Gå til innhold

Bryllupsdagboka mi


Sunbird

Anbefalte innlegg

:vinke: Anneb

Jo da noen svar har vi fått,men det er jo mest i fra folk som vi mer eller mindre har regnet med at kommer. Er veldig spent på å høre hvor mange fra sambo`s slekt nordfra som kommer ned hit. De fleste av gjestene er jo i fra områdene rundt her, så da trenger de ikke reise så langt heller.

Nei, skjemaene fikk jeg tilsendt fra kirkekontoret her da jeg reserverte kirka i fjor høst. Så de har ligget lenge i en skuff her.

Ja, nå er undertøyet i boks. Fant på onsdag da jeg var på vennesalg.Kostet jo ikke all verden fra før heller,men kjekt å spare noen kroner er det jo uansett.

Har ikke laget noen bordkort ennå,men må vel klare å få lagt ut noen bilder når det er i orden. Er vel snart på tide å begynne med de også. Kjekt med alt som er unnagjort :sjenert:

Helt greit med spm Anneb, synes det er kjempe kjekt med besøk i boka mi jeg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dallandra

:vinke: Jeg ble litt sjokkert da jeg så ordet "bryllupsdagbok" i den vanlige ddi, - har jeg virkelig ikke oppdaget den før nå?? Men jeg har faktisk skrevet etpar innlegg på første side :ler: Ettersom det var FØR jeg slettet meg og registrerte meg igjen, så kommer det ikke opp på mine innlegg og vel, så har jeg ikke helt klart å fange den opp igjen da. Før nå.

Høres så koselig ut å planlegge og forberede bryllup, jeg får vel lest meg gjennom de 7 sidene dine en gang senere, nå er jeg bare innom kg mens gjæren til bolledeigen vokser seg stor nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Dallandra

Koselig med besøk av deg her også. Jeg er vel ikke av de mest ivrige her inne i bryllupsdagbøkene. Men så er det nå engang sånn at det er jo ikke hele tiden det skjer noe med take på bryllupet heller, så da passer det vel best å holde seg i den vanlige dagboka mi. Og så har jeg jo perioder der jeg ikke er så veldig meddelsom :sjenert:

Men nå er det jo stadig vekk noen små ting som kommer på plass til bryllupet. Har snakket om at jeg skulle ordne meg en sånn liste over hva jeg har i orden og ikke,men jeg har ennå ikke kommet så langt. Men det må vel bli en dag. Nå har vi forresten snart levert fra oss alle innbydelsene. Blir hvertfall spennnende tider framover. Gleder meg til å høre hvem som kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått ei til å bake bryllupskake til oss :hoppe: Hun er både kokk og konditor, og jeg har smakt både mat og kaker som hun har laget før og det er hvertfall bra saker. Synes å huske at hun har jobbet på pascal i oslo før, så det blir spennende å se.

Nå er forresten alle innbydelsen levert :overrasket: så da er det bare å vente spent på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere fått ut alle invitasjonene? åh, så spennende!

Det er ikke alle de som er invitert som engang vet at vi gifter oss, så det blir spennende å se reaksjonen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei brud07 :vinke:

Koselig med besøk her inne.

Alltid spennende å høre reaksjonene når folk blir invitert. Er spent på å høre jeg hvertfall,men må nok smøre meg med litt tålmodighet en stund til. Er nok mange som venter til i siste liten med å gi tilbakemelding, og vi har jo satt frist til 1juli.... lenge til :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det håper jeg også Dallandra. Men jeg tror kanskje noen faller fra,mannen har jo halve av sin slekt langt nord, så det er vel ikke sikkert alle tar seg råd til å reise ned hit. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fått i dress til guttungen nå. Var tilfeligvis innom cubus forrige uke, og der hadde de tilbud på dress, skjorte og slips til 999kr. Tre forskjellige typer, og den som jeg syntes var finest hadde de selvfølgelig ikke i hans størrelse. Så da dro jeg hjem uten noen,men angret på at jeg ikke hadde kjøpt en av de andre typene. Så dagen etterpå fikk jeg med meg sambo, og da så jeg tilfeldigvis at det hadde dresstilbud på en butikk bortenfor der. Gikk innom der og fant dress, vest, skjorte og slips til samme pris som på cubus. Var kjempefin :sjarmor: Så nå har vi den tingen i orden også, mangler bare sko han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner ting å komme i orden her. Skal i møte med hu som skal lage bryllupskaka til oss til helgen. Så da får jeg surfe litt rundt å se om jeg finner noen somjeg kan tenke meg.

I tillegg ønsket kokken å høre hva vi ville ha til middagen. Men der er jeg litt blank ennå. Hva skal dere andre ha tro?

Merker at det nærmer seg nå, er jo snart bare 3 mnd igjen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Så flott at du fant dress til brudesvennen :)

Ja du merker det du også, at tida krymper inn og det nærmer seg ;)

Her er vår meny: forrett - røkelaksmousse på toast m/salat, hovedrett - lammestek m/grønnsaker og urtepoteter, dessert - multer :) Barna får noe annet, ikke bestemt ennå :sjenert:

Vi har heller ikke bestilt bryllupskake, men har jo ennå ei stund igjen før den MÅ bestilles :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Susiepia.

En kollega av meg som var i konfirmasjn i helgen fikk visst servert laksemousse til forrett.Den var visst nok nydelig Og hun er ikke glad i fisk heller....

Har lyst til å ha noe som jeg vet at barna spiser, så slipper vi unna med en rett. Kunne tenkt meg kylling/kalkun filet eller noe i den duren for det er hvertfall barna her glad i. Kanskje med fløtegratinerte poteter, det er jo nydelig. Til dessert tenker jeg vi går for vaniljeis med varme bær til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Æsj, :tristbla: å æsj, nå har vi fått avbud til de to som muligens kunne spille i byllupet. Hadde virkelig håpet at det ordnet seg, for jeg har virkelig sansen for dem. Isteden må vi begynne se oss rundt etter noen andre. Så da spørs det om vi finner noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er er det noen få ting til som er i boks til bryllupet. Har kjøpt sko(kom over ett restepar til 100kr som passet perfekt), skjorte, slips og mansjettknapper til mannen i dag. I tillegg kjøpte vi sko til guttungen (160kr på din sko). Så da er guttas klær i orden. Jeg mangler strømper,men ellers har jeg alt under kontroll. Lille jenta mangler vel bare strømpebukse hun også. Eller nei, det var den der jakka jeg skulle strikke ferdig ja.... :sjenert: Men skal ta den fram igjen i mogen hvis det er gråvær, og jeg vet jo at det går fort om jeg bare kommer igang.

Kjøpte også servietter på nille, som jeg tenkte å bruke til middagen. Skal prøve å brette i morgen, så får vi se hvordan de blir. Har ikke sjekket hvordan tykkelsen er på dem ennå, blir de for tynne så har jeg ihvertfall hvite servietter i lang tid framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her har jeg ikke vært på lenge. Kanskje på tide å prøve å få oppdater litt her inne også. Det er jo straks bare en mnd igjen til bryllupet nå, så tiden går fort.Men jeg tror vi har det meste under kontroll da.

Hva gjenstår:

*bordkort (lager selv)

*bordplan ( er påbegynnt)

*kirkeprogram (sambo lager)

*brette servietter (er ferdig med 50stk)

*hjelp i baren (sambo`s jobb å ordne)

*barkart

*handle inn drikkevarer

*samtale med presten

*serveringshjelp (mangler 3stk)

*kakebakere (mangler noen få..)

*avtale med toastmaster

*avtale med barnevakt om når barna skal hentes

*avtale med musikerne om tidspunkt og evt musikk ønsker

*kjøreplan for dagen

*snakke med kokken

*hva skal vi ha til nattmat?

*trenger vi pynt i kirka evt hva

*rulle opp dukene vi skal ha på middagsbordet

*avtale med "blomsterdama" hvordan vi gjør det med blomstene

*vi trenger sjåfør til gjestene, svoger har minibuss vi får låne

*hvor skal vi sove bryllupsnatta, hjemme?

*servitter til kaffebordet må kjøpes

Ja, dette ble en lang liste. Jeg syntes jo egentlig jeg hadde mye greit,men ser jo nå at det gjenstår en del. Men det er vel ikke værre enn at vi skal komme i mål. Noen av disse punktene får vi jo unna ved å ta ett par tlf.

Er egentlig ikke noe nervøs for bryllupet ennå,men det kommer vel. Nå er det mest utdrikkingslaget som bekymrer meg. Ikke har jeg hørt noe om når mannen sitt skal være heller, så jeg mistenker dem for å ha snakket sammen og tenker og drikke oss ut samme dag :sjenert: Og da tror jeg at det blir til helgen også, vet det er noen som er ferdige med ferien sin etter helgen, og noen andre som reiser på tur etter helgen. Men så kan det jo hende at jeg er helt på villspor også. Ja,ja vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg altså 18.08.07

Du gifter deg på bursdagen min jo.... :juhu: Håper dere får en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke love at jeg kommer til å gratulere deg med dagen,men kanskje jeg husker på deg allikevel.

I morgen er det bare 1 mnd igjen :overrasket: kommer nok til å gå fort de siste ukene her tenker jeg. I morgen er lille tøtta her 4 år også, så nå er det rydding og kakebaking som står på planen. Så får jeg ta fatt på bryllupsplanleggingen igjen om ett par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så tror jeg at jeg har mer enn nok å tenke på den dagen ja. Men jeg kan jo prøve å huske deg her ett par dager før i allefall. Men jeg lover ingen ting :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...