Gå til innhold

Nevrotiske notater


Nilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette synes jeg er helt genialt sagt (og jeg er selvsagt helt enig):

"I prefer butter to margarine, because I trust cows more than I trust chemists."

—Joan Dye Gussow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene! Den geitostdipen ser god ut og linkem skal jeg studere nærmere i kveld.

I dag skal vi forresten ha gresskarrisottoen din!

Ha en flott ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å ønske en god tur. Ser at dere kan vente ganske pent vær. Ikke for varmt, men det gjør jo ikke noe når man skal gå på julemarked. Og ikke en dråpe regn, så jeg tipper dere får det kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsener! :)

Salsera: Lykke til med risottoen, får håpe du liker den.

Fakse: Håper at du også får en trivelig helg med julemarkedbesøk.

Ang. været i Wien, så ser jeg at Dagbladet og VG melder fint vær, mens en østerriksk værside jeg var innom melder regn fra søndag. Men pytt, det skal mer til for å avskrekke meg. Dessuten er det jo få ting som er triveligere enn å sitte på kafé mens det regner.:-D

Dessverre/heldigvis er datasystemet vi bruker mest nede for vedlikehold i dag, så det er ikke mye jeg får gjort på jobb. Dessverre, fordi tiden går fortere når man har mye å gjøre; heldigvis, fordi jeg neppe hadde fått gjort så mye likevel.*reisefeber* Hadde kanskje vært like greit å avspasere i dag, men sjefen har tatt seg fri, og en av oss er nødt til å være tilstede, så nå sitter jeg nå her. ;)

Jeg kunne ikke dy meg for å slenge med et par plagg som ikke stod på pakkelista i går :sjenert: , men likevel er kofferten snaut halvfull. Definitivt en ny personlig rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en superduper ferie, Nilma! Slapp av, kos deg, drikk gløgg og vin og ha det moro :) Og les bøker! ;) Så kan du komme hjem uthvilt og begynne skikkelig på juleforberedelsene :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Ciara! :)

Det var en veldig bra oppsummering av planene mine for ferien. ;) Vet riktignok ikke hvor mye lesing det blir tid til, men Paul Auster ligger klar i håndbagasjen min, så det blir vel i hvert fall litt på flyet. Håper du også får en fin tid fremover, og at du ikke stresser for mye.:fy_fy:;)

40 minutter igjen på jobb, så er det FERIE! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du også får en fin tid fremover, og at du ikke stresser for mye.:fy_fy:  ;)

Skal prøve å la være :ler:

Nå er det ikke mange minutter igjen til ferie for deg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, nå drar jeg! :hoppe:

Til alle som pleier å stikke innom: Takk for hyggelige hilsener, vi "snakkes" når jeg er tilbake (og dere er hjertelig velkommen innom mens jeg er borte ;) ).

Tilbake 3. desember. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare innom for å rose risottoen! Jeg stoler ikke helt på at jeg husker å gjøre det når du kommer tilbake! I motsetning til deg brukte jeg litt mer gresskar enn det som sto i oppskriften, men mengden ble ganske riktig likevel, for samboeren min var veldig sulten. ;) Det ble veldig godt, og det er kjekt å ha noen flere oppskrifter å variere med. Jeg har lyst til å prøve den med hokkaidogresskar en gang, for jeg synes det har en litt mer fremtredende smak. I dag brukte jeg forresten en del av det som ble til overs av gresskaret til en puré av gresskar og poteter. Det ble ganske bra.

Kos deg i Wien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og der var jeg tilbake. :)

Har hatt en herlig ferie, Wien var fantastisk! Vi har vært på julemarked, et par flotte konserter, spennende muséer og - ikke minst - spist og drukket godt. ;)

I tillegg fikk vi noen koselige dager hos svigerfamilien på Vestlandet. Samboeren er igjen der til torsdag (han hadde litt mer avspasering til gode), så nå har jeg et par hjemme-alene-dager, der jeg riktig kan velte meg i adventskos.:nisse: I kveld har jeg planlagt en liten "Jul i Skomakergata"-maraton, med de fire første episodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem :)

Er ikke julemarked herlig du? Fikk med oss to forskjellige, og det var midt i blinken for meg som er juloman! Vi ser ogs "Jul i Skomakergata" for tida. Det er så koselig, også er jo hver episode bar et kvarter, så det er ikke noe problem å skvise det inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Fakse! :)

Jo, julemarked er definitivt herlig. Ikke nødvendigvis så mye for å handle, men det å bare rusle rundt og drikke glühwein og ta inn atmosfæren er bare sååå deilig.

Bra det ikke bare er meg som er så julegal at jeg må se Jens Petrus! Ideelt sett synes jeg han må sees kl. 18 :sjenert: , men det er det ikke alltid at jeg rekker. Jeg jobber fremdeles litt med å omvende samboeren, han er fortsatt ingen stor fan av Skomakergata, merkelig fyr. ;)

Er du hjemme for tiden Fakse, eller er du hos mannen igjen? Det var ikke akkurat mye julestemning å komme hjem til i går, jeg vil ha snøøøøø! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldigvis tilbake i hjembyen begge to nå. Deilig å være hjemme sammen, og veldig bra å sove i sin egen seng :)

Og julestemninga er jeg sikker på at kommer, nå skal det jo bli minusgrader, så jeg er sikker på at det neste er pent dalende julesnø :optimist: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er heldigvis tilbake i hjembyen begge to nå. Deilig å være hjemme sammen, og veldig bra å sove i sin egen seng :)

Ja, ikke sant; uansett hvor spennende det er å være på reise er det bestandig utrolig godt å komme hjem igjen. :)

Velkommen tilbake, Nilma, oppdaget deg i middagstråden igjen! :vinke:

Takk for det, piaf. :smilbla:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Nilma! :) Så hyggelig å høre at du har hatt det fint på ferie, det hørtes jo helt supert ut. Fikk du handlet noe, da? Og ikke minst, var pakkingen vellykket? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ciara. :)

Handlet faktisk ikke så mye, midt i sentrum var alle butikkene H&M (kjedelig) eller Burberry, Prada og annet laaangt utenfor min prisklasse, og jeg gadd ikke bruke dyrebar tid på å dra på leting etter andre butikker.

Det jeg handlet var småting til julegaver på julemarkedene, og en del spiselige souvernirer. Sistnevnte handlet jeg dels på julemarkeder, dels i en butikk som må være noe i nærheten av mathimmelen på jord (i klasse med Fortnum & Mason i London - minst). :-D

Pakkingen var faktisk meget vellykket. ;) Jeg hadde med nok klær, men alt jeg hadde med ble brukt (bortsett fra en tykk ullgenser, det var rett og slett for varmt til å bruke den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...