Gå til innhold

Bare må ha det!


Gjest Sille

Anbefalte innlegg

Da har jeg arbeidet et par dager allerede, men de dagene ble langt mindre effektive enn jeg hadde forestilt meg.

De oppgavene som jeg hadde planlagt å gjøre, viste seg å være avhengige av et par-tre andre personer. Og når man er avhengige av andre, går det tregt som sirup! :murvegg:

Det endte med at jeg (i går) tok med meg en stol og satt meg på gresset utenfor kontorvinduet mitt og leste et gammelt Bo Bedre mens jeg ventet på at folk kunne få finger'n ut av rompa. Da intet var skjedd kl. 14, pakket jeg snippesken og tok helg. Jeg syklet hjem og la meg i horisontalen på plenen og fikk spist de siste hundre sidene av "Jenta som lekte med ilden".

I dag har vi hatt prosjekt leilighet. Vi har saumfart alt av butikker og magasiner i nærheten som kunne tenkes å ha kule puter, tepper, matter ol. Har også vært på et rammeverksted for å se etter noe å ha på veggen. Fant ikke noe. Men vi fikk endelig tatt oss sammen til å henge opp noen bilder og malerier fra forrige flyttelass, vi fikk flyttet om på kjøkkenet for å gjøre det mer praktisk, og vi fikk hengt opp en persienne i stuevinduet. Nå går vi bare rundt og klapper oss selv på skuldrene, er jo "bare" et år siden vi flyttet inn, så da var det kanskje greit å få hengt opp noe på veggene... :sjenert:

I morgen er det sykkeltur i Nordmarka som gjelder. Må trene stussen for å slippe å ha for vondt der - 80 km på sykkel venter oss neste lørdag.

Endret av Sille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke irriterende når folk man skal samarbeide med ikke klarer å samarbeide overhodet? :slåss: Jeg syns du var fornuftig som dro hjem og heller leste bok.

Så flinke dere har vært som har fikset i heimen. Tenkte jeg skulle ta et skikkelig raid i leiligheten i morra. Så jeg satser egentlig på regn :regn: hvis ikke så er jeg redd det blir for fristende å ligge ute i sola og lese :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Mulig jeg er blitt helt senil (eller hatt for lang sommerferie), men jeg får altså ikke til å sitere innlegget ditt :klø:

Jepp, det er virkelig irriterende når ting stopper opp pga. andre. Får bare satse på at ting er i orden på mandag sånn at jeg får gjort noe (selv om det jo var helt ok å sitte ute i sola og lese og få betalt for det ;) )

Her jeg bor er det meldt fint vær i morgen, mens det var gråvær i dag, så derfor passet det fint med leilighetsaktiviteter i dag.

----

Har begynt på ny bok i dag, "De gales øy" av Dennis Lehane. Har hørt mye godt om den, så jeg håper den innfrir til forventingene. So far, so good, iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så ubeskrivelig godt å komme hjem. Å kunne lukke ytterdøra og bare være alene, oss to.

De siste fire ukene har jeg hatt maks fire timer for meg selv, uten å overdrive. Vi har hatt mennesker rundt oss 24/7. Fantastiske mennesker, nære og kjære familiemedlemmer og venner som vi aldri kunne vært foruten. Men nå, nå kjente jeg at det var godt å være oss selv igjen, i egen leilighet, med egne rutiner, vaner og uvaner.

Og når hverdagen kommer, og avstanden til venner og familie føles for lang, kan jeg bare ta frem de gode minnene, samtalene og stundene vi har hatt sammen disse fire fine ukene. Men akkurat nå, nå nyter vi hvert eneste sekund i selskap med bare oss selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :) Kjenner meg godt igjen i det du skriver om å være hjemme igjen, alene for seg selv. Hadde det akkurat sånn i fjor, da vi var på skikkelig familieferie. Man må ha rom til å puste litt innimellom også...

Hva handler "De gales øy" om? Jeg har kjøpt "Menn som hater kvinner", men ikke fått lest den ennå - har noen lånte bøker som må tas unna først. Også måtte jeg jo lese Harry Potter, så klart - ikke at det tok så lang tid, men... ;) Ellers har jeg lest to bra bøker i sommer - "Overført" av Hari Kunzru (?) og "The Secret Life of Bees" av Sue Monk Kidd. Begge kan anbefales! For øyeblikket leser jeg "The Year of Magical Thinking" av Joan Didion - veldig bra - og "Tsotsi", "The Mermaid Chair" og "All Quiet on the Western Front" ligger og venter på tur, i tillegg til "Menn som hater kvinner". Men det blir så mye mindre tid til lesing når man ikke har ferie mer... *drømme seg til hytta*

Grunnen til at det var dårlig vær i dag var forresten at jeg har jobbet. ;) Og jeg har fri i morgen, så da blir det fint! :ler:

Hyggelig at du er her igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvette

Hei!

Takk for koselig besøk i dagboka mi! :)

Nå har jeg kikket litt i din, og er blitt nysgjerrig på hvem du er, hvor du bor og så videre. Lyst til å sende meg en PM? :ler:

Synes du høres ut som et spennende menneske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du koser deg på ferie! Vi er tilbake fra to uker med regn, regn, regn og vind. ;) Men fint var det allikevel! Håper dere har litt bedre vær, da... :) Svarer deg på innlegget over her selv om du er borte, jeg.

Så hyggelig! :)

Det var ikke så verst med snø på Besseggen da vi var der, men det kan vel variere mye fra år til år. Lå en del flekker i fjellsiden, pluss at det lå mye i skyggen, men stien var fin. Og vi traff vel til sammen 6-8 andre i løpet av turen, tror jeg - veldig deilig.

Hytta er utrolig deilig, jeg er veldig glad i den ved sjøen. Vi er så heldige at vi har tilgang på hytte både til fjells og ved sjøen, pga delte familiehytter... Føler meg veldig priviligert på akkurat det. Ingen av stedene er luksushytter, men jeg tåler fint utedo et par uker. ;)

Hytter på både fjell og ved sjø er totalt luksus... Jeg har også tilgang til alt dette, men det ligger dessverre en flyreise unna :sur:

Gåturer ble det en god del av, jeg elsker det å bare kunne gå ut og være i naturen. Her i Oslo må man jo nesten ta banen/trikken/bilen for å komme seg ut av sentrum først, og da blir det så mye mer tiltak. Roing og bading ble det mindre av, selv om temperaturen i vannet ikke var så verst, 18 grader. Men det var kuliung/stiv kuling stort sett hele tiden, og bading ble frarådet pga flommen - hytta ligger rett ved utløpet til Lågen, ved Larvik. Brunt og grumsete og guffent vann, ja... Og de fisket opp en campingvogn uti fjorden, så det var ikke grenser for hva man kunne risikere. ;)

Det er det som er så herlig med hytter! Naturen ligger der jo, rett utenfor døra, klar til bruk :ler: Man slipper all mulig transport hit og dit, som noen ganger kan være et tiltak, iallfall for meg.

Sommerværet har vel ikke vært det beste i år, og når man i tillegg risikerer å kollidere med en campingvogn på badeturen, er det kanskje best å holde seg unna :ler:

LaLina kan absolutt anbefales! Veldig, veldig allright butikk. Jeg er frelst. ;)

:tommel:

Skjønner veldig godt hvorfor du unngår XXL etc, forresten. De har jo aldri noenting inne av det jeg skal ha - hvis de har det i utgangspunktet. :roll: Min favoritt her i byen er Oslo Sportslager, de er flinke og har utrolig godt utvalg. Ellers er ikke Prima Villmarksliv så dum heller. Jeg får bare lete litt etter bukser, det har ingen bråhast, selv om det hadde vært kjekt å ha til turer i dette fantastiske sommerværet vi har i år. :ler:

Ja, Oslo Sportslager er også bra, glemte å nevne det i forbifarten. Gjør gode, fine kjøp der innimellom.

Nei, nå er det leggetid! Har meldt meg på treningstime kl 10 i morgen, så hvis jeg skal klare det må jeg nok i seng. ;)

Ble det trening kl. 10 da? Isåfall er jeg imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som hadde tenkt å sitter her og skrible en stund, kjente at inspirasjonen kom snikende :) -men dessverre har klokka gått for fort, hvilket innebærer at jeg snarest bør innfinne meg under dyna hvis arbeidsdagen i morgen ikke skal bli helt pyton...

To be continued!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake! :)

Takk! :klem:

Hva handler "De gales øy" om?

Det er en kriminalroman, som jeg har fått anbefalt av min bror. Synes det er litt "guttebok" over den, fordi den (så langt) kanskje er litt for brutal etter min smak. Men den fenget meg fra første side, så det blir spennende å se om den lever opp til forventingene.

Selve boken handler om to kriminalkommisærer som blir sendt til en øy med hvor kriminelle sinnsyke holdes sperret inne, for å oppklare en forsvinning. Det skjer endel mystiske ting, bl.a. fatter de mistanke om at det skjer eksperimentelle behandlingsmetoder av groveste sort på denne institusjonen.

Har dessuten hørt at boken tar noen uventede dreininger, så nå sluker jeg sidene for å se om ryktene stemmer ;)

Grunnen til at det var dårlig vær i dag var forresten at jeg har jobbet. ;) Og jeg har fri i morgen, så da blir det fint! :ler:

Logisk! :ler:

Hyggelig at du er her igjen! :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på blåbærtur i dag, og funnet perfekte modne, lubne blåbær. I pausen fant vi en flat, fin, solvarmet stein i vannkanten til å ligge på og nyte sola og de små klukkene fra vannet.

Etter tre timer vendte vi nesen hjemover, laget nydelig syltetøy av bærene, og noe av det nyrørte syltetøyet ble brukt på kveldsmaten, nemlig pannekaker. Selvfølgelig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sille. Jeg har vært inne og lest hos deg før tror jeg, men tror faktisk aldri jeg har lagt igjen noen hilsen. Blir litt lettere å følge med når jeg får deg opp på mine innlegg.

Jeg skal snart i gang med å lese 'Menn som hater kvinner' jeg også. Må bare bli ferdig med den boka jeg holder på med først. Har skjønt på hypen at disse bøkene er noe jeg må få med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! :vinke: Så hyggelig at du legger igjen et spor etter deg her inne :)

Jeg likte iallfall Stieg Larssons romaner kjempegodt, lettleste og fengende med et godt språk. Har nettopp lest nr. to i trilogien, brukte få dager på ganske mange sider... Så du har noe å glede deg til :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så rastløs i kroppen i dag, samtidig som jeg er litt trett og lat, og ikke helt orker å gjøre så mye. Pussig følelse. Forsøker nå å overdøve følelsen med en kopp kaffe, litt is og KG. Helt okey :)

Dro en tur på stranda i dag etter jobb, hvor vi holdt ut i en halvtimes tid. Myggene var helt uutholdelige, umulig å ligge i fred og lese litt bok uten å måtte klaske, klø og irritere seg hele tiden.

Så vi dro hjem, lukket ytterdøren for å forhindre myggangrep og har ikke gjort noe vettugt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mygg er noe forferdelige greier.

Jeg skulle være så veldig effektiv når jeg kom hjem fra jobb, vel. Jeg satte meg ned foran pc'en og der sitter jeg enda gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sykkelvesken pakket, for i morgen blir jeg hentet på jobb for så å kjøre direkte til fjells. Vi skal sykle Rallarvegen i helga.

Krysser fingre for ok vær, synes ikke sykling i pissregn er noe særlig... Men vi er optimister inntil det motsatte er bevist ;)

God helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er noe forferdelige greier.

Jeg skulle være så veldig effektiv når jeg kom hjem fra jobb, vel. Jeg satte meg ned foran pc'en og der sitter jeg enda gitt :fnise:

En sånn dag hadde jeg i går. Man føler seg litt sløv, men det er jammen godt å tillate seg slikt innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten har jeg inngått en deal med meg selv: klarer jeg å gå ned 6 kg til sommerferien, blir det SPA-opphold i august på Rondane Høyfjellshotell.

Trallalala :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også snakker vi ikke mer om det :roll:

(Men jeg har da i det minste vært på spa... :sjenert: )

Spa er viktigst :lur:

Har ikke akkurat gått ned i vekt denne sommeren jeg heller*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom sånn aller snarest for å oppdatere meg litt her inne.

Har hatt en strålende helg, fin sykkeltur, fine samtaler og fine opplevelser :)

Bag'en er pakket på nytt, reiser bort med jobb et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...