Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

God morgen!

Sov til klokka kvart på 8 :sjarmor:

Sånt kan jeg like. Smurfen ligger enda, men jeg skal ta han opp snart. Sånn rundt halv 9 tenker jeg. Eller når han gir tegn til at nå vil jeg opp altså.

Ble såååå fornøyd med at Reidun og MayDritt gikk ut av Fagerstrand i går kveld. Og i mine øyne er vinnerene klare - Stine og Anders :Nikke:

Brrr.....nå skal jeg tenne opp før jeg henter opp pratmakeren.

Han en flott fredag!

SNART HELG!!!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må vel fortsette oppgavene fra i går:

* sette på en vaskemaskin eller to

* skifte på sengene

* sende gaven til Kverula og Kverulanten :Nikke: (monjmannen tok den med seg på jobben så han sender den straks)

* kjøpe 10*50 liter jord

* kjøpe stemor og kantlobelia til hagen

* mure en liten mur/lage blomsterbed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er ute i vogna for dupp nummer 1. Senere idag skal vi til mamma og pappa en tur, for besteforeldrene mine kommer til byen så dem må vi jo møte :P

Så kommer mannen hjem med 10 sekker jord og 2 sekker sement etter jobb idag og jeg har noe å henge fingrene i :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Du...jeg synes vi er flinke som handler mat for 1 uke i slengen...men 1 måned da?!!! Imponerende!

Kos deg med sementen...og Idol! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Smurf!!

:ler:

(Stedatter bruker å si det når noen sier noe samtidig, og nå ser vi har postet innlegg i dagboka til hverandre omtrent på minuttet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* sette på en vaskemaskin eller to :Nikke:

* skifte på sengene :Nikke:

* sende gaven til Kverula og Kverulanten :Nikke:

* kjøpe 10*50 liter jord :riste:

* kjøpe stemor og kantlobelia til hagen :Nikke:

* mure en liten mur/lage blomsterbed :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: :hoppe: :hoppe: Ali gikk ikke til IDOL finalen :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Sikkert en av favorittene til Kverula. De bruker å ryke ut de :Hehe:

Endelig gikk han ut. Nå håper jeg egentlig at Tone vinner, men den sjansen tror jeg ikke det er særlig mye hold i gitt. Det blir nok Jorun. Uansett blir det et jente idol og det liker vi ettersom to gutter har vunnet tidligere :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å gå å legge seg?

Skal opp i normal tid i morgen. Må stryke klær til konfirmasjon på søndag, og ikke mist - komplettere antrekket mitt. Må på shopping med andre ord. Og i morgen er det sikkert stappfullt i byen ettersom det er langhelg :evil: Best å smøre tjukt på med tålmodighetskrem - både på meg og sønnen :ler:

Det ser dessuten ut til at Oslo turen som jeg har gledet meg til går i vasken i sommer :grine: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sjokk idag da jeg leste at Kallorilla har omkommet i en tragisk ulykke :dagensrose: :cry: Så urettferdig.

Idag er det skikkelig høstvær. Regner vannrett og blåser som bare fy. Brrrr.....tror vi må ta fram namdalsbunaden (les: sydvest) i år også :evil: Det er så typisk. Hva med å flytte nasjonaldagen fra 17. mai til 17. juli :klø:

Har kjøpt meg litt stæsj til kjolen jeg skal ha til konfirmasjonen i morgen. Nytt undertøy også. Og så ett sett til Torstein og en søt body i barselgave. Og så 500 liter jord. Ble 200 kroner for 10 stk 50 liters sekker jord på Felleskjøpet.

Skal bare kose oss inne idag. Lage fløyelsgrøt til middag, se gullruten og bare slappe av. Herlig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med kos og klem til monja! :kose:

Ønsker deg en kjempefin pinsehelg og en god 17. mai feiring! Jeg skal stryke bunadsskjorte og gutteskjorter (vanlige skjorter, ikke bunad, heldigvis... :wink:). Ellers har jeg planer om å slappe av, kose meg og nyte fridagene! Vi får håpe det ikke blir regn, slik det er spådd!

Kos deg, monja!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du titta innom, Væren!

Burde ha gått og lagt meg nå. Skal på konfirmasjon i morgen og å være uthvilt er kanskje en god ide. Men jeg må jo bare innom en liten tur først da.

Nå tror jeg det begynner å gå seg til der nede etter fødselen. Ikke så ømt lenger kjente jeg idag når jeg og mannen....øh.....ja :oops:

Ha en god søndag alle som er innom!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
*

* sende gaven til Kverula og Kverulanten :Nikke:

Og gaven er mottatt - fikk den i posten i går! Har ikke pakka den opp, må jo selvsagt vente til bryllupsdagen! :wink: Blir nesten synd å pakke den opp, for den var så flott pakket inn! Mamma ble helt overveldet, så fin syns hun den var! :D

(Skjønte at den måtte være fra dere - men jeg måtte smugtitte på kortet likevel da! :wink: )

:hoppe: :hoppe: :hoppe: Ali gikk ikke til IDOL finalen :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Sikkert en av favorittene til Kverula. De bruker å ryke ut de :Hehe:

:ler: Nei, vet du - denne runden hadde jeg ingen favoritt - men det var helt greit at Ali røk ut. Syns ingen av de gjenværende hadde noe i finalen å gjøre, så nå er jeg bare likegyldig til hele saken. Men du har rett i at min favoritter har røket ut som perler på en snor ja... :-?

Jeg får forresten ikke sett finalen heller - kolliderer med et visst bryllup! :wink:

Ha en fin dag i konfirmasjon!

K

PS. Tydelig at Mathias er et navn i vinden for tiden! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:hår:

DU - plutselig falt det ned i hodet mitt at jeg leste at det ikke blir Oslotur på dere i sommer!!!??? Hvorfor ikke det??? :-(

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er så stolte over vår lille gutt :sjarmor:

I går var vi konfirmasjon til ste-kusinen hans og han oppførte seg eksemplarisk hele tiden. Vi måtte kjøre ca 2 1/2 time, inkludert en 30 minutters fergetur, hver vei, og til tross for at han ikke er glad i å kjøre bil var han helt rolig og sov eller lekte med en bamse han har i bilen.

Vi kom fram til middag klokka 15.30 og han fikk sin egen plass ved bordet - med bordkort og det hele :Nikke: Middagen var koldtbord, så han fikk potet og gulrot most med litt sjy av småsteika mi, og litt kjøtt. Og det var godt ja. Spiste en stor potet og noen gulrotbiter. Og smilte og var blid hele tiden. Sjarmerte alle, og til tross for at middagen varte 1 1/2 time var det ikke antydning til sutter fra den kanten. Han hørte på alle som holdt tale og sangene var gøyale. Han lurte fælt når alle :klappe: etter talene, men kjenner jeg han rett kommer han til å prøve det snart han og.

Etter middagen var det ikke snakk om å sove, for da skulle han leke sammen med søskenbarna sine, Thor Arne (2 1/2 år) og Selma Sofie (1 1/2 år). Vi dro fra konfirmasjonen klokka 19.00 og var hjemme 21.30. Han hadde kanskje grått 30 minutter tilsammen fra vi starta hjemmefra klokka 12.30 til vi kom hjem 21.30. Og han sov kun et par timer i bilen totalt.

Da vi kom hjem fikk han grøt og sovna i 22.30 tiden. Vi våkna så klokka 09.00 i morges. Skjønne gutten vår Er det rart vi er stolte av han :hjerte:

Og her noen bilder:

2024konf2-med.jpg

2024konf1.jpg

Her har han sittet over en time ved middagsbordet og er ikke blitt noe lei. Leker litt med toppa på Dr.Brown flaska si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her sitter han i kurven hen egentlig bruker til lekene sine. Men de var for anledningen strødd for alle vinder :ler:

2024blid.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart funnet koden for effektiv krabbing. Foreløpig er det bare opp på alle fire, men det går ikke framover.

2024krabb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...