monja Skrevet 21. januar 2004 Forfatter #1281 Del Skrevet 21. januar 2004 Blir ikke den helt store feiringa idag nei. Skal hjemmom en tur med en blomst og kanskje spise litt kake Venter nok med feiringa til broren min kommer hjem om en to ukers tid. Uansett er mine foreldre alltid vært tamme - de liker ikke å feire at de blir gamle Og mamma som blir 50 i juni - skal såklabert reise vekk :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #1282 Del Skrevet 22. januar 2004 Ble ikke den helt store feiringa igår nei. Skulle dra hjemmefra 19.15 for å rekke en blomsterbutikk som stenger klokka 20.00 (tar ca 20 - 25 minutter å kjøre fra oss) før vi dro til pappa. Da vi kom ut i bilen fikk vi ikke start på brummet Så måtte vi ringe på en nabo som kunne komme og hjelpe oss med startkabler og en annen bil = strøm Da han kom var klokka blitt over halv 8 og jeg innså vel at det ikke ble noen blomster Klokka fem over 8 kom vi inn til byen og jeg marsjerte rett inn på Rema 1000 og kjøpte en NØDSTARTER til 290 kroner :D Nå er det aldri mer strømtørr bil for min sin del, for da altså....... :evil: Men vi fikk nå kake til mamma og pappa da - og pappa fikk pakke. Termos med to kopper og matboks til å ha i lastebilen når han er på jobb. Han hadde ikke ønsket seg noe spesielt, men det var det eneste jeg kom på, så det sier seg selv at fantasien ikke er på topp. Han ble glad da - det er hovedsaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2004 #1283 Del Skrevet 22. januar 2004 Fin gave var det i allefall - til tross for at du ikke fikk tak i blomster - og pappan din ble glad - DET er hovedsaken! Og kake da selvfølgelig... Ha en fin dag! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. januar 2004 #1284 Del Skrevet 22. januar 2004 Synes også det var en fin gave. Var det termokopper eller? De er geniale. Takk for fornuftige ord i boka mi. Setter pris på det vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #1285 Del Skrevet 22. januar 2004 Det var ikke termokopper, for det ha han alt. Bare glad for at han likte det jeg. Og så blir det ny feiring den 29. januar for da kommer lillebror hjem fra Trondheim Gleder meg til å se han igjen. Takk for hilsener Kverula og Middis!!! Alltid hyggelig at dere stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. januar 2004 #1286 Del Skrevet 22. januar 2004 Hallois hallois... Jeg lurer på hvor kaldt det er i kalde nord i dag når det var -10 i det "varme" syd da undertegnede dro på jobb i dag. Men det varmer litt å kikke inne på Star Tours hjemmesider da. Planlegger sydentur i mai. Selv om det er lenge til så har man i allefall noe å se frem til. Torsdagsklem fra Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #1287 Del Skrevet 22. januar 2004 Her i det "kalde" nord er det minus 3,9 grader idag, Jennifer :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #1288 Del Skrevet 22. januar 2004 Tenkte jeg skulle forære mitt innlegg nummer 3500 til dagboken min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. januar 2004 Forfatter #1289 Del Skrevet 22. januar 2004 Holder på å leie DVD filmer jeg nå - på nett. Fant et genuint nettsted som leier ut filmer, og for en viss sum (vi valgte 199 kr pr mnd) kan man låne så mange filmer man bare gidder å se. Det er jo så genialt......Ikke at vi ser så mye film, men det kommer vel mest av at å leie en DVD koster nærmere 60 kroner pr stk her. Dessuten må vi kjøre for å leie dem. Nå kommer de i postkassen - lenge leve latskapen Det fungerer sånn at vi i første forsending mottar en film, så returnerer vi to (i ferdigfrankert konvolutt) og får umidelbart 2 fra listen vår i retur. Sånn holder vi på da, til øya blir store og røde :o Foreløpig er listen på ca 40 DVD'er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 22. januar 2004 #1290 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei vennen! Takk for kjempekos hilsen i dagboken min! :D Ja dette er spennende, tenk at vi får en gutt! Endelig fikk jeg vite kjønnet, hadde egentlig forberedt meg på å få vite det etter fødselen. Men det var ingen tvil om jeg ville vite det eller ikke da jordmor spurte under ultralyden idag. Men wooow som dere låner dvd'er da! Det var jo et kjempebra tilbud de hadde, de som leide ut via nettet. Mener jeg har sett reklame for det på tv....stemmer det? Kjekke greier. Selvfølgelig skal jeg ikke glemme dere etter fødselen. Suser nok litt rundt i ammetåke de første dagene, men jeg skal huske på å komme på kg og fortelle hvordan fødselen har gått osv. :blunke: Of course!! Du får ha en fortsatt fin kveld da vennen. Vi sender en stooor klem til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 23. januar 2004 #1291 Del Skrevet 23. januar 2004 Ønsker deg en riktig god helg! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. januar 2004 #1292 Del Skrevet 24. januar 2004 Hellu Monja :D Håper alt står bra til !?? Ser dere bare på film nå eller ? Kan vel komme med anbefalinger også du da ?? Det hadde vært så morsomt å treffe deg Monja.. (å litt skummelt ) Tusen takk for bursdagshilsener og t.o.m egen tråd ! Ble kjempe glad og kjempe rørt... Glad i deg !!! Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 24. januar 2004 #1293 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei kjære deg, Ville bare stikke innom boka di og ønske deg en riktig god helg. Håper du fyller den med noe koselig! Det dvd-tilbudet hørtes jo genialt ut. Lyst til å dele nettadressen med en annen filmentusiast?! Ha en flott lørdag videre! klem fra lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #1294 Del Skrevet 25. januar 2004 I natt har jeg sovet hos svigermor - måtte dra dit klokka halv to i natt fordi jeg fikk et angstanfall verre enn før og klarte ikke en gang tanken på å sove hjemme. Føler med tryggere i byen, med flere rundt meg og sykehus i umiddelbar nærhet (sånn i tilfelle......). Da er det ikke mulig å sovne hjemme - som er bare 25 minutter unna. Har aldri følt anfallet så sterkt før, og jeg har derfor bestemt meg for å gå til legen i morgen. Skal ikke la en bagatell bli til en psykose eller noe, men ta det ved roten med en gang. Har ikke lyst til å la det gå utover nattesøvnen til både meg og mannen. Da er det bedre å gjøre noe med det. Generalisert angstlidelse er kjennetegnet ved angst- og spenningssymptomer som nervøsitet' date=' skjelving, muskelspenninger, svetting, ørhet, hjertebank, svimmelhet og ubehag i magen. Angsten er ikke knyttet til spesielle situasjoner, men er mer eller mindre til stede hele tiden. Mange er bekymret for framtiden og redde for å bli syke eller utsatt for en ulykke. [/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2004 #1295 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei! Det hørtes ikke no' særlig ut, monja, og jeg skjønner godt at du ville ligge hos svigermor... Det er kanskje ingen trøst, men jeg kjenner til problemet...Er også plaga med angst til tider, og det er helt jævlig, rett og slett. Lurt å ta en tur til legen når det blir så voldsomme "anfall" - som du selv sier, bedre å ta det ved roten og slippe å la det gå utover både søvn og ektemann. Håper legen din kan hjelpe deg! Ha en fin søndag, vennen! Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2004 #1296 Del Skrevet 25. januar 2004 :klem2: til Monja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #1297 Del Skrevet 25. januar 2004 Kjempegøy å høre at det går bra med deg og bebisen, Eowyn!!! Gleder meg masse til å lese mer om lille Emil Tusen takk for hygelig helgehilsen, Eplegrønn :klem2: Heia Jinx vennen!!! Etter forholdene står det bra til med oss. Mannen er litt trøtt etter at vi måtte kjøre til svigermor i natt, og jeg er litt sliten etter en strabasiøs natt, men det går. Og det kan vel bare bli bedre Skummelt å treffe meg?? :o Huff da. Jeg er ikke noen øksemorder altså Glad du likte tråden på "Personlige......" Du hadde jammen fortjent en sånn tråd Vi ser ikke bare film, men det kommer nok til å bli noen etterhvert. Og jeg kan godt skrive litt om filmene vi ser ja. Til nå har vi sett: Welcome To Collinwood - (Komedie/Krim) Faktisk en ganske OK film. Litt tamt enkelt sekvenser, men ikke den verste jeg har sett :D Spider - (Thriller) Jeg må ærlig innrømme at jeg forsto ikke en dritt av den filmen. Definitivt ikke for blondiner The Ladies Man - (Komedie) Ikke en komedie å anbefale. I allefall ikke min type humor Rent Control - (Komedie) Faktisk ganske komisk :o Lo litt av den ja, litt hysterisk her og der kanskje.... I Spy - (Action/Komedie/Krim) Har ikke sett den selv, men mannen synes den var moro. Anbefales av han Og adressen til denne eminente siden for filmentusiaster er HER, Lilja Takk for hyggelig hilsen på en søndagsmorgen, Kverula :D Har du vært til legen med angsten din? Det er ikke ofte jeg har det, men det har ikke vært aå sterkt som nå før. Skremte meg Mannen skal være med til legen i morgen :kysse: Krysser fingre for at det er psykisk og ikke fysisk..... :klem2: til deg og Mie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 25. januar 2004 #1298 Del Skrevet 25. januar 2004 Ojda, ja det er nok best å få sjekka ut så fort som mulig. Skummelt monja, liker ikke at du har det sånn. STOOOR klem til deg, vennen. Jeg er her om det skulle være noe vet du. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. januar 2004 #1299 Del Skrevet 25. januar 2004 Huff da, Monja. Angstanfall kan være skremmende. Man kan føle at hjertet raser i vei, og at man ikke får puste. Heldigvis er det sjelden en fysisk årsak til slike opplevelser, uten at det gjør anfallene mindre skremmende. Det er jo ikke alltid man kan sette fingeren på hva som utløser slike anfall Og heldigvis finnes det metoder som gjør det lettere å håndtere angst også, så det kan være lurt å snakke med legen om det. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #1300 Del Skrevet 25. januar 2004 Har tenkt litt på hva som kan utløse angstanfallet hos meg, og kommet fram til følgende teori: I oktober 2003 fikk jeg plutselig voldsom hjertebank tidlig en morgen, rett etter at jeg kom på jobb. Ble så redd at jeg ringte mannen og sa jeg dro til sykehuset. Han sa jeg bare måtte legge meg ned og puste med dype drag. Mens jeg hadde han på tråden prøvde jeg det, men på grunn av hjertebanken fikk jeg ikke puste skikkelig. Plutselig stoppa det av seg selv, og det hele var over på omtrent 5 minutter. Tok det som et tegn på at jeg var overarbeidet, hadde jobbet ca 250 timer hver mnd i mai - september, og bestemte meg der og da for å ikke jobbe noe ekstra. De første ukene etter "anfallet" kjente jeg ømhet i musklene rundt hjerte, men det gikk gradvis over. Stakkarene hadde vel fått sjokk :o To uker etter at jeg var kvitt de verste plagene ble mannen akutt syk og innlagt på sykehus i to uker. Da ble det igjen grobunn for mørke tanker og jeg var konstant redd i to uker. Fungerte ikke på jobben eller hjemme, tok lett til tårene og var ikke meg selv. Da mannen kom hjem var jeg igjen plaget med smerter i brystmuskler og områder i ryggen. Det var ganske hyppig til å begynne med, men kom sjeldnere og sjeldnere. Kunne være borte en uke eller to i gangen. Så ble jeg sykmeldt for betennelse i armen, og som følge av at jeg ble inaktiv har jeg lagt på meg litt. Plutselig fikk jeg det for meg at jeg har blitt for tung for hjertet mitt, og at det kom til å stoppe. Etter det første hjertebankanfallet har hjertet til tider slått litt fort, men jeg har ikke vært plaget med det. Nå har jeg begynt å gå en times tid hver dag, og spiser sunt for å komme i bedre form, men så fikk jeg altså dette anfallet i går. Lå i sengen og kjente hvordan hjertet slo (kjente det like godt i brystet som i hodet og ryggen), jeg ble skikkelig skjelven, svett og fikk ikke puste skikkelig. Da klokka ble nesten halv 2 og mannen kom og la seg var jeg nesten hysterisk og gråt og skalv hele tiden - ukontrollert. Da gjorde han som jeg sa: Kjørte de 25 minuttene inn til byen, hvor jeg føler meg trygg, og bare 15 minutter etter at jeg la meg i senga på gjesterommet til svigermor kjente jeg at det roet seg og at jeg ble trøtt. Sov til klokka halv 9 i morges og har følt meg i fin form hele dagen. Men nå gruer jeg meg til å legge meg og skal derfor ligge hos mamma og pappa i natt. Men en ting er sikkert. Jeg må til legen i morgen for sånn orker jeg ikke å ha det iallefall. Fikk sobril til svigermor som jeg kan spise om jeg føler meg urolig. Har ikke brukt det til nå, men har den med meg overalt. Krysser iallefall fingre for at det er bare psykisk, og at det ikke har noe med hjertet å gjøre. Håper en liten slankekur er det som skal til. Huff, det ble mye syting her :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå