Gjest Sille Skrevet 28. mars 2007 #121 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Satt ute og nøt sola mens sulten romlet i magen. Har restemat til varmings på ovnen. Også er det noen i nabolaget som er så frekke at de griller!! Gjett hvem som har lite lyst på oppvarmet restemat nå Endret 28. mars 2007 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. mars 2007 #122 Del Skrevet 28. mars 2007 Trenger en sykkel. Er bare så i tvil hvilken jeg skal velge. I prinsippet har jeg to bruksområder: på asfalt til og fra jobb, og i marka på fritida. Lurer på om en hybridsykkel holder til formålet? Eller må jeg ha to sykler? En billig en med smale dekk til asfalten, og en litt dyrere en til sykling i terrenget? :klø: Tror jeg må dra en tur på den lokale sykkelsjappa og spørre om råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. mars 2007 #123 Del Skrevet 28. mars 2007 Også er jeg blitt hvisket i året at vi kanskje, kanskje skal på jobbtur til Sør-Europa (søren, hvordan var de reglene nå igjen? Sør-Europa, sør-Europa? Nord-Norge, nord-Norge?) i løpet av mai måned... Krysser fingrene for at det blir noe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. mars 2007 #124 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Må ha denne med meg over på side 7. Påskeplaner: * Lese minst en krimbok * Kjøpe et tonn med påskeutgaver av magasiner ol. * Sortere, justere og brenne bildene våre fra dataen og over på CD. Gjerne fremkalle også dersom tid. * Bestemme og bestille overnatting i Edinburgh til sommeren * Se "Etter bryllupet" samt legge inn bestilling på/kjøpe Sopranos eller Six Feet Under. * Trene på det lokale treningssenteret hvor medlemsskapet har ligget brakk de siste månedene. * Rydde i boden. Sortere flasker, glass, metallavfall, gamle klær ol. og kjøre på dynga. * Lære meg en gang for alle hvordan jeg laster ned musikk fra nettet til dataen og fra dataen til mp3-spilleren. * Fylle ut og levere selvangivelsen. * Huske å minne sambo på å skifte dekk på bilen. * Være ute. Gå på ski, nyte sola. * Unngå å surfe altfor mye på nettet... Endret 28. mars 2007 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 28. mars 2007 #125 Del Skrevet 28. mars 2007 Til opplysning: Jeg holder på å kjede meg i hjel... Trenger en venninne i nærheten, trenger en treningspartner... Anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. mars 2007 #126 Del Skrevet 28. mars 2007 Hehe, jeg har hatt noen monologer jeg også Tur til Sør-Europa hadde vært saker! Skal til Roma med samboeren i august og vi teller nesten dager Mne først er det jo en etterlengtet påskeferie! Ser ut som du får en fin påske med de planene du har Jeg gleder meg til å stå på ski, treffe gamle venner (reiser hjem til mamma), sove lenge, spise god mat og nyte livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 28. mars 2007 #127 Del Skrevet 28. mars 2007 Har du flyttet shoppingdagboken din? Det var litt dumt, siden jeg er litt sløv til å sjekke dagbøker andre steder enn her inne. Men skal nok følge med, liker dagboka di! Høres ut som om du har bra planer for påsken! Blir vel noe lignende på meg - mange gode tips du hadde. Særlig det med å rydde i boden... Det vil si - jeg bør vel helst ta skikkelig vårrengjøring, og ikke bare i boden! Dårlig med venninner i nærheten? Sånn har jeg også hatt det i perioder, fordi venner og venninner har vært spredd rundt i landet og resten av verden i forbindelse med studier etc. Det er ikke noe gøy når all kontakt går via MSN eller Skype... Veldig mye hyggeligere når man kan gå på kafé og drikke :kaffe: , eller sammen... (Jeg liker de nye emoticonene!) Hvor bor du igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. mars 2007 #128 Del Skrevet 28. mars 2007 Menne, hvorfor er shoppingdagboka di flyttet, Sille? Du som har flyttet den selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 29. mars 2007 #129 Del Skrevet 29. mars 2007 Hehe, jeg har hatt noen monologer jeg også Tur til Sør-Europa hadde vært saker! Skal til Roma med samboeren i august og vi teller nesten dager Mne først er det jo en etterlengtet påskeferie! Ser ut som du får en fin påske med de planene du har Jeg gleder meg til å stå på ski, treffe gamle venner (reiser hjem til mamma), sove lenge, spise god mat og nyte livet ← Så utrolig herlig det hørtes ut med en tur til Roma! Jeg er stor Italia-fan, er veldig glad i naturen, kulturen, maten, klimaet... you name it! Har aldri vært i Roma, men den står høyt på lista over ønskereisemål Har du vært i Roma før? Vi prøver å holde litt igjen på ferier i år, for vi planlegger tur til New York i påsken 2008. Og da ser jeg for meg at det kan være en god idè å ha et proppet visakort Påsken blir bra, selv om jeg for en gangs skyld ikke skal hjem til familien med hytteliv, gamle venner ol. Skal jobbe man + ti + ons i neste uke, så da orker vi ikke reise verken nord eller sør for å besøke familie (krever flytur). Så da er vi innstilt på å kose oss skikkelig her (I tillegg til litt praktiske gjøremål, som du ser ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 29. mars 2007 #130 Del Skrevet 29. mars 2007 Har du flyttet shoppingdagboken din? Det var litt dumt, siden jeg er litt sløv til å sjekke dagbøker andre steder enn her inne. Men skal nok følge med, liker dagboka di! Høres ut som om du har bra planer for påsken! Blir vel noe lignende på meg - mange gode tips du hadde. Særlig det med å rydde i boden... Det vil si - jeg bør vel helst ta skikkelig vårrengjøring, og ikke bare i boden! Dårlig med venninner i nærheten? Sånn har jeg også hatt det i perioder, fordi venner og venninner har vært spredd rundt i landet og resten av verden i forbindelse med studier etc. Det er ikke noe gøy når all kontakt går via MSN eller Skype... Veldig mye hyggeligere når man kan gå på kafé og drikke :kaffe: , eller sammen... (Jeg liker de nye emoticonene!) Hvor bor du igjen? ← Hei itla Du har vel meg på "Mine innlegg"? Da kan du jo følge litt med meg uten å møtte lete halve KG rundt Takk for komplimentet forresten - right back at you! Jeg har flyttet dagboka fordi jeg oppdaget at den inneholdt lite shopping, og mye prat om alt mulig annet. Dessuten er det jo ingen som hindrer meg i å legge inn de siste kjøpene mine selv om dagboka heter generell Jupp, når vi allikevel skal være her i påsken, så kan vi like så godt få gjort noe fornuftig (i tillegg til masse, masse kos da). Har en tendens til skippertaksmetoden når det kommer til hus & hjem, så da er det greit å bestemme seg for å få noe gjort. Men nå er det jo meldt så utrolig pent vær... *ligge i solsteiken hele dagen* Bingo itla, dårlig med venninner i nærheten. Er ikke så lenge siden vi flyttet hit, og ingen av oss er herfra. Har venninner spredt ut over hele verden, så her kan jeg love deg at msn og skype går varmt innimellom. Men det er akkurat som du sier, savner bare noen å gjøre dagligdagse ting med; gå en tur, drikke en kopp kaffe osv. uten at det krever hundre år med planlegging fordi man bor så langt fra hverandre. Sambo er selvfølgelig med på mye, men han er ikke (og skal heller ikke være) en venninne som man kan snakke venninneprat med. Trives jo bra i mitt eget selskap, men jeg har en grense (Bosted sendes pr. PM) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 29. mars 2007 #131 Del Skrevet 29. mars 2007 Menne, hvorfor er shoppingdagboka di flyttet, Sille? Du som har flyttet den selv? ← Hei Tusle, dagboka ble som skrevet flyttet fordi den inneholdt lite shopping... (jeg fikk en moderator til å gjøre det). Har du dagbok, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 29. mars 2007 #132 Del Skrevet 29. mars 2007 Sånn og forstå ja Nei, jeg har ikke dagbok, kun shoppingsbok. Burde vel ha blitt dagbok den også, den blir så stille ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 29. mars 2007 #133 Del Skrevet 29. mars 2007 Så utrolig herlig det hørtes ut med en tur til Roma! Jeg er stor Italia-fan, er veldig glad i naturen, kulturen, maten, klimaet... you name it! Har aldri vært i Roma, men den står høyt på lista over ønskereisemål Har du vært i Roma før? Vi prøver å holde litt igjen på ferier i år, for vi planlegger tur til New York i påsken 2008. Og da ser jeg for meg at det kan være en god idè å ha et proppet visakort Påsken blir bra, selv om jeg for en gangs skyld ikke skal hjem til familien med hytteliv, gamle venner ol. Skal jobbe man + ti + ons i neste uke, så da orker vi ikke reise verken nord eller sør for å besøke familie (krever flytur). Så da er vi innstilt på å kose oss skikkelig her (I tillegg til litt praktiske gjøremål, som du ser ) ← Nei, hverken jeg eller samboeren min har vært der, men han ble så gira på å reise ned dit når vi så serien til Jamie Oliver der han reiste rundt i Italia, hehe I New York kan det nok være lurt med proppet VISA, ja, hehe. Der er det sikkert MYE fint man kan shoppe! Tror jeg må begynne å spille Lotto.. Praktiske gjøremål, ja.. Hummm.. Jeg skulle kanskje lest litt pensum, så jeg er forberedt til vi begynner på nytt emne rett over påske, men jeg må se det litt an.. Kjedelig å ha dårlig samvittighet for å ikek ha lest noe, så kanskje jeg bare skal gi meg selv lov til å ta helt skolefri..? Det blir jo nok bøker å lese i påsken allikevel :lese: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 29. mars 2007 #134 Del Skrevet 29. mars 2007 Hurra for penger tilbake på skatten! Og i morgen reiser vi til Hafjell, og hvilket vær er det meldt?? Sol, sol og atter sol!! Dessuten fant jeg bøker på salg, 5 fiiine bøker for 302 kr Og jeg fikk endelig somlet meg avgårde på spinning Snakker vi bra dag, eller snakker vi bra dag? :-D :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 29. mars 2007 #135 Del Skrevet 29. mars 2007 Trenger en venninne i nærheten, trenger en treningspartner... Anyone? ← Hurra for penger tilbake på skatten! Og i morgen reiser vi til Hafjell, og hvilket vær er det meldt?? Sol, sol og atter sol!! ← Løkki ju! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 1. april 2007 #136 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Fantastisk helg på Hafjell. Fredag ble jeg oppfordret til å søke en stilling - en jobb som likner den jeg har i dag, bare med flere utfordringer og (enda mer) spennende oppgaver Dermed har påskelisten fått et nytt punkt: Påskeplaner: * Lese minst en krimbok * Kjøpe et tonn med påskeutgaver av magasiner ol. * Sortere, justere og brenne bildene våre fra dataen og over på CD. Gjerne fremkalle også dersom tid. * Bestemme og bestille overnatting i Edinburgh til sommeren * Se "Etter bryllupet" samt legge inn bestilling på/kjøpe Sopranos eller Six Feet Under. * Trene på det lokale treningssenteret hvor medlemsskapet har ligget brakk de siste månedene. * Rydde i boden. Sortere flasker, glass, metallavfall, gamle klær ol. og kjøre på dynga. * Lære meg en gang for alle hvordan jeg laster ned musikk fra nettet til dataen og fra dataen til mp3-spilleren. * Fylle ut og levere selvangivelsen. * Huske å minne sambo på å skifte dekk på bilen. * Være ute. Gå på ski, nyte sola. * Oppdatere CV, skrive søknad og sende den. * Unngå å surfe altfor mye på nettet... Endret 1. april 2007 av Sille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 2. april 2007 #137 Del Skrevet 2. april 2007 Jobbing suger når man har på følelsen at hele nasjonen har påskeferie unntatt en selv Holder ut, holder ut, holder ut til onsdag kl. 12.00 Har vært ute og gått tur med sambo, tenk at klokka nesten er halv ni før det er mørkt om kveldene nå Våren er en fantastisk årstid! Plukket med oss gåsunger (hva heter de egentlig...?), som jeg nå har pyntet med ferdigmalte "egg" som jeg kjøpte i Danmark i fjor. Dessuten klarte jeg på mystisk vis å spore opp påskekyllingene i kaoset i boden, men de kommer først opp i morgen når min kjære har rengjort leiligheta For tiden er jeg så oppslukt i boka mi at jeg nesten ikke får surfet på nettet, folkens; Menn som hater kvinner av Stieg Larsson anbefales virkelig. Løp og kjøp! :kaffe: + bok = Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 3. april 2007 #138 Del Skrevet 3. april 2007 Fredag ble jeg oppfordret til å søke en stilling - en jobb som likner den jeg har i dag, bare med flere utfordringer og (enda mer) spennende oppgaver ← Høres spennende ut! Samme sted som du er nå? Hehe, du jobber du også... Jeg hadde SÅ lyst til å rømme fra jobben i dag! Nydelig vær ute, og minimalt med folk som faktisk ble på jobb hele dagen i dag. De fleste gikk hjem når de var ferdige med dagens dont. Og det klirret i vinflasker i hele etasjen. Tror alle tenkte at de skulle unngå polkøene i morgen! Gåsunger er vel på seljetrær, tror jeg...? Det er litt dårlig med den frittvoksende versjonen i Oslo sentrum, så jeg har faktisk gått til innkjøp av kvister - dog ikke med gåsunger, for de de hadde i blomsterbutikken så "feil" ut. Kanskje jeg må gå en tur langs Akerselva på torsdag og se om jeg finner noen! Hva handler boka di om? *nysgjerrig* Jeg har store planer om å få lest litt i påsken, ligger langt etter! Tvitvi for siste arbeidsdag, ikke lenge igjen før det er ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 4. april 2007 #139 Del Skrevet 4. april 2007 Høres spennende ut! Samme sted som du er nå? Nei, faktisk ikke. Ganske nærme der du er oppvokst. D. Håper veldig på å få den, det hadde vært utrolig morsomt. Da får jeg være med å bygge opp en ny avdeling helt fra bunnen av. *krysser fingre* Hehe, du jobber du også... Jeg hadde SÅ lyst til å rømme fra jobben i dag! Nydelig vær ute, og minimalt med folk som faktisk ble på jobb hele dagen i dag. De fleste gikk hjem når de var ferdige med dagens dont. Og det klirret i vinflasker i hele etasjen. Tror alle tenkte at de skulle unngå polkøene i morgen! Ja, men nå er det jammen meg ikke lenge igjen før vi også har påskeferie Vi var på matshopping i går, genialt å legge handleturen til mellom 20-21, det var nesten ikke et menneske å se. Kan forestille meg at det er litt mer kaotisk i dag ja. Poltur slapp vi - vi farter jo så mye til Danmark (pluss at alle som kommer på besøk har plikt til å ta med seg ) at hjemme hos oss er vinhyllene stort sett fylt til enhver tid. Gåsunger er vel på seljetrær, tror jeg...? Det er litt dårlig med den frittvoksende versjonen i Oslo sentrum, så jeg har faktisk gått til innkjøp av kvister - dog ikke med gåsunger, for de de hadde i blomsterbutikken så "feil" ut. Kanskje jeg må gå en tur langs Akerselva på torsdag og se om jeg finner noen! Ja, langs Akerselva skulle det vel være muligheter Seljetrær ja, det var det jeg nesten hadde på tunga Hva handler boka di om? *nysgjerrig* Jeg har store planer om å få lest litt i påsken, ligger langt etter! Det er en krimbok, kommer innom dagboka di senere og legger igjen et lite referat Tvitvi for siste arbeidsdag, ikke lenge igjen før det er ferie! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sille Skrevet 4. april 2007 #140 Del Skrevet 4. april 2007 Sitter her på jobb og har nedtelling til påskelabyrinten starter kl. 10.05 på P1 med den godeste Viggo Valle. DA er det påske da! Typisk påskesituasjon i vår familie: på hytta, hele bøtteballetten. Om morgenen registrerer jeg såvidt at noen er våkne, det blir fyrt i ovnen, og etterhvert hører jeg knitring og spraking og kjenner varmen bre seg. Etterhvert kjenner jeg duften av stekt egg og bacon, nytrukket kaffe, og kl 10 blank går alarmen: vi har 5 min. på oss til å hoppe i klærne, vaske oss kjapt i fjeset før frokosten inntas parallelt med at den godeste Viggo loser oss igjennom dagens labyrint *gode minner* Og nå fikk jeg et snev av hjemlengsel I dag skal jeg ned i byen etter jobb og bare sose. Fikk lønn i går, men hadde et par monsterregninger som måtte betales, så de store utskeielsene tror jeg ikke det blir denne måneden. Har noen gaver som skal kjøpes og sendes i dag, pluss at jeg skal se meg litt rundt etter cardigan/genser/topp som er anvendelig, men som ikke er i ull el. lign. Oppdaget her om dagen at jeg har mest varme klær, så nå må jeg ut og finne noe mer lett og sommerlig. Ikke meg i mot Må også finne klosser til spinningskoene mine. Og kanskje se på sykkel. Deretter skal jeg hjem, og etterhvert sprette en rødvin mens jeg leser bok og nyyyter livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå