Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du ikke pliktig til å spørre om dette? Er pose gratis? 

Anonymkode: 3af09...006

Ble feil av meg å si "aldri", gjelder når de kjøper 1 liten flaske

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg; Velkommen til...Du snakker med ...

Kunde; Hei. Du, jeg lurer på om jeg var litt lam i gjerningsøyeblikket. Jeg har betalt inn dobbelt :takke:

 

:lol:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt forståelig at kunder sier mye dumt, men opplevde i dag at en av betjeningen sa noe dumt eller merkelig 😅 kanskje denne hører hjemme i en annen tråd, men jeg var da altså på Vinmonopolet og ville kjøpe en champagne til en venninne som fyller 30år. Jeg stod å så igjennom glassdøren til kjøleskapet der champagnen oppbevares da en av betjening kom forbi. Jeg fortalte henne hva jeg ville kjøpe og i hvilken anledning, men at jeg var usikker på hvilken jeg burde velge. Da gikk hun litt lengre bort til noen hyller å pekte på en Martini Asti og sa at den ofte var vanlig å gi i gave. Jeg svarte at det var Champagne jeg var ute etter og ikke Martini Asti. Så lurte hun på hvilken prisklasse jeg så for meg..

Sikkert bare en bagatell, men når en kunde spør etter en vare så er det vel vanlig å vise det de har og ikke et billigere alternativ 😂

Anonymkode: c3cdb...e73

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forståelig at kunder sier mye dumt, men opplevde i dag at en av betjeningen sa noe dumt eller merkelig 😅 kanskje denne hører hjemme i en annen tråd, men jeg var da altså på Vinmonopolet og ville kjøpe en champagne til en venninne som fyller 30år. Jeg stod å så igjennom glassdøren til kjøleskapet der champagnen oppbevares da en av betjening kom forbi. Jeg fortalte henne hva jeg ville kjøpe og i hvilken anledning, men at jeg var usikker på hvilken jeg burde velge. Da gikk hun litt lengre bort til noen hyller å pekte på en Martini Asti og sa at den ofte var vanlig å gi i gave. Jeg svarte at det var Champagne jeg var ute etter og ikke Martini Asti. Så lurte hun på hvilken prisklasse jeg så for meg..

Sikkert bare en bagatell, men når en kunde spør etter en vare så er det vel vanlig å vise det de har og ikke et billigere alternativ 😂

Anonymkode: c3cdb...e73

I alle dager, hvilken butikk var dette? Jeg har aldri i mitt liv opplevd eller hørt om at en ansatt på Vinmonopolet foreslår Martini Asti til noen som spør etter champagne. :blink: Det blir som å foreslå pølser til noen som spør etter indrefilet. 

Anonymkode: 4332f...8a3

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, hvilken butikk var dette? Jeg har aldri i mitt liv opplevd eller hørt om at en ansatt på Vinmonopolet foreslår Martini Asti til noen som spør etter champagne. :blink: Det blir som å foreslå pølser til noen som spør etter indrefilet. 

Anonymkode: 4332f...8a3

Den ansatte på polet var kanskje lei av alle normenn som kaller musserende for champagne :P

Endret av Sphynx
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg stående 15 min bak en gammel dame som krevde å betale 6.90kr og ikke 7kr som kassadamen ba om. Hun mente at hvis hun hadde betalt med kort, hadde kun 6.90 blitt trukket, og ikke 7kr nå som hun måtte betale kontant og hadde glemt kortet hjemme. Det var rett før jeg tilbød henne 100kr for å gå hjem.

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forståelig at kunder sier mye dumt, men opplevde i dag at en av betjeningen sa noe dumt eller merkelig 😅 kanskje denne hører hjemme i en annen tråd, men jeg var da altså på Vinmonopolet og ville kjøpe en champagne til en venninne som fyller 30år. Jeg stod å så igjennom glassdøren til kjøleskapet der champagnen oppbevares da en av betjening kom forbi. Jeg fortalte henne hva jeg ville kjøpe og i hvilken anledning, men at jeg var usikker på hvilken jeg burde velge. Da gikk hun litt lengre bort til noen hyller å pekte på en Martini Asti og sa at den ofte var vanlig å gi i gave. Jeg svarte at det var Champagne jeg var ute etter og ikke Martini Asti. Så lurte hun på hvilken prisklasse jeg så for meg..

Sikkert bare en bagatell, men når en kunde spør etter en vare så er det vel vanlig å vise det de har og ikke et billigere alternativ 😂

Anonymkode: c3cdb...e73

I all verden. Jeg trodde en av argumentene for å beholder polet var kunnskapen de skryter sånn av, så presterer de ansatte å si så tåpelige ting? Skremmende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På flyplassen grytidlig i går, og jeg hadde akkurat betalt for tax freevarene mine da hun i kassen sa:

- God tur!

- Takk i like måte, sa jeg.

Følte meg skikkelig dum, men regner med at de hører det ganske ofte...

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

På flyplassen grytidlig i går, og jeg hadde akkurat betalt for tax freevarene mine da hun i kassen sa:

- God tur!

- Takk i like måte, sa jeg.

Følte meg skikkelig dum, men regner med at de hører det ganske ofte...

Haha, har gjort det samme selv!! :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, noen andre som har problemer med de gamle sedlene? Det gikk skikkelig fint i starten, men bare i september har jeg hatt mange som kommer innom med de gamle. Og de tar vi jo ikke lengere i mot. Alle vet det? Likevel spiller de dum.

Kunde skal ha noe til 199, gir meg en gammel 200 lapp.

Meg: ''Vi kan dessverre ikke ta imot de gamle 200 lappene nå.''

Kunde: ''Åh? Neivel, hva med dette da?'' *tar fram to gamle 100 lapper*

Meg: ''Nei... De er også gamle. Det er nytt design nå og butikker tar ikke de i mot lengere.''

Kunde: ''Penger er penger!''

Meg: ''Penger som er gyldig er penger.'' :rolleyes:

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sphynx skrev:

OK, noen andre som har problemer med de gamle sedlene? Det gikk skikkelig fint i starten, men bare i september har jeg hatt mange som kommer innom med de gamle. Og de tar vi jo ikke lengere i mot. Alle vet det? Likevel spiller de dum.

Kunde skal ha noe til 199, gir meg en gammel 200 lapp.

Meg: ''Vi kan dessverre ikke ta imot de gamle 200 lappene nå.''

Kunde: ''Åh? Neivel, hva med dette da?'' *tar fram to gamle 100 lapper*

Meg: ''Nei... De er også gamle. Det er nytt design nå og butikker tar ikke de i mot lengere.''

Kunde: ''Penger er penger!''

Meg: ''Penger som er gyldig er penger.'' :rolleyes:

For en gjeng med kuriøse mennesker som er innom din type butikkk😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WCKD skrev:

For en gjeng med kuriøse mennesker som er innom din type butikkk😂

DET ER HELT FANTASTISK! :fart2:

Mesteparten av kundene mine er fantastiske da. :phaedra: Til tross for en del rare folk og maaaange spesielle hendelser, elsker jeg jobben min.

Hadde forresten en fin her om dagen, som jeg ble så paff over at jeg glemte å skrive inn 👀 Det kom inn en mann med joggesko, noe som så ut som en treningsbukse og en jakke. Jakken var ikke veldig lang og når jeg ser nermere på fyren, ser jeg at han ikke har på seg treningsbukse, men sort nylonstrømpebukse! OG INGEN TRUSE UNDER. Snurrebass i strømpebukse, rett i fleisen. Tror ikke det var gjort ved det uhell heller. :bond:

Noen ganger lurer jeg på om jeg er med på skjult kamera. Hvorfor velger noen å troppe opp i strømpebukse-snurrebass? Vil de se reaksjonen min? Tror de at det er greit så lenge de er i en erotisk butikk? Er de ikke redd noen skal se de på gata? Han hadde bil utenfor, but still.... Jeg klarte ikke reagere en gang, bare snakka til han som om det ikke skulle vært tilfelle at han sto der med det antrekket. Føltes ikke riktig det heller :edie:

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sphynx skrev:

DET ER HELT FANTASTISK! :fart2:

Mesteparten av kundene mine er fantastiske da. :phaedra: Til tross for en del rare folk og maaaange spesielle hendelser, elsker jeg jobben min.

Hadde forresten en fin her om dagen, som jeg ble så paff over at jeg glemte å skrive inn 👀 Det kom inn en mann med joggesko, noe som så ut som en treningsbukse og en jakke. Jakken var ikke veldig lang og når jeg ser nermere på fyren, ser jeg at han ikke har på seg treningsbukse, men sort nylonstrømpebukse! OG INGEN TRUSE UNDER. Snurrebass i strømpebukse, rett i fleisen. Tror ikke det var gjort ved det uhell heller. :bond:

Noen ganger lurer jeg på om jeg er med på skjult kamera. Hvorfor velger noen å troppe opp i strømpebukse-snurrebass? Vil de se reaksjonen min? Tror de at det er greit så lenge de er i en erotisk butikk? Er de ikke redd noen skal se de på gata? Han hadde bil utenfor, but still.... Jeg klarte ikke reagere en gang, bare snakka til han som om det ikke skulle vært tilfelle at han sto der med det antrekket. Føltes ikke riktig det heller :edie:

Tuller du? Wow.

Kameraten min som jobber som politi blir støtt og stadig klapset rumpa av damer når han jobber natt til lørdag. Da pleier han å konfrontere dem med hvordan de hadde likt at man kom til arbeidsplassen deres og klapset dem på rumpa.

Når jeg tenker meg om kommer nok ikke det til å funke her, han mannen hadde bare vært glad om du kom på jobben hans i bare strømpebuksa uten noe under😂

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, WCKD skrev:

Tuller du? Wow.

Kameraten min som jobber som politi blir støtt og stadig klapset rumpa av damer når han jobber natt til lørdag. Da pleier han å konfrontere dem med hvordan de hadde likt at man kom til arbeidsplassen deres og klapset dem på rumpa.

Når jeg tenker meg om kommer nok ikke det til å funke her, han mannen hadde bare vært glad om du kom på jobben hans i bare strømpebuksa uten noe under😂

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sphynx skrev:

DET ER HELT FANTASTISK! :fart2:

Mesteparten av kundene mine er fantastiske da. :phaedra: Til tross for en del rare folk og maaaange spesielle hendelser, elsker jeg jobben min.

Hadde forresten en fin her om dagen, som jeg ble så paff over at jeg glemte å skrive inn 👀 Det kom inn en mann med joggesko, noe som så ut som en treningsbukse og en jakke. Jakken var ikke veldig lang og når jeg ser nermere på fyren, ser jeg at han ikke har på seg treningsbukse, men sort nylonstrømpebukse! OG INGEN TRUSE UNDER. Snurrebass i strømpebukse, rett i fleisen. Tror ikke det var gjort ved det uhell heller. :bond:

Noen ganger lurer jeg på om jeg er med på skjult kamera. Hvorfor velger noen å troppe opp i strømpebukse-snurrebass? Vil de se reaksjonen min? Tror de at det er greit så lenge de er i en erotisk butikk? Er de ikke redd noen skal se de på gata? Han hadde bil utenfor, but still.... Jeg klarte ikke reagere en gang, bare snakka til han som om det ikke skulle vært tilfelle at han sto der med det antrekket. Føltes ikke riktig det heller :edie:

Jeg synes det er helt greit å si til disse kundene at de ikke er velkomne i butikken med de klærne. Men skjønner at du ble satt ut. 

Anonymkode: 3af09...006

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 18.38, Sphynx skrev:

Den ansatte på polet var kanskje lei av alle normenn som kaller musserende for champagne :P

Jobber selv på polet. Pleier å spørre om de faktisk er ute etter "ordentlig" champagne, eller om de mener noen av de billige variantene som Martini Asti, Prosecco osv. Mange som tror at f.eks Martini Asti er champagne. ;)

Endret av kenpet
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Kunde kommer til kassen 17.59 med tre varer

K: Kan du pakke inn disse i tre forskjellige gaver?

M: Beklager, men jeg stenger om ett minutt, men jeg sender selvfølgelig med papir og bånd, hvis du trenger det?

K: *måpende*

 

Er det seriøst SÅ RART at jeg vil hjem på en lørdag?! Jeg elsker jobben min, men jeg er faktisk veldig glad i den lille fritiden jeg har også.

Syns faktisk det er litt sært av deg og ikke bare pakke det inn.. Det tar ikke så lang tid. 

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Kunde kommer til kassen 17.59 med tre varer

K: Kan du pakke inn disse i tre forskjellige gaver?

M: Beklager, men jeg stenger om ett minutt, men jeg sender selvfølgelig med papir og bånd, hvis du trenger det?

K: *måpende*

 

Er det seriøst SÅ RART at jeg vil hjem på en lørdag?! Jeg elsker jobben min, men jeg er faktisk veldig glad i den lille fritiden jeg har også.

Uff 😂 jeg pakker heller ikke inn rett før stengetid hvis kunden vil ha flere ting pakket hver for seg.

En kollega av meg hadde en kunde innom som ville ha hjelp til å finne forskjellige gaver til noen barn. Klokka var da 5 på stengetid. Regla gikk noe i denne duren: "hva kan passe til en 7 åring, en treåring, en på 9 og en på 5?" Kollegaen min viste kunden til lekeavdelingen og gav noen tips om diverse leker som kunne være gøy for barn på de aldrene. Kunden ble aldri fornøyd, og den ansatte opplyste om at butikken stenger om fem minutter. De brukte forøvrig opp de fem minuttene, og fem minutter til før de nådde kassa. Da var klokka 5 over, og kollegaen min hadde da 10-15 min på å bli ferdig med kunden, ta oppgjøret (tar litt tid med det tullete systemet vi har på jobb) stenge og nå bussen sin. 

Kunden forlanget da å få pakket inn alle 4 gavene i hver for seg. Kollegaen min fortalte at hun skulle ha stengt for fem minutter siden, så hun kunne desverre ikke gjøre det, men sendte gjerne med papir. Da ble kunden tydeligvis illsint. Husker ikke alt etter det, men ho rakk bussen såvidt. Bussene her går bare en gang i timen så sent på kvelden her, og det er ikke så kjekt å vente 1 ekstra time ute, pluss at den bussen bruker visstnok nesten en time hjem til ho pga bussbytte og sånt 😅 så jeg forstår at ho gjerne ikke vil komme hjem når klokka er over "leggetid".

Glad jeg har biiiiil 😂

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...