Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Skal rundt omkring i byen idag.....Handle strykjern, ny trådløs hustlf (den vi har er visst død), kartong til julekort, konvolutter til julekort, de siste julegavene, og så skal vi på Rema, som åpner Norges mest moderne og Trøndelags største butikk, idag Skal kjøpe meg nytt middags og kaffeservise der. 85 kr for 20 deler, så jeg skal ha to.

En liten treåring har nemlig bidratt til litt svinn i middagsserviset så det kan passe godt med litt nytt.

Er hos svigermor nå, men skal straks dra på bytur. Spent på hvordan bekkenet mitt blir etter denne dagen. Var ute og traska litt i går og da var det helt herpa i går kveld. Pokker altså. I morgen har smurfen fri fra bhg pga planleggingsdag så da skal vi pynte til advent. Må få mannen til å ta opp kasser med julepynt i dag så jeg får sett over.

Nå har jeg begynt å kjenne kraftige kynnere.....så kraftige at jeg må puste meg gjennom dem. De er sånn som de jeg hadde på slutten sist så det er tydelig at livmora mi trener :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel de to tingene jeg savner aller minst med å gå gravid, bekkenløsningen og kynnerne! Var heldig og ble kvitt bekkenløsningen så å si 100% rett etter fødselen, og kynnerne..vel de slutter jo også av seg selv i de tider.. :fnise:

Men jeg var igrunnen glad for at jeg hadde hatt så mye kynnere tross alt, jeg var jo allerede moden da jeg ble satt igang 3 uker før, så de hadde jo hatt sin misjon! :jepp:

Ha en flott shoppingtur Monja! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med juleshopping da. Er det siste innspurt på gaver, så er du flink altså. Her er det noen gaver som må handles inn ved neste lønn, men vet jo hva som skal handles inn, så satser på at det går greit.

Kjipt med bekkenløsningen da, kjenner til den. Men klarer meg fortsatt rimelig bra. Går to ganger i uka til fysioterapeut og synes det funker godt. Kjenner også til det å gå turer og være helt skutt i bekkenet etterpå - ikke kult :kjefte:

Og ha arkivet på jobben i andre etasje for så å løpe opp og ned trappa, det var heller ikke bra, så igår fikk jeg flyttet det til etasjen jeg har kontoret mitt...Så mye bedre da.

Skal pynte både til jul og advent jeg nå, men må vente til kjæresten kommer hjem fra jobb denne uka - har alt på loftet i esker, så det blir en jobb for mannen og få ned.

Men som jeg gleder meg til å pynte :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt skutt etter handlinga i går jeg - så jeg var i seng klokka halv ni i går kveld. Sånn omtrent 3000 kroner fattigere. Og det var før jeg henta ut gardinene mine som ligger på posten. Det må mannen gjøre idag så da blir det 600 kr der og. Men men, jeg er ialllefall FERDIG :juhu: Og strykjern fikk jeg og kjøpt meg :ler:

Her er vi oppe. Jada, siden klokka halv 7, så det ble da en halvtime mer enn nomalt på øyet :dåne: Men jeg la meg klokka halv 9 i gå jeg da så litt framsynt var jeg da :ler:

Har rydda ut av skapene vi har servise i allerede. Vaska dem og satt inn det nye serviset mitt. Så fornøyd med det :mrgreen: Har til 8 nå, men jeg har fått mannen til å kjøpe med seg en eske til sånn at det blir til 12 :hoppe: Så nå er noe gammelt servise pakket i esker som skal til en gjenbruksbutikk, noe er kastet og serviset vi fikk i bryllupsgave skal ned i kjelleren. Endelig orden i skapet :hoppe:

Vi har og hengt opp adventsstjerner i verandadøra og i ett stuevindu og satt fram adventsstaker i stuevindu og kjøkkenvindu. Men det er ikke tent da. Det blir ikke før i morgen tidlig.

Idag MÅ jeg montere ferdig kalenderen, pakke inn gaver og hege det opp - selv om det er mange timer igjen til 1. desember enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Postmann Pat, Postmann Pat, med sin sorte og hvite kaaaaaaaaaatt :ler:

Ja, ikke sant? :lol:

"MAMMAAAAAA!!!! SYNG PAAAAAT!!! :dåne:

Heldigvis har han lært seg nesten hele sangen selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått et kranglete bekken og det er så slitsomt.

Går du til behandling?

Her har vi også pyntet til jul og i dag skal vi bake

pepperkaker! (også planleggingsdag i barnehage og skole)

Hvilke planer har dere for helgen da?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått et kranglete bekken og det er så slitsomt.

Går du til behandling?

Her har vi også pyntet til jul og i dag skal vi bake

pepperkaker! (også planleggingsdag i barnehage og skole)

Hvilke planer har dere for helgen da?

:kose:

Jeg går ikke til behandling, men skal be om en henvisning neste gang jeg skal til legen tror jeg. Det er greit å få litt hjelp med det når jeg kan.

Så koselig med bakedag. Her skal jeg shine litt mer hus og så må jeg få ferdig kalenderen idag. Det er bare montering igjen, men for et tiltak. Men nå bare MÅ jeg......

I helgen skal vi bare kose oss. Det er julegrantenning her på øya i morgen klokka 3, så vi får se om vi skal dit. Det er julegrantenning i byen på søndag, men jeg tviler på at vi skal dit, for vi har en ribbe liggende i kjøleskapet og planen er å spise den på søndag. En liten tyvstart på jula :ler:

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og smurfen koser oss hjemme. Nå ha vi sunget Luciasangen antall ganger....eller, jeg da :ler: Så nå satte jeg på Playhouse Disney så jeg får gjort noe annet.

Julekortene er ferdige og de skal bare printes. Deilig å være ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj..kom plutselig på at jeg har jo glemt adventsstjernene til vinduet! Jammen godt jeg leste her akkurat nå! Kan jo ikke gå 1.desember i møte uten dem!! :fnise: Hersens ammetåke... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avataren er litt mer julete, men det spørs om jeg ikke bytter underveis :ler:

Rydder med hard hånd på kjøkkenet. En del er pakka i esker og skal på miljøstasjon (glass/porselen), en del står i esker og skal ned i kjelleren, jeg har fylt en søppelsekk med dritt og til og med brødboksen har jeg kasta :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått opp julegardiner på to av tre vinduer på stua. Mannen skulle hjelpe meg med å henge opp en telysholder i stuevinduet og for å få hull til kroken måtte han bruke en liten spiker og hammer.......og etter endt operasjon glapp han hammeren og fikk den midt på tåa *auuu* Så nå blør han og tåa har fått seg en skikkelig knekk (lurer på om den er brukket :klø: ) og smurfen er helt hysterisk og skal passe på pappa. "Skal jeg holde deg i hånda, pappa? " "Skal du ha en kos pappa?" "Nå må du legge deg på sofan pappa"

Så mannen ligger på sofan mens jeg sitter her og smurf ser pippi på barne tv. Snart er det leggetid for den minste og jeg bare MÅ få ferdig den hersens kalenderen. Må pakke inn gavene og. Så håper jeg gubben klarer å rydde litt mer utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalenderen ble så fin. Jeg er litt stolt av meg selv nå siden jeg har 10 tommeltotter (minst) når det kommer til håndarbeid.

HER er bilde av den *kry*

Nå er den overlesset med gaver så jeg er litt spent på om alle ringene holder eller om jeg må til å sette de på igjen i morgen tidlig. Tenker lille smurfen er helt turbo i mårra tidlig ja. Gleder meg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om tickeren min ikke har tippa over enda er jeg idag 19+0 :juhu: Lille trollet i magen er 21,5 cm og 250 gram. Herregud så fort det går dette her. Klarer jo nesten ikke å henge med.

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...