Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Oppskrift på de kjøttbollene? ;)

Goji berries og Pomegranate (granateple). :) Høres veldig godt ut = må testes...

Godt at det går fremover med oppgaven! :klemmer: Jeg sitter her og prøver å skrive "kravet" til masteroppgavesamling, men det går jamen ikke fort...

Snille samboeren din! :hjerte:

Takk for opplysende informasjon, itla :) Nå vet jeg hva goji berries er ;) Ja, teen er veldig god, liker ikke te som har for mye fruktsmak/for søt, men denne synes jeg klarte å ha litt søtsmak i seg uten å tippe helt over i det kvalme.

Oppskriften på kjøttbollene finner du her:

Kjøttboller med sataysaus

Jeg synes de ble kjempegode :)

Hvordan går det forresten med masteren din? Er du kommet godt i gang? Frustrerende? Vanskelig? Hørtes litt vrient ut med de kriteriene for oppgavesamlingen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok å gjøre da høres det ut som. Skal ta master på deltid over 2,5 år jeg. Spent på hvordan det blir, men tar 20 studiepoeng ved siden av full jobb nå, og det går jo - men blir en del skolearbeid i helgene, lite motivasjon til å ta frem bøker etter arbeid merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Chica, det er som regel helgene som får gjennomgå her også. Synes det går greit inntil videre, er ikke lei (ennå), og pensumet dette semesteret har vært ganske interessant, så da går det :) Mend et kommer nok en dag hvor jeg blir spylei av det hele, vil jeg tro.

Travel uke er passert, med jobb og jobbmøter, skolebenk og tur til utlandet. Nå er rumpen vel plassert på kontorstoeln igjen, og dagen i dag skal benyttes til forefallende arbeid. Det er tiltrengt.

Hadde tenkt meg på en løpetur etter jobb i dag, har jo blitt litt sprek, må vite. Har iallfall løpt fire ganger så langt i høst, dvs. at jeg jo knuser min gamle rekord over kontinuitet og gjennomførbarhet når det gjelder temaet løping. Drit kjedelig er det, men at det er effektivt er det vel ingen tvil om. Synes buksen sitter litt løsere for tiden, god følelse når man har litt "overskuddspolstring" både her og der.

Karrysuppe til middag i dag, med eggnudler og godt brød. Nam. (ah, femti minutter igjen til lunsj, er sulten nå jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tannlegetime i dag :overrasket: Sjokkert fordi det har tatt meg så lang tid å ta den telefonen, og sjokkert fordi det slett ikke er lenge til jeg skal dit, etter tja.. unevnelig lang tid siden sist :sjenert: Gruer meg som en hund. Mulig en visdomstann eller to bør fjernes, samtidig som jeg har en sterk mistanke om et hull :tannverk:

Drikker te, sørfer, kikker i H&Ms forhåndskatalog og koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og gått tur i drivende snøvær- Årets første ordentlige av slagsen. Har observert et par biler i grøfta i dag, heldigvis var vi tidlig ute og fikk lagt om til vinterdekk mandag. Jeg pakket meg inn i vintersko, lue, votter og gore-tex jakke med hette, men ble allikevel både våt & kald før jeg kom meg innendørs igjen. Men jeg fikk luftet både kropp og ikke minst hode, det er stappfullt med alle mulige tanker for tiden, så det gjorde godt. Fikk systematisert litt og tenkt litt, føles bra. :)

Har en deadline på jobb fredag før 17.00 østamerikansk tid, det skulle vel tilsvare noe sånt som 23.00 fredag kveld. Satser på at vi får halt det meste i land i løpet av morgendagen, jeg synes jeg trenger og fortjener helg til vanlig tid fredag.

Nå er det tid for te! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte egentlig at jeg er litt sur i dag. På grunn av at fastrenten min nå på "hele" 3,8 prosent har utløpt, fikk jeg en lite hyggelig stigning i terminbeløp hos Lånekassen. I posten i dag lå det en regning som er hele 1100,- dyrere enn hva den har vært de siste tre årene :frustrert: Og fra 1. januar går den ytterligere opp, da stiger renta til 6,8 prosent :grine: Nå bare MÅ jeg bli råere på å forhandle lønn altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, så kjipt med høyere rente på studielånet! Jeg skjønner jo at man må betale tilbake lån, men de er ikke akkurat raske til å justere sånn at det blir fordelaktig for lånetakerne i Lånekassa. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det helt ok med å betale tilbake pengene, men den pokkers renta. Burde jo selvfølgelig ha bundet den i fem år for tre år siden, men hvem tenkte vel på høye renter da? *blond* :erter:

Må vel også legge til og si at jeg misunner disse danskene litt, som får det meste som stipend og en brøkdel de skal betale tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...