Gå til innhold

Victoria`s forberedelser til 7/7-07


Victori@

Anbefalte innlegg

Det var jo kjempesmart måte å gjøre det på! :tommel:

Ja vil gjerne se bilde :sjenert:

:klem1:

Send meg en PM med mailadresse, så kan jeg sende bildet når jeg har fått tatt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pesto
Vil gifte meg i dag!! :rødme: :rødme:

Kan tenkte meg det ja så mye som du har planlagt, tror vi andre skal vente litt jeg, men skjønner at du er litt utålmodig. Jeg synes at "Prince of Denmark`s march" er absolutt trompetmarsj ja. Den andre dere skal ha som utgangsmarsj har jeg ikke hørt tror jeg.

Har hørt på det som ligger på siden til trompetmannen, høres veldig bra ut. Vi vurderte flere andre typer instrumenter, men endte opp med trompet fordi de sa at det passet best i den kirken vi skal ha. Skal dere ha orgel i tillegg til trompeten eller bare trompet? Jeg har nå hørt eksempler med begge deler og tror jeg liker det best med begge.

En 30-40 minutter lang vielse er ganske vanlig tror jeg. Jeg er kanskje litt rar der, men har liksom lyst til at vielsen skal vare en stund. Så mange som snakker om at de vil bli ferdige så fort som mulig og komme seg til festen, men det tenker ikke jeg. Er ikke dypt personlig kristen så det er ikke av den grunn heller. Tror bare at jeg vil få mest mulig ut at det siden det skjer bare en gang liksom, feste kan vi gjøre flere ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenkte meg det ja så mye som du har planlagt, tror vi andre skal vente litt jeg, men skjønner at du er litt utålmodig. Jeg synes at "Prince of Denmark`s march" er absolutt trompetmarsj ja. Den andre dere skal ha som utgangsmarsj har jeg ikke hørt tror jeg.

Har hørt på det som ligger på siden til trompetmannen, høres veldig bra ut. Vi vurderte flere andre typer instrumenter, men endte opp med trompet fordi de sa at det passet best i den kirken vi skal ha. Skal dere ha orgel i tillegg til trompeten eller bare trompet? Jeg har nå hørt eksempler med begge deler og tror jeg liker det best med begge.

En 30-40 minutter lang vielse er ganske vanlig tror jeg. Jeg er kanskje litt rar der, men har liksom lyst til at vielsen skal vare en stund. Så mange som snakker om at de vil bli ferdige så fort som mulig og komme seg til festen, men det tenker ikke jeg. Er ikke dypt personlig kristen så det er ikke av den grunn heller. Tror bare at jeg vil få mest mulig ut at det siden det skjer bare en gang liksom, feste kan vi gjøre flere ganger :ler:

Vi skal både ha trompet og orgel. Tror det blir finest. Er jo et stykke inni marsjen som bare er orgel. Kirken vi skal gifte oss i er ganske liten, så jeg tror det blir veldig stemningsfullt med trompet. Vi skal jo også ha en som spiller gitar og synger rett før ekteskapsinngåelsen, og det tror jeg blir veldig bra. Vil ha en vielse som varer litt jeg og, må nyte det!

Du kan høre utgangsmarsjen vår på trompet siden også, Bruremarsj fra seljord/telemark. Det var mannen som valgte denne. Jeg ville helst ha Trumpet Tune, men han måtte jo få lov til å velge noe han også... :ler: :rødme:

Glemte å skrive at jeg har handlet lys på Løiten lys. Har kjøpt et 20 cm høyt kubbelys med bilde av meg og mannen på, og så står det bryllupsdatoen! Det er et lys med lang brennetid som vi også ev kan brenne hver bryllupsdag. :rødme:

Endret av Victori@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Vi skal både ha trompet og orgel. Tror det blir finest. Er jo et stykke inni marsjen som bare er orgel.

Glemte å skrive at jeg har handlet lys på Løiten lys. Har kjøpt et 20 cm høyt kubbelys med bilde av meg og mannen på, og så står det bryllupsdatoen! Det er et lys med lang brennetid som vi også ev kan brenne hver bryllupsdag. :rødme:

Det kommer til å bli veldig bra, jeg også sikler litt på Trumpet Tune av Henry Purcell hvis det var den du mente. Men så har jeg for lenge siden hørt brudemarsj fra Jämtland og den synes jeg er så fin, men er i tvil om det fungerer til trompet. I tillegg så er den litt sånn.. hva skal man si.. passer kanskje ikke til stor steinkirke hvis du skjønner. Vanskelig å forklare, men man får for seg masse rart. Skal høre litt i sommer med trompet personen vår så finner vi vel en løsning på det. Nydelig med gitar og sang sammen, har hørt det i flere vielser og det kommer til å bli bra.

Kubbelys på løiten med bilde, stilig.. Var det de som fikset bildet eller ordnet du det selv? Fin tanke om å brenne litt hvert år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å bli veldig bra, jeg også sikler litt på Trumpet Tune av Henry Purcell hvis det var den du mente. Men så har jeg for lenge siden hørt brudemarsj fra Jämtland og den synes jeg er så fin, men er i tvil om det fungerer til trompet. I tillegg så er den litt sånn.. hva skal man si.. passer kanskje ikke til stor steinkirke hvis du skjønner. Vanskelig å forklare, men man får for seg masse rart. Skal høre litt i sommer med trompet personen vår så finner vi vel en løsning på det. Nydelig med gitar og sang sammen, har hørt det i flere vielser og det kommer til å bli bra.

Kubbelys på løiten med bilde, stilig.. Var det de som fikset bildet eller ordnet du det selv? Fin tanke om å brenne litt hvert år. :)

Vi skal gifte oss i en bitte liten trekirke, så der er trompet fantastisk flott. Har ikke hørt brudemars fra Jämtland. Hvor kan jeg høre den?

Ang lyset så sendte jeg bilde til løiten lys, og så fikset de resten. Lyset skal stå på gavebordet først, og så på kakebordet tenkte jeg. Har også kjøpt servietter med navnet vårt samt bryllupsdato trykket. Gleder meg sånn til å se alt sammen i bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i en bitte liten trekirke, så der er trompet fantastisk flott. Har ikke hørt brudemars fra Jämtland. Hvor kan jeg høre den?

Ang lyset så sendte jeg bilde til løiten lys, og så fikset de resten. Lyset skal stå på gavebordet først, og så på kakebordet tenkte jeg. Har også kjøpt servietter med navnet vårt samt bryllupsdato trykket. Gleder meg sånn til å se alt sammen i bruk!

Du kan høre "Jämtlandsk brudemarsch" på www.orkdalsmenighetene.no, bare gå inn på vigsel på menyen til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pesto
Du kan høre "Jämtlandsk brudemarsch" på www.orkdalsmenighetene.no, bare gå inn på vigsel på menyen til venstre.

Ja, det var der jeg hørte den første gang. Fant også en versjon med fløyte et sted på nettet en gang, men den ble borte for meg igjen. Du får ta en høring, noen mener den er litt trist, men det synes ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flyger sidene når jeg ikke er hjemme. Veldig fin og stemningsfullt kirkeprogram dere har, dere burde dele ut tørkepapir i døren.. :) Vi også skal ha you raise me up. Skal dere ha både trompet og orgel på den??

Hørest stilig ut med lys av dere, fin ting å gjøre på bryllupsdager, vertfall de første årene, siden blir det vel fort at en ikke markerer de så veldig, eller..??har dårlig greie på slike ting.

Har du fått sløret ditt ordnet??strøket altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Hørest stilig ut med lys av dere, fin ting å gjøre på bryllupsdager, vertfall de første årene, siden blir det vel fort at en ikke markerer de så veldig, eller..??har dårlig greie på slike ting.

Min mormor og morfar giftet seg i 1964 og feirer fremdeles bryllupsdagen sin :rødme: ...så om man vil så blir det nok gjort! Vi var der sist og feiret 42-årsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Min mormor og morfar giftet seg i 1964 og feirer fremdeles bryllupsdagen sin :rødme: ...så om man vil så blir det nok gjort! Vi var der sist og feiret 42-årsdag :)

Så søte, håper vi også blir sånn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at vi kan feire bryllupsdagen vår hvert år! Vi har snakket om å spare opp til en hotellhelg i nærheten av bryllupsdagen hvert år. Jeg har mer lyst til det enn å bare få en blomsterkvast på bryllupsdagen. De som kjenner meg vet at blomster ikke er min store lidenskap, så da er det like greit å gjøre det sånn. :rødme:

24 dager igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten til frisøren på prøvetime i morgen! Grugleder meg. Vet ikke hvordan jeg vil ha det og er spent på om hun får det fint. Er så redd for å ikke være fin nok den dagen.... :sjenert:

Var på senteret i går og fikk handlet inn en del ting til bryllupet i går! Bartuter, målebeger, div stæsj til toalettkurver, sommerklær til Maldivene. Og så har vi kjøpt dykkemaske, snorkel og svømmeføtter som vi skal ha med oss. Synes det er bedre å ha sitt eget enn å måtte leie hver eneste dag.

Fikk også handlet inn papir til bordkortene.

Dette mangler jeg nå:

Kurver til toalettene

Undertøy til bryllupsreisen (gidder ikke ha flott undertøy under kjolen, skal jo bare ha truse på.)

Montere bordkort

Lage noen barmenyer

Lage ferdig lister til Servitører

Printe bordkart til kokk og til å ha utenfor spisesal

Dobbeltsjekke limo

Dobbeltsjekke bryllupskake

Dobbeltsjekke handleliste

Dobbeltsjekke hotellet til bryllupsnatta

Sørge for å ha nok kontanter til alle som skal ha det den dagen. (skal lage konvolutter med penger til de som skal ha det, slik at det blir lettere å dele de ut.)

Bestille annonse i lokalavisene

Brette servietter

Møte med toastmaster(22 juni)

Møte med prest (20 juni)

Tegne opp hvordan de ulike rommene skal se ut til kaffe, middag osv.

Gå inn skoene enda mer

Henge frem sløret

Prøve kjolen nok en gang!! :rødme: Gleder meg!

Ta sol

Synes bare listen blir lengre og lengre jeg... :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Jeg håper virkelig at vi kan feire bryllupsdagen vår hvert år! Vi har snakket om å spare opp til en hotellhelg i nærheten av bryllupsdagen hvert år. Jeg har mer lyst til det enn å bare få en blomsterkvast på bryllupsdagen. De som kjenner meg vet at blomster ikke er min store lidenskap, så da er det like greit å gjøre det sånn. :rødme:

24 dager igjen!!!!

Det må man prøve på, har også tenkt på det. Må få til noe stas, i hvertfall bedre enn en kvast ja. Så du frustrerte fruer i går, kanskje ikke helt sånn :ler:

Bare 24 dager, får helt dilla på dine vegne jeg :hoppe::hoppe::danser:

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyger sidene når jeg ikke er hjemme. Veldig fin og stemningsfullt kirkeprogram dere har, dere burde dele ut tørkepapir i døren.. :) Vi også skal ha you raise me up. Skal dere ha både trompet og orgel på den??

Hørest stilig ut med lys av dere, fin ting å gjøre på bryllupsdager, vertfall de første årene, siden blir det vel fort at en ikke markerer de så veldig, eller..??har dårlig greie på slike ting.

Har du fått sløret ditt ordnet??strøket altså

Vi skal bare ha You raise me up på trompet. Han sa at den ikke blir helt som originalen, men allikevel bra. Så da stoler vi på det.

Vi skal nok prøve å markere hvert år. Synes det er litt stas jeg da. :) :rødme:

Sløret mitt tenkte jeg at jeg skulle henge opp på badet snart. Har ingen planer om å stryke det. Det var så tynt og fint at det rettet seg relativt kjapt ut bare ved å henge det opp (har testet), så jeg tror jeg går for den løsningen. Skal også henge opp kjolen min en ukes tid før bryllupet (dvs om to uker!!! :overrasket: ) slik at den får rettet seg litt ut!! Gud som jeg gleder meg!!! Bobler i hele meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må man prøve på, har også tenkt på det. Må få til noe stas, i hvertfall bedre enn en kvast ja. Så du frustrerte fruer i går, kanskje ikke helt sånn :ler:

Bare 24 dager, får helt dilla på dine vegne jeg :hoppe::hoppe::danser:

Jeg ser nok ikke på Frustrerte fruer, er vel en av få... ;) Men ja, det er bedre enn en kvast! Er som sagt ikke så glad i blomster, men jeg gleder meg stort til å få se brudebuketten min. Det er noe spesielt med den synes jeg...

Tenk, om 24 dager så er jeg fru, med nytt etternavn!!! Det er så utrolig rart å tenke på! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mangler jeg nå:

Kurver til toalettene

Undertøy til bryllupsreisen (gidder ikke ha flott undertøy under kjolen, skal jo bare ha truse på.)

Montere bordkort

Lage noen barmenyer

Lage ferdig lister til Servitører

Printe bordkart til kokk og til å ha utenfor spisesal

Dobbeltsjekke limo

Dobbeltsjekke bryllupskake

Dobbeltsjekke handleliste

Dobbeltsjekke hotellet til bryllupsnatta

Sørge for å ha nok kontanter til alle som skal ha det den dagen. (skal lage konvolutter med penger til de som skal ha det, slik at det blir lettere å dele de ut.)

Bestille annonse i lokalavisene

Brette servietter

Møte med toastmaster(22 juni)

Møte med prest (20 juni)

Tegne opp hvordan de ulike rommene skal se ut til kaffe, middag osv.

Gå inn skoene enda mer

Henge frem sløret

Prøve kjolen nok en gang!! :rødme: Gleder meg!

Ta sol

En liten oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pesto
Skal forresten til frisøren på prøvetime i morgen! Grugleder meg. Vet ikke hvordan jeg vil ha det og er spent på om hun får det fint. Er så redd for å ikke være fin nok den dagen.... :sjenert:

Synes bare listen blir lengre og lengre jeg... :sprettoy:

Det kommer til å gå kjempefint hos frisøren, dere finner ut av det sammen. Det er ikke så lett og vite hvordan man vil ha det når man aldri har hatt sånt oppsett på håret før.

Listen din ser ille ut nå kanskje, men når du får bort alle "dobbeltsjekk" så tror jeg det kommer seg. Blir vel mange sånne i løpet av den neste tiden tenker jeg. Du har jo til og med rukket og dobbeltsjekke to ting mens jeg har skrevet dette mellom slagene på jobb :ler:

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Sløret mitt tenkte jeg at jeg skulle henge opp på badet snart. Har ingen planer om å stryke det. Det var så tynt og fint at det rettet seg relativt kjapt ut bare ved å henge det opp (har testet), så jeg tror jeg går for den løsningen.

Sløret er det beste av alt synes jeg, :ler: henge det opp fungerer vet du. Hva slags stoff er det i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Jeg ser nok ikke på Frustrerte fruer, er vel en av få... ;) Men ja, det er bedre enn en kvast! Er som sagt ikke så glad i blomster, men jeg gleder meg stort til å få se brudebuketten min. Det er noe spesielt med den synes jeg...

Tenk, om 24 dager så er jeg fru, med nytt etternavn!!! Det er så utrolig rart å tenke på! :rødme:

Jeg hadde :dåne: tror jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløret er det beste av alt synes jeg, :ler: henge det opp fungerer vet du. Hva slags stoff er det i det?

Er vel vanlig sånn tyll-stoff? Men føler at det er ganske tynt i forhold til andre jeg har sett og prøvd. Kjøpte mitt på ebay til en billig penge, og er storfornøyd. Kjolen bak synes til og med gjennom sløret, akkurat som jeg vil ha det! Så om du vil spare penger, så kjøp sløret på The veil boutiqe på ebay. Latterlige 500 kr for 2,5 m slør med stener på. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...