Gå til innhold

Vi lengter etter vårt kjærlighetsbarn


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Gjest lillelou

:klem: hei,Charmis!

Har jo veldig lyst til å få til den ammebiten,da,selvsagt fordi det er mye næringsstoffer i morsmelk,men også fordi det er praktisk å ha maten med seg over alt..og den trenger ikke varming eller noen ting.Genialt. :sjarmor:

Da jeg var ung og naiv,trodde jeg nesten sånne ammegreier gikk av seg selv,man bare putta puppen i munnen til babisen,og så gikk det av seg sjøl-nå har jeg forstått at det er en litt mer komplisert affære. Menmen,skal ikke drive å ta bekymringene så ekstreeemt på forskudd,heller. :sjenert:

*typisk lillelou* :sjenert:

Men nå skal jeg ta fram Husmorlillelou og koke ferdig grøten jeg har begynt på.Lat som jeg er,tydde jeg til bestemoropplegget,for jeg syns det er så kjedelig å stå og røre i gryta hele tida.Og bestmoropplegget er sånn:

Man tar en passe mengde med skikkelig grøtris (ikke hurtigvarianten,den fnyser bestemor av) og koker inn med vann og salt til vannet er kokt inn. Så har man i melka og gir et ordentlig oppkok. Tar kasserollen av varmen og legger på lokk.Oppå der legger man metallfolie eller noe annet som gjør at lokket blir helt tett. La stå en time eller to,og så koker man godt opp-voilà,grøt ferdig. Smak til med salt. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Æææsj,jeg har lyst til å spole tiden fjorten dager framover og teste .Jeg hater å vente,blir alldeles kriblete og rar i magen.Kvalm blir jeg også. :sjenert:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Genial plan for hva jeg skal gjøre når mikroLou dukker opp:

Alternativ 1: Fortsette der jeg er nå,etter 4 mnd permisjon

Alternativ 2: Ta ett år fri, ta opp igjen fag etter vgs og benytte meg av kontantstøtte etterpå,sånn at jeg får studert litt mer og kan få en beeeedre jobb.

Konklusjon: Det fins alltid en råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke: hullu,folkens! :klem:

Og takk for heiing og gode greier. :sjarmor:

¤Ronja¤,mensen er forventet neste helg,så da blir det spenning i heimen! :hoppe:

Er veeeldig fornøyd med min egen nye og geniale plan, nesten så det kribler litt i magen. I tillegg har vi jo et bittelite bryllup å planlegge. :sjenert:

Vielsen på tinghuset tar vi åkke som,men familiefesten blir kanskje utsatt hvis jeg skulle slumpe til å være superhøygravid i juli/august. :)

Og www.mipaform.se har forresten noen riktig lekre mammabrudekjoler. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke lyst til å vente 14 dager på om mensen din kommer eller ikke :ler:

Spennende saker dette.

Og du må bare litt tilbake til det med amming igjen jeg. Med Henrik gikk det helt på trynet de første dagene for han var så trøtt at han slettes ikke gadd å jobbe for maten. Men med hjelp fra ammehjelpen så klarte jeg å ikke gi opp og etter en liten uke sugde han som en pumpe :ler: Med Martine var det bare å henge henne på så hang hun der liksom :ler: Så det går sikkert bra vennen min. Ikke bekymre deg du. Og jeg har faktisk ikke fått morsmelk i det hele tatt jeg for jeg hadde det så innmari travelt med å komme meg ut av den der magen at mamma ikke hadde melk i det hele tatt.Og tro meg jeg klarte meg fint uten jeg altså ;)

Vært på klubb i kveld så nå er jeg trøtt og skal finne senga.

Natta min lille engel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Syns det er så godt å høre om dine erfaringer,Charmis. Så snill du er som deler. :klem::klem::klem:

Ammehjelpen høres ut som flinke folk-i tillegg har sikker min gamle mor ett og annet triks i ermet, etter fem barn ved puppen. ;)

Ooog du er et strålende eksempel på hvor godt det faktisk kan gå selv om man ikke har fått en eneste puppetår. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Lurer på hvilken øyenfarge mikrolou kan komme til å få....jeg har blå,O har brune med grønt i og det er masse brunøyde i familien.Blir utrolig spennende,dette!

Men jeg tenker mikrolou får sine øyne,uansett,og de blir sikkert fiiine. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tenker mikrolou får sine øyne,uansett,og de blir sikkert fiiine. :hoppe:

:hjerter::grine: Jeg er ei lettrørt sippeguri i dag, tror jeg. Det blir nok et vakkert barn med nydelige øyne uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Søte pusla. :klem:

O kom med en påstand i dag,nemlig at mikrolou kom til å være sånn 99% av tiden: :grine: og sånn: :babyjente: 1% av tiden. Haha, for en grusom påstand. Mikrolou blir verdens søøøøteste uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mikrolou kommer til å ha kule klær, en lilla elefant å leke med og en Pinny til å kose med. H*n kommer til å elske å leke med snøballer .....

H*n kommer til å være aldeles perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kommer iallefall til å bli verdens søteste lille baby. Særlig om den blir sånn som jeg drømte :hjerter: sukk.

Og får babyen hår som deg ja da :hjerter_rundt:

Jammen blir det spennende nå da fram mot testing. Jeg klarer jo nesten ikke å vente jeg :ler:

Da jeg var gravid med Henrik var kattene mine de første som fikk vite om det. De satt inne på doen med meg og studerte test pinnen som bare ble blåere og blåere :overrasket: Husker det som om det var i går. :legrine:

Hærregud så babysyk man blir av å være her inne :sjokkbla:

Skynder meg å LØPE ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Såååååå søte dere er! :kyss: :kyss: :kyss::hjerte:

Og for en morsom historie om kattene som satt og kikka på den blå streken. :ler:

...nå tror jeg at jeg kryper tilbake under dyna igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sniker meg inn igjen selv om det er bittelitt farlig å være her inne i alt babysnakk da, sukk.

Kanskje jeg kan bli en liten sånn tante Charmina i Bergen når bebisen en gang er et faktum :Hehe::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Jaaaaada,du skal få være tante Charmina i Bergen,selvfølgelig.:hjerte:

Og så skal vi komme til Bergen og trille tur og gå på kafè. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...