Gå til innhold

Victoria`s forberedelser til 7/7-07


Victori@

Anbefalte innlegg

UÆÆÆÆ!! Du må ikke skremme oss med den lange alkohol-listen din.. Du er jo kommet kjempelangt.. Men nå begynner selvsagt jeg å bli redd for at vi har underbergnet.. Vi skal ha 70 gjester og jeg har regnet med en del mindre enn deg.. Ååå.. Jeg som trodde jeg begynte å få kontroll...

Takk for kjempefin skolink i dagboka mi.. Fant noen jeg likte og har allerede bestilt!! Tok det lang tid før du fikk dine?

Har skrevet svar i boka di på skoene....

Glemte å tilføye at jeg også har kjøpt 2 liter Dooleys. Disse mammane vet du.... :ler:

Grunnen til at vi har kjøpt så mye, er at vi ønsker en skikkelig fest. Det skal være passe "stivt" til middagen er over. Da kjører vi full gass. Man skal selvfølgelig ikke bli "hengedrita", men vi skal bli fulle (eller de andre skal... vi skal bare bli passe brisne.) og danse og ha det moro. Gleder meg masse til det. Vi kommer til å ha mest venner, da ingen av oss har noen stor familie. Og de spytter ikke akkurat i glasset disse gjestene våre. Regner med å sitte igjen med en del, men heller det enn å ha for lite. Men meg om det... :sjenert: Kommer garantert til å få bruk for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har stjålet den fine lista til Bare Bea! ;)

PLANLEGGINGSLISTE:

Kirke:

Hvitsten Kirke

Booket

Lokale:

Prestegården i Vestby

Pris: 2350 kr + 500 kr i vask

Betalt 300 kr i depositum, resten betales rett før.

Blomster:

Venninne på håndballaget som lager.

Brudebukett

Sjokoladefontene:

Har kjøpt. Må prøves før den store dagen, samt at jeg må planlegge hva slags frukt og hvor mye.

Catering:

Har ikke funnet meny enda. Forloveren til BG er kokk, så han ordner med mat og kokker. Prisen aner jeg ikke enda. Kommer an på hva vi velger å spise.

Kake:

Kake fra Pascal. Kr 4500

Bestilt.

Klær_brud:

Brudekjolen: Maggie Sottero

Slør:Ivory, skal sjekke lengde i slutten av nov. Kjøpe av Kathjuli07??

Sko: Jasmine Crepe og Paradox Sassy

Tiara: Kjøpt, swarowski krystaller og små perler

Øredobber: Enkle øredobber med liten sten

Strømper: Tror ikke jeg skal ha strømper faktisk. Ikke bestemt meg enda

Undertøy: ikke lett etter enda. Tar det nærmere bryllupet

pris:

11900+0+500+ 500+850+300+0+0=14050kr

Betalt

Klær_brudgom:

Skal sjekkes ut litt senere

Brudepiker: Muligens 3 brudepiker.

Kjoler fra ebay

pris: 200*3=600

Frisør:

Har ikke bestilt enda. Er ikke alle som skriver opp så tidlig... :sur:

Musikk:

Vielse:

Vokal: veninne

Inngangsmarsj: ikke bestemt

solosang_1: Ikke bestemt

Solosang_2/dikt: ikke bestemt

Utgangsmarsj: ikke bestemt

pris:

0 kr

Festen:

Brudevals: Blir nok en klinedans..

Resten: En kompis som er DJ. Skal ha han i 3 timer og så har vi playlist resten.

1500 kr

Diverse:

Ringer: Min har 18 små diamanter, hvitt gull. Hans er hvitt gull, børstet.

pris: 12500kr

Hotell: Booket junior suite på Refsnes Gods. Inkluderer 1 flaske champagne og sjokolade på rommet ved ankomst + frokost på rommet.

pris:ca 1900 kr

Transport: Leid Ford Excursion

Taxi

pris:5500 + ? kr

Trykksaker:

Invitasjoner

Bordkort/menyer

Lager selv

Takkekort: ikke bestemt

pris: Aner ikke...

Drikkevarer:

Mest mulig tax-free. Har kjøpt:

4 flasker Baileys

4 flasker Bacardi (vanlig, limon og Razz + mørk rom)

3 flasker Whisky

4 flasker Braastad XO

1 flaske Tia Maria

3 flasker Gin

1 flaske Vodka (mangler en del ja....)

2,5 l Dooley`s

12 kartonger med Tranbærjuice

Vin:

Aner ikke hvor mange og hva enda.

Velkomstdrikk: Ikke bestemt enda.

NB! Husk alkoholfritt også

Fotograf:

Nordstrandsfotografene. Er også med under vielsen.

Pris: Tør ikke skrive det her... Dyrt... Men vi har valgt det sånn.

Forlovere

Brud: Veninne+ kusine

Brudgom: Kamerat

Toastmaster:

Ikke helt sikker enda.

Huskeliste diverse:

-Toastmasterbjelle

-Bordpynt

-Ønskeliste

-Gaveutpakkere

-Nummerlapper + liten bok til gavene

- Kurv til toalettsaker (takk Kathjuli07)

- Kakespade/serveringssett

- Engangskameraer

- 2 graverte champagneglass

Endret av Victori@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for side 3 og 2 månader nærmare bryllupet!

Imponert over prisen på ringane deres.. :overrasket: våres kostet 2000 når vi kjøpte dei,men det var alt vi hadde råd til på den tida..lyst på diamant i min til bryllupet eg.. :sjenert: lurer på kva det koster?

Får meir og meir lyst å ha sjokoladefontene, er så mange her inne som skal ha det, og det høyrest jo veldig godt ut.

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for side 3 og 2 månader nærmare bryllupet!

Imponert over prisen på ringane deres.. :overrasket: våres kostet 2000 når vi kjøpte dei,men det var alt vi hadde råd til på den tida..lyst på diamant i min til bryllupet eg.. :sjenert: lurer på kva det koster?

Får meir og meir lyst å ha sjokoladefontene, er så mange her inne som skal ha det, og det høyrest jo veldig godt ut.

Klems

Hei Jento!

Vi hadde lyst til å legge mer penger i gifteringene enn i forlovelsesringene. Så tilsammen så kostet vel forlovelsesringene våres 1000 kr. Vi gleder oss veldig til å ta de på på bryllupsdagen! Det blir noe helt spesielt for oss. Det er mange måter å gjøre det på, men vi har valgt denne måten. Nå hadde vi også muligheten til å legge mer penger i ringer, så da gjorde vi det. Hvis ikke så hadde vi nok gått for enkle ringer i hvitt gull som vi ev kunne ha gjort noe med senere. :)

Vi kjøpte like godt en sjokoladefontene vi. Den kom på 1500 kr. Den er ikke så stor som de som de leier ut, men vi skal uansett ikke ha det som dessert. Bare som en liten snacks før middagen. Blir spennende å se hvordan det blir mottatt. Vi skal prøvesmake snart håper jeg, må bare få somlet oss til det. Sjokoladen lukter fantastisk!! Belgisk sjokolade... nam nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja ja... Da sitter jeg her med en brukket venstre arm da... :frustrert: Spilte kamp på søndag. Skulle visst ikke gjort det. :sjenert: Den brakk tvers av, det ene benet i armen, så jeg måtte faktisk operere inn en metall plate i armen. Kan tenke meg det blir pent accessoir til brudekjolen -trenger ikke armbånd jeg. Jeg har jo arret etter operasjonen... :sur: Men, sånn er livet! Det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. da... :klem: det hørtes ikke noe godt ut..

Men legene er så flinke i dag at det trenger slett ikke bli så stygt arr.. Det viktigste er jo uansett at du blir frisk i armen.. Ingen som kommer til å tenke på det.

Så nå er det 8 uker med gips eller? syns synd på deg jeg.. vet hvordan du har det etter å ha brukket diverse bein i kroppen selv.. (hestesport er farlig..) Men du kan få kjæresten til å tegne på gipsen da.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Stakkars :klem:

Høyrtest ikkje noko særleg ut..

Er du sjukemeldt nå då, eller kan du gå på jobben?

Har vore å prøvd kjoler, dei hadde verken Dion eller Seattle Mari. Seattle Mari var gått ut, og dion var solgt. Når eg sa korleis eg ville ha den og ut i frå dei kjolene eg prøvde sa ho at eg ville vera meir fornøgd med den eg valte enn dion. Dion ville blir litt for romantisk for meg. jaja, du kan sjå bilde av kjolen i dagboka mi. Den er nesten heilt lik dion framme, men litt anleis bak. jepp jepp, kjoleprøving var vertfall fantastisk! kunne tenke meg å gjere det kvar dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. da... :klem: det hørtes ikke noe godt ut..

Men legene er så flinke i dag at det trenger slett ikke bli så stygt arr.. Det viktigste er jo uansett at du blir frisk i armen.. Ingen som kommer til å tenke på det.

Så nå er det 8 uker med gips eller? syns synd på deg jeg.. vet hvordan du har det etter å ha brukket diverse bein i kroppen selv.. (hestesport er farlig..) Men du kan få kjæresten til å tegne på gipsen da.. hihi..

Legen sa han hadde brodert... Hva han mener med det er ikke godt å si..... :sjenert:

Blir 3 uker med gips, i hvert fall. Blir ikke så lenge som 8 uker pga platen i armen. Bruddet er jo stabilt allerede. :)

Han får ikke tegnet på gipsen. :grine: Det er nemlig sånn netting gips, så såret skal få puste. Dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Stakkars :klem:

Høyrtest ikkje noko særleg ut..

Er du sjukemeldt nå då, eller kan du gå på jobben?

Har vore å prøvd kjoler, dei hadde verken Dion eller Seattle Mari. Seattle Mari var gått ut, og dion var solgt. Når eg sa korleis eg ville ha den og ut i frå dei kjolene eg prøvde sa ho at eg ville vera meir fornøgd med den eg valte enn dion. Dion ville blir litt for romantisk for meg. jaja, du kan sjå bilde av kjolen i dagboka mi. Den er nesten heilt lik dion framme, men litt anleis bak. jepp jepp, kjoleprøving var vertfall fantastisk! kunne tenke meg å gjere det kvar dag!

Har vært hjemme fra jobb i en uke. Men er på jobb igjen nå. Er ikke mye godt å jobbe kun en uke etter operasjon, men det er ikke noe bedre å sitte hjemme heller....

Jeg skulle også gjerne ha prøvd kjoler hver dag! Det er jo så moro!! Gratulerer så mye med kjole! Har lagt inn hilsen i dagboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

4 flasker Baileys

4 flasker Bacardi (vanlig, limon og Razz + mørk rom)

3 flasker Whisky

4 flasker Braastad XO

1 flaske Tia Maria

3 flasker Gin

10 flasker Vodka

2,5 l Dooley`s

24 kartonger med Tranbærjuice

Da begynner jeg å nærme meg full kvote av drikkevarer til bryllupet. Nå mangler jeg bare en flaske eller to med Bacardi Razz og en del blandevann. Skal prøve å få bestemt menyen i løpet av helgen sånn at vi kan begynne å hamstre vin fra Sverige. Øl er det samboer som har ansvaret for!

Ellers har det ikke skjedd stort i bryllupsplanleggingen her. Har laget forslag til innbydelse, så nå er det bare å få laget en del av de. Endelig fungerer armen igjen, så da skal det vel være mulig å få til! Har vært lange og frustrerende to mnd!!!

Godt nytt år til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Neste uke skal jeg hente kjolen min, ferdig lagt opp!!! :hoppe::hoppe:

Gjett om jeg gleder meg! :Nikke:

Da mangler jeg bare undertøy og strømper. Og så sliter jeg med å finne et smykke jeg synes er pent til kjolen. Har kjøpt et helt enkelt ett, men det blir for lite. Får surfe litt på nettet og se om jeg finner noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas med kjolen som skal hentes..guud hvor kjekt. Godt hva som er ordnet, og dere har en hel del alkohol. Godt å få fordelt utgiftene litt også, synst nå vi vertfall.

Når det gjelder smykke så såg jeg lenge på et par på glitter faktisk, men fikk aldri prøvd de til kjolen så hvet ikke om de passet. men et tips iallefall..vet ikkje hvordan du vil ha det. Ofte så har de jo også smykker på brudesalongene, men jeg fant ingen jeg likte når jeg var der. Det smykket jeg ente opp med er faktisk kjøpt der jeg kjøpte kjolen, men for ca et år siden, så de tar nok inn nye ting med tiden, så det går jo ann å stikke innom om noen måneder.

Klem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mange gjester skal dere ha igjen? Blir så bekymret når jeg leser andres alkohollister.. ser ut til at jeg har beregnet alt for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ser at jeg allerede har bekymret meg for alkohol i dagboka di lenger opp.. tror uansett jeg må regne på det litt igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Vi har nok tatt i en del på alkoholen. Regner vel egentlig med å sitte igjen med litt etter bryllupet. Heller det enn å gå tom. Er sikkert noe det går mer av enn andre ting. :) Gjestene våres spytter ikke akkurat i glasset heller, så det har nok også litt med det å gjøre. Vi er ca 30 stk familie og 30 stk venner, så derfor har vi beregnet en del alkohol.

Takk for tipset om Glitter Jento! Skal ta meg en tur og se.

Da ser det ut til at vi har bestemt menyen til bryllupet også! Det blir Scampi servert på en blanding av:ananas, chilipepper, lime og sukkererter. Utrolig godt! Hovedretten blir Hjort. Servert med grønnsaker (sopp og gulerot, smørdampet) med en saus laget av blåbær og honning. Utrolig godt. Desserten blir et eller annet med jordbær. Har ikke helt bestemt oss for hva enda. Tror det blir en utrolig god meny. Fikk prøvesmake den her for et par helger siden. Det eneste vi ikke har bestemt oss for er hva slags poteter vi skal ha til hjorten. Vi hadde lyst på fløtegratinerte, men tror kanksje det blir litt tungt? Mulig det blir røstipoteter istede!

Kjolen er forsatt ikke hentet. Må få hentet underskjørtet jeg skal låne først. Skal prøve å få gjort det i kveld når jeg skal på GR kurs for veiing. Spent på første veiing! Har vært syk siste 3-4 dagene, så jeg har ikke fått trent noe særlig. :sur:

Skal straks dra avgårde for å shoppe litt til invitasjonene så jeg får begynt med de! Gleder meg til det!

Ellers så ser det ut til at det blir Maldivene på oss! Reiser kort tid etter bryllupet og blir borte i over 14 dager. (inkl reisen) Skal ha 6 netter på Komandoo og 7 netter på Kuredu. Gleder oss masse!! Men gjett om det koster penger!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet kjolen min!!! Den var så utrolig fin på. Det blir noe annet når man får riktig lengde på kjolen. Fant smykke i dag også, det hadde jeg ikke trodd! Dyrt var det heller ikke! :) Så nå er kjolen klar, smykket og tiara like så. Da mangler jeg bare undertøy og ev korsett. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha det eller ikke. Synes det vistes i kjolen i dag. Og den har jo egentlig innebygde spiler. Skal prøve litt uten også, for å se hvordan det blir. Skal jo gå ned noen kilo også. Er på god vei! -1,1 kg på en uke! :hoppe::hoppe: Så nå er det bare å stå på med trening.

Når det gjelder bryllupsreise, så blir det ikke noe av turen til Kuredu. De holder på å oppgradere øya, og da er deler av øya stengt. Vi gidder ikke dra til en byggeplass når vi først skal betale så mye. Så da blir det 6 netter på Komandoo og 7 netter på Meeru. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...