angelou Skrevet 16. oktober 2006 #321 Del Skrevet 16. oktober 2006 Heia - tenk at du snart er tre måneder på vei Håper kvalmen din begynner å avta snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. oktober 2006 #322 Del Skrevet 16. oktober 2006 Vannmelon: Nei, du må drikke minst 1 liter en time før UL. Det betyr full blære det Utrolig ubehagelig er det! Jeg ligger et par dager etter deg 83, og har samme problem med at det er vanskelig å bevege seg. Jeg blir utrolig andpusten av å gå opp trappa hjemme, og har ikke en gang prøvd meg på å gå lengre enn til bilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 16. oktober 2006 #323 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg vil også være kvalm, sliten og gravid Går det an å håpe på et symptomfritt svangerskap? Jeg har en ganske hektisk jobb med få ansatte så en kvalm/utslitt Eeyore er en dårlig kombinasjon... Stor mandags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #324 Del Skrevet 16. oktober 2006 9+6 ja det går fint an å være gravid og i toppform, selv tidlig i svangerskapet! Mange som er det, Eeyore! Håper du får oppleve hvordan du selv blir som gravid ganske kjappt!! Mrs N; ja, utrolig hvor jeg peser for tiden! Himmel og hav.. Men så kult at vi ligger så nære i termin da! Ekstra spennende å følge hverandre da! Vannmelon, niw, intet dobesøk før UL.. Men er et do i samme rom som UL ble tatt på, husker jeg fra sist.. Sikkert en grunn til det! Angelou; Har faktisk vært ganske bra idag! Og det passet sååå bra, siden jeg begynte på jobb igjen idag! Ble litt svimmel og uggen helt på slutten av dagen, eneste, men ellers gikk det fint. Så dette ser lovendes ut! (men brente meg på dette for en uke siden, da jeg fikk to nesten kvalmefrie dager, så bang, var det påàn igjen..) Men viss jeg får noe mer kvalme, vet jeg iallefall hvor jeg skal sende den, Capricorn! Hadde altså min første jobbdag i dag på 3 uker. Og det var faktisk hærlig å komme igang igjen!! Møte folk, og gjøre noe annet enn å ligge på sofa`n hjemme. Fortalde at jeg var gravid til enda en kollega, men ikke flere. Ikke vits å skrike det ut så tidlig, liksom. Vil vente lengst mulig før "alle" vet det.. Forkjølinga kom sterkere tilbake idag, og nå kan det virke som at jeg aldri blir kvitt`n. Men denne type sykdom er jo alltid seeeig.. Nå skal jeg slappe av med god samvittighet ikveld. Valgets kval om jeg skal se Nynne på TV3 eller Koth i familien på NRK. Selfølgelig går de samtidig. Men Nynne går i rep. på lørdag da.. men det er bare så bra at jeg vil se det idag! Jaja.. finner nok utav det til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 17. oktober 2006 #325 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er Nynne bra? Jeg begynte liksom aldri å se på det... Håper det ikke er for sent å komme inn i handlingen. Er ikke øverst på IKM-lista lenger, hi hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 17. oktober 2006 #326 Del Skrevet 17. oktober 2006 Når fikk dere beskjed om det med UL og ikke do? Har lest flere ganger i brosjyrene og innkallingen jeg fikk, og det står ingenting om det... Får ringe og høre når det nærmer seg, evt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 17. oktober 2006 #327 Del Skrevet 17. oktober 2006 Vannmelon: Det står i det brevet jeg fikk fra sykehuset ja. Jeg har vært i ultralyd før så visste det fra før av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #328 Del Skrevet 18. oktober 2006 10+1 Jeg synest Nynne er bra ja, lubelillen! Sitter å ler for meg selv hver gang! Hun er jo så festlig! Men hva mener du med at du ikke står øverst på IKM listen??? Er du gravid?? Gosj.. må sjekke prøver-forumet og dagboken din etterpå!!!! Grattis, viss det i såfall er tilfelle!! Vannmelon, sier som Mrs N; fikk vite det i brevet fra sykehuset at man ikke skulle gå på toalettet senest 4 timer før undersøkelsen,.,. Fikk forresten brev idag om denne gangs UL!! Blir 15. desember halv 9! Glad jeg fikk timen så tidlig pga. det med do..! Gleder meg sånn! Blir sååå fint med UL sånn rett før JUL! Jeg gleder meg sånn til jul og allting nå! Gleder meg til kvalmen er over. Gleder meg til å begynne å trene igjen. Gleder meg til sneen kommer. Gleder meg til å se bebissen på skjermen. Gleder meg til det meste I dag har jeg jobbet er par timer.. men kvalmen kom igjen idag. Ikke sånn overhengende grusom, men ubehagelig.. Trodde jeg nesten var kvitt den.. Men litt betryggende å ha den også da! Er liksom blitt en del av meg den nå Ellers har jeg vaska, pg rydda. Var sårt trengendes nå.. Og er så delig med rent, ryddig hus! Håper det holder mer enn en dag.. Har ennå ikke fortalt svigers at jeg er gravid ennå.. mannen "tør" ikke.. Men vet selv hvor vanskelig det er å si det.. så jeg kjefeter ikke på ham fordi! Men snart må enten jeg eller han fortelle det. Før det kommer ut blant andre folk, liksom.. Skal legge meg tidlig idag. Har vært trett idag.. Skal bare lese litt i bladet "Mamma" først.. Det er litt kosli! God kveld dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 19. oktober 2006 #329 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gosh, ja... Jeg har flytta over på dette forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. oktober 2006 #330 Del Skrevet 19. oktober 2006 En stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #331 Del Skrevet 20. oktober 2006 10+3 Grattis så myyye, lubelillen!! Super nyhet! Håper alt går bra!! Har ikke funnet noe dagbok på deg ennå... til deg også, angelou!! Ellers; vært skikkelig kvalm idag!! Begynte å kjenne meg svimmel og uggen allerede i første skoletime, og da tenkte jeg bare "hvordan skal dette gå?!!" Men holdt ut hele dagen! Kvalmen kommer litt i bølger, slik at den er så gale at jeg vil brekke meg noen ganger, og andre ganger er den bare mild murrende der hele tiden. Kjenne igjen dette fra forrige svangerskap, da jeg heller ikke kunne stå særlig lenge uten å bli veldig svimmel og kvalm.. Husker fra den gang at uke 10 og 11 var verst sånn når det gjelder svimmelhet. Ser ut som at det er samme denne gang, for har vært kvitt svimmelheten noen uker nå, før den kom igjen idag. Er også redd for at jeg løfter for tungt... går jo å løfter og bærer på lillegutt ganske ofte, og han er iallefall 11,5 kg.. Men er usikker hvorfor det er farlig å løfte/bære tungt, egentlig.. Men er slik at hver gang jeg har løftet noe tungt, tenker jeg "ånei, nå aborterer jeg!".. Hysterisk, jeg?? Neeeida!! I går var jeg på sosial sammenkomst med noen kollegaer. Og hadde da på meg mamma-bukse for 1. gang dette svangerskapet.. Og følte jeg fikk enda større mage med den på! Var en dongeri fra H&M.. De fleste fra forrige gang er jo litt store ennå, pga. at de er utvidet fra sist. Burde vel kjøpt meg et par nye, men har litt dårlig råd.. Og den nye fra H&M var litt trang over magen -allerede! Må nok klippe bort strikket over den delen som slal være over magen. For det var ubehaglig... Men fra siden ser jeg en tydelig, liten kul! Er så koselig atte!! Fredag idag... synest det er fredag hele tiden.. Kjekt med fredager. Blir nok bare tv-titting på meg. Mannen er på jobb (føler meg gaaanske sliten for tiden fordi mannen jobber så mye. Jeg er jo også på jobb, i dårlig form, trett og har en vilter guttunge og passe på. I tillegg synest jeg det er utrolig mye husarbeid som bygger seg kjemperaskt opp)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #332 Del Skrevet 22. oktober 2006 10+5 Føler at ALT er et ork... og blir ikke bedre av at jeg våknet med sår hals idag.. IGJEN! Nå er jeg riiimelig lei av å være forkjølet. Er ennå ikke blitt frisk siden forkjølelsen kom for 2 uker siden. Føler at brystene er litt ekstra ømme idag. De har i grunnen ikke vært noe særlig ømme før nå. Og i går kjendte jeg mer strekk og stikking i sidene enn vanlig! Så kjenner godt at ting skjer nå! Mmm... sitter å spiser is med sjokoladebiler nå.. godt for sår hals! Lillegutt sover. Vet ikke hva vi skal gjøre etterpå.... Mannen skal sef. jobbe.. Og jeg har mest lysst å bare være hjemme og sove.. Men kan jeg det?! Nix! Jaja.. få se hva vi finner på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #333 Del Skrevet 23. oktober 2006 10+6 Fortsatt sår hals... men ikke noe særlig kvalm idag!! Hurra!! Men var nettopp på snart mamma.no, og der var det en lang liste over folk i mai-klubben som hadde blødd og abortert bare på et par dager. Til og med folk som er komt lenger enn meg.. Blir skikkelig redd av å lese slikt... Ellers, gått fint på jobb. Og nå skal jeg slappe av en time (ja, "slappe av" med litt husarbeid.. ), og så er det "Nynne"!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 23. oktober 2006 #334 Del Skrevet 23. oktober 2006 Håper du snart blir helt frisk Og så bra at du ikke har vært kvalm da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 24. oktober 2006 #335 Del Skrevet 24. oktober 2006 Hei på deg. Her er det jammen aaaltfor lenge siden jeg har vært...... Sorry!!! Di sier at kvalmen vil avta når en nærmer sei uke 12, og det er ikke lenge til Hold ut, vennen Tar gjerne over kvalmen for deg jeg (sier jeg nå ja ) God bedring, håper forkjølelsen snart gir sei. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. oktober 2006 #336 Del Skrevet 25. oktober 2006 Tar gjerne litt kvalme av de riktige årsakene jeg også (men angrer vel på at jeg sa det når jeg blir gravid en gang ) Koselig at magen begynner å vise litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #337 Del Skrevet 25. oktober 2006 11+1 Sender gjerne over kvalmen, Liljen og angelou! Men har ikke vert så ille i dag og i går.. Bare når det har gått en liten stund siden jeg spiste... kjenner jeg et snev av sult blir jeg kjemepkvalm. Har med meg 4 skiver på jobb Men utrolig nok har jeg ikke lagt på meg noe særlig mye. Bare litt... Fortalde det til svigers og på søndag. Eller, mannen gjorde det, så jeg fikk desverre ikke sett deres reaksjon. Men håper de ble gla da Gleder meg sånn til å fortelle det til venninnene mine også! Men de må nok vente en uke I dag er jeg hjemme alene. Og ingenting er deiligere enn det! Har fri, men sendte ungen i barnehagen likevel, for her har det vrikelig hopet seg opp med husarbeid! Får liksom aldri gjort det siden mannen jobber så mye, og lillegutt sover på vårt soverom slik at jeg ikke kan styre med klær etter at han er sovnet kl 7.. Så i dag har jeg vasket og lagt sammen klær, tørket støv, og ryddet i klessakapet våres (la bort alle de gamle buksene mine, for eks., og klær jeg vet ikke blir brukt). Det som gjenstår nå er; * vaske opp * støvsuge * vaske gulv (blæææh..) * rydde i bokhyllen (lillegutt roter fælt der) * henge opp bilder * handle * lage middag * henge opp de klærne som er i vaskemaskinen * sette på ny vaskemaskin -2 av 3... * hadde tenkt å bake, men tror ikke jeg får tid... * trene (men det ble plutselig så iskaldt ute idag, at det er vel ikke lurt å trene ute siden jeg har vert så syk i det siste... kanskje jeg skal teste "Yoga for gravide" DVD`n jeg bestilte over nett?!) * dusje * hente i barnehagen Gosj.. denne listen ble lang, desverre. Kunne ønske den var mindre.. Har så lysst på jul for tiden! Har jo kjøpt mange gaver allerede, og venter bare på at julepapiret skal komme i butikkene så jeg får pakket de inn! Synest juletinga har komt sent til butikkene i år.. i fjor synest jeg å huske at det var mye julesnop, kort og papir i butikkene allerede i september. Men er jo bra at de har skjepet seg litt da! Litt må jo desember ha for seg selv! Nei, nå kan jeg ikke sitte her å late meg lenger! Back to work. Må bare nemne at jeg har litt vonter i sidene og slikt av magen. Sikkert inne i en voksefase Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #338 Del Skrevet 25. oktober 2006 til deg også, Capricorn! Er faktisk begynt å føle meg litt friskere for tiden! Forkjølelsen er så godt som borte, og føler at energien sånn ellers er begynt å ta seg opp! Tror kanskje det kan ha noe med at jeg er mer avslappet med hensyn til SA og slikt nå, så det tynger ikke sånn psykisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. oktober 2006 #339 Del Skrevet 25. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
83` Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter #340 Del Skrevet 25. oktober 2006 Heisann Arwen! Hyggelig at du stakk innom!! Jeg skulle jo egentlig trene idag... men hvem tror dere ikke fikk sår hals igjen ut på dagen??! Blir jo ALDRI kvitt denne hersens forkjølelsen!! Men tror jeg hadde blitt kvalm og svimmel av å trene også i dag, for merket i sted da jeg stresset på med husarbeid at jeg ble litt uggen. Må ha hyppige pauser, og hyppige måltid. God kveld dere! Får ta igjen treningen imårra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå