Gå til innhold

Victoria`s forberedelser til 7/7-07


Victori@

Anbefalte innlegg

Skal si du står på om dagen! Flink er du =D SKal dere ha en som synger i kriken eller skal sangene være på trompet?Fine sanger dere har valgt vertfall =)

Har dere bestemt dere for brudevals?? Vi også vil ha en klinesang, som ikke krever de store trinnene av oss, men finner ingen jeg kan tenke meg..

Snill mamma du har som spanderer massasje, kan tenke meg at det skal bli deilig, sikkert godt å slappe helt av en stund, er jo ganske mye arbeid og litt stress med et bryllup, men mye kjekt også.

Kjenner meg litt igjen i den følelsen at "hvorfor tok vi det ikke på et hotell..." Men det blir nok bra til slutt, det blir bare litt mer organisere,men med god hjelp så ordner det seg.

Har du laget kjøreplan for middagen og dagen? Tenkte jeg skulle sette meg ned å skrive alt i detalj, blir litt mindre stresset når jeg har ting litt under kontroll.

Må stikke nå, potetene blir snart overkokte..=D snakkes =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal si du står på om dagen! Flink er du =D SKal dere ha en som synger i kriken eller skal sangene være på trompet?Fine sanger dere har valgt vertfall =)

Har dere bestemt dere for brudevals?? Vi også vil ha en klinesang, som ikke krever de store trinnene av oss, men finner ingen jeg kan tenke meg..

Snill mamma du har som spanderer massasje, kan tenke meg at det skal bli deilig, sikkert godt å slappe helt av en stund, er jo ganske mye arbeid og litt stress med et bryllup, men mye kjekt også.

Kjenner meg litt igjen i den følelsen at "hvorfor tok vi det ikke på et hotell..." Men det blir nok bra til slutt, det blir bare litt mer organisere,men med god hjelp så ordner det seg.

Har du laget kjøreplan for middagen og dagen? Tenkte jeg skulle sette meg ned å skrive alt i detalj, blir litt mindre stresset når jeg har ting litt under kontroll.

Må stikke nå, potetene blir snart overkokte..=D snakkes =)

I kirken så skal vi ha to trompet-soloer og en som synger Kjærlighetsvisa mens han spiller på gitar. Tror det kan bli veldig bra.

Som klinedans skal vi nok ha It is you. Har fått helt dilla på den etter at Kath fortalte at de skulle ha den som solosang under vielsen. Synes den er så fin. Så vi skal ha den som klinedans. Gleder meg til det!

Kjøreplan er laget. Kan godt sende over på mail om du vil det. Lager også egen kjøreplan for servitører. Liker å ha ALLE under kontroll.... hehe

Skal straks stikke fra jobb. Vi snakkes! Kos deg med middag! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kirken så skal vi ha to trompet-soloer og en som synger Kjærlighetsvisa mens han spiller på gitar. Tror det kan bli veldig bra.

Som klinedans skal vi nok ha It is you. Har fått helt dilla på den etter at Kath fortalte at de skulle ha den som solosang under vielsen. Synes den er så fin. Så vi skal ha den som klinedans. Gleder meg til det!

Kjøreplan er laget. Kan godt sende over på mail om du vil det. Lager også egen kjøreplan for servitører. Liker å ha ALLE under kontroll.... hehe

Skal straks stikke fra jobb. Vi snakkes! Kos deg med middag! :klem1:

Jeg vil gjerne se kjøreplanen, det hadde hjulpet meg mye!!! Du har mailadressen min sant?Setter pris på det i tilfelle du vil sende meg =D

Må si jeg er imponert over alt du har gjort, du har jo nesten bare å glede deg igjen du =) Sikkert veldig deilig. Har dere hatt samtale med prest og organist???

Klemmer og ha en fin dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se kjøreplanen, det hadde hjulpet meg mye!!! Du har mailadressen min sant?Setter pris på det i tilfelle du vil sende meg =D

Må si jeg er imponert over alt du har gjort, du har jo nesten bare å glede deg igjen du =) Sikkert veldig deilig. Har dere hatt samtale med prest og organist???

Klemmer og ha en fin dag =)

Skal få sendt over kjøreplanen, forhåpentligvis i dag.

Har nok litt mer igjen enn bare å glede meg, det er alltids noe som må gjøres. :)

Vi skal ha samtale med presten i juni, 20 juni faktisk. Hun skulle nemlig på ferie siste uken i juni, og jeg har ikke tid siste uken før bryllupet (mye å gjøre på jobb....) Så da ble det 20 juni. Greit å bli ferdig med det.

Må presten godkjenne kirkeprogrammet? Eller kan vi bare trykke det opp før vi har hatt samtalen? Mye man lurer på... :ler:

Var på Kristins i går og fikk fikset på kjolen min. Godt å få det ferdig. Fikk klaget litt, og så fikk jeg med strømper som kompensasjon. Så det var da noe. Kjøpte underskjørt der også, så det skulle bare mangle å få litt avslag. Måtte ta tre timer av arbeidstiden min på å kjøre og vente. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med Kristins. Er bare denne lille sy-feilen som trekker litt ned. :)

Skal prøve å få skrevet ned kirkeprogrammet i dag. Hadde vært deilig å bli ferdig. Og så skal jeg prøve meg på bordplassering. Huff, gruer meg til det kjenner jeg...

45 dager igjen!!!!!! :overrasket::bryllup::danse::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye å gjøre på jobb om dagen, så det blir ikke mye tid til bryllup! Men noe har vi da fått gjort!

Kirkeprogrammet er så og si ferdig!!

Bordplasseringen er ferdig!!

Har kjøpt inn over halvparten av vinen! (sverige tur forrige helg!)

Har snakket med blomsterdamen ang blomster.

Har kjøpt bok til gaveregistrering.

Har endelig fått tak i en servitør til, så nå har vi nok.

Har bestilt time til massasje dagen før bryllupet. ;)

Har delegert bort en del oppgaver i forbindelse med pynting av kirke.

Nå er det egentlig bare å få satt opp ordentlig kjøreplan, kjøreplan for servitørene, div lister som må oppdateres.

Fikk kjøpt dykkemaske i går også, og masse sommerklær til samboeren. Enda en ting mindre å huske på!

Tja, hva har jeg igjen egentlig?

- kjøpe alt som skal i toalettkurver (har kjøpt dofrisker, qtips, plaster og hodepinetabletter.)

- lage ferdig kjøreplan

- kopiere opp bordplan på et litt stort ark + en bordplan til servitørene.

- gå inn brudesko

- kjøpe solkrem til Maldivene

- pakke koffert til Maldivene (siste uken i juni)

- lage barmeny

- handle inn de siste tingene som: sånne tuter til spritflaskene, div garnityr til drinkene, brus, potetgull.

- pakke bag til bryllupsnatta

- kjøpe morgengave

- dobbeltsjekke alle avtaler med bil, kake osv.

Jøss, det ble jo en del det... Jaja, er ganske så rolig føler jeg. Har kontroll!

Skal ha middag på søndag med foreldre og svigerforeldre, så da blir vel de siste slagplanene lagt. :)

Kjenner det skal bli godt å få litt mindre å tenke på etter bryllupet. Det tar utrolig mye tid og krefter. Men jeg gleder meg noe helt vanvittig da! Tenk, jeg skal snart gifte meg! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Hei "Viktoria"! Nå måtte jeg bare se gjennom dagboken din her, så mye bra du har skrevet ned. Er litt ny i dette så jeg har ikke fått lest gjennom alle dagbøkene enda, tar sin tid ja.. Jeg bare lurte på en litt morsom sak: festen på Vestby prestgård, leier de prestegården ut til bryllupsfest? Artig i såfall.

Dere skal også ordne med alkoholen selv har jeg skjønt, det tror jeg at jeg kommer til å stresse veldig med. Bra dere ikke bor så langt unna Sverige da, det hjelper vel på lommeboka tenker jeg.. Som sagt: masse bra, stor inspirasjon for oss i startgropen.

Du må ha lykke til i innspurten, tror du har full kontroll jeg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 dager igjen!!!!!! :overrasket: :juhu: :hoppe:

Sånn føler jeg det om dagen. Gleder meg masse samtidig som jeg synes det går litt for fort!!

38 dager til Maldivene!!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 dager til Maldivene!!! :briller:

Ååå Maldivene, drømme-drømme :bryllup: Herlig bryllupsreise!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn over halvparten av vinen! (sverige tur forrige helg!)

Har endelig fått tak i en servitør til, så nå har vi nok.

Smugler du :fy_fy::legrine:

Hvor mange servitører skal dere ha? Hvor mange gjester per servitør?

Synst du har gjort mye jeg, veldig flink!

God ide med korker til å ha på spritflaskene, hvor får en tak i slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smugler du :fy_fy::legrine:

Hvor mange servitører skal dere ha? Hvor mange gjester per servitør?

Synst du har gjort mye jeg, veldig flink!

God ide med korker til å ha på spritflaskene, hvor får en tak i slike?

Vi skal ha 6 servitører på 57 middagsgjester. Dvs ca 10 pr servitør. Det bør gå greit. Da får hver servitør ansvaret for 10 gjester som de skal følge opp hele middagen. Tror det er en bedre løsning enn at de flyr rundt som hodeløse høns... :legrine:

Helletuter til spritflaskene får du i hvertfall i bar-butikker. Finnes sikkert også andre steder. Kanskje Glasmagasinet?? Må sjekke litt.

Smugler? Vi nei??? :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig med kirkeprogrammet! Har også fått det "godkjent" av presten. Så da er det bare å starte trykkingen. Aner ikke hvor mange jeg skal trykke opp, men kirken har bare plass til 150 stk, det er 68 som kommer i bryllupet. Så da trykker jeg opp 100-120 stk, så skal vi i hvert fall ha nok!

Kirkeprogrammet er som følger:

Inngangsmarsj

Trumpet Voluntary (Prince of Denmark`s march) av Jeremiah Clarke

Trompetsolo

Can you feel the love tonight

Inngangsord

Skriftlesning

Solosang

Kjærlighetsvisa av Halvdan Sivertsen

Sang og gitar

Tale

Ekteskapsinngåelse

Forbønn med fadervår

Trompetsolo

You raise me up

Måne og Sol

Velsignelsen

Utgangsmarsj

Bruremarsj frå Telemark av Arvid Aarsnes

Håper og tror at det blir en flott vielse!

Ellers så har jeg begynt på "Hovmesteren" sin arbeidsliste. Har en venninne som skal ha kontroll på alt fra A-Å så jeg slipper å bry meg med noe den dagen. Det skal bli deilig!

Skal ha samtale med Toastmaster rett før St.hans om kjøreplan.

Borpynt er klar.

Bilde av brudebukett er levert til blomsterdekoratør.

I helgen skal jeg bli brun! :sol:

Bordkortene er straks ferdig. Må bare finne papir til innmaten så de kan bli trykket! Blir kjempefine! (Mangler da bare å montere de.)

Har begynt å handle inn til kurvene på toalettene. Har også handlet inn en del ting til Maldivene.

Skal prøve på kjolen igjen når min forlover kommer hit et par uker før bryllupet. Hun må lære seg trikset med å knyte igjen kjolen.

Neste uke er det prøvetime hos frisør!!! :) Gleder meg!

Uken etter der er det samtale med presten.

NÅ går tiden fort jenter!! Det slo meg plutselig da jeg skulle begynne å tenke på bagen min kjære skal ha med seg på utdrikningslaget sitt. Det er om to uker!!! Da er jo mitt utdrikningslag nødt til å være om kort tid også.... :sprettoy: Gru-gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu:

Nå nærmer deg seg her :tommel:

Er sikker på at det kommer til å bli en nyyydelig vielse :)

Synes også det er vanskelig vite hvor mange kirkeprogram vi må ha, men får nå bare kopiere opp ett antall :sjenert:

Hvordan borkort skal dere ha? Du har sikkert skrevet det tidligere, men gidder ikke lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at ting egentlig begynner å falle på plass. Selv om det er en del som må gjøres ennå. Men det tar jeg heller etterhvert som de kommer. Det er jo ikke lenge igjen til dagen vi blir kjerringer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu:

Hvordan borkort skal dere ha? Du har sikkert skrevet det tidligere, men gidder ikke lete.

Jeg har valgt bordkort som egentlig ser ut som vanlige "kjedelige" bordkort, altså sånne vanlige små bretta kort. Men jeg har tatt et A4 ark, delt det i to og så brettet det, så det er mye større enn de vanlige kjedelige. Forsiden på bordkortet er lik som innbydelsen. Inni bordkortet har jeg laget en slags bok. Hvor det står litt om programmet for dagen, bordkartet, litt om alle gjestene og en liten takk for all hjelp fra meg og brudgommen. Vi skal ikke ha noe sanghefte, så da har jeg gjort det på denne måten for at alle skal kunne vite litt om alle. :) Kan prøve å få tatt bilde av de når de er helt ferdige. :)

Ting faller helt klart på plass nå, og det er utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler at ting egentlig begynner å falle på plass. Selv om det er en del som må gjøres ennå. Men det tar jeg heller etterhvert som de kommer. Det er jo ikke lenge igjen til dagen vi blir kjerringer :ler:

Nei tenk, om 4 uker og to dager er vi kjærringer! Rart å tenke på. Fikk ikke sove her en kveld og tenkte plutselig på at det ikke er så lenge jeg har igjen å hete mitt gamle navn. Det var en utrolilg rar følelse... :) Gleder meg veldig til å hete det samme som min kjære. :rødme: :rødme:

Åååååå, som jeg gleder meg!!! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha noe sanghefte, så da har jeg gjort det på denne måten for at alle skal kunne vite litt om alle. :) Kan prøve å få tatt bilde av de når de er helt ferdige. :)

Ting faller helt klart på plass nå, og det er utrolig deilig!

Det var jo kjempesmart måte å gjøre det på! :tommel:

Ja vil gjerne se bilde :sjenert:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
NÅ går tiden fort jenter!! Det slo meg plutselig da jeg skulle begynne å tenke på bagen min kjære skal ha med seg på utdrikningslaget sitt. Det er om to uker!!! Da er jo mitt utdrikningslag nødt til å være om kort tid også.... :sprettoy: Gru-gleder meg!!

Hei Victoria, dette blir nok noen hektiske dager, men du har jo så kontroll at det kommer til å gå fint. Dette blir en nydelig vielse, hvor lang har dere sett for dere at den blir?

Dere skal ha samme inngangsmarsj som vi har begynt å tenke litt på. Skal trompeten spille med på inn og utgangsmarsjene også?

Jeg kan jo kanskje spørre deg om en ting som har litt erfaring med dette nå: hvor langt ut i marsjen rekker man egentlig å komme når den blir spilt i en vielse? Er det sånn at de spiller den helt ut eller slutter de å spille når bruden har satt seg? Bare lurte på det når jeg hørte på forslagene til masjer her om dagen.

Du får sole deg masse i helgen så du er klar for bryllup. Også tur til Maldivene ja... det kommer til å bli perfekt, drar dere med en gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Victoria, dette blir nok noen hektiske dager, men du har jo så kontroll at det kommer til å gå fint. Dette blir en nydelig vielse, hvor lang har dere sett for dere at den blir?

Dere skal ha samme inngangsmarsj som vi har begynt å tenke litt på. Skal trompeten spille med på inn og utgangsmarsjene også?

Jeg kan jo kanskje spørre deg om en ting som har litt erfaring med dette nå: hvor langt ut i marsjen rekker man egentlig å komme når den blir spilt i en vielse? Er det sånn at de spiller den helt ut eller slutter de å spille når bruden har satt seg? Bare lurte på det når jeg hørte på forslagene til masjer her om dagen.

Du får sole deg masse i helgen så du er klar for bryllup. Også tur til Maldivene ja... det kommer til å bli perfekt, drar dere med en gang? :)

Aner ikke hvor lang tid vielsen vil ta, men jeg vil tippe en 30-40 min kanskje? Skal høre med presten når vi skal på samtale om to uker.

Trompeten skal spille på både inngangs og utgangsmarsj. Du kan høre han som skal spille her: www.tropet.biz Han høres kjempeflink ut. Gleder meg virkelig til å høre hvordan det blir. Vi var veldig usikker på om vi skulle bruke penger på det, men så hørte vi klipp på denne siden, hørte det opp imot bare orgel på Orkdalsmenighetene sin side, og da var det ikke noe særlig tvil for å si det sånn.

Aner ikke hvor langt ut i marsjen jeg kommer til å komme opp til alteret, men de spiller gjerne litt av marsjen også når man sitter. Tipper de bare tilpasser det alt etter som hvor langt man har kommet?

Vil gifte meg i dag!! :rødme: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...