevet

Hei alle sammen! Gratulerer så masse med fullført opptak:) Er utrolig glad på deres vegne Marie og Vihi! :) Juni blir ein spennende måned (er vel da svaret kommer?)! MikeDelta, du klarer det nok kjempebra neste år. Du har ein fordel som har vært gjennom det før:)

Jeg har selv fått brev nå! Skal ikke inn før i mai, så jeg SKAL klare å holde meg under 20 poeng. Nå er det bare å sette sammen et intensivt treningsprogram og fikse på feilene:)

Har hatt veldig stor nytte av dette forumet! Håper alle blir kollegaer til slutt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...