Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

JULAFTEN!!!

Endelig er dagen her :tree:

Smurfen våkna klokka 8 og på døra hans hang det en diger julestrømpe. Så nå har han vært oppe i en times tid alene og bare kost seg med godteri. Må jo være den perfekte starten på dagen :ler: Klokka 9 kom vi opp og, lå lenge i senga og bare snakka og koste oss, kjente babyen røre seg og slappa av. Da vi kom opp fikk han åpne kalendergave: DVD - på nye eventyr med Ole, Dole og Doffen. Den står på nå. Gubben driver og lager frokost og vi koser oss med kakao.

Julesnøen glimra med sitt fravær, men det har og den meldte stormen gjort, så selv om julefølelsen ikke er helt på topp er det iallefall julaften :hoppe:

Senere idag skal jeg på kirkegården å tenne lys, mens mannen er hjemme og begynner på julemiddagen. Ribbe og alt av tilbehør :sikle: Mamma og pappa kommer i ettermiddag og juletreet er allerede begravd i julegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og smurfen vært og tent lys på gravene til farmora og farfaren til mannen, farmora, farfaren og oldemora mi, mormora og morfaren og noen gammelonkler av mannen. Det er så utrolig sterkt å gå på kirkegården på julaften. Masse folk, masse lys og en del tårer når jeg kommer til farmor og farfar. Farmor er det 10 år siden vi mista og hver jul uten henne er tøff :tristbla:

Nå er vi hjemme igjen, gubben har såvidt begynt å dampe ribba, smurfen sover i bilen og jeg har bevilget meg en pause her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2. juledag!

Jeg ligger i senga mi enda jeg :ler:

Deilig å bare slappe av, men snart skal jeg i dusjen, for vi skal på middag hos svigermor klokka 16. I går var det middag hos mamma og pappa siden lillebroren min reiser tilbake til Oslo igjen idag. Han må på jobb de to dagene i romjula stakkars. Ja ja, det var koselig i går, med så mye lek mellom smurfen og onkelen. De fikk til og med knuse pepperkakehuset jeg, smurfen og mamma pynta på luciadagen. Stor lykke :ler:

Julaften var så koselig, og det var et hav av pakker både til store og små. Tusen takk for nydelige julegaver både til Middis og Dråpe :hjerte: Skal skrive hva vi fikk litt senere, når jeg får bedre tid.

Men vi fikk nissebesøk da....både skummelt og spennende. Noen tårer ble det, men nissen hadde med bare en pakke og han hadde det så travelt at det ikke ble tid til det helt lange besøket. Smurfen takka pent fra armene mine - noe annet ble for skummelt - og dumme pappa'n som var til naboen da nissen kom så jo ingenting :sur::ler:

Tusen takk for mange koselige hilsener i dagboka mi. Fortsatt god jul til dere alle :klemmer:

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er jula snudd fra glede til :sur:

I går fikk jeg plutselig et skikkelig gråteanfall og det føltes som om all energi bare rant ut av meg. Jeg ville i utgangspunktet melde avbud til middagen, men ble med for å prøve iallefall. Ikke hadde jeg matlyst og spiste bare tre kjøttkaker....og jeg sa ingenting og følte meg helt tom. Etter bare tre kvarter måtte vi bare dra, og jeg hadde såvidt kommet ut av dørene til svigermor før jeg brøt sammen igjen. Selvfølgelig delvis pga svart samvittighet for at vi ikke var der lenger - smurfen ble jo så lei seg, for svigerinna mi var jo der med sønnen sin og pga meg fikk de ikke lekt sammen. Det gjorde jo vondt langt inn i mammahjertet. I tillegg la ikke svigermor skjul på at hun ble skuffet over oss, meg, da mannen snakka med henne på telefonen senere. Hun mente jeg burde dra til legen for å finne ut om noe var galt.

Vi har meldt avbud til dagens middag hos svigerfar. Mannen vil være hjemme sammen med meg når jeg har det så tungt :hjerte:

Idag har jeg vært til legen og fått diagnosen utbrent, med befaling om masse masse hvile så lenge jeg føler jeg må ha det framover. Men ellers er alt ok med meg. Jeg er bare dønn tvers igjennom sliten.

Fikk og handla en del saker og ting til nisseserviset jeg samler på (Victoria Nisseservise fra Porsgrund). En bolle på 2,6 liter, 6 rødvinsglass og to kaffekopper med asjett og tefat. Alt til ca 700 kroner (50% rabatt). Jeg er fornøyd ja :mrgreen:

Nå skal jeg hvile....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, sånn har jeg hatt det mange ganger i løpet av svangerskapet... Følelsene svinger lett. Får håpe du får hvilt deg skikkelig og kommet deg ovenpå igjen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du? Det er faktisk ikke noe rart i det hele tatt

slik som du har holdt på hele denne førjulstiden.

Så er du småbarnsmamma og gravid oppi det hele!

Jeg har selv fått diagnosen noen ganger, og det er

så innmari slitsomt...

Godt at mannen steller med deg vennen!

Prøv å ikke tenk på noe som helst og bare slapp av.

La mannen ta over administrasjonen i familien AS.

:klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har satt opp middagsoversikt for januar....

1. Rester av kalkunmiddag

2. Fiskekaker med poteter og grønnsaker

3. Brennende kjærlighet

4. Taco

5. Smørgrøt

6. Skinkebiff med kinakål

7. Pannekaker

8. Fiskeboller m/ poteter og brokkoli

9. Kjøttdeig med spaghetti

10. Fiskegrateng m/ poteter og råkost

11. Hjemmelaget pizza

12. Kalle Kanins skinkesalat

13. Kokt torsk m/ poteter, bacon og gulrot

14. Max kjøttboller med spaghetti

15. Fiskepinner m/ ris, sitron og agurk

16. Brennsnute

17. Plukkfisk

18. Taco

19. Risgrøt

20. Koteletter m/ grønnsaker og poteter

21. Pølser med potetmos og tomatbønner

22. Seibiff m/ poteter og stekt løk

23. Tomatsuppe med egg og makaroni

24. Stekt laks med agurksalat, poteter og rømme

25. Tacopai

26. Torsk med sursøt saus

27. Kjøttkaker i brun saus med poteter, grønnsaker, sølvløk og ertestuing

28. Stekt kyllingfilet med ris og salat

29. Lakskaus

30. Max kjøttboller med spaghetti

31. Fiskeboller med spaghetti og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd igjen til termin :hoppe:

Idag fikk vi sove til klokka 9 :juhu:

Det har vi vel egentlig gjort de siste tre dagene og det er så herlig. Jeg kjenner at energien sakte men sikkert kommer snikende. Idag vil mannen ut å se på vogner så da gjør vi det. Få med oss noen brosjyrer og sånt iallefall. Ikke at utvalget er så enormt her, men vi har da to ulike butikker som selger vogner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...