Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er jeg så sjokosugen at jeg snart begynner å gnage på inventaret her. Blir som regel det i den her tida på jobb. Slitsomme greier.

I dag blir jeg plukket opp etter jobb, vi skal ut på storhandel. Ekko i kjøleskapet, og det liker vi ikke. Må ha litt å velge i. Tenkte å lage noe indisk i dag eller i morgen, har fått helt kick etter det restaurantbesøket i helga. Men det innebærer at den eneste innvandrersjappa må ha åpent, noe som slett ikke er en selvfølge i denne byen her. Ja, jeg savner storbylivet innimellom. Big time.

Jeg som alltid har trodd at jeg var en landsens jente, har nok blitt mer påvirket enn hva jeg har trodd etter flere år i Byen. Tar meg stadig i å savne byens mangfoldige tilbud, vet ikke om det bare er psykisk, det med "å ha muligheten". Trives jo også bra på landet, digger natur, fred og ro. Men det kan bare bli litt vel rolig.

Etter å ha bodd mange forskjellige steder de siste 10-11 årene (inkl. utlandet), føler jeg meg nok litt rotløs. Har litt venner her og der, litt familie her og der, føler tilknytning til flere steder, men det er alltid så mange hensyn å ta, jeg blir liksom aldri helt fornøyd. Vil gjerne ha både i pose og sekk, og dette kan frustrere meg noe vanvittig innimellom. Og det kan bli vanskelig å få til, med alle kravene jeg stiller. Enten er det for varmt eller for kaldt, for lite snø, for mye snø, for langt nord, for langt sør, langt fra hans familie eller langt fra min familie, for lite by, for mye by, dårlige jobbmuligheter, gode jobbmuligheter, transport, for dyrt osv. osv. Ingen enkel dame å tilfredsstille dette her, skjønner dere ;) Tenker jeg holder meg til planen min med å ta en dag om gangen :ler:

Jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Har visst nesten glemt at dette egentlig er en shoppedagbok. Har bare shoppet så mye hvitevarer og bil i det siste at det er blitt lite med annen shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg kommet inn døra hjemme, og folkens: nå er det helg!! :hoppe:

Jeg har satt kyllingen inn i ovnen, så om en liten time begynner det nok å dufte herrrlig her, tenker jeg. Sambo er på jobb til kl. 23 i kveld, så her er det alene-hjemme kveld. Tenkte å bruke litt tid på badet (jeg trenger litt oppussing), åpne en flaske rødvin og bare kose meg med bok, NRK og internett. Deilig fredag!

Lommeboken min ble forresten helt ødelagt i går (har vært halvt ødelagt en stund nå), så nå mangler jeg virkelig en ny. Noen som har noen tips? Får lete litt på nettet... eBay har vel sikkert en del kule lommebøker, men det spørs om jeg har iq nok til å finne ut hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften på den ultimate lørdag:

sove til halv elleve, ligge til halv tolv og lese bok, god frokost, shopping/titting i byen inkl. stor coffee-to-go, laaang lunch, ferske aviser, sport på TV'n, frisk gåtur i kulde & solskinn før kvelden avsluttes med indisk som hovedrett, sjokoladefondant til dessert, masse rødvin og koooooooooos :sjarmor::)

Og avslutningsvis: "Chicago" :hjerte:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten har vi "bygget" drømmehuset i tankene våre.

Bygd i kubeform i forskudte plan, av en blanding av betong og tre. Store vindusflater. Lyse gulv i heltre. Hvite gipsvegger uten listverk. Funksjonelt. Lyst. Åpent. Aaargh... Lyst på hus nå ja!

Dessuten har vi planlagt morgendagens skitur i detalj, med kart og det hele. Litt mer realistisk enn ovenstående :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn
Oppskriften på den ultimate lørdag:

sove til halv elleve, ligge til halv tolv og lese bok, god frokost, shopping/titting i byen inkl. stor coffee-to-go, laaang lunch, ferske aviser, sport på TV'n, frisk gåtur i kulde & solskinn før kvelden avsluttes med indisk som hovedrett, sjokoladefondant til dessert, masse rødvin og koooooooooos :sjarmor:  :)

Og avslutningsvis: "Chicago"  :hjerte:

Ååh, herlig med lørdag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra skitur i dag! 20 km - sovna tvert på sofaen foran peisen da vi kom hjem :) Er så godt å føle seg helt igjennom sliten pga. fysiske aktiviteter, og ikke pga. stress, mas osv. Skikkelig godfølelse!

Tar følelsen med meg til sengs nå, og håper jeg er like klar i morgen kl. 06.30 når vekkeuret ringer (neppe). Liker ikke mandager! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godfølelsen var så definitivt IKKE til stede da vekkerklokka ringte i morgest. :Gjesp:

Har en pause mellom slagene. Skal lunche med ei venninne i dag, det blir hyggelig.

Ellers ingen store planer for dagen, må vel begynne å vaske litt klær før vi reiser til helga. Dessuten er det jo "Forbrytelsen" i kveld. Utrolig spennende, og så utrolig mye bedre skuespillerprestasjoner & filmteknikk enn f.eks. "Kodenavn Hunter". Har visst litt å lære av de danskene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens middag nettopp fortært, og liste må lages. Altså shoppingliste for utenlandstur til helga:

* støvletter

* sneakers

* mascara og rensekrem for ansiktet til bruk i dusjen

* undertøy

* veske, i en annen farge enn sort

* solbriller

* lommebok

* evt. bukse

* cognac og rødvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite nytt å meddele fra denne kanten. Typisk tirsdag.

Planen er å smelle sammen noen brød i ettermiddag hvis energien er der. Og å komme meg forbi side 10 i boka jeg begynte på i går kveld. Bøker = sovemedisin.

Nabofamilien som bor tett på har spysjuka. Jeg veit om ei som skal holde seg LANGT unna.

Sambo er først hjemme ved halvtolv-tiden i kveld, så jeg håper på herrebesøk av nabopus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og kollegaen min delt en hel pose Twist. Hun er Twist-drømmepartneren min, for hun liker marsipan og kokos og lar alle de gode være igjen til meg :)

Men nå er jeg småkvalm. Godt det står hjemmelaget grønnsakssuppe på menyen i dag -da går det jo nesten opp i opp :ler:

Burde ta meg sammen og få gjort noe den siste halvtimen, men jeg tror heller jeg går hjem. Kommer til å få en umenneskelig travel dag i morgen, men den tid, den sorg. Et mer uinspirert menneske enn meg nå skal man lete lenge etter!

Men i morgen kveld reiser vi :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, Karamba! :klem:

Prøver å begrense pakkingen nå, for jeg regner med at denne turen blir utbytterik :)

*tilbake til pakking og rydding*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...