Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dagens middag:

Fiskegrateng

500 g fiskefilet

5 ss hvetemel

3 ss smør

4 dl melk

½-1 ts salt

¼ ts revet muskat

2 egg

strøkavring/brødsmuler

2-3 porsjoner makaroni

Skjær fisken i små terninger. Legg dem oppå ertene og dryss over litt salt. Smelt smøret, rør inn hvetemel og spe med melk. La småkoke 2-3 minutter. Smak til med salt, pepper og muskat. Avkjøl sausen litt. Visp eggene sammen i en bolle og bland det i sausen. Hell sausen over fisken. Bland alt + makroni i formen og dryss strøkavring over. Stek ved 200 grader i 35-40 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener jenter :kyss:

Det er ikke bare dere som synes dette er merkelig. Vi får se det an mot helga.

Hvor jeg har vært idag?

Idag kjørte jeg smurfen i bhg til klokka halv 9. Så dro jeg innom jobben der A jobber. Koselig å se han (og de andre såklart) igjen. Satt der til i 10 tiden. Så dro jeg til venninne B og sønnen hennes T på 18 mnd. Skulle egentlig hatt med smurfen, men det ble ikke sånn idag. Så handla jeg litt og vips - nå er jeg her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUUUUUUSEN TAKK FOR BREVBOMBEN!!! :kyss::klem::kose::klem1:

Den var supermorsom, nyttig og ikke minst gjennomtenkt - du er helt utrolig, monja! :klem:

:kyss:

Endret av Kverula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyyyyye bedre, LT :sikle: Og det beste er jo at det ikke tar noe lenger tid. Nå er jeg iallefall mett, og det tror jeg er likt for de to andre og. Smurfen har vært litt daff med tanke på middag en stund nå, men idag spiste han nesten mer enn meg :ler: Og det er lenge siden han har sagt namme - namme - nam ved middagsbordet ;)

Så bra at du likte pakken, Kverula. Nå vet jeg ikke om ammeinnleggene er store nok da, men jeg tok en sjangs. Og jeg håper jo det andre og - kanskje spesielt trolliburgerne - falt i smak ;)

*elsker å sende pakkebomber*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på røvertokt og knabba oppskrifta på sjokoladekaka til Heidi :ler:

Sjokoladekake i stor langpanne

Kakerøre:

6 ss kakao

400 g smør

4,5 dl vann

9 dl sukker

9 dl hvetemel

1 beger rømme

4 egg

2 ts natron

1 ts salt

Kok opp kakao, smør og vann. Rør i sukker. Rør i resten av det tørre. Rør i egg og rømme. Stek på 180°-200° C i ca. 30 min. midt i ovnen. Prikk kaka med gaffel med en gang den kommer ut av ovnen.

Glasur:

100 g smelta smør

6 ss melk

3 ss kakao

350 g melis

2 ts vaniljesukker

1-2 ts pulverkaffe

Rør glasuren sammen i en gryte og hell over kaka mens den er varm. Glasuren skal renna ned i hullene som ble lagd av prikkinga.

Denne kaka fyller opp en store langpanne ganske godt, så det er en stor kake! Den må kanskje steke litt lenger enn de 30 minuttene, men det er jo berre å sjekke om kaka er ferdig ved å stikke i henne. Kaka kan godt fryses, den er svært god opptint også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hvor store ammeinnlegg man trenger jeg, monja! :ler: Så foreløpig passer de HELT fint! ;)

Fikk veldig lyst på sjokoladekake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...