Gå til innhold

Totalrenovering av 1800-tallshus

Fremhevede innlegg

Gjest Ninakanin
Skrevet
Selvfølgelig må man ha peiling hvis man skal sette i stand et sånt sted selv!!  Og selvfølgelig må man ha penger til å få gjort det.

Jeg ahr ikke skrevet et ord om at man var faglærte for å gjøre det.  hvordan tror du forresten at folk klarte å gjøre sånne ting før?  Jo, de fikk hjelp og råd fra tidligere generasjoner.  Det er ikke snakk om de klarer å overleve i ei rønne, men om det er smart å la husene stå og rånte enda mer før de settes i stand.

huset har stått fordi den gamle damen som bodde der har vært på sykehjem og familien sikkert ikke har hatt kapastitet til å ta seg av huset noe særlig.. Beitemarken har nabobonden tatt seg av, så det er ikke gjengrodd heldigvis :)

Vi har ikke på noen måte bestemt oss enda, vi tenker hit og dit begge to.

Det eneste vi står fast ved er at HVIS vi kjøper det, så er vi like innstilt på å få det til begge to.

Videoannonse
Annonse
Gjest ny gjest
Skrevet

Jeg måtte ut og lete litt jeg og og jeg skjønner din entusiasme. Stedet er nydelig. Imidlertid så håper jeg at dere tenker dere om både 2 og 3 ganger før dere eventuelt kjøper. Alt kan gå dersom man bestemmer seg for det, men det er også lett å bæsje på leggen når det gjelder sånne prosjekter. Det kan bli et følelsesmessig, fysisk og finansielt sluk så det er ikke noe å ta lett på. (Sier ikke at dere gjør det, men du er fryktelig entusiastisk og da er det lett å bare se rosenrødt)

Men ja, stedet har uten tvil potensiale.

Lykke til.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg synes det er veldig viktig å være nøktern når det gjelder noe så stort.  Ninakanin hopper og spretter fra det ene til det andre, så jeg faller ike automatisk for den entusiasmen.  De er for unge.  Har for lite peiling og for lite penger, men klarer det hvis de får stedet for 500 000 :)

er det for lite penger med to millioner? :klø:

Og ha et bein godt plantet på jorda ved å beholde en flott leilighet i sentrum om det skulle vise seg å være en tabbe, er vel ikke så dumt..?

Og ja, nøkternhet er viktig i så store ting som dette, det er derfor jeg tenker og tenker.

Når det gjelder hoppingen min sa mamma til meg:

"Du bestemmer og ombestemmer deg for mye rart Nina. Men er det EN ting du aldri har endret deg på, så er det denne drømmen her!"

og mamma kjenner meg best av alle, så DET så :Hehe:

Gjest Ninakanin
Skrevet
Jeg måtte ut og lete litt jeg og og jeg skjønner din entusiasme. Stedet er nydelig. Imidlertid så håper jeg at dere tenker dere om både 2 og 3 ganger før dere eventuelt kjøper. Alt kan gå dersom man bestemmer seg for det, men det er også lett å bæsje på leggen når det gjelder sånne prosjekter. Det kan bli et følelsesmessig, fysisk og finansielt sluk så det er ikke noe å ta lett på. (Sier ikke at dere gjør det, men du er fryktelig entusiastisk og da er det lett å bare se rosenrødt)

Men ja, stedet har uten tvil potensiale.

Lykke til.

Jeg ELSKER stedet, jeg gråt i bilen på vei hjem derifra, for jeg følte jeg hadde funnet drømmen min i "levende live" :grine:

Ouuuh som jeg tenker...tikktakk sier hodet mitt! :hår:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Må le litt av deg også, Kaninen... Du er romantisk så det holder. :)

Du har fått mange gode råd nå - ta dem med deg og forhast deg for all del ikke.

Skrevet
er det for lite penger med to millioner?
Det var over flere år, var det ikke?

Hva hvis det er vannlekkasje i alle tak, råte i alle gulv og lekkasje i alt av vannledinger. Da hjelper det ikke om man får penger senere, da må det fikses der og da.

Hvis leiligheten din er belånt, så mener jeg det er dumt å beholde den og belåne dette nye. Dere kan ikke ha mange millioner i gjeld.

Skulle tro jeg var faren din :ler:

Skrevet

Pulver stalker også, og fant det på nett...

Ser jo flott ut og kunne tenke meg et sånt prosjekt selv - men da måtte jeg nok heltidsansatt pappa til å gjøre jobben ;)

Er jo viktig at en gjør det skikkelig også, ikke ødelegge det gamle og særegne ved stedet.

Skrevet
Jeg ELSKER stedet, jeg gråt i bilen på vei hjem derifra, for jeg følte jeg hadde funnet drømmen min i "levende live" :grine:

Ouuuh som jeg tenker...tikktakk sier hodet mitt! :hår:

Så går det ei uke og du ser et sted som er mye finere og du trippelhopper her inne fordi det ikke ble noe av dette stedet ;)
Gjest Ninakanin
Skrevet
Så går det ei uke og du ser et sted som er mye finere og du trippelhopper her inne fordi det ikke ble noe av dette stedet  ;)

nei :)

vi har fulgt med å boligmarkedet lenge lenge lenge... nesten ett helt år faktisk. det var derfor jeg gråt i bilen på vei hjem.. sånn hysterisk latter og gråt om hverandre, i ren vantro over at DRØMMEN min fantes.

var helt absurd å være der, var som å gå på visning inni hodet mitt. (tror dere tror meg på at DET var absurd :ler: )

Gjest Ninakanin
Skrevet
Må le litt av deg også, Kaninen... Du er romantisk så det holder. :)

Du har fått mange gode råd nå - ta dem med deg og forhast deg for all del ikke.

jeg har arvet det av mamma... :sjenert:

nei jeg synes jeg er flink jeg, jeg er jo skikkelig u-kaninsk som i det hele tatt tenker :ler:

Skrevet

Jeg finner ikke! :sur: Kan ikke noen sende meg link? Jeg er så nysgjerrig. :sjenert:

Skrevet
sende en link takk, ikke legge ut!

Gjester kan ikke sende linker, derfor måtte jeg legge ut.

Fet kåk.

Skrevet

OK, da kommer ett glass isvann til ;)

Men så er det sånn at jeg har en syk syk kjæreste som faktisk LIKER å gjøre alt det du ramser opp. Som sagt, han har uendelige mengder energi og "fikse-behov".

Jeg har også en slik entusiastisk "handyman" som gjerne jobber 36 timer i døgnet, men vær klar over at de går tomme de også! Og når det først skjer, så er det gjerne skikkelig tomt også. Min brukte nesten ett år på å komme seg igjen etter at han gikk på sin "smell". Et slikt prosjekt som dette er nettopp det som kan utløse en slik "smell"!

Skrevet

Er ferdig på jobb om 10 minutter, men vil bare si at alt Leo påpeker er sant og viktig å ta med, derfor mener jeg det kun er forsvarlig av dere å kjøpe dette hvis dere får det for 500 000. Da kan dere bruke lang tid og slippe og stresse.

Gjest Ninakanin
Skrevet
Er ferdig på jobb om 10 minutter, men vil bare si at alt Leo påpeker er sant og viktig å ta med, derfor mener jeg det kun er forsvarlig av dere å kjøpe dette hvis dere får det for 500 000.  Da kan dere bruke lang tid og slippe og stresse.

men vi haaar lang tid og skal ikke stresse :ler:

Skal nevne at det kan være lurt å by så lite... :) til sambo, altså!

Skrevet
men vi haaar lang tid og skal ikke stresse :ler:

Skal nevne at det kan være lurt å by så lite... :) til sambo, altså!

Det er ikke sikkert det er lurt i det hele tatt, men jeg synes det er dumt av dere å betale mer hvis du skal fortsette å ha leiligheten i byen. Samt at dere ikke har egenkapital.
Skrevet

Nydelig sted, men hvordan blir det vinterstid? Jeg er ikke kjent i de traktene, men utfra bildene ser det unektelig litt øde ut.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...