Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Wow, så hyggelig med nyttårshilsner her! :)

Shoppingboka har ligget brakk en stund nå pga. flytting og dertil manglende internett. Regner med å være tilbake om et par uker eller så.

Godt nyttår til alle som kikker innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, Drua og Kermit :klem:

I dag har vi brukt dagen på surfe etter bil på internett. Har funnet noen ok noen (tror jeg), så da gjenstår det bare å dra rundt til forhandlerne og prøve. Skulle ønske bilen bare stod ferdig parkert på gårdsplassen, hater masse sånn forarbeide på ting jeg egentlig ikke interesserer meg for. Men det er vel greit å sette seg litt inn i tingene før man svir av x antall tusenlapper på bil...

Ny vaskemaskin står også på lista. Håper det kommer en suverent bra januarsalg. Æsj, kjedelig å bruke penger på vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vaskemaskin og bil kjøpt. Seriøse voksenpoeng!

Dessuten er to uker av sommeferien planlagt. Har bestilt flybilletter til Skottland. Vi fikk en plutselig innskytelse om at det kanskje kunne være gøy å oppleve Skottland, bestilte på impuls og nå sitter jeg og lurer på om vi heller skulle dratt til varmere strøk... :sjenert:

Men, men. Det blir sikkert en fin tur. Vi får ta en langhelg i Roma i løpet av høsten for å bøte på et sannsynlig ustabilt og vått vær på de britiske øyer.

Gleder meg så til sommeren jeg! Er så lei av at det ikke kan være ordentlig vinter. Vil MYE heller ha stabilt, kaldt vintervær enn grått og vått vær. En ordentlig vinter kan jo brukes til noe, f.eks. fine skiturer, mens jeg bare blir sittende inne i det været som er nå for tiden. Jeg får i det minste sett mange episoder av Sex & the City :sjarmor:

Neste planlagte innkjøp: støvletter. Lange, klassiske og svarte. Men umulig å finne. Blir snart desperat. Fant et par jeg likte så innmari godt, men de ble akkurat for stram rundt leggen. Forbanner fotballkarrieren min. :frustrert: Jeg får bare lete videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem ja, jeg holdt visst på med en oversikt jeg. Som ikke er oppdatert på noen måneder. Får ta en avkrysningsrunde nå da.

---

Enkel oversikt over ting som står på må-ha listen denne høsten

Treningsklær

- 2 nye treningsBH'er. Har kjøpt 1 sort Champion BH på salg. Ikke 100% fornøyd.

- En piratsykkelbukse. Blir så sår i stumpen etter spinning. Er kjøpt!

- En løpebukse. Ikke kjøpt.

- En allround treningsbukse. Det ble en sort fra Röhnisch.

- Treningstopp. Ikke kjøpt.

Klær

- Parkas..

- .. eller en annen type varm jakke (saueskinnsjakke/kåpe?) Ikke kjøpt.

- Bukse. Ønsker meg brun fløyelsbukse, og halvlyse jeans. Bukse kjøpt, dog svart

- Flere strikkete kjolegensere. Jeg kler det ikke.

- Kremhvit skjorte. Er kjøpt!

- Svart/brun skjorte. Ikke kjøpt

- Flere enkle topper i brunt, grått og blått. Ikke kjøpt.

- Tynn langermet lammeullsgenser. Er kjøpt!

Undertøy Intet kjøpt

- Enkel BH uten dilldall. Gjerne hudfarget eller hvit.

- Enkel BH med litt tykkelse/ull. (

- Bomullsboksere.

Tilbehør

- Varme vintersko. Selskinnssko?? Åpen for alt. Kjøpt, men ikke fornøyd

- Lange, klassiske, dyre skinnstøvletter i svart. Nei, ikke ennå

- Svarte eller brune sneakers. Mangler desperat

- Røde pumps. Det ble sorte pumps.- Veske. Gjerne i brunt eller rødt.

- Smykker og stæsj. Kjøpes mer eller mindre kontinuerlig. Nemlig!- Flere svarte sokker (!)

- Skinnhansker. Kjøpt!

- Ullhansker, gjerne med litt paljetter el. lign. på. Er kjøpt!

- Matchende lue. Er kjøpt!

Kosmetikk

- Ny mascara. Må teste litt forskjellige, synes Diorshow er bra. Ikke kjøpt

- Ansiktskrem. Er kjøpt, Shiseido dagkrem

- Solpudder. Lancaster? Ikke kjøpt

- Showergel. Ikke så viktig, drøyer til jeg kan kjøpe på taxfree. Er kjøpt

- Foundation. Aner ikke hvilken. Må undersøkes. ?

- Ny lipgloss. Blank og svakt rosa. Juicy tubes? Ikke kjøpt

- Neglelakk. Blekrosa fra Chanel? Ja, fargen Ballerina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, 25 minutter til arbeidsdagen er over :)

Hjem for å se om Carrie får Mr. Big... ;)

By the way, Carrie har en usannsynlig bra stil. Får lyst til å punkt 1: Fornye hele garderoben, punkt 2: dra til New York. Punkt 3. Slanke meg 10 kg. :forvirret:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, 25 minutter til arbeidsdagen er over  :)

Hjem for å se om Carrie får Mr. Big...  ;)

By the way, Carrie har en usannsynlig bra stil. Får lyst til å punkt 1: Fornye hele garderoben, punkt 2: dra til New York. Punkt 3. Slanke meg 10 kg.  :forvirret:

Elsker Sex & The City! Så synd at de ikke lager flere episoder...

Ja, Carrie har en bra stil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg forlengst sett hele skoesken. Nesten trist når det hele var over. Har bestemt meg for å kjøpe "Sopranos" og "Six feet under" etterhvert - vi har bare tre kanaler, så da er det fint å kunne kose seg med en episode av ovenstående innimellom.

Ellers så skal jeg innom Corso Como i helga for å se om jeg finner Støvlettene. Har sett et lovende par på hjemmesiden deres.

Er så usigelig trøtt i dag. Siste halvdel av arbeidsdagen har foregått foran dataen, og da blir jeg såå søøvnig. Gleder meg til å gå hjem etterpå, 40 min. gange i friskt tempo vil nok gjøre at jeg kvikner til. Og sambo har lovt at wok med scampi er klar for servering når jeg ankommer heimen :sikle:

Ellers ingen planer for dagen. Er i gang med å lese "Liljer fra Jerusalem", knakende god krim skrevet av Gert Nygårdshaug. Klarer ikke legge den fra meg om kveldene, så det er vel en grunn til at jeg er søvnig nå...

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten må jeg holde gleden inni meg ennå en god stund, fordi bedriften er i gang med store omlegninger som får konsekvenser for en del av de ansatte. Så foreløpig er dette tilbudet jeg har fått i dag stemplet "konfidensielt". Men det blir nok åpnet en flaske rødvin i kveld, tenker jeg :sjarmor:

Også må jeg inn på finn.no og se på hus :ler:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbudt fast stilling  :hoppe:  :hoppe:  :tommelsmil:  :tommelsmil:

Er så fornøyd med meg selv! Har fått pinlig mye skryt i dag  :sjenert:  :sjarmor:

JIPPI!!!!!

Gratulerer!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, godt med helg! Gubbelure vel plassert på sofaen, mens jeg straks skal foreta en long distance call (takk Skype...) til min kjære venninne på andre siden av jordkloden :savne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fortreffelig helg!

I går i hovedstaden, seks grader pluss, sol og fuglekvitter. Vindusshoppet, kikket på mennesker, på livet... Lange kaffepauser innimellom, fikk snust litt på en 5 uker gammel baby før jeg og min kjære spiste knallgod mat på indisk restaurant. Kvelden ble avsluttet med tre halvlitere på Asylet med sprakende peisild ved siden av. Og planer ble lagt :sjarmor:

Hvorfor er det ingen som har tenkt på å gi ut en tykk reiseguide (på norsk) om bare Skottland, og ikke hele Storbritannia? Hmpf.

Snart ut på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stive skuldre og hodepine. Har sovet halvannen time på sofaen sammen med naboens søte kattepus :)

Lønningsdag i dag, så nå har jeg bestilt første sesong av Sopranos hos platekompaniet.no. For ikke å forglemme: har også bestilt weekend på Hafjell :) Det blir knall! Er så godt med sånne ting å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det blir nok den vi ender opp med, men jeg synes den er altfor tynn/har for få sider. Ønsker meg ei skikkelig blekke :forvirret: Men det finner jeg ikke...

Tro om det ikke er mer å oppleve i Skottland enn hva som får plass på 144 sider?

:klø:

Uansett, takk for tipset itla! :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste planlagte innkjøp: støvletter. Lange, klassiske og svarte. Men umulig å finne. Blir snart desperat. Fant et par jeg likte så innmari godt, men de ble akkurat for stram rundt leggen. Forbanner fotballkarrieren min.  :frustrert: Jeg får bare lete videre...

Jeg fatter ikke at det skal være så utrolig vanskelig å finne seg noen kule støvletter! De fleste er stygge, og de få jeg liker passer selvfølgelig ikke rundt leggen. Håper utvalget tar seg opp nå frem mot våren.

Skal lete litt når jeg kommer til Danmark om et par uker, erfaringen viser at jeg har mye enklere for å finne kule, fine, foxy, enkle støvletter der enn her til lands. :krysser fingre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det blir nok den vi ender opp med, men jeg synes den er altfor tynn/har for få sider. Ønsker meg ei skikkelig blekke  :forvirret: Men det finner jeg ikke...

Tro om det ikke er mer å oppleve i Skottland enn hva som får plass på 144 sider?

:klø:

Uansett, takk for tipset itla!  :)

Hehehe, skjønner godt hva du mener med at den er tynn! Tror alle i den serien er like smale. ;) Jeg kjøper stort sett alltid engelske reiseguider, de er billigere. Og de norske er for det meste oversatt fra de engelske uansett!

Forresten - hvis dere skal innom Glasgow, anbefaler jeg en tur til Gallery of Modern Art (GoMA). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...