Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, fredagen fungerte jeg greit. Resten av tiden hanglet jeg, så det var ikke noe særlig. Men det er først etter at jeg kom hjem at det har slått ut i full blomst.

Sambo er på jobb igjen, så dette blir nok en lang kveld. Har sovet mange timer i dag, så jeg kan ikke slå ihjel tid med søvn. Tv-programmet var dessuten labert.

Teller litt på knappene ifht jobb i morgen. Har et kjempeviktig møte. Men er jeg sånn som i dag går det ikke.

Turen ellers var knall. Godt å se gamle venner igjen, byen "min" og min kjærestes familie. Fikk også svidd av endel penger, for å si det sånn. Fant meg endelig (hallelujah) sorte støvletter + masse annet selvfølgelig. Legger ut noen linker og sånn etterhvert.

*tilbake i horisontal stilling*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg inngått en deal med meg selv: klarer jeg å gå ned 6 kg til sommerferien, blir det SPA-opphold i august på Rondane Høyfjellshotell.

Startet glimrende med wienerbrød til lunch i dag. Brillefint. :roll:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene om å sette deg slike mål. Det er viktig med "gulrøtter", da blir det mye mer motiverende å skulle nå målet sitt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Ja, det har du helt rett i, Tusle. Har nettopp printet ut spa-menyen, tenkte å henge den opp på kjøleskapsdøra hjemme... ;)

I dag har jeg nesten ikke tid til å være på jobb. Vi gikk nemlig helt amok på Ikea i går. Var først hjemme ved 23-tiden, og da var jeg helt pumpa.

Men i dag derimot - har mye mer lyst til å være hjemme og ordne og åpne alle posene enn å være her :) Har i det minste satt en halvpjusk samboer i sving med å montere den ekstra kjøkkendelen (benkeskap + hyller) som vi har kjøpt, så da får jeg endelig tatt knekken på to av pappkassene med kjøkkenutstyr som vi snubler over på vei til kjøkkenbenken.

Måtte faktisk finne frem strenge-stemmen min på Ikea i går. Jeg måtte ha hjelp av en ansatt, og infoøya jeg måtte kontakte hadde på det tidspunktet selvfølgelig kun en av slagsen. Og han var opptatt. Veldig. Med et par i 30-årene som skulle kjøpe kjøkken - som ikke hadde tatt en eneste beslutning om hvordan dette kjøkkenet skulle se ut før de ankom Ikea.

Dermed overvar jeg en rekke "hmmm... hva sier du kjære?... Skal vi ha frosta glass? Eller kanskje ikke..? Det blir kanskje finere uten...?"

"Benkeplate sier du? Om det skal være tre eller laminat? Tja.... det har vi jammen ikke tenkt på..."

Da jeg etter 40 minutter (!) endelig slapp til, kommer de piskadø tilbake, brøyter seg frem i køen og henvender seg til ekspedienten som da ditcher meg og begynner å snakke med de igjen!!! :frustrert: Da eksploderte jeg. For å si det sånn, jeg fikk hjelp med det samme, og de ble nødt å stille seg bakerst i køen. Skulle da sannlig bare mangle. Hadde puls på 200 den neste halve timen før jeg klarte å roe meg. Og jeg er normalt et meget tålmodig, høflig og ganske så rolig menneske.

Tror det blir en stundt til neste Ikeatur :hoho:

En ting til som er utfordrende for blodtrykket mitt for tiden, er Tele2. Jeg har nå vært uten internett i 8 dager. "Retting pågår".

I dag kommer sambo og henter meg etter jobb. Pleier normalt å gå til/fra jobb, 35 min. gange hver vei. Men i dag er jeg så utålmodig etter å komme hjem, at han blir nødt til å komme å hente meg ;)

Jobbe litt til, så hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å miste tålmodigheten i kø ved infoøyene på Ikea.

Hadde oss noen runder selv for litt over 1 år siden da vi skulle kjøpe oss nytt kjøkken. Er det noe jeg virkelig hater så er det å stå i kø! :frustrert:

Bra at du ga beskjed til paret! :klappe: Må være måte på frekkhet!

Må kose deg med Ikea-tingene senere du, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for en form for "Ikea-skole" der Ikea-turister og andre som ikke er inne i "systemet" må gjennom et intensivkurs i korrekt oppførsel i varehuset. :ler: Så kanskje man slipper sånne som du hadde foran deg i køen... Hva er det egentlig de legger i ordet selvbetjening, mon tro? Kanskje de tror det bare gjelder alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en IKEA historie. Jeg er ikke den som roper høyest, ikke er jeg den som gjør mest utav meg heller. Men en dag i fjor sommer måtte vi på IKEA og handle litt. Sambo triller den svære tralla, og jeg går foran, jeg stiller meg i køen, sambo kommer etter, prøver å manøvrer den digre trilletralla (og det er ikke særlig enkelt) tror dere ikke det kommer ei skikkelig Bærumsfru og sniker seg foran han, snur seg mot han og sier; "unnskyld, men jeg stod faktisk i denne køen før deg", da sa det *snæpp* for meg kan dere tro, og hu dama havna bakerst i køen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Du er ikke alene om å miste tålmodigheten i kø ved infoøyene på Ikea.

Hadde oss noen runder selv for litt over 1 år siden da vi skulle kjøpe oss nytt kjøkken. Er det noe jeg virkelig hater så er det å stå i kø! :frustrert:

Bra at du ga beskjed til paret! :klappe: Må være måte på frekkhet!

Må kose deg med Ikea-tingene senere du, da! :)

Jupp, kan love deg jeg koste meg med Ikeatingene :) Det er jo så utrolig digg å komme hjem og oppdage at sambo har vært superivrig hele dagen mens jeg har vært på jobb. Det meste var nemlig montert og skrudd fast da jeg kom hjem :) Det betød at alt det koselige var igjen til meg; å organisere, sette på plass, pynte og fikse... Og det ble så fiint! Iallfall mye bedre enn før

Jeg er veldig for en form for "Ikea-skole" der Ikea-turister og andre som ikke er inne i "systemet" må gjennom et intensivkurs i korrekt oppførsel i varehuset.  :ler: Så kanskje man slipper sånne som du hadde foran deg i køen... Hva er det egentlig de legger i ordet selvbetjening, mon tro? Kanskje de tror det bare gjelder alle andre?

:legrine: Du har definitivt et poeng!

Jeg har også en IKEA historie. Jeg er ikke den som roper høyest, ikke er jeg den som gjør mest utav meg heller. Men en dag i fjor sommer måtte vi på IKEA og handle litt. Sambo triller den svære tralla, og jeg går foran, jeg stiller meg i køen, sambo kommer etter, prøver å manøvrer den digre trilletralla (og det er ikke særlig enkelt) tror dere ikke det kommer ei skikkelig Bærumsfru og sniker seg foran han, snur seg mot han og sier; "unnskyld, men jeg stod faktisk i denne køen før deg", da sa det *snæpp* for meg kan dere tro, og hu dama havna bakerst i køen :ler:

Ja, noen ganger må man bare si i fra.

----

Nøyaktig 64 minutter igjen til det er helg. Det er å leve med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille

Ja, det er jammen meg godt å være tilbake :)

Har besøk av mams, paps og søsken denne uka. Har planer for stortsett hver dag, så tipper denne uka kommer til å gå kjempefort. Er såå koselig med familiebesøk :hoppe:

Og mams har allerede forært meg et par feilkjøp hun hadde gjort på H&M. Ikke meg i mot :Hehe:

Får surfe litt på Ikeaprodukter etter ordre fra mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke dumt å arve bomkjøp fra modern, har opplevd det et par ganger jeg også. Klager ikke på det :ler: Så koselig med familiebesøk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Da er familien plassert i sofakroken med en kopp nytrukket kaffe og Farmen på tv :ler: mens jeg stjeler til meg litt KG tid.

Egentlig er min mission å begynne å lete etter overnatting i Skottland, som vi skal besøke til sommeren hele gjengen. Det får vente litt ;)

Er nettopp kommet hjem fra Plantasjen. Fikk kjøpt meg en nydelig hvit og lilla orkidè, en gul potterose også fikk jeg en plantebok "for dummies" av mams.

Og jeg fant en av mine favorittblomst/busk - har aldri visst hva den het, men nå kunne jeg jo bare slå opp i boka mi :) Den heter gullgyvel, og er bare utrolig stilfull. Et ikke så bra bilde av gullgyvel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Gyvler er kjempefine! Så er det så sommerlig å høre når belgene sprekker :)

Det har jeg faktisk ikke hørt... :sjenert: Får lytte ekstra godt etter nå da :ler:

Lette også etter skårne påskeliljer, men det har de visst ikke fått inn ennå. Har visst en thing for gule blomster. Eller så er det bare fordi jeg er så våryr for tiden ;)

Er forresten en skikkelig nybegynner når det gjelder blomster. Interessen dukket først opp i fjor sommer egentlig. Så nå leser jeg i planteboka og prøver å hente inn det tapte :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...