Gå til innhold

Monjas lille røde

monja

Anbefalte innlegg

Skjønner jo at du venter på både 12.uke og legebesøket. Kommer nok sikkert til å føle deg mer avslappet etter det!

Du får prøve å slappe av og passe på deg selv og spiren ekstra godt framover - må forresten være en merkelig og uvante følelse å plutselig ha mer enn bare seg selv å ta hensyn til i sin egen kropp... :roll::)

Ønsker deg en fin dag, vennen min!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom på en liten torsdagsvisitt. Håper det går fint med deg!

Har du foressten tenkt å fortsette i begge dagbøkene, eller må vi graviditetsidene (fysj og pføy) for å finne deg heretter? :wink:

Jennifer :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si at jeg syns navnene er så fine - Emil og Leah. Blir spennende å se hvilket av dem det blir!

(dette skulle vel egentlig vært posta i den andre dagboka, men skitt au... :wink: )

God helg, vennen!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo monja

Det er rart, det med tid - at den både kan gå sakte og rase avgårde. Det er uansett ikke så lenge til legetimen, da.

Ha en riktig god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo vennen :kyss:

Hvordan går det med dere ??

Har du begynt å snakke om deg selv i flertall ??

Jada, jeg tør å treffe deg ...

Å nå får vi jo enda mer å snakke om også :P

Må puppe litt jeg...

Klem Jinx :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal nok fortsette like mye i denne dagboken, Jennifer, så du skal nok slippe å se etter meg i graviditetsdagboken :ler: Venter jo på å få deg som dagboknabo der inne og jeg da :wink: Selv om det er litt fysj og pføy :tunge1:

Det var ikke så vanskelig å finne fram til navn på den lille, og ettersom vi ble enige med en gang var det ikke noe problem det heller. Sånn er vi heldige vi, for vi er sjelden uenige. Det skulle være korte og enkle navn, som i tillegg ikke skulle være for norske, for "gamle" eller inneholde æ, ø, å - med tanke på denne dataverden og internasjonalisering. Jammen ikke få krav vordende foreldre har til navn på sine små :ler: Men det er jo hyggelig at dere liker dem Kverula og Middis!!!

Nå er det bare tre dager til legetimen, men i mellomtiden fikk jeg komme på UL, så jeg har allerede sett det lille frøet som vokser inni meg. Gynekologen mente at h*n var 7 uker da, så i midten av mars er den verste tiden over med tanke på spontanabort. Nå har jeg klart å bære det fram over så lang tid, så da skal jeg jammen meg klar noen uker til. Det er bare det at idag har det vært uhyggelig stille der nede, så jeg ble litt ekstra spent likevel da. Men tiden flyr jammen likevel, Bettie, og snart får jeg endelig fylle ut papirer på at det er en ny verdensborger på vei :wink:

Jeg har ikke begynt å omtale meg selv som oss nei, Jinx, men mannen gjør det allerede. Litt tidlig, men det kommer vel mer når jeg for alvor begynner å føle det på meg at det er noe. Når magen begynner å komme blir det nok mer oss :ler: Og jammen fikk vi ikke noe til felles. Kjempegøy......Fint å høre at dere er i gang med flytting nå. Kan gjøre dere godt tipper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være lett å skulle finne navn, finnes jo så mange fine, samtidig som man har en del "krav" som du sier, monja! Godt at du og mannen er enige da, og at dere har finni Navnene!

Ønsker dere alle ei finfin uke, vennen!

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg vet av så mange fine jentenavn..

Skulle ikke din jente hete Sunniva ?

Verre med guttenavn...

Alle i ditt fylke heter jo Emil

(eller Alexander, Sander eller Oliver)....

Hva med Monja eller Mons :ler:

Hvorfor kjøpe sprinkelseng på IKEA ?

Vi flytter i helga nå vi..

Gleder meg.. JEJ !!

Kommer dere innom ??

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Sunniva var et alternativ, men så viste det seg plutselig at mange av dem vi kjenner kaller barna sine akkurat det. Og hvorfor skal alle hete det samme :ler: Kanskje Leah Sunniva da??? Passer det sammen? Må tygge litt på den :gomle-smiley: Jeg liker Sunniva kjempegodt, men regner egentlig ikke med at det blir noe problem, for jeg tviler på at det blir jente jeg. Det er "vane" i mannens familie at den førstefødte er gutt, så om ikke mine gener er sterkere blir det nok en med tut :lol:

:sjokk: Gjør de? Kjenner ingen som heter det jeg?!? Trodde vi var skikkelig eksotiske jeg da :ler: Har fått mer inntrykk av at de heter Martin, Marcus, Kristian og sånt jeg... :sur:

Sprinkelseng på IKEA? Tja, si det.....unnskyldning for å dra fra Namsos kanskje?? :wink: Da jeg var baby hadde vi en kurvseng jeg lå i, og jeg har tenkt på å bruke den, men jeg får se litt hva det blir til. Kanskje enklere med dobbeltseng :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Sunniva var et alternativ, men så viste det seg plutselig at mange av dem vi kjenner kaller barna sine akkurat det. Og hvorfor skal alle hete det samme :ler:

Helt enig.. :Nikke:

Ikke morsomt å ha navn som alle andre..

Det er "vane" i mannens familie at den førstefødte er gutt, så om ikke mine gener er sterkere blir det nok en med tut :lol:

:hoho:

:sjokk: Gjør de? Kjenner ingen som heter det jeg?!? Trodde vi var skikkelig eksotiske jeg da :ler: Har fått mer inntrykk av at de heter Martin, Marcus, Kristian og sånt jeg... :sur:

Ja men da så !

Hvis det ikke er så pop i Namsos er det jo ingen fare ;)

Der vi flytter derimot :sjokk:

Mye annet fint man kan handle på IKEA også da

til babyen og barnerom (litt tidlig enda å tenke på det kanskje ? Eller kanskje ikke ?)

Si meg er du aldri på msn du ??

:kose: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er bra med meg, Jinx :klem:

Har ikke vært på nett på noen dager nå, fordi mannen så hardnakket påsto at jeg ikke klarte meg gjennom en eneste dag uten KG :sjokkert: Og da kan du banne på at jeg skulle vise han. Klarte meg tre - fire dager uten, men da måtte jeg bare på igjen :lol: Ahvengig? Jeg? Neeei :sjenert:

Men nå er jeg altså tilbake, og godt er det. Har egentlig bare tatt det med ro de siste dagene. Mannen er jo så bekymra for babyen at jeg ikke får gjøre en dritt nesten :ler: Snakk om hønefar. Han passer på at jeg får i meg folsyre, Møllers Dobbel, Multivitamin og Kalsium med D-vitamin hver dag, han lager middag, gjør husarbeid etc. Jeg er jo bare blitt såååå bortskjemt :ler2: *Kanskje det blir flere barn likevel etterhvert?? :lol: *

Men det er deilig å bli dulla med da. Må nyte det så lenge det varer, før han gåt lei :wink:

Og så har jeg unngått nyhetssendingene de siste dagene - ikke lest aviser en gang. Tåler ikke at noen gjør dyr ille, så da jeg hørte om hundedrapene i Kosovo ble jeg :sinna::kjempesinna::grine::frustrert: :fy: :grine: :hår: :hakeslepp::kjempesinna::frustrert::sinna::grine:

Og jeg som er så emosjonell for tiden og da. Har absolutt ikke godt av å se sånt.

Og idag skal vi gi vekk den eldste hunden vår - Mr. Cocker Spaniel. Så da blir det sikkert enda mer :grine: tenker jeg. Men vi har ikke kapasitet til å ta oss av begge voffene når det kommer baby i hus, så det var bedre å gi han vekk enn å avlive han siden han er bare 6 år gammel enda. Men det er jo typisk at det er min hund som må vike da :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du har det bra Monja. Må huske å oppdatere dagbøkene vet du, så vi vet at alt står bra til med mor, barn også Monjamannen selvfølgelig. :wink:

Skal dere gi bort hunden "din" til noen dere kjenner sånn at dere fortsatt kan ha litt kontakt med den? Skjønner godt at det blir :grine: uansett. Man behøver nemlig IKKE være gravid for å være emosjonell nemlig. Jeg tuta ETTER filmen når vi var på vei ut i bilen etter å ha sett The Last Samurai sist helg, uten å være helt sikker på hvorfor. Tror nok den filmen rørte noe i meg...

Ha en god helg Monja!

Klem, Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Stakkars pia mi som må gi bort hunden sin..

Men du har vel sørget godt for den tenker jeg ;)

Godt å høre at mannen steller så pent med deg :hjerte:

Nyte nyte nyte...

Bare en kjapp tur innom jeg..

Holder jo på å skal flytte..

Pakker og pakker og pakker og pakker..

Glad i deg - din stabukk :ler: !!

Håper du får en kjempe fin lørdag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatere dagbøker ja. Det er det som står på "må gjøre" listen min. Og nå må jeg bare gjøre det, sånn at dere fortsatt vet at det er liv i meg :wink:

Det gikk fint å gi bort voffen. Han kom til en snill familie som har en elghund fra før, og fire relativt store barn. De bor landlig til og han får løpe løs hele dagen. Jeg kjenner dem ikke fra før, men syntes de høres skikkelig bra ut for han. Ble ikke :grine: da han dro, for vi møtte dem på halvveien og da var jeg så bilsjuk at jeg måtte inn på en bensinstasjon for å :kvalm: . Og jeg som aldri blir bilsyk :o Det ble dermed mannen som tok seg av overrekkelsen. Det var egentlig flere grunner til at det ble nettopp min vovve som måtte dra, jeg kommer nok ikke til å ha masse tid til å passe på han, han liker ikke helt små barn og er fryktelig sjalu. Sier seg selv at det kunne blitt et problem. Og så er det litt deilig med bare ett par øyne som sitter på gulvet og tigger og da :enig_animasjon:

Det går nok bra detta.....

Ikveld skal vi ha Snadderloff til kveldskos. Og oppskriften er såklart funnet på KG :wink:

Du trenger:

Baguett

Kinakål

Kjøttdeig

Ost

Dressing

Slik gjør du:

Stek kjøttdeigen, kutt salat og skjær ost. Kutt baguetten på langs, men ikke helt igjennom! Ta ut litt av innmaten. Ta først salat oppi, så dressing og kjøttdeig. Legg til slutt ost på toppen. Stekes midt i ovnen på 225 grader til osten har smeltet og snadderloffen har fått farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei monja

Du skal bare la deg skjemme bort! Synes det er både rett og rimelig.

Det er ikke lett å gi fra seg et dyr, men jeg forstår godt grunnen. Hadde en hund da jeg var gravid første gangen, og han ble nesten vel overbeskyttende, så han knurret på alt som beveget seg nærmere enn ti meter fra meg. Slitsomt for ham og for meg.

Nå var han en meget gammel hund, og han ble så syk før svangerskapet var over, at vi måtte avlive ham. Men vi diskuterte mye om hva vi skulle gjøre når barnet kom - om vi kunne stole på hunden eller ikke. Omplassering ville uansett vært uaktuelt grunnet alder.

Det høres jo ut som om vofsen får et meget godt hjem, da. Og det hjelper å vite.

ha en fortsatt god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så fint å høre at du har det bra og at du blir skjemt bort litt - det er veldig fortjent - og du må bare nyte det! Så deilig å bli tatt litt vare på, ikke sant? :)

Ellers var det jo trist med hunden da...Men det var nok sikkert det mest fornuftige. Den hadde sikkert ikke satt pris på å få et barn i huset...Hørtes ut som et drømmested for hunder dit den har kommet, i allefall!

Ønsker deg ei fin og avslappende uke!

Klem til monja fra Kverula :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så lenge mellom hver gang jeg er her nå. Har liksom ikke overskudd til det. Jobber et par timer hver morgen, og sover masse når jeg kommer hjem. Og så er vi kanskje på besøk til noen eller vi koser oss sammen. Jada, jeg nyyyyter å bli bortskjemt, men jeg regner med at det går over etterhvert da :ler:

Men jeg må bare si det (igjen): Mannen min er fantastisk. Har vært litt deppings idag (hormoner :wink: ), og det resulterte i at han tok fri resten av uka for å være sammen med meg :hjerter2: Så nå skal vi bare være sammen....Eller det vil si, vi har noen få plikter da. Skal skifte støtdempere på bilen i morgen (bye bye 2500 deilige kroner :cry: ), skal på UL på torsdagsmorgenen og så tar han meg med på shopping i Trondheim på fredag :-D Vel og merke om jeg føler meg i form til det da. Har hatt tendenser til å bli skikkelig bilsjuk i det siste, så hvem vet hvordan tre timer i bil går :forvirra: Er ikke koselig å sitte i bilen om det ender med at jeg blir grønn i maska og :kvalm: .

Vel, skal svinse litt rundt her nå, for å se om det er kommet opp noe spennende, og så får jeg håpe på at formen blir bedre etterhvert, så jeg kan komme hit litt oftere :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...