Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Når en kunde kommer og ikke har snøring på hva de har på hvilken konto, og må overføre i hytt og gevær. Det er sånt som hadde vært fint om de fikk orden på før de gikk for å handle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FrankDrebin 2 1/2 skrev (8 timer siden):

Når en kunde kommer og ikke har snøring på hva de har på hvilken konto, og må overføre i hytt og gevær. Det er sånt som hadde vært fint om de fikk orden på før de gikk for å handle. 

Eller, skal betale med universalt gavekort fra senteret og jeg spør om summen kunden skal handle for dekkes av hele gavekortet og kunde svarer "Jeg vet ikke for jeg vet ikke hvor mye penger som er på gavekortet"  Som om JEG vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, MarianneE said:

Eller, skal betale med universalt gavekort fra senteret og jeg spør om summen kunden skal handle for dekkes av hele gavekortet og kunde svarer "Jeg vet ikke for jeg vet ikke hvor mye penger som er på gavekortet"  Som om JEG vet det?

Nei, men det forventer jeg at dere kan finne ut av.

Anonymkode: 79530...14c

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (3 timer siden):

Dette er da helt normal. Da svarer jeg bare "Det går fint, da skal jeg bare sjekke saldoen først". Og så gjør jeg det....

Anonymkode: 0b7b4...5a8

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er da helt normal. Da svarer jeg bare "Det går fint, da skal jeg bare sjekke saldoen først". Og så gjør jeg det....

Skjønner hva dere mener, men jeg har ingen mulighet til å finne ut summen på ditt gavekort når det er et kort som funker på alle butikkene på senteret. Det er som å be meg om å finne ut hva du har på konto. For å sjekke summen må du i maskinen du kjøpte kortet i eller på nettsiden tilhørende og taste pinkode. 

Overraskende mange tror at jeg på forhånd vet saldo på gavekort selv når jeg forklarer hvordan de finner det ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Klimakrisen, oljefondet, oljeutvinning, mdg, el-busser osv er politisk. 🙂 Hvilket var tema i monologen. 

Anonymkode: 5a70f...b8d

Problemet er jo ikke at vedkommende snakket politikk. Problemet er hvordan vedkommende snakket til deg. Og det har du lov til å adressere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (1 time siden):

Skjønner hva dere mener, men jeg har ingen mulighet til å finne ut summen på ditt gavekort når det er et kort som funker på alle butikkene på senteret. Det er som å be meg om å finne ut hva du har på konto. For å sjekke summen må du i maskinen du kjøpte kortet i eller på nettsiden tilhørende og taste pinkode. 

Overraskende mange tror at jeg på forhånd vet saldo på gavekort selv når jeg forklarer hvordan de finner det ut.

Her har jeg åpenbart gjort meg skyldig i å være dum kunde. Det er altså ikke det at jeg trodde at personen bak disken visste hva JEG hadde igjen på MITT gavekort. Jeg trodde jeg kunne betale "som vanlig" med gavekortet, og at summen som var tilgjengelig da ble trukket automatisk (uten at den måtte tastes inn på forhånd). Og hvis det da ikke var nok igjen på gavekortet, kunne jeg betale resten med et vanlig bankkort. 

Jeg vil tro at dette gjelder de fleste som ikke selv vet hva de har på gavekortet sitt. Det er jo sånn det fungerer med en del andre betalingsløsninger, så det er litt rart at det ikke er mulig å få til med disse gavekortene.

Endret av ti10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (15 minutter siden):

For å sjekke summen må du i maskinen du kjøpte kortet i eller på nettsiden tilhørende og taste pinkode. 

Da går jeg kjapt inn på nettsiden for kunden.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken min kan vi sjekke saldo til universalgavekort ved å trykke F1 eller F4 på terminalen (en av dem, husker ikke hvilken) før eller etter man sveiper gavekortet på terminalen(husker ikke hvilken rekkefølge der heller lol). 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da går jeg kjapt inn på nettsiden for kunden.

Det har jeg og gjort flere ganger om kunden tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheUnforgiven skrev (20 minutter siden):

I butikken min kan vi sjekke saldo til universalgavekort ved å trykke F1 eller F4 på terminalen (en av dem, husker ikke hvilken) før eller etter man sveiper gavekortet på terminalen(husker ikke hvilken rekkefølge der heller lol). 

Ja, den terminalen hadde vi i butikken før. Savner den funksjonen på terminalen vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en kunde som kjøpte juleservise på salg som ba om å få med byttelapper. Det var ikke noe problem, jeg printet byttelapper og tapet dem til varene som vi pleier å gjøre. Så langt var alt vel. Helt til kunden spurte hvor lenge byttelappene var gyldige. Jeg svarte at de er gyldige i en måned fra dags dato og da klikket kunden. Jeg måtte jo forstå at dette var julegaver og at byttelappene måtte være gyldige til etter jul.

Vi i butikk har ingen mulighet til overstyre gyldigheten på byttelappene, det kommer automatisk og det er kun de som sitter på hovedkontoret og oppdaterer kassesystemet som har tilgang til å justere sånt.

Nå er vi jo ikke så firkantete at  vi nekter å bytte om byttelappen har gått ut på dato. Vi bytter så langt det er mulig (at det er varer vi fortsatt har i sortiment etc.) bytter vi selv om byttelappen har gått ut på dato eller mangler. Dette forsøkte jeg å forklare kunden på en hyggelig måte, til ingen nytte. Det var forferdelig dårlig service at byttelappen våre kun er gyldige i 1 måned.

Grunnen til at det var så viktig med de byttelappene var at mottaker skulle ha mulighet til å reklamere om det var noe som var knust når det ble pakket opp. Hver del i serviset kunden kjøpte kommer i gaveeske og vi sjekker alltid at innholdet i esker helt og feilfritt når vi selger noe, så vi vet at alt er i orden når varene forlater butikken. Hva som eventuelt skjer fra det forlater butikken til mottaker får julegaven sin i desember kan ikke vi stå som ansvarlige for. Det forklarte jeg kunden mens jeg stod og sjekket over det hun hadde kjøpt.  Det var usannsynlig dårlig service mente hun. 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, TheUnforgiven said:

Og når vi som kunder er vant til det er vi vel ikke dumme som tror det er slik ?

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, MarianneE said:

Det er også håpløst ja. Når det ikke er butikkens eget gavekort, er det klin umulig å vite hvor mye de har på kortet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (52 minutter siden):

Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon

Ofte er det nok bare en strategi for å komme seg unna der og da. Enkelte selgere er veldig pågående og glatte... Men noen ganger har jeg måttet bruke litt tid på å veie for og imot, vurdere produktets nytteverdi, min økonomiske situasjon, o.l.

Et vanlig fenomen er nok også at folk drar innom fysiske butikker bare for å kunne se nærmere på produkter, for deretter å lete etter bedre pris på nettbutikker.

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
maverick22 skrev (1 time siden):

Og av og til trenger man tid for å innhente informasjon fra andre kilder. Vi er mange som liker å bruke litt tid før vi tar en avgjørelse. Enten bare for å veie for og imot i ro og fred, eller for å sjekke  priser andre steder, kanskje må man diskutere med resten av familien, høre med noen man vet har samme produkt osv, det kan være mange grunner til at man ikke vil ta avgjørelsen der og da.

Det absolutt verste jeg vet er en masete og utålmodig selger som står og stresser for å få meg til å kjøpe slik at han eller hun kan få bonusen sin / vinne intern salgskonkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen brukte jeg rundt 10 minutter på å forklare en kunde at hun måtte taste koden sin for å få betalt. Hun trodde først at dette var noe jeg skulle gjøre, og skulle stadig til å gå. Jeg fikk litt bistand fra nestemann i køen, men det der tok tid. Jeg tror ikke alt verktøyet var på plass i kassa der, for å si det sånn. :P 

Endret av FrankDrebin 2 1/2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMe skrev (På 16.1.2024 den 13.06):

Ikke fortell meg hva jeg mener, takk. Les hva jeg skrev en gang til. Poenget mitt var, at vedkommende som skrev var også frekk.

Nei, det var hen ikke. Kunden var frekk. Og du er frekk. 

Anonymkode: 1ee65...ca8

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan? Ringe han du fikk det av til jul og spørre? 

Anonymkode: 1ee65...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...