Bobble Skrevet 13. september 2006 #121 Del Skrevet 13. september 2006 I dag åt eg fisk for fyste gang uten å ha potet til! Var vel så å seie ei milepæl i mitt liv det. Prøvde den oppskrifta i boka "Hvit fisk ivårløk og ingefær saus" var kjempe godt Kan anefalast Håpe bare eg kjeme til å sjå resultat av ditta da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 13. september 2006 #122 Del Skrevet 13. september 2006 Til lykkelige eks frue............. Ser ut som du er dreven i dette kostholdet,du har jo vært flink lenge!!! J har spist en lett is fra is bilen i dag uten å sjekke innholdet av karbohydrater!! Sjekker i frysern etterpå,noen som sa vi kunne spise denne? Ellers drikker jeg fun light saft er det ok?Isteden for pepsi max(har vært avhengig av det) Protein shake det hørtes litt spennende ut? Hvor får du kjøp det? Jeg trener også masse,1 x pr. dag denne uka,vanlig vis 3 ganger pr uke. Takk for svar er litt ny i dette "gamet" enda... og sluker all info jeg kan få ← Takk for det, joda jeg er nok rimelig dreven etter hvert Har blitt en god vane dette kostholdet nå og jeg fungerer så utrolig mye bedre. Lettisen fra Hjem-is inneholder noe karbohydraer, men de er jo små og du spiser vel ikke slike mengder i uka så litt kan du unne deg. Oversik over hjem-is' lettiser: Bitzi-light innholder pr is: Karbohydrater - 6,3 g Fett - 1,4 g Protein - 1,1 g Kcal - 46 Light beger innholder pr is: Karbohydrater - 8,3 g Fett - 2,9 g Protein - 1,8 g Kcal - 68 Crama Bella Vanilla Light inneholder pr 100 g: Karbohydrater - 11 g (0 g sukker) Fett - 5 g Protein - 4 g Kcal - 110 Maxi Fruit Light inneholder pr 100 g: Karbohydrater - 17 g Fett - 3 g Protein - 2,5 g Kcal - 110 Jeg drikker både fun light og pepsi max, men prøver å begrense meg Har kjøpt noe som setter smak på vannet i stedet, det har jeg kjøpt hos Vivatap.Smaker godt blir litt lei vanlig vann til tider og trenger noe annet. Jeg kjøper proteinpulver i vanlig helsekost. Stort sett så har jeg handlet i Sverige, da jeg bor sånn til. Men det er også helt greit å kjøpe i Norge eller på nettet. Det finnes flere nettbutikker som selger proteinpulver Pass bare på at det evt. er rent proteinpulver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 13. september 2006 #123 Del Skrevet 13. september 2006 Har du smakt Olden Boble med eple? Det trur eg er den beste drikken eg veit. Må smake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 13. september 2006 #124 Del Skrevet 13. september 2006 Dere som snakker om lett-is og pepsi max -det er vel fase to eller tre?? Og pllliiiiiiz! kan dere lizzm se i min diett-dagbok, "inn med energi!" om jeg spiser OK...? FØLER at det blir for mye mat..men vet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 13. september 2006 #125 Del Skrevet 13. september 2006 Ok, da skal jeg også være med Har boka - har hatt den lenge, men.... Begynner i morgen tror jeg. Skal ned ti kilo i første omgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig eks-frue Skrevet 13. september 2006 #126 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Og pllliiiiiiz! kan dere lizzm se i min diett-dagbok, "inn med energi!" om jeg spiser OK...? FØLER at det blir for mye mat..men vet ikke. ← For mye spiser du ikke. Du skal spise til du er mett, og du skal aldri gå sulten. Men du spiser for sjelden. Ideelt sett skal du spise 6 måltider om dagen. Spis 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Om du må ha noe i vesken så egner babybelosten seg godt. Den tåler romtemperatur over tid. Eller kjøp deg en salat eller noe. Dere som snakker om lett-is og pepsi max -det er vel fase to eller tre?? Jeg drikker pepsi max selv i fase 1, men begrenser den veldig. Drikker litt i helgene. Lettisen spiste jeg noen få av i sommer, og da var jeg i fase 2 ja Endret 13. september 2006 av Lykkelig eks-frue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 13. september 2006 #127 Del Skrevet 13. september 2006 Takk for svar eks-frue! Ja det var tid til å spise de seks måltidene dah...Prøve å begrense meg enda mer i morgen, er nesten som å bli kjent på nytt med hvor mye man egentlig trenger å spise. Er fremdels ikke sulten eller sugen på noe enda det er tre timer siden jeg spiste middag. Så da vet jeg det, tre-eggs omelett er nok! Men til alle som vurderer dette: er mye lettere å ikke overspise nå, blodsukkeret er jevnere! (sliter/slet ekstremt med at jeg ble utroolig "down" når jeg var sulten) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobble Skrevet 13. september 2006 #128 Del Skrevet 13. september 2006 Men du spiser for sjelden. Ideelt sett skal du spise 6 måltider om dagen. Spis 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider. ← Er eg heilt på jordet når eg har fårstått det sann at der er 3 hovudmåltid og 2 mellommåltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 13. september 2006 #129 Del Skrevet 13. september 2006 kan man spise fårikål??? Uten potetene seff. Kål og kjøtt er vel OK..? For da skal det bli skikkelig middag på lørdag!! jummi. Kan jeg ha fase 1 i en uke og fase 2 i en uke, så bytte tilbake..? Har nemlig min datter annen hver uke. Men er vel redd for at jeg sklir ut hvis jeg begynner med mer karbs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 14. september 2006 #130 Del Skrevet 14. september 2006 Åh.. jeg ser at j spiser alt for skjelden spiser 3 måltider om dagen!! Og j er såååå mett mellom måltidene! Hem........ hvordan ska jeg gøre dette da? J spiser omelett til frokost kylling salat til lunch og egg/omelett til kvelds + grønnsaker salat til alle måltidene. Hva skal j spise i mellom ost og skinke skiver? eller skal j lage enda mindre posjoner? Lager omelett av 2 egg det holder? Jeg føler meg så tung i magen hele dagen,og er ikke sulten litt "fysen" på kvelden har da spist noen nøtter!! Sett gjerne opp en meny dere erfarene bruker og alternativer Takker og bukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #131 Del Skrevet 14. september 2006 Vekta har stått stille i mange, mange dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 14. september 2006 #132 Del Skrevet 14. september 2006 Skjer ikke noe her heller med vekta,veier meg på mandag da har jeg holdt på 1 uke!!!! Jeg steker i litt solsikke olje er det ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #133 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg bruker litt olje og så tørker jeg oljen utover stekepanna med litt tørkerull. Kunne kanskje ha kjøpt meg en av disse sprayflaskene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 14. september 2006 #134 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg har måttet omstille meg litt i forhold til hva et "måltid" egentlig er. Har vært kjempestressa for at all denne maten skulle ta så mye tid. Men det handler om to ting: Ikke småspis hele tiden, men putt i deg noe hver tredje time, ikke oftere enn det. Et måltid kan være et par never med mandler, en yoghurt, et par eggemuffins, et par sammenrullede skinkepåleggsskiver med litt ost inni, en avokado i båter med litt skinke rundt..... altså noe som er raskt og enkelt. Og når du spiser ofte, så spiser du mindre til hovedmåltidene - dvs at magesekken venner seg til mindre måltider, du blir fortere sulten - men får høyere forbrenning og spiser totalt sett mye mindre. Jeg synes for eksempel at omelett av tre egg hørtes veldig mye ut. Jeg lager omelett av ett helt egg og en eggeplomme, litt krydder og litt oppskåret skinke f.eks. Det er mer enn nok mat. HVis fase en skal virke (med å bli kvitt karbosuget - og dermed gjøre de neste fasene enklere) så må man være helt konksekvent i to uker før man går over på fase 2. Fase 1 er verst i dag 2-6, så går det rimelig greit igjen. Men det var det å komme over dag 3, da....... Hos meg er det mest realistisk å holde på med en moderert fase 2, men det funker. Sammen med mye trening så går jeg ned, samtidig som midjemålet synker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #135 Del Skrevet 14. september 2006 Midjemålet minker, og jeg kjenner jeg er fastere i fisken, men vekta vil fremdeles ikke rikke seg. Jeg vet fra tidligere erfaring, at jeg sliter litt med å komme under dette magiske tallet. Jeg vet jeg må bare holde ut, men det er surt likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2006 #136 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg bruker to egg + skinke i omelett, et ekstra egg om det er middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 14. september 2006 #137 Del Skrevet 14. september 2006 Midjemålet er mye viktigere enn vekta, Marillia, så hold ut! Hvis du trener, så kan du være sikker på at det er muskler som dannes, og muskler veier mer enn fett - og tar mye mindre plass! Joda, så er det alltid noen som sier at det tar lang tid å bygge ett kilo muskler, men det viktigste er jo at vi kjenner forskjellen, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 14. september 2006 #138 Del Skrevet 14. september 2006 Takk takk...! På 3. dagen nå. Har ikke noe sug enda etter brød. Men takk for tips at skinke+litt ost kan være mellom måltid. Lurte litt på HVA jeg skal spise. Og ser jo at jeg fremdeles sliter med å lage for mye mat når jeg først spiser. Hehe, litt spennende egentlig å finne alternative måltider og se at man kan redusere maten og fremdeles være mett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 14. september 2006 #139 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg synes dette går overraskende greit enda også.... er på dag 4. Egentlig ikke søt sug synes jeg.... og det er bra og føler meg mett og det er også bra!!!! Trener mye og har det egentlig ganske bra!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nurken_* Skrevet 14. september 2006 #140 Del Skrevet 14. september 2006 Midjemålet minker, og jeg kjenner jeg er fastere i fisken, men vekta vil fremdeles ikke rikke seg. Jeg vet fra tidligere erfaring, at jeg sliter litt med å komme under dette magiske tallet. Jeg vet jeg må bare holde ut, men det er surt likevel ← Sånn har jeg også hatt det - leeenge nå! Nesten 5 dager har vekta stått bom fast og jeg mistet nesten motet jeg. Enda jeg snart er i mål, så tenkte jeg at "dette gidder jeg bare ikke mer" - men det er jo bare dumt! Så jeg klarte holde ut...og i dag- var vekta plutselig 0,7kg mindra! Jippi Så hold ut, plutselig gir vekta etter... Men jeg er enig i det du sier om at det av og til er som om man må over en kneik liksom. Jeg for min del sliter alltid med å komme med ned og forbi 70-tallet....Jeg gleder meg såååå til å se 69, ett-eller-annet... Lykke til videre! hold ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg