Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvsagt er alt det du nevner her en årsak til at det ikke gikk denne gangen .. det var da bare et spørsmål om hvorfor det ikke gikk? 
nei hvorfor det var vanskelig for kunden og takke ja til rabattkupong med det samme vet jeg ikke, men kunden er jo ikke her så da ble det vanskelig og spørre. Jo da, opplever jo mye vanskelige kunder hele dagen selv, men akkurat dette med og få rabatt i etterkant fikser jeg raskt. Irriterende, ja absolutt. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Men systemene og rutinene er ulike fra sted til sted, så at du kan fikse noe på et blunk i ett tilfelle, betyr ikke at alle andre kan det til enhver tid.

Anonymkode: 0128d...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ti10
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det minner meg veldig om da jeg og min frue skulle kjøpe ny bil. Det er en del år siden. Vi var begge i tidlig 20-årene, og vi stod og så på en splitter ny VW Passat til 500 000,- (som var mye penger da). Virkelig en fin bil med rette farger og felger, så jeg var "solgt" der jeg stod. Jeg spurte bilselgeren om å få prøve den, men bilselgeren sa "nei, hvis du går lenger bortover i hallen så finner du biler i din prisklasse", og så pekte han til bruktbilavdelingen med de eldste, utslitte og billigste bilene som stod der. Jeg ble blåst av banen av kommentaren, og fortalte han at han nettopp gikk glipp av et nybilsalg med kontant betaling, og at jeg heller skulle kjøpe bil en annen plass og aldri komme tilbake igjen, før jeg stormet ut av bilhallen med 650 000,- i kontanter på bankkortet. 

Arrogant, høytidelig og fordomsfull knehøne av en selger. Har aldri vært inne hos den bilselgeren siden.

Anonymkode: b9789...f3c

I kontanter på bankkortet?

Hadde du tenkt å ta ut kontanter fra bankkontoen din for å kunne betale med fysiske sedler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg skjønner ikke... Hvorfor så mye motstand på innlegget mitt? 

Det var overraskende at jeg blir stilt til veggs i tråden.

Jeg skulle kjøpe den VW Passaten, og ja, jeg hadde tenkt å betale med bankkortet. Hva er problemet her? 

Og jo, å betale med kort er det samme som å betale kontant. Dvs, ingen kreditt, lån o.l.

Det var en nedverdigende opplevelse der en selger dømte meg nord og ned basert på alder og utseende. Han gjorde en gedigen feil, og utførte elendig kundeservice. Det er fakta. Det er jo ikke jeg som er skurken i historien. 

Anonymkode: b9789...f3c

Det kryr av kverulanter på KG, best å bare overse dem.

Anonymkode: dafa5...cd6

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Kontanter er penger i fysisk form og består av mynter og pengesedler."

Anonymkode: bf560...eb1

Og bankinnskudd. Cash. Kontanter, alt som ikke er kreditt. 

å betale kontant = betale på stedet. enten med kort eller kontanter. 

når forbrukerøkonomer sier du bør betale bilen din kontant mener de at du ikke skal betale med lån, men det betyr ikke at du legger 600 tusenlapper på bordet hos bilforhandleren heller. 

Anonymkode: 3665a...903

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Også klappet alle? Gikk eieren ned på kne og bønnfalte hun om å kjøpe?

Anonymkode: 69d68...cb5

Ikkje det eg veit, nei. 

Men tanta mi fekk seg eit nydeleg maleri som no heng i stasstova heime :)

Anonymkode: 56eb0...3be

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men systemene og rutinene er ulike fra sted til sted, så at du kan fikse noe på et blunk i ett tilfelle, betyr ikke at alle andre kan det til enhver tid.

Anonymkode: 0128d...492

Nei… og det var derfor jeg spurte. Altså spurte om hvorfor det ikke var mulig . Jeg mente ikke at kunden gjorde rett i og kaste kortet på henne, var bare nysgjerrig på hvorfor det ikke lar seg gjøre enkelte steder. Hva hvis det var slått inn en bleiepakke for mye, da ville det være umulig og slå den i retur og? Det blir jo det samme for kassen, så derfor ble jeg nysgjerrig på den tekniske biten  . Beklager det. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge kunder som sier "Jeg bor jo like i nærheten!", når de ikke kan fremlegge gyldig legitimasjon. Javel? Du bor i nærheten? Og så? :ler: 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Klassisk vandrehistorie dette... kommer i flere varianter.

Anonymkode: 1f7d6...5a1

Dette er noe jeg har opplevet hos denne personen da vel og merke🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 0.02):

Siste forstår jeg ikke. Om du henter leiebil med nesten tom tank, da skal du selvsagt ikke levere den tilbake med full tank?

Anonymkode: f4564...71d

Du kan ikke fylle gratis på bensinstasjonene og dra avsted selvom det er leiebil. Da er du en av ekstremt mange tomsinger som skulle vært satt under vergemål,  som ikke forstår det.  

Anonymkode: 18a03...ecd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 14.18):

I går fikk jeg kjeft av en kunde fordi jeg ikke visste hvor mye innvendig diameter var på alle kasserollene vi selger og måtte måle. Hun synes det var totalt uforståelig at jeg ikke visste det, for det måtte det da være mange som spurte om? Nei, det er faktisk ikke mange som spør om det. Folk er mer opptatt av volumet på kjeler og gryter, og spør gjerne etter en kjele på f.eks. 2 liter, 5 liter eller 10 liter. Ikke en kjele med innvendig diameter på 20 cm. Det har jeg ikke fått spørsmål om i løpet av mine 10+ år som medarbeider i kjøkkenutstyrsbutikk, tro det eller ei. I går var første gangen jeg kan huske å ha fått det spørsmålet og den fiiine fruen syntes det var heeeelt ufattelig at jeg ikke visste det, jeg var veldig kunnskapsløs og hadde ikke satt meg inn i ting i følge henne. 

Anonymkode: 379a7...032

For å være ærlig, hun var ikke en dum kunde da. I skolen lærte vi om produksjonskunnskap. Faget heter bransje lære. Det er mange selgere idag som ikke vet noe dritt om varen de selger. Skal du kjøpe eller ikke liksom. 

Anonymkode: e72bb...ec2

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Butikken jeg jobber i har to innganger og det er mange som bruker den som snarvei til kundetoalettet, klesbutikken og sushisjappa som ligger inne i bakgården, fremfor å gå rundt et hjørne og inn via portrommet som er den egentlige inngangen dit. Jeg er er så utrolig lei av gjennomgangstrafikken (spesielt i perioder med sølete vær, da vasker vi konstant gulv) og skulle strengt tatt ønske jeg kunne stenge bakdøra for å slippe alle som bare går gjennom, men vi får ikke lov av gårdeier pga brannsikkerhet.

Det mest irriterende er de menneskene som blir sure for at vi hilser på dem når de kommer inn i butikken, jeg opplever flere ganger daglig at mitt lille "hei" blir møtt med et surt "jeg bare går gjennom". Altså, de velger bruke butikken som snarvei for å spare noen skritt, da får de jammen meg tåle at vi som jobber her hilser på dem. Hadde vi ikke hilst hadde det sikkert vært feil det også...🤷‍♂️

Anonymkode: 99cc1...8ae

• Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de snakker i mobil mens de kommer i kassa. Det betyr det samme som: "Jeg driter i deg". 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (49 minutter siden):

Når de snakker i mobil mens de kommer i kassa. Det betyr det samme som: "Jeg driter i deg". 

Altså... Det kan faktisk være at man får en telefon som må tas selv om man tilfeldigvis står ved kassa. Den som ringer vet jo ikke hvor man er, og det kan være viktig å få tak i vedkommende. Du trenger vel ikke å byr deg med at kunden snakker i telefonen? Bare å slå inn varene og ta imot betalingen.

Anonymkode: a5613...124

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

maverick22 skrev (På 17.1.2024 den 19.28):

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Det kan være veldig lurt å tenke på det. Sist jeg gjorde det, sparte jeg meg over tusen kroner på et produkt jeg kjøpte (sjekket priser flere steder, og fant produktet nedsatt et annet sted).

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (4 timer siden):

Men jeg gjør jo det (driter i den ansatte altså). Hadde det vært en selvbetjeningskasse tilgjengelig hadde jeg heller gått dit.

Anonymkode: cffa1...a8e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså... Det kan faktisk være at man får en telefon som må tas selv om man tilfeldigvis står ved kassa. Den som ringer vet jo ikke hvor man er, og det kan være viktig å få tak i vedkommende. Du trenger vel ikke å byr deg med at kunden snakker i telefonen? Bare å slå inn varene og ta imot betalingen.

Da sier man til den i telefonen 'kan du vente et øyeblikk mens jeg gjør opp for meg, er på butikken skjønner du' og så gir man den ansatte sin fulle oppmerksomhet de øyeblikkene det tar å takke ja/nei til pose/kvittering og betale. 

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FrankDrebin 2 1/2 skrev (8 timer siden):

Når dette skjer meg registrer jeg varene og så stopper jeg og ser på kunden til den legger bort telefonen. Da får jeg spurt om pose og tatt betaling på en skikkelig måte.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig kan dette skje, da går man unna kassa, svarer telefonen, før man går tilbake til kassa.

Må man komme seg ut av butikken tar men telefonen, sier: "Bare vent et lite øyeblikk, jeg skal bare betale noe her", man betaler og går videre for å snakke.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (9 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da sier man til den i telefonen 'kan du vente et øyeblikk mens jeg gjør opp for meg, er på butikken skjønner du' og så gir man den ansatte sin fulle oppmerksomhet de øyeblikkene det tar å takke ja/nei til pose/kvittering og betale. 

Anonymkode: 3e488...a3b

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Når dette skjer meg registrer jeg varene og så stopper jeg og ser på kunden til den legger bort telefonen. Da får jeg spurt om pose og tatt betaling på en skikkelig måte.

Anonymkode: 0b7b4...5a8

Jeg har sitti i kassa selv, men denne skjønner jeg ikke i det hele tatt. Jeg er jo ikke der for å ha en fin og meningsfull interaksjon med kundene? Jeg er der for å få pengene deres, ferdig med det. Det gjør meg ingen ting om de snakker i telefonen mens de betaler. Hyggelig med oppmerksomme kunder som sier hei, men det er ikke et must for min del. En kunde som snakker i telefonen, gir meg et anerkjennende nikk men fortsetter å snakke, fisker opp kortet og betaler, mens jeg gjør min jobb, som er å scanne varer gjennom kassa - helt fint! Jeg har ikke noe behov for at de skal ha noe personlig forhold til meg akkurat 😂

Kunder som ignorerer deg totalt og behandler deg som luft kan være irriterende, men det kan de fint gjøre med eller uten mobiltelefon i handa. 

Anonymkode: 3b964...aed

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har hørt mange viktige samtaler om hytteturer, familieselskaper, byturer osv. Har full forståelse for at de er nødt til å ta den samtalen der og da. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin 2 1/2 skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg har hørt mange viktige samtaler om hytteturer, familieselskaper, byturer osv. Har full forståelse for at de er nødt til å ta den samtalen der og da. 

Når jeg står ved kassa er det eneste som skjer at jeg legger varene på båndet (etter å ha hilst på den butikkansatte), og så venter til alt har gått gjennom, og betaler (ber om x antall poser). Det er det eneste som skjer, så hvorfor skal jeg ikke kunne snakke i telefonen med absolutt den jeg måtte ønske å snakke med?? Jeg klarer fint å si hei og ha det (og at jeg ønsker et par poser) selv om jeg snakker i telefonen en sjelden gang.

Mulig at du bor på et lite sted der kundene slår av en prat når de står ved kassa? Jeg bodde en gang på et mindre sted der det åpenbart ble forventet at man skulle prate med de butikkansatte om "vær og vind" hver gang man handlet, men det er ikke noe jeg opplever andre steder. Det er vanligvis total stillhet fra de som står i kassa, de gjør kun jobben sin med å få varene gjennom og bli klar til neste kunde. Tror ikke de bryr seg overhodet om hva kunden på andre siden foretar seg så lenge man ikke forsinker prosessen. Hvis man skulle stått og småpratet og somlet, tror jeg mange i køen ville blitt passe irriterte.

Det er ikke sånn at jeg støtt og stadig står og snakker i telefonen, men om jeg tilfeldigvis skulle motta en telefon mens jeg står der og venter på at varene skal gå gjennom, så har jeg ikke dårlig samvittighet for det. Er det noen som skal ringe for en lengre samtale, ber jeg om at vi snakkes senere.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...