Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 29. juli 2006 #1 Skrevet 29. juli 2006 Har en sønn på fire og et halvt år, og er nå gravid med nummer to. Har ammet sønnen min fram til nå, og lurer på hvor lenge til jeg bør fortsette. Han hygger seg og koser med mammen sin, og jeg setter pris på nærheten vi har sammen, men er det en "fasit" på alderen til barna? Hvis han ønsker å holde på fram til skolealder, er det ok? Jeg har hvertfall ingenting i mot det
Kittykat Skrevet 29. juli 2006 #2 Skrevet 29. juli 2006 Jeg synes nå at du burde ha sluttet med ammingen for lenge siden jeg da. Jeg synes det er unaturlig at barn ammes til de er så gamle. Uansett så tror jeg ingen med fornuften i behold synes det er naturlig å amme barna sine så lenge. I såfall så blir det bare ekkelt..... Er dette et seriøst innlegg, så har jeg litt vanskelig for å ta det seriøst. Er det et tulleinnlegg, så var det en veldig dårlig spøk.....
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #3 Skrevet 29. juli 2006 Det er ikke barnet som hygger seg med å bli ammet så lenge. Det er behov mora har. La gutten vokse opp . Ts dekk ditt behov for nærhet på en annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #4 Skrevet 29. juli 2006 Det er ikke barnet som hygger seg med å bli ammet så lenge. Det er behov mora har. La gutten vokse opp . Ts dekk ditt behov for nærhet på en annen måte. ←
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #5 Skrevet 29. juli 2006 Mye mulig at det er et troll som prøver å lage litt liv her. Men, det mest sjokkerende i mine øyne er at dere biter på, like herlig hver gang, Hva er det som provoserer dere så mye med at folk ammer lenge? Har dere virkelig et så psykt syn på kropp og seksualitet at dere tror det er noe seksuelt over amming når barnet har blitt noen år? All ære til alle som ammer så lenge de kan
Ciara Skrevet 29. juli 2006 #7 Skrevet 29. juli 2006 Temaet langtidsamming er vel ihjeldebattert her nå?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #8 Skrevet 29. juli 2006 Gutt på over 4 år som skal bli storebror. Du er gravid med nr 2 og ammer 4 åringen. Hva skal du gjøre hvis 4 åringen blir sjalu på babyen ? Dele melka likt mellom dem? Tror du ikke att overgangen for gutten blir stor nok .
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #9 Skrevet 29. juli 2006 Mye mulig at det er et troll som prøver å lage litt liv her. Men, det mest sjokkerende i mine øyne er at dere biter på, like herlig hver gang, Hva er det som provoserer dere så mye med at folk ammer lenge? Har dere virkelig et så psykt syn på kropp og seksualitet at dere tror det er noe seksuelt over amming når barnet har blitt noen år? All ære til alle som ammer så lenge de kan ← Langtidsammer du å gjest?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 Gutt på over 4 år som skal bli storebror. Du er gravid med nr 2 og ammer 4 åringen. Hva skal du gjøre hvis 4 åringen blir sjalu på babyen ? Dele melka likt mellom dem? Tror du ikke att overgangen for gutten blir stor nok . ← Det kan være en god idè å dele mjelka likt mellom dem, hvertfall i en overgangsperiode. Minsten hos meg delerl med guttunegn, mens jentungen gråter fordi hun ikke får lengre.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #11 Skrevet 29. juli 2006 Det kan være en god idè å dele mjelka likt mellom dem, hvertfall i en overgangsperiode. Minsten hos meg delerl med guttunegn, mens jentungen gråter fordi hun ikke får lengre. ← Skal en baby som trenger mye melk konkurere med en 4 åring. ?? Nei , det er ikke ok .
Sarabi Skrevet 29. juli 2006 #12 Skrevet 29. juli 2006 Jeg er sjokkert! Et barn bør ikke ammes lenger enn til at det kan spise fullstendige måltider. Det blir for perverst synes jeg...
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #13 Skrevet 29. juli 2006 Jeg tror dette bare et tulleinnlegg, men uansett å amme et så gammelt barn, ser jeg på som perverst. *kvalm*
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2006 #14 Skrevet 29. juli 2006 Går ut i fra at du har lest den andre lange tråden om langtidsamming?.. Delte og sterke meninger om dette, som du ser..
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #15 Skrevet 29. juli 2006 Jeg dier enda, jeg, og jeg er 24. Er innom mamma hver kveld og får en skvett. Har aldri vært syk i mitt liv og et er ikke perverst på noen måte. Synes det er koselig med litt pupp til nyhetene.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 29. juli 2006 #16 Skrevet 29. juli 2006 Huff, her prøver jeg å stille et spørsmål (er ny her på forumet), så får jeg så mange sure svar? Visste ikke at det var et så kontroversielt tema! Flere av de barna som minsten går i barnehage med blir ammet de også, og enkelte av dem er 4, 5 og en faktisk på 6 år. Visste ikke at det var så tabu jeg...
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #17 Skrevet 29. juli 2006 Ja her er det mange sure svar å få, det er sikkert! Skulle døpt om forumet til Meggeguiden!
Sarabi Skrevet 29. juli 2006 #18 Skrevet 29. juli 2006 Ja her er det mange sure svar å få, det er sikkert! Skulle døpt om forumet til Meggeguiden! ← Det hadde nok sikkert vært det beste...
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #19 Skrevet 29. juli 2006 En baby trenger melken, det gjør ikke en 4-åring, babyen bør slippe å måtte dele.
Gjest Amma Skrevet 29. juli 2006 #20 Skrevet 29. juli 2006 Har en sønn på fire og et halvt år, og er nå gravid med nummer to. Har ammet sønnen min fram til nå, og lurer på hvor lenge til jeg bør fortsette. Han hygger seg og koser med mammen sin, og jeg setter pris på nærheten vi har sammen, men er det en "fasit" på alderen til barna? Hvis han ønsker å holde på fram til skolealder, er det ok? Jeg har hvertfall ingenting i mot det ← Jada Frida det er helt OK å amme til skolealder! Så lenge du og sønnen din har det koselig sammen så spilelr det jo ingen rolle om kameratene hans mobber han for at han blir ammet. Eller har han fått beskjed om at "dette må du ikke fortelle til noen"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå