Gå til innhold

Livet med lillemannen


Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

angelou: Ja, tenkte at det var greit å få sånt unnagjort før jul så det blir riktig så koselig her i jula :)

Eeyore: Med nesten religiøs planlegging av dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny øver veldig på å bruke tommelen for tiden. Plukker på merkelapper og alt annet han kommer over. Favorittingen for tiden er å sitte på kne på fanget til mamma og plukke på smykket hennes.

Heldigvis er kjeden såpass tykk at han ikke kan slite den av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det. Bare masse jobb å gjøre :)

Tiny har litt feber og er litt grinete i dag. Tror kanskje han har fått litt av pappaens forkjølelse.

Er klar for å ta juleferie nå egentlig. Ganske lei av å jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme malle :klemmer:

Skal ha ferie fra fredag til 2. januar :)

Ingen feber i dag, men Tiny har blitt snørrete og hoster litt. Veldig ivrig med å prøve og fortelle mamma at det er noe rart med nesa hans ;)

Har bedt mannen om å kjøpe med en ny pakke bleier i dag. I størrelse 4. Nå har Tiny brukt størrelse 3 (huggies, natural fit som er den beste bleien som finnes!) i snart 3 måneder :fnise:

Men den siste uka har klærne hans vært litt fuktig om morgenen fordi bleien begynner å bli litt liten. Det går bra om dagen da, men får prøve størrelse 4 om natta.

Ellers skjer det ikke så mye spennende. Mini kan sitte nesten helt alene nå og han sikler som aldri før. Han har blitt veldig flink til å drikke av koppen sin.

Har fått hengt opp julegardiner på stua. Et par uker senere enn jeg hadde tenkt, men det er mest av alt fordi jeg trengte flere ringer til gardinstanga, men de selger ikke flere ringer av den størrelsen så måtte kjøpe 5 pakker med ringer som var nesten dobbelt så store. Hvorfor de ikke selger ekstra ringer av samme størrelse som de som følger med stengene kan man lure på ja :klø:

Det har i alle fall blitt veldig koselig her med røde julegardiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Tiny er, da, og så snill som overtar litt av pappas forkjølelse så pappa ikke trenger å ha hele selv.

Håper du har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos helsesøster og mini veier nå 7,3 kg. Det er en vektoppgang på 200 gram på nesten 4 uker. Ikke akkurat mye.

Han har vært så forkjølet i snart 4 dager nå. Oppe om natta og er helt fra seg fordi han er så tett i nesten og føler seg dårlig.

Har fått beskjed om å gi han paracet og ibux om hverandre hver tredje time, og tilsette smør og helmelk i all maten hans, pluss gi han masse frukt og yoghurt (eller smøreoster) for å få opp vekten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke mye. Minsten min ble veid og målt i forrige uke. Da veide han 7150 gr og var 66 cm lang. Han blir 5 mnd til lørdag. Han har da lagt på seg 1200 gr på 7 uker.

Min eldste hadde liten vektoppgang i perioder når hun var baby, men det som de sa da var det viktigste var at hun fulgte kurven sin. Og det gjorde hun, selv om jeg syntes at hun la på seg lite. Det går seg sikkert til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han følger sin egen kurve ja, men den går som en regnbue egentlig. Hvis han fortsetter sånn så vil han havne i det skraverte feltet innen 2,5 måneder. Da må han få en time med en barnelege for å sjekke hvorfor han ikke legger på seg/ikke vil spise mer. Vil jo helst slippe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble litt skremt av Tiny i dag. Han satt og spiste grøten sin og plutselig begynte han og hoste, og plutselig kastet han opp massevis! Utover hele seg og stolen. Måtte ta han med rett opp i badekaret. Han lå på badegulvet på stellematten og skalv. Feberen målte 40,2 så jeg ringte legen og fikk komme med han med en gang. Legen målte den til å være 39,7 så fikk beskjed om å følge nøye med og komme tilbake i morgen tidlig hvis det fortsatt var ille.

Så da vi kom hjem skulle jeg gi han middagen sin og han begynte med denne hostingen igjen men i stedet for å kaste opp så ble han helt rød i ansiktet og sluttet å puste. Heldigvis har jeg lært førstehjelp for barn så jeg dro han ut av stolen, la han over låret og dunket han hardt i ryggen til han fikk ut maten og begynte å puste igjen.

Han sitter nå og spiser en yoghurt som pappaen mater han. Tror jeg har fått nok av å mate han for i dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP!!! Det hørtes ikke særlig bra ut!!! Godt du kan førstehjelp da. Jeg må innrømme jeg ikke er helt trygg på det.... :sjenert:

Håper Tiny legger på seg da. Lillesmile veide 8,3 i forrige uke... Men hun er ganske stor for alderen da. Godt de følger ham opp.

:nissevink: Ønsker deg en riktig god jul med dine! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig med førstehjelp for sånne små. Det er bare snakk om å slå to-tre harde dunk midt mellom skulderbladene (du legger han langs armen din sånn at du holder hodet med hånden din og legger armen din på låret ditt). Hvis det ikke går så snu barnet rundt på ryggen og trykk ned på brystbeinet.

Greit å kunne i alle fall. Tror aldri jeg glemmer det øyeblikket når han ble helt knallrød i ansiktet, satt med munnen åpen, øynene var helt borte og han verken pustet eller hostet og lagde den ekle "kvelningslyden" som folk lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...