Gå til innhold

Livet med lillemannen


Mrs N

Anbefalte innlegg

Høres ut som om du har litt å henge fingrene i :fnise: Lillegutt høres ganske så aktiv ut, og det er jo igrunn bra.

Har dere forresten tenkt at han skal bli tospråklig? Og hvordan løser dere i såfall det? Snakker du bare norsk med ham? Mange spørsmål nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plutselig er det ok å ligge på magen her også, siden hun snur seg selv :fnise: Hun har ikke spunnet rundt sin egen akse enda, men sikkert fordi hun ligger på matta som ikke er glatt!

Her våkner hun temmelig nøyaktig halv åtte (halv ni gammel tid) uavhengig av sollys eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon: Jeg snakker norsk med han og mannen prater engelsk med han. Vet ikke helt hvordan det blir med å skrive norsk, men vi får ta det etterhvert :)

iss: Ja, det er visst mer interessant hvis han legger seg sånn selv :ler:

Nå driver jeg og bestiller klær til mini. Bodyene i størrelse 3-6 (opp til 70 cm) begynner å bli for korte allerede. Må dessuten ha flere vinterklær til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg. Jeg hater banken min!

Ringer for å få endret adressen min før vi flyttet. Fikk beskjed om at jeg ikke har satt opp et sikkerhetsnummer med de så jeg kan ikke få gjort det over telefonen. Så jeg går til banken i byen (som ikke er lett med en liten baby), de lover å endre adressen og noen skal ringe meg dagen etterpå for å bekrefte adressen og sette opp et sikkerhetsnummer. Det ringer noen dagen etter men hun tror at jeg vil registrere meg for nettbank! Jeg får endret adresse men beskjed om at sikkerhetsnummer må settes opp i banken.

I dag får jeg et brev i posten i dag som er videresendt fra vår gamle adresse hvor de har prøvd å sende meg et brev om adresseendring. Det står at jeg enten må komme inn til banken eller ringe de. Jeg kan jo ikke ringe de pga dette sikkerhetsnummeret!

Grrr :frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banksystemet i England virker ikke helt enkelt å forholde seg til, og litt gammeldags. Har hørt negative ting om det fra folk jeg kjenner som har bodd der noen år også. Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ringt dem og kjeftet litt, plutselig har heg både fått sikkerhetsnummer og endret adressen. Utrolig hva man får til når man gjentatte ganger bruker ord som "honestly", "unprofessional", "irritated" og selvsagt setninger som begynner med "could you possibly/please... ";)

Banksystemet er helt grusomt her. Det er det eneste landet i EU som må betale over 300 kr for å sende penger til andre EU-land. Og det tar 14+ dager å få innbetalt en sjekk!

Jeg fant en pakke med babygrøt på butikken som kunne blandes med vann eller melk. Mini elsker den og jeg må innrømme at den smaker kjempegodt. Veldig fløyelsaktig.

Nå sitter ikke jeg og spiser grøten hans da... Må jo bare sjekke temperaturen liksom :sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere grøtspisere? :legrine:

Nå har jeg satt frem godteriet og venter bare på de første Halloween-barna. Regner med at de kommer i 6-tiden, kanskje tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del små hekser og troll på døra i går ja.

Noen av de var så små at jeg ikke skjønner hvordan foreldrene tør å la de gå rundt alene :overrasket:

Stakkars mini har fått et utslett på magen igjen. Skjønner ikke det jeg for det eneste nye han har fått å spise/drikke er vann med litt eplejuice i. Han tåler jo eplemos? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært hos tannlegen...

Null hull! :juhu:

Ikke måtte jeg betale heller, selv om han pusset, fjernet tannsten og tok røntgenbilder. Skjønner meg ikke på den tannlegen for han vil aldri ha penger av meg :klø:

Kanskje det er fordi han er svensk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjekt det. Også er det en PRIVAT tannlege liksom.

Skjønner ikke det der. Men jeg har heller ikke tenkt å spørre og grave om det liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker deg da, vet du... Eller kanskje han er glad for å få snakke morsmålet sitt og bli forstått? Jeg tror ikke jeg hadde spurt, bare smilt pent ;)

Forresten er jeg også skyldig i å spise grøt. Men bare for å sjekke varmen... Og kanskje jeg spiser den opp når barna ikke vil ha mer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler:

Men er det flere enn meg som stadig finner at du selv gjør ting som du irriterte deg over at din mor gjorde? F.eks. slikke deg selv på fingeren og vaske bort noe i ansiktet til barnet? Eller si ting som "den kan du vokse inn i"?

Merkelig det der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er kjekk han :ler:

I natt har mini sovet i storsengen sin på eget rom :overrasket:

Det gikk overraskende bra. La han helt innmed kanten på senga, slik han liker å ligge, og han sovnet innen 2 minutter. Måtte jo selvsagt inn og sjekke både titt og ofte, men han virket fornøyd :)

Veldig rart å sove uten han ved siden av meg da :sjenert:

I dag har jeg dampkokt og most gulrot, potet, søtpotet, pastinakk, squash, spinat, courgette, paprika og en del annet snadder til mini. Det står nå i fryseren og venter på å bli spist. Tror jeg har lagd nok for de neste 3 ukene.

Også har jeg kjøpt inn meloner, bananer, papaya, epler, pærer og et par andre frukter som han kan få som dessert.

Jeg tror det mest positive med hjemmelagd mat er at mamma også får i seg 2-3 porsjoner med frukt om dagen :fnise:

I dag får vi et nytt skap på kjøkkenet. Et helt langskap! Det skal bli digg å få litt mer skapplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...