Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Gjest Sille

I dag har jeg vært på shopping, med hele familien på slep. Ikke særlig effektivt. Men litt ble det da likevel, er bare så kjedelig at jeg ikke finner noen bilder på nettet av plaggene jeg kjøpte.

* En grå feminin topp med diskrete diagonale striper i to forskjellige grånyanser. Kjøpt på Mango.

* En knæsj sommertopp med smale stropper med knallrosa som bunnfarge, men med hvite/oransje blomster på. Har også fine "perleknapper" foran på brystet. Den blir dritkul til sommeren når brunfargen er opparbeidet, f.eks. til et par lyse jeans. Kjøpt på H&M.

* Knivsliper (kjedelig ting å kjøpe, men det er morsommere å lage mat med kniver som faktisk funker)

* Div. til hjemmet fra Åhlens.

-----

Vurderer å dra på visning torsdag, rett borti gata her. En leilighet som kanskje kunne vært perfekt for oss. Tidspunktet er kanskje ikke fullt så perfekt, iom at jeg ennå ikke har skrevet under på noen kontrakt ifht fast stilling på jobben.

Men det er jo lov å dra og titte :sjarmor:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sille

Glemte forresten å fortelle at vi fant en liten perle i Oslo i dag, som i allefall jeg aldri har lagt merke til. En kjempehyggelig jazzplatebutikk med kafè i 2. etg., her var det virkelig en atmosfære som jeg sjelden synes jeg finner i Oslo. Gjett at vi skal tilbake hit.

I anledning funnet ble jeg nødt til å kjøpe meg min aller første jazzplate. Jeg starter rolig ut med Stan Getz, anbefalt av min kjære mor for en jazznybegynner som meg. Skal høre igjennom den i morgen. Spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å fortelle at vi fant en liten perle i Oslo i dag, som i allefall jeg aldri har lagt merke til. En kjempehyggelig jazzplatebutikk med kafè i 2. etg., her var det virkelig en atmosfære som jeg sjelden synes jeg finner i Oslo. Gjett at vi skal tilbake hit.

I anledning funnet ble jeg nødt til å kjøpe meg min aller første jazzplate. Jeg starter rolig ut med Stan Getz, anbefalt av min kjære mor for en jazznybegynner som meg. Skal høre igjennom den i morgen. Spent.

Den i Grensen, ikke sant? Det er helt supert der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Helt korrekt itla, den i Grensen :) Du har også oppdaget den?

Nettopp stått opp, herregud så etterlengtet det var med en lang, god natts søvn. Har blitt mange korte netter denne uka. Våknet av at det var så uvant varmt, og da jeg tittet på gradestokken var det 10 grader pluss ute :overrasket: Er våren kommet??

Skal lage en god kopp kaffe nå, før familien skal kjøres til flyplassen.

Jeg liker søndager, jeg :)

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt itla, den i Grensen  :) Du har også oppdaget den?

Nettopp stått opp, herregud så etterlengtet det var med en lang, god natts søvn. Har blitt mange korte netter denne uka. Våknet av at det var så uvant varmt, og da jeg tittet på gradestokken var det 10 grader pluss ute  :overrasket: Er våren kommet??

Skal lage en god kopp kaffe nå, før familien skal kjøres til flyplassen.

Jeg liker søndager, jeg  :)

Jeg har vært der noen ganger, det er kjempehyggelig der. Men ikke alle jeg kjenner er like begeistret for jazz, da, så jeg ser litt an hvem jeg tar med meg dit. ;)

Vår, ja! Men den klarer liksom ikke å bestemme seg for om den skal komme ordentlig, synes jeg. Som forrige dagen, hvor sola varmet og det var helt nydelig ute. Og dagen etter da snøen lavet ned. :P Men jeg krysser fingrene for at det blir vår på fulltid veldig snart! ;)

Ha en fortsatt fin søndag, Sille! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sille
Jeg og! :hoppe: Spesielt når man har fri på mandag. :sjarmor:

Glemte å tilføye en ting: Jeg liker søndager jeg, bortsett fra tanken på at det er mandag i morgen :forvirret:

Og nå er det snart kveld og snart mandag og dermed startskuddet for en travel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Kom forresten på at jeg så årets NEI, NEI, NEI når det gjelder menn og (sko)påkledning i går.

En pen mann i fin frakk og skjerf med lange svarte (dame)gummistøvler utenpå buksen :overrasket: Riktignok av den populære typen gummistøvler, men som jeg, inntil nå, kun har sett på kvinnebein. Og det er definitivt der de passer best.

-----

Så forresten mye fint på Bruuns Bazaar i går. Digger den sarte, feminine stilen, gjerne kombinert med røffe plagg/jeans til for å skape litt kontrast. Fikk dessverre ikke tid til å prøve noe, men stikker nok innom neste helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Bare innom for å konstatere at våren faktisk er kommet, jeg har nemlig gått i sneakers til og fra jobb de to siste dagene :) Og det var så lett i forhold til de høye fjellskoene jeg har brukt hele vinteren, at jeg faktisk kom 5 min. for tidlig på jobb i går og i dag :ler:

Har snakket med en barndomsvenninne i dag. Blir nesten helt i dårlig humør, for jeg merker hvor mye vi har vokst fra hverandre. Vi har ingenting å snakke om lengre. Etter fem minutter med standardfrasene (hvordan går det med jobb, mann ol.), begynner vi å snakke om felles kjente fordi vi rett og slett ikke vet hva vi skal snakke med hverandre om :tristbla:

I grell kontrast til en annen barndomsvenninne som befinner seg på andre siden av jorden for tiden. I går snakket vi sammen i 3 t og 40 min... :sjenert:

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så deilig med vår! Endelig har temperaturen begynt å stige litt. :)

Gleder meg til å ta i bruk vår/sommer-garderoben! :)

Har også ei venninne som jeg har vokst helt fra. Vi har vært venninner siden barneskolen, men siste året har vi fått dårligere og dårligere kontakt. De siste gangene jeg har vært på besøk hos henne har vi hatt noe å snakke om første halvtimen, men etter det så er det så og si kun overflatisk preik. Så da ender det som regel med at vi ser mer på tv enn hva vi snakker med hverandre. Skikkelig kjipt! :forvirret:

Nå har jeg ikke vært hos henne siden desember i fjor, men vurderer å ta en tur. Synes det er litt trist å miste hele kontakten også. Skal ikke være lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Så var det jammen meg blitt mandag igjen, og jeg er trøtt som en strømpe.

Vi har hatt et vennepar på besøk hele helga, det har vært kjempekoselig, men det er jo ikke helt så avslappende som når vi bare er oss to.

Vi har drukket uante mengder rødvin, spilt kort, vært i Oslo og nytt DEN fine vårdagen på lørdag, laget & spist god mat, sett film, gått turer osv. osv. :)

Skal hjem og vaske klær i dag, i morgen drar jeg bort i forbindelse med jobb. Gleder meg, det er alltid godt å kommet seg vekk litt fra jobben her og sett litt annet.

Og til helga får vi besøk igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Da er besøket kommet, og jeg får snust på baby hele helga :hjerter: Må vel innrømme at det rasler godt i eggstokkene...

Vi fortærte en deilig kylling/pastasalat i går kveld da de kom, også ble det selvfølgelig rødvin og kortspill til sent på kveld. Det merkes i dag, for å si det sånn. Holder kroppen og toppen i gang med sterk kaffe, og surfing på boliger til salgs på finn.no :) Det er vel lov å drømme litt?

Har vært dårlig med shopping i det siste, har ikke hatt tid. Dessuten begynner vel kontoen å bli rimelig slunken. Neste helg skal vi til Hafjell, har leid hytte og greier, så da forsvinner vel siste rest før lønning 5. april.

Har en viktig ting å kjøpe i april: en ny steikepanne. Den er å urdårlig den vi har nå. Aldri mer kjøpe steikepanne på Ikea! Ellers blir nok april måneden for innkjøp til andre: to 30-årsdager, et bryllup og to konfirmasjoner. Tror den ene konfirmanten som jeg står nært skal få iPod av oss. Enten det eller en 80 l ryggsekk. iPoden er bare så mye lettere å få med på flyet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Noen som vet om en fiffig og skånsom måte å bleke tennene på?

Synes hjørnetennene har blitt så misfarget i det siste, kommer nok av all kaffen og teen jeg drikker. Hadde vært greit å få tilbake de fine hvite tennene jeg egentlig har.

Bør man gå til tannlege og få sånt gjort, eller kan man fikse det selv (og allikevel få et vellykket resultat?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om en fiffig og skånsom måte å bleke tennene på?

Synes hjørnetennene har blitt så misfarget i det siste, kommer nok av all kaffen og teen jeg drikker. Hadde vært greit å få tilbake de fine hvite tennene jeg egentlig har.

Bør man gå til tannlege og få sånt gjort, eller kan man fikse det selv (og allikevel få et vellykket resultat?)

I USA er de jo helt gale etter Crest Whitestrips - har faktisk lagt inn bud på det på eBay en gang, men vant ikke.. etter det har jeg bare glemt det. Men det er en form for hjemmebleking, i form av noe "tape" lignende greier man klistrer på tennene og har på 30 min om dagen eller noe. Det skal visst funke rimelig greit, men litt vanskelig å få bort alt det "gule" i krokene. Det er ikke spesielt dyrt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Åh, bra tips - har en venninne som kommer hjem fra USA om et par uker, så da har hun kanskje litt ledig plass i kofferten til Crest Whitestrips :) Verdt å teste ut iallfall!

Takk for tipset!

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

For en fantastisk helg vi har hatt :)

I går var vi på Norefjell hele dagen, rundt ti grader pluss og knallsol :-D Er solbrent på nesa, og lårene er ømme, men herregud for en vitamininnsprøytning!

Og det loves visst tilsvarende vær til helga når vi skal på kjærleikstur til Hafjell :hoppe::briller2:

Mangler skriveinspirasjon for tida. Derfor få og trivielle oppdateringer herfra.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sille

Nikoser meg hjemme alene.

Rugbrødet står til heving, og jeg drikker en kopp kakao mens jeg har Bruce Springsteen på øret :hjerter: Den mannen har virkelig en dødelig sexy stemme!

Har ennå ikke fått opplevd han live, men krysser fingre for at han besøker Norge snart igjen.

Min kjære har i årevis fortalt om den fantastiske opplevelsen på gata i København. Brucer'n skulle holde konsert i Køben, og mange mennesker fikk seg nok sin livs opplevelse da han på Strøget lånte gitaren til en gatemusikant og dro i gang "The River" helt impulsivt! :overrasket::smilbla:

Og det mest morsomme er at jeg fant klippet på youtube.com i går!! Her er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille

Påskeplaner:

* Lese minst en krimbok

* Kjøpe et tonn med påskeutgaver av magasiner ol.

* Sortere, justere og brenne bildene våre fra dataen og over på CD. Gjerne fremkalle også dersom tid.

* Bestemme og bestille overnatting i Edinburgh til sommeren

* Se "Etter bryllupet" samt legge inn bestilling på/kjøpe Sopranos eller Six Feet Under.

* Trene på det lokale treningssenteret hvor medlemsskapet har ligget brakk de siste månedene.

* Rydde i boden. Sortere flasker, glass, metallavfall, gamle klær ol. og kjøre på dynga.

* Lære meg en gang for alle hvordan jeg laster ned musikk fra nettet til dataen og fra dataen til mp3-spilleren :sjenert:

* Være ute. Gå på ski, nyte sola.

* Unngå å surfe altfor mye på nettet...

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille
Hørtes ut som en fin påske!

Tror jaggu meg jeg skal stjel noen idéer. :Nikke:

Stjel i vei, lillesky :) Er greit å ha noen planer når man likevel skal ha hjemmepåske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...