Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når det gjelder eldre personer, så kan årsaken til slikt være at de har plager, er reduserte kognitivt/demente. Mange eldre bor hjemme og forsøker å klare seg selv mest mulig (det kan være vanskelig å få plass ved sykehjem o.l.), men de kan ha problemer som ikke synes ved første blikk. Jeg synes det kan være greit å ha slikt i bakhodet før man kritiserer mennesker man ikke kjenner.

Anonymkode: a5613...124

Absolutt, og det er derfor man står rolig og lar de gjøre seg ferdig uten å lage noe oppstyr - før man lufter irritasjonen til venner eller i denne tråden i etterkant. For slike mennesker, enn hvor lite de kan for atferden sin selv, kan være ekstremt frustrerende å havne bak i kø.

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, og det er derfor man står rolig og lar de gjøre seg ferdig uten å lage noe oppstyr - før man lufter irritasjonen til venner eller i denne tråden i etterkant. For slike mennesker, enn hvor lite de kan for atferden sin selv, kan være ekstremt frustrerende å havne bak i kø.

Enig, men da kan jo også butikkansatte være litt våkne og åpne opp en ny kasse for en kort periode for å få unna køen. Dette her er jo et scenario som typisk foregår i matbutikk. 

Det er for øvrig enkelte kunder som lager et oppstyr ut av det, enten de har dårlig tid eller bare er ufyselige. 

Anonymkode: 3af09...006

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men da kan jo også butikkansatte være litt våkne og åpne opp en ny kasse for en kort periode for å få unna køen. Dette her er jo et scenario som typisk foregår i matbutikk. 

Det er for øvrig enkelte kunder som lager et oppstyr ut av det, enten de har dårlig tid eller bare er ufyselige. 

Anonymkode: 3af09...006

Her jeg bor, plinger de ofte etter ny kasse i slike situasjoner. 

Og ja, det finnes duster som ikke tenker lenger enn nesa rekker, som lager oppstyr for den minste ting. Jeg gir en tier på at om x antall år er det nettopp dem vi står bak og tripper, mens vi venter tilsynelatende tålmodig på at de skal få lagt på varene/telt kronestykkene/studert kvitteringen/kverulere ferdig på prisen. 

Og at det er de som pr i dag skjeller ut den unge ekstrahjelpen i kassa for at hun ikke har mulighet til å pakke inn julegavene når hun er alene på jobb med 50 kunder i kø.

• Liker 3
Skrevet
På 18.12.2018 den 8.26, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Slike gamle damer er grunnen til at jeg bruker selvbetjeningskassene der det er mulig...

• Liker 10
Skrevet

Folk generelt er ufine i butikk, uavhengig av juletider eller ikke. Men synes de rasistiske er de værste! 

Stod i kø i går, og herremannen foran meg skulle handle på bedriftskonto. Hun i kassen har utenlandsk bakgrunn, men snakker bra norsk. Hun spurte om hva navnet hans var, og han gir henne et bankkort der informasjonen ikke er tydlig. Hun spørr så om det er Soerli det skal stå der. Han svarer "Ja. Men på norsk heter det faktisk SØØØrli! altså" tydlig irritert. Hun stakkars svarte ingenting, men jeg så hun ble brydd. Skulle ønske jeg sa noe, men ble så paff!😕

En annen gang på min egen jobb, tax-free, hadde jeg fått ansvaret for tobakken. Dette var like etter lovendringen om embalasjen på all tobakk, så alt av snus og sigaretter hadde fått den samme grønne fargen. Så kommer det en eldre mann inn på tobakksrommet og lirer utav seg "Skal alt bli SVART slik som resten av dette landet vårt?!". Skulle ønske jeg svarte noe sånt som "Jammen ikke enkelt å være deg! Ikke bare er du fargeblind, men rasistisk også!"

Folk altså!😤

• Liker 23
Skrevet

Jeg jobber på Oslo lufthavn og pendler til og fra jobb med Flytoget. På vei hjem fra jobb i kveld satt jeg sammen med et par av kollegene mine, samt en bekjent av oss som jobber et annet sted på flyplassen. Alle hadde uniform på, samt ID-kort synlig, altså var det åpenbart at vi var flyplassansatte på vei fra jobb.

Litt etter at vi satt oss kom en fin frue og venninna hennes, en minst like fin frue, og satte seg et par rader bak oss. De snakket høylytt om at Flytoget ikke burde tillate flyplassansatte å reise med dem, vi "arbeiderne" som jobber på OSL og pendler burde bruke "vanlige" tog (altså NSB) eller buss var de enige om.🙄 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 41
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på Oslo lufthavn og pendler til og fra jobb med Flytoget. På vei hjem fra jobb i kveld satt jeg sammen med et par av kollegene mine, samt en bekjent av oss som jobber et annet sted på flyplassen. Alle hadde uniform på, samt ID-kort synlig, altså var det åpenbart at vi var flyplassansatte på vei fra jobb.

Litt etter at vi satt oss kom en fin frue og venninna hennes, en minst like fin frue, og satte seg et par rader bak oss. De snakket høylytt om at Flytoget ikke burde tillate flyplassansatte å reise med dem, vi "arbeiderne" som jobber på OSL og pendler burde bruke "vanlige" tog (altså NSB) eller buss var de enige om.🙄 

Hallo, hvor har du funnet dette magiske flytoget som gjør at du reiser 150 år bakover i tid?! 😮 

• Liker 34
Skrevet
2 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Hallo, hvor har du funnet dette magiske flytoget som gjør at du reiser 150 år bakover i tid?! 😮 

Tidsmaskinen går i rute mellom Drammen og Oslo Lufthavn.:fnise: Hadde lyst til å foreslå at fruene bør gå for bil med privatsjåfør neste gang de skal ut å reise, så slipper de å omgås "bermen" på kollektive transportmidler.

• Liker 31
Skrevet

Jobber i turistbransjen og for noen dager siden fikk jeg en illsint turist på telefonen som kjeftet meg huden full for at de ikke fant nordlys på nordlysjakten. De mente at så lenge det er klar himmel ute så måtte vi kunne skru på nordlyset slik at de fikk se det og at vi kun lot vært å skru det på fordi vi ville tjene penger. De mente derfor at de ikke skulle betale for en 5 timers lang nordlysjakt pga dårlig service

• Liker 31
Skrevet
On 12/19/2018 at 6:24 AM, Kala said:

Det der er jo dårlig kundeservice. Det går helt fint å la de spille på flere kort, men avvente betalingen til alle spill er registrert. Jeg har jobbet på to ulike butikker, og en slik forespørsel har vårt en selvfølge å imøtegå de på. 

Nei, det stemmer ikke - noen har systemene satt opp slik at det rett og slett ikke er mulig. 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, Skeivskank said:

Jobber i turistbransjen og for noen dager siden fikk jeg en illsint turist på telefonen som kjeftet meg huden full for at de ikke fant nordlys på nordlysjakten. De mente at så lenge det er klar himmel ute så måtte vi kunne skru på nordlyset slik at de fikk se det og at vi kun lot vært å skru det på fordi vi ville tjene penger. De mente derfor at de ikke skulle betale for en 5 timers lang nordlysjakt pga dårlig service

Slet med det samme i min forrige jobb, på hotell. Turister var sinte fordi midnattsola bare var en vanlig sol og at nordlyset ikke kunne sees på sommeren. Eller gud forby om det var overskyet når nordlyset faktisk var ute på vinteren, for DET kan jeg kontrollere.

Anonymkode: be98b...f67

• Liker 8
Skrevet
På ‎18‎.‎12‎.‎2018 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er helt irrasjonelt. Og om de sier hei kun en gang gjør det ikke så mye, det er vel heller de (som hun jeg siterte) som sier hei helt til jeg svarer hei tilbake. Eller de som sier rett ut «Du kan da vel svare?» eller «Jeg sa hei til deg! Er du døv?» eller «Hallo! Det er uhøflig å ikke si hei til oss i butikken». 

Anonymkode: fc249...e74

Er det virkelig noen ansatte som sier det til deg? Må innrømme at det er veldig irriterende at folk ikke svarer, spesielt de som ikke kan svare, men mer enn gjerne bjeffer ut kommandoer like etterpå. Og ja, det er forskjell på å be om noe og å bjeffe fram noe. Uansett er det frekkere av en ansatt å si noe sånt til kunder enn det er at kundene ikke svarer. 

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)
1 time siden, Rullestolbruker skrev:

Burde vært en diskusjon om dumme ting ansatte i butikker, post og andre ting sier også. Kanskje det er det, jeg vet ikke.

Jeg sitter i rullestol og når jeg skal skrive navnet mitt på den boksen på post i butikk, så kan jeg ikke se hva og hvor på den jeg skriver. den er plasser litt høyt og kan ikke løsnes eller vris.

Så da jeg hentet en pakke, sa jeg at jeg ikke kunne se hvor og hva jeg skrev. Da kom svaret "men du kan vel bevege armene"?

Ja men jeg ser ikke med dem, sa jeg.

:) 

Forresten, godt svar du ga!

Endret av middagshøyden
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke - noen har systemene satt opp slik at det rett og slett ikke er mulig. 

Dette er bare tøv. 

• Liker 1
Skrevet
På 17.12.2018 den 17.33, Sphynx skrev:

Takk som spørr, det er slitsomt! Har ikke hatt noen vanskelige kunder ennå, men det er mange av de. Og noen stjeler når jeg ikke kan følge med på alle...

Jobber ikke du i sexleketøy sjappe? Det må være det flaueste å måtte møte politiet for, vet ikke om jeg hadde latt være å fnise som politi om jeg måtte konfrontere noen med "jaha, du har stjålet denne... megadildoen ja?"

Anonymkode: f2cec...0f0

• Liker 11
Skrevet
På 18.12.2018 den 8.26, Angelheart2 skrev:

Hva er det egentlig med gamle damer og fulle handlevogner?
I går da jeg skulle en kjapp tur innom matbutikken for å kjøpe en banan (ja, EN hel banan!) så sto det ei eldre dame med overfylt handlekurv bakerst i den ene køen. Foran der igjen står det ei som er i ferd med å legge varene sine på båndet, så det er snart damen foran meg sin tur. I kassen ved siden av er det to ungjenter som driver og betaler, så jeg stiller meg i den køen, siden jeg bare skulle ha denne ene bananen. Da damen med handlekurven i den første kassa ser at jentene i den andre kassa er ferdig så vrenger hun vogna rundt, presser seg inn foran meg og begynner å velte varene sine opp på båndet. Så sto jeg der med bananen min, da, og så kanskje litt perpleks ut. I mellomtiden hadde den første kassa blitt ledig, men der sto det jo andre folk i kø, så jeg måtte fint stille meg bak damen med handlekurven. 
Det hører med til historien at en ansatt i butikken så hva som skjedde og åpnet ei ny kasse for meg 🙂

Godt spørsmål... Har vært ute for disse selv. 

Dette opplevde jeg som kunde, ikke ansatt...

Min far og jeg skulle kjøpe ny mobiltelefon til meg siden min døde fredag. Mine foreldre hadde lovet å spandere ny telefon på meg til bursdagen, men jeg ville vente til min gamle døde. Det gjorde den altså på fredag. 

Vi dro til Elkjøp. Kølappmaskinen var ødelagt, så vi spurte en ansatt om når det var vår tur. Han sa vi var nummer to etter de han holdt på å hjelpe. 

Vi går og kikker litt, der hvor telefonene er. Når det nærmer seg vår tur kommer det en dame inn. Hun går rett bort til den ansatte når han er ferdig med den siste som var før oss. 

Min far går bort og sier: Vi var her lenge før deg, så du må nesten vente på tur du også. 

Dame: Jeg har stått her kjempelenge

Meg: Det er tull. Jeg så at du kom inn. 

Dame: Jeg har stått her, helt siden jeg kom.

Min far: Mulig det, men du kom likevel etter oss...

Ansatt: De var nok før deg...

• Liker 11
Skrevet
4 timer siden, Kala skrev:

Dette er bare tøv. 

For du kjenner systemene i alle butikkene eller? 

• Liker 7
Skrevet

Er det så nøye? Kanskje er tippekasser ulikt satt opp, kanskje er det et knep ikke alle kjenner til, uansett gir ikke det kunden rett til å bli ufin mot den ansatte.

Jeg kunne nok også sagt 'pussig, det har gått an i denne butikken før' som kunde, men ikke kavet meg opp over det.

• Liker 8
Skrevet
16 hours ago, Kala said:

Dette er bare tøv. 

Da må du gjerne fortelle meg hva som er "trikset" for å få det til? Hva man skal trykke på? Jeg jobber ikke lenger i butikk, men da jeg gjorde det var det ingen måte å vårt system for å få det der til. Det fungerte i den tiden vi ikke hadde CashGuard, men da vi fikk det så gikk det ikke lenger. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...