Gå til innhold

Livet med lillemannen


Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inkompetansen til dette legekontoret har nådd nye høyder altså.

Jeg ringte når han hadde 39,6 i feber og han var slapp, ikke ville spise, leke eller gjøre annet enn å sove på fanget mitt, og jeg fikk beskjed om å gi han 5 ml calpol (paracet for barn). Når jeg kom til timen så hadde mini en temperatur på 37,5 som jo beviser at calpol virker. Legen mente at det ikke var noe annet enn kanskje et virus. Han mente at hvis jeg hadde kommet inn med han og han hadde vært slapp med en feber over 39 så hadde han sendt han til sykehuset for undersøkelser. Jeg poengterte at han hadde vært sånn 2 timer tidligere, og at dette hadde gjentatt seg i 3 dager nå. 3 dager var alt for kort, men jeg kunne komme tilbake etter ... tja... 2-3 dager til og hvis temperaturen hans fremdeles lå på rundt 39 grader da så skulle han se på han igjen.

Imens anbefalte han nurofen (ibux) og calpol hver 3. time hele døgnet og MME.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sitter og prøver å få han til å spise nå. Alt jeg har klart å få i han i dag er 5-6 skjeer med grøt, en yoghurt og 2 skjeer med potet. Han drikker litt vann og ammer litt, men det er lite i forhold til vanlig.

Litt rart å ha en baby som sutrer og gråter så mye. Vi er jo bortskjemt med en baby som aldri gråter, og jeg tror dette er første gangen jeg har sett at han gråter med tårer :sjenert:

Ikke vil han leke heller. Kan riste litt på en leke men bare i et par minutter. Han er ikke en gang interessert i fjernkontrollen til TV-en :ler:

Jaja.. Skal snart putte han i senga så håper vi på en bedre dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt feber i dag så har ikke gitt han noe for den. Liker ikke å gi han paracet/ibux over lengre tid.

I dag kom pakken til mini fra amazon. Jeg har bestilt en sånn koseklut med masse merkelapper på (bilde). Han elsker den allerede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er kvart over ni og mini sover ikke ennå. La han klokka 7:15.

I dag har han vært litt bedre, men fortsatt veldig sutrete. Vil ikke spise, verken MM, MME eller vanlig mat. Får maks inn 10 teskjeer i løpet av et måltid, eller 5 minutter amming. Prøver alt fra "fly" til "tog", frukt i all mat, ulike typer mat, fingermat, osv. Prøvde til og med MME på flaske i dag og han tok bare rundt 60 ml.

Sånn har det vært i over ei uke nå. Bruker vel rundt 45 minutter til hvert måltid på å prøve å få han til å spise. Så er det enda mer sutring, kanskje leke alene i 5 minutter, resten av tida må han holdes av mamma, så sover han maks 1 time også er det bare å begynne på nytt igjen.

Ikke kan vi gå ut heller fordi vi venter på en del pakker som vi har bestilt, og de kan komme når som helst (gjerne akkurat mens jeg er ute).

Vi har ingen familie eller venner i nærheten som kan avlaste heller...

Er så sliten i hodet og lei at jeg har mest lyst til å gå og sette meg i hagen og stirre på en stein i 2 timer i strekk :sjenert:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå venter jeg bare på at mannen skal komme hjem sånn at jeg får støvsuge. Tiny er nemlig redd for støvsugeren så kan ikke støvsuge når jeg er alene med han. Jeg tror han synes den er stor og skummel, nesten sånn som ene katta vår tror ;)

Jeg leste en bok som het "Autobiography of a one year old" - verden sett gjennom en ettårings øyne. Han snakket om The Long Nosed Sucky Beast - et beist som slepte mora hans etter seg og prøvde å spise opp kosekluten. Ser for meg Tiny tenke akkurat det samme :fnise:

Håper han blir frisk snart! Jeg har også trodd det har vært tenner på gang lenge, men når den første brøt igjennom (bare ei som har fått tann), så skjedde det egentlig ganske stille og rolig. Men jeg ser to små klumper i gummene på hun andre også + en til på hun som allerede har fått en tann, så er på vei. Noe av det samme med Tiny? Du får la mannen ta han litt når han kommer fra jobb, så får du hvilt hodet litt. Gå ut og se på en stein en stund. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon :ler:

Den boka må jeg kjøpe ;)

Jeg støvsugde i dag og han var litt skeptisk, men det gikk bra. Han lå helt stille og tittet på støvsugeren hele tiden.

Tok et bilde av han :)

post-11576-1197040975_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

I går dro jeg til Mothercare og kjøpte tapetkant og gardiner til rommet hans. Skal få prøve å få det malt i løpet av uken. Skal bare male én vegg (blå) så det burde ikke ta lang tid.

Tiny fikk smake spagetti bolognese fra 7 måneders glass i går. Og det var visst kjempegodt. Han satt og lagde "mmmmmmmm" lyder og smattet gjennom hele måltidet. Gapet og storkoste seg :fnise:

Det er sikkert veldig spennende med sånn mat når man har spist most potet, gulrot, banan, eple, osv, i over 2 måneder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, nå er solstrålen til mamma tilbake :)

Jeg falt litt for den banneren her inne for Ole Brumm-klubben så nå har jeg meldt Tiny med i den. Blir spennende å se hva som kommer!

Det er jo så vanskelig for oss å få tak i norske bøker, så skal prøve denne og se om vi får noen bra bøker som vi kan lese sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske fra eldstemann at det var en koselig bokklubb.

Du ammer enda? Jeg har ammet til nå på en pupp, han hadde en låsning i nakken tidligere som gjorde at han bare ville ha høyre pupp, det var tydelig vondt å ligge på andre siden. Men nå nekter han plant å ta den høyre puppen også. Har du noen gode råd? Jeg kan jo ikke la guttungen sulte heller, og jeg vil gjerne fortsette å amme. Han har fått tillegg hele tiden, men nå ser det ut som om det bare blir tillegg ikke morsmelk. Er litt fortvila i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ulike stillinger du kan sitte og ligge i som gjør at du kan amme på begge bryster uten å flytte han. De viser mange ulike stillinger på ammehjelpen sine nettsider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Mrs N

Tenkte jeg skulle ta en GOD JUL runde. Riktig nok 2 uker til julaften, men har oppdaget at jeg ikke får gjort noen ting for tida...

Stor klem til deg og lillemann :klemmer:

lurer på om jeg finne igjen dagboka mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk :)

God jul til deg og lubelillen :)

Litt stress for tiden. Driver og maler på spisestuen og rommet til Tiny. Han har sovet i gamlesengen sin i natt. Har bare malt en vegg inne hos han blå, de andre er/skal være hvite.

Må fikse litt på det hvite i dag og sette opp tapetkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...