Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Unnskyld, jobber du her?», nei jeg bare liker å gå med grønne sko, grønn bukse, og grønn genser med en stor «k» på for morro skyld 😅

Neida, vet at det bare er en høflig og grei måte å nærme seg på, men både jeg og kunden måtte le da jeg så på mef selv opp og ned og sa: ja jeg tror det! 😄

Anonymkode: 1084e...286

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppserverte denne i dag:

Det var lang kø i kassen på butikken, så en dame gikk rett opp til personen i kassen og spurte om han kunne få en til i kassen. Ja svarer mannen det kunne han fikse, og trykker på tilkallingsknappen. Damen stiller seg så opp ved den andre kassen for å vente. 

"Men du må stille deg bakerst i køen alikevel asså." 

"Hva? Må jeg virkelig det?" 

"selvfølgelig." 

"nei da gidder jeg ikke å kjøpe dette alikevel." knurrer hun før hun kaster fra seg tingene og tramper sint ut av butikken 🤣

Anonymkode: 25bbe...608

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Oppserverte denne i dag:

Det var lang kø i kassen på butikken, så en dame gikk rett opp til personen i kassen og spurte om han kunne få en til i kassen. Ja svarer mannen det kunne han fikse, og trykker på tilkallingsknappen. Damen stiller seg så opp ved den andre kassen for å vente. 

"Men du må stille deg bakerst i køen alikevel asså." 

"Hva? Må jeg virkelig det?" 

"selvfølgelig." 

"nei da gidder jeg ikke å kjøpe dette alikevel." knurrer hun før hun kaster fra seg tingene og tramper sint ut av butikken 🤣

Oppserverte?

Anonymkode: 60b41...ba2

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun med de påsmurte rundstykkene her igjen 🙋🏻‍♀️ Siden sist gang jeg skrev i tråden her, har vi for det første økt mengden påsmurt og forandret litt på hva vi tilbyr. Vi har byttet ut rundstykkene våre med en annen type brød, en sunnere type, lagt til baguetter og bagels, og har i tillegg påsmurte croissanter. Vi har i dag påsmurte croissanter (både grove og fine) med ost og skinke, bagels med ost og skinke og tilbyr fortsatt horn med ost og skinke. Baguettene vi selger er enten med kylling og bacon, eller brie og bacon. 

Episode 1:

Han: har dere ikke baguette med ost og skinke? 
Meg: Nei, dessverre, men vi har mye annet med ost og skinke. Kan anbefale bagels med ost og skinke, den spiser jeg en del selv og kan anbefale. 
Han: dere må jo ha baguette med ost og skinke. Du må hilse sjefen din og si det. 
Han har tydeligvis sagt dette til flere, for neste gang han kommer, står tilfeldigvis sjefen min og ordner seg en kopp kaffe, så han tar over kassa for meg. 
Han: har du fortsatt ikke ordnet baguette med ost og skinke? 
Sjefen: nei, vi har så mye annet med ost og skinke, så jeg ønsker å fortsette med det utvalget vi har. 
Han: men ikke noe av det er baguette med ost og skinke. 
Sjefen: det er sant, men nå er du er her flere ganger i uka, og kjøper alltid variert, så jeg tror det skal gå fint allikevel. Over halve smørbrøddisken vår er med ost og skinke. 
Han: da får jeg ta en ostekake i dag da, når dere ikke har bagutte med ost og skinke. Så synes jeg du må smøre det. 
Han er den eneste kunden som har spurt etter baguette med ost og skinke. 

Episode 2, og denne gjorde meg så sint at jeg stod på kjøkkenet og gråt etterpå, og det er også grunnen til at vi (eller jeg) nå sier tvert nei til alle som spør om vi smører ekstra rundstykker (med mindre det er glutenfritt, jeg kjenner til kunden eller meget rolig). 

Bak meg ved kassa, står det en asjett med et rekerundstykke. Det var et rundstykke jeg hadde gitt ut feil til en kunde, så jeg kunne derfor ikke sette den inn igjen i disken. Brødtypen er tydelig, fordi brødtypen er såpass mørk. Vi er nesten tomme for rundstykker. 

Han: smører dere flere rundstykker? (Peker på rundstykket på disken bak meg). 
Jeg: jada. Hva ønsker du deg? 
Han: jeg vil gjerne ha et med ost og skinke, og kona mi ønsker seg et med brunost. 
Jeg: det fikser vi. Jeg skal si i fra til kjøkkenet, så kommer jeg ut med det på bordet til deg når det er ferdig. 
Jeg serverer rundstykkene kanskje seks/sju minutter senere, og like etter kommer han tilbake med rundstykket sitt. Det er da lang kø i kassa og mye folk, og kollegaen min står i kassa mens jeg setter ut ny kaffe. 

Han: hva er dette for noe? Jeg bestilte ikke dette, jeg vil ha et rundstykke, ikke dette grove dritet her. 
Jeg: det er dessverre den eneste brødtypen vi tilbyr i rundstykker. 
Han: hører du ikke etter? Dette er ikke rundstykker, dette er noe grove, stusselige greier og ikke det jeg bestilte. 
Jeg: beklager, men vi har dessverre bare denne brødtypen. (skal til å tilby han noe annet fra menyen vår, men dette rekker jeg ikke). 
Han: dette gidder jeg ikke! Forbanna drittkjerring! 

Så tar han av pålegget, både osten og skinka, og kaster rundstykket trynet på meg før han tramper av gårde. Jeg står forfjamset igjen, lurer på hva som skjedde før jeg kjenner tårene presse på og går inn på oppvaska. Forteller kort og sint om hendelsen til assisterende sjef og sjef, og sjefen haster ut for å fortelle denne mannen at slik får han ikke lov å prate til noen av hans ansatte. Han og kona har da rukket å forlate restauranten, så han rakk ikke si noe, men han forteller meg at jeg bare må ta den tiden jeg trenger før jeg går ut igjen. 

Jeg har aldri vært så sint på jobb før, jeg var fortsatt irritert da jeg kom hjem fra jobb. Jeg håper jeg aldri ser han oss igjen, men noe sier meg at han ikke kommer tilbake heller. 

Anonymkode: 0c868...192

• Liker 24
  • Hjerte 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være en person med mentale problemer, og dere er i deres fulle rett til å nekte ham servering senere etter slik oppførsel.

Anonymkode: a5613...124

• Liker 12
  • Nyttig 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Var å handlet på den lokale Meny-butikken i ettermiddag. I den ene kassa tar de kun kort. Dette er tydelig markert med at det henger en stor plakat over kassa med "KUN KORT" og i tillegg er det merker på båndet man legger varene på med samme budskapet. Det burde med andre ord ikke være så vanskelig å få med seg.

Jeg stilte meg i køen til den kassa det var den korteste køen. Foran meg stod det en eldre, fiiiin frue som la varene sine pent på båndet. I det den ansatte skulle til å starte å slå inn varene hennes sa hun noe a la "Ja, jeg regner med det går greit å betale med penger her." Hvorpå den ansatte svarte "Vi tar penger ja, så lenge de er på kort. Skal du betale kontant må du gå i en av de andre kassene."

Det var svært så uforståelig og det ble en liten diskusjon før den fine frua innså at slaget var tapt og hun pakket varene sine ned i vogna igjen. 

Man kan jo begynne å lure...:bond:

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 15
Skrevet

Vi har hatt en boks q-tips ved kassen til å bruke hvis man ikke vil trykke på betalingsterminalen med fingrene, smittevern. En dag kom en mann og tok en q-tips, renset ørene, og la den tilbake i boksen.

Anonymkode: e9215...b02

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi har hatt en boks q-tips ved kassen til å bruke hvis man ikke vil trykke på betalingsterminalen med fingrene, smittevern. En dag kom en mann og tok en q-tips, renset ørene, og la den tilbake i boksen.

😳😳😳 Kødder du, hahahaha

Anonymkode: 01e69...bb8

• Liker 2
Skrevet

Kollegaen min tok tlf og svarte med butikkens navn og sitt eget, damen på tlf åpner samtalen med: "Hvor mye skal dere ha?" Etter mye spørsmål fra min kollega så forstår vi endelig at damen på tlf lurer på Klarneregningen sin. Det er jo ikke noe vi har oversikt over selvom hun har handlet fra nettbutikken sentralt. Samme dame ringer ofte og spør etter "den rosa på nettsida deres, er den hos dere?" 

Like "gøy" med gjettelekene for å forstå hva damen egentlig mener

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.17):

Hahaha, HERREGUD!! 😳😂

Anonymkode: c0b1f...bf2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest padawan
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2022 den 9.17):

eeeeeeeewwwwww!!!!!

Skrevet
On 9/20/2021 at 3:08 PM, Emmelise said:

I starten av 2000-tallet var det en slags urban legende om at køsystemet til Telenor slapp deg foran i køen om den plukket opp på banning og andre ubekvemheter.

Jeg kan bekrefte etter nøye testing at det ikke stemmer. 🤣

Jeg jobbet i Telenor på den tiden, dette filteret ble testet og etterhvert forkastet. Den gikk ikke på banning, men lydvolum og frekvens. Så du kunne komme forbi med å rope COCACOLA!!

Anonymkode: b34e0...ed3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har merket at menn, er veldig dårlige til å pakke varene ned i posen. Hyler om flere poser når det åpenbart holder med de han har.

Anonymkode: 890f6...338

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg jobbet i Telenor på den tiden, dette filteret ble testet og etterhvert forkastet. Den gikk ikke på banning, men lydvolum og frekvens. Så du kunne komme forbi med å rope COCACOLA!!

Anonymkode: b34e0...ed3

Hva skulle et sånt filter være godt for? Ville de at folk skulle kunne skrike seg frem i køen?

Anonymkode: f20c3...216

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Kunde ringer og sier han har fått nytt bankkort og trenger få det lagret på nettsida vår slik at han får betalt for produktet vi tilbyr. Jeg sier: "Ja det er en grei sak, da kan du først trykke på knappen det står "Min Side" på nettsida vår" og så sier han "Åh.. ja jeg sitter jo ikke med PC'en akkurat nå.." og så må jeg sitte høre på at han går til datamaskinen sin, slår den på og venter de minuttene det tar før den kommer på og han kommer seg inn i en nettleser. 

Så er vi omsider inne på Min Side. Jeg: "Ja da skriver du bare kortnummeret og utløpsdato og så videre inn i den ruten du ser på nå". Han. "Jaha.. men jeg har jo ikke kortet her?" og så må jeg høre på at han i flere minutter vandrer rundt i huset sitt og så omsider finner konvolutten fra banken der kortet er mens han mumler "jeg kan jo ikke tallene UTENAT". Trodde han JEG kunne kortnummeret hans? Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ringe for å ordne noe slikt og være så uforberedt at man verken har kort eller PC klar😭

• Liker 35
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 19.15):

Hva skulle et sånt filter være godt for? Ville de at folk skulle kunne skrike seg frem i køen?

Anonymkode: f20c3...216

De ville vel at de som allerede var sinte, ikke skulle vente lenge i kø og bli enda sintere. Dårlig gjort mot de som ikke oppfører seg sånn, men egentlig litt forståelig, da den typen folk kan være utrolig ubehagelige å forholde seg til, og det blir dessverre sjelden bedre om de må vente i tillegg. Et slags tiltak for å beskytte de ansatte mot å få møte det aller verste fra de mest ubehagelige folkene. 

Anonymkode: d8589...fc6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

En kunde knipset faktisk på meg i dag!! 😳 

Da jeg fortalte det til mine kollegaer, kom de med mange gode forslag på hva jeg skal gjøre neste gang det skjer. Ingen av de var hyggelige for å si det sånn 🤣

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kunder som kommer for å betale og det er kø, men så har de f.eks glemt å ta med seg en brus. Så de springer for å hente den. Selv om jeg bare kan slå den inn på kassa uten å ha strekkoden. Eller de som springer for å hente en gaffel til salaten sin når det også er kø. Det er ikke som om at jeg kommer til å nekte dem å hente en gaffel etter at har betalt.

Noen kunder er bare så jævla stressa 😅

Anonymkode: b89ea...30e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunder som kommer for å betale og det er kø, men så har de f.eks glemt å ta med seg en brus. Så de springer for å hente den. Selv om jeg bare kan slå den inn på kassa uten å ha strekkoden. Eller de som springer for å hente en gaffel til salaten sin når det også er kø. Det er ikke som om at jeg kommer til å nekte dem å hente en gaffel etter at har betalt.

Spesielt kjerringer i 40-50-årene.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg (og de fleste med meg) vet ikke at du kan slå inn brusen eller andre ting uten at jeg har varen med meg. Jeg ønsker heller ikke å bli sett på som tyv om jeg henter en brus jeg har glemt og du har slått inn, men det fikk ikke den andre kassepersonen (eller tilfeldige sivile vektere som tilfeldigvis er i butikken) med seg. Gaffel er greit nok, noen har av og til det i kassen også, men i stress men betaling og ikke bli sett på som tyv, så vil jeg heller gjøre ting i riktig rekkefølge.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Spesielt kjerringer i 40-50-årene.

Takk for den, du!! ;) 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...