Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #141 Skrevet 7. august 2006 Hvis barn kan få både mer oppmerksomhet og bedre økonomi av å bytte bostedsadresse kan jeg ikke se noe galt i å ivareta barnet på en slik måte. At du ser dette som at "mor mister barnet" er jeg kynisk nok til å overse dersom det er barnets beste. Det samme gjelder andre veien om far har hatt omsorgen. ← Hvordan får de bedre økonomi av å endre bostedsadresse??? Du er kynisk nok til å la mor miste barnet, ja? Igjen: Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke skal møte deg på et FVK.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 7. august 2006 #142 Skrevet 7. august 2006 Hvordan får de bedre økonomi av å endre bostedsadresse??? Du er kynisk nok til å la mor miste barnet, ja? Igjen: Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke skal møte deg på et FVK. ← Er du i det hele tatt i stand til å lese? For meg virker det som om du er ute etter å forfølge Far til 2 å slenge ut så mye drit du bare kan komme på. Han har nå ihvertfall noe å bidra med i en diskusjon i motsetning til deg. Er du kanskje mannehater? Nå blir du sikkert stemorhater også - hvis du ikke allerede er det fra før
Gjest BagLady Skrevet 7. august 2006 #143 Skrevet 7. august 2006 Du er kynisk nok til å la mor miste barnet, ja? ← Så det er altså mor det skal tas hensyn til for enhver pris? Det er isåfall ettertrykkelig notert.
Gjest regine Skrevet 7. august 2006 #144 Skrevet 7. august 2006 Hva mener du med "bra nok" ? Det er du som hele tiden trekker inn at det ikke er "bra nok" når mor får et nytt bar. ikke jeg Det er liten tvil om at desto fler barn en får desto mindre tid blir det til hvert enkelt barn. Jeg forsøker å få frem at det er barnets beste som skal være utgangspunktet. Barnets beste er ikke å bli avvist dersom omsorgsforelder får et nytt barn! Ofte tilsier dette at barnet vil ha det bedre hos tidligere samværsforelder hvis forholdene ligger til rette. og hvordan kan du hevde det???? Å avvise dette er det samme som å si at barnet ALTID vil ha det best hos den av foreldrene som hadde omsorgen i utgangspunktet. Slik er det ikke selv om praksis mht bosted tilsier noe annet. Det er ikke snakk om å flytte barn permanent bort fra en forelder barnet er glad i. Derimot er det snakk om å åpne for et annet alternativ der dette er best egnet pga morens begrensede økonomi til å underholde barnet økonomisk og mht oppmerksomhet. hallo - det er BARN vi snakker om - barn med FØLELSER!!!! Det er helt idiotisk å hevde at dersom mor får et nytt barn så MÅ eldre søsken ut av huset, og å forøke å begrunne dette med at mor ikke greier å ta vare på dem. Igjen - hvordan tror du barnet vil oppleve dette??? For en baby med ny mann krever faktisk en del oppmerksomhet og bostedsforelder bør se sin egen begrensning og barnets beste fremfor bidragstørrelsen fra tidligere kjæreste. Akkurat - her har vi din agenda - mors griskhet. I mange tilfeller vil det fortsatt være greit at barnet blir boende. I andre tilfeller er det best for barnet å endre bostedsadresse. Men vi kan ikke ha et lovverk som fratar barn en mulighet til å endre bosted slik vi har idag ettersom dette ikke kan beskrives som "barnets beste". Hvor står det i dagens lovverk at barnets bostedsadresse ikke kan endres? Hvor står det i dagens lovverk at barnet SKAL bo hos mor? Hvor står det i dagens lovverk at foreldre IKKE har lov til å avtale det de mener er best for DERES barn? Fedre kan, - på tross av at du er uenig, faktisk være en helt OK bostedsforelder. Jeg har faktisk aldri sagt at fedre ikke er/kan være gode omsorgsforeldre. Derimot rakker du stadig ned på mødre som omsorgspersoner. At du forsøker å pakke dette inn i mange ord endrer ikke på den underliggende holdningen. At mødre tradisjonelt sett ar hatt denne rollen betyr ikke at de bør være et selvfølgelig valg som bostedsforelder. Er du uenig i dette ??? Mitt anliggende er faktisk BARNA. Noen ganger er det best at de bor hos mor, andre ganger hos far. Hvis barn kan få både mer oppmerksomhet og bedre økonomi av å bytte bostedsadresse kan jeg ikke se noe galt i å ivareta barnet på en slik måte. Igjen - du viser at du ikke skjønner at det er MENNESKER med følelser vi snakker om, ikke ting som kan kastes hit og dit. At du ser dette som at "mor mister barnet" er jeg kynisk nok til å overse dersom det er barnets beste. Det samme gjelder andre veien om far har hatt omsorgen. Igjen - du skjønner ikke hva dette handler om. Det handler om BARNET og BARNETS opplevelse av faktisk å bli avvist "nå har mor/far fått nytt barn = jeg er uinteressant og skal skyves unna". ←
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2006 #145 Skrevet 7. august 2006 Spørsmål til fartilto; jeg har tre barn. Er det for mange? Har mine unger det verre enn et enebarn? Herregud. Du er virkelig en sneversynt mann. Jeg kjøper ikke historien din om at mor vil ha hele omsorgen eller nesten ingen i det hele tatt. Den stemmer i alle fall ikke overens i forhold til økonomi. For sånn som dere har det nå, betaler jo hun bidrag til deg?
Far til 2 Skrevet 7. august 2006 #146 Skrevet 7. august 2006 Nei mor betaler ikke bidrag. Vi ble enig om dette fordi omsorgsovertagelsen skulle være et forsøk på en midlertidig ordning. For å møte hennes trussel om å flytte pga dårlig økonomi valgte vi altså en "privat avtale" som innebærer 0-bidrag. Målet har aldri vært å frata mor noe som helst slik enkelte liker å vinkle det. Jeg har flagget problemstillingen gjenntatte ganger ovenfor såkalte "fagfolk ?", men de har børstet bort alt sammen som en voksenkonflikt. Det var først når skolen grep inn at det ble fortgang i saken. Dette viser på sett og vis at det ikke er barnas beste som blir ivaretatt av lover og "fagfolk ?", men den ene av foreldrene.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2006 #147 Skrevet 8. august 2006 Så hvis jeg nå bruker opp alle pengene mine på etterutdanning eller lekre moteklær så skal far bli pålagt å ta barna? Høres greit nok ut hvis det bare kunne bli slik. Det er jo sikkert det beste for barna at de får playstation og ipod, og jeg får også mitt eget liv tilbake.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 8. august 2006 #148 Skrevet 8. august 2006 Så hvis jeg nå bruker opp alle pengene mine på etterutdanning eller lekre moteklær så skal far bli pålagt å ta barna? Høres greit nok ut hvis det bare kunne bli slik. Det er jo sikkert det beste for barna at de får playstation og ipod, og jeg får også mitt eget liv tilbake. ← Syns du at du er en ansvarsfull forelder hvis du sløser bort alle pengene? Etterutdanning er en ting, men å bruke en hel masse penger bare på seg selv hvis man ikke har råd til det er direkte uansvarlig.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #149 Skrevet 9. august 2006 Syns du at du er en ansvarsfull forelder hvis du sløser bort alle pengene? Etterutdanning er en ting, men å bruke en hel masse penger bare på seg selv hvis man ikke har råd til det er direkte uansvarlig. ← Min eks er rik så barna vil kunne få ting jeg ikke kan gi den som ipod, fet mobiltelefon, dyre fritidsaktiviteter (jeg har ikke bil å skysse dem i engang) eller en skikkelig ferie til utlandet et par ganger i året. Unger mobbes ofte og får det ugreit hvis de ikke har disse tingene også. Herregud så irritert han skulle blitt om disse reglene kom på plass Jeg tar selvsagt etterutdanning som kunstmaler for å være på den sikre siden. Jeg vil bare at barna mine skal ha det godt og ha gode vilkår og få gode kontakter oppe i "åsen". Betalt utdanning vil de sikkert også få av sin far med tiden. Det kan ikke jeg gi dem.
Gjest Gjest_janne_* Skrevet 9. august 2006 #150 Skrevet 9. august 2006 Er du i det hele tatt i stand til å lese? For meg virker det som om du er ute etter å forfølge Far til 2 å slenge ut så mye drit du bare kan komme på. Han har nå ihvertfall noe å bidra med i en diskusjon i motsetning til deg. Er du kanskje mannehater? Nå blir du sikkert stemorhater også - hvis du ikke allerede er det fra før ← Herregud så teit av deg å svare gjest slik, trådstarter... Du hadde litt sympati fra min side inntil nå. Kan du ikke bare ta de rådene og synspunktene du får? Det er ikke en krig dette, hvor du kjæler med den ene nært allierte og angriper de som ikke er helt enige med dere.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 9. august 2006 #151 Skrevet 9. august 2006 Gjest_janne_* Innlegget er lagt til I dag, 10:06 QUOTE(Gjest_Stemor_* @ 07.08.2006 (13:09) ) Er du i det hele tatt i stand til å lese? For meg virker det som om du er ute etter å forfølge Far til 2 å slenge ut så mye drit du bare kan komme på. Han har nå ihvertfall noe å bidra med i en diskusjon i motsetning til deg. Er du kanskje mannehater? Nå blir du sikkert stemorhater også - hvis du ikke allerede er det fra før Herregud så teit av deg å svare gjest slik, trådstarter... Du hadde litt sympati fra min side inntil nå. Kan du ikke bare ta de rådene og synspunktene du får? Det er ikke en krig dette, hvor du kjæler med den ene nært allierte og angriper de som ikke er helt enige med dere. Hvis du ser på nice,t så vil du se at det ikke er meg, trådstarter som har skrevet det innlegget du ikke liker Janne.
Gjest Gjest_janne_* Skrevet 9. august 2006 #152 Skrevet 9. august 2006 Hvis du ser på nice,t så vil du se at det ikke er meg, trådstarter som har skrevet det innlegget du ikke liker Janne. ← Unnskyld trådstarter! Det var nok en ond stemor som hadde det innlegget, ja
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #153 Skrevet 9. august 2006 Unnskyld trådstarter! Det var nok en ond stemor som hadde det innlegget, ja ← Det kan lønne seg å lese hele tråden før man spyr ut påstander
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2006 #154 Skrevet 9. august 2006 Det kan lønne seg å lese hele tråden før man spyr ut påstander ← HAR lest hele tråden, men blingset på nicket. Det kan lønne seg å ikke anta for mye før man kaster seg inn og fyrer av, mot en som allerede har sagt unnskyld til trådstarter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå