Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, The Kitten skrev:

De som bare plassere varer kan f.eks være levrandører. 

I andre kjeder muligens. Men NorgesGruppen sluttet med dette for lenge siden. Er vell Coop og rema som fortsatt har det. 

Hos oss så er det kun 2 leverandører jeg kan jobbe på som har lov til og plassere varer: pierre Robert og de som har feil men med hårbørster ol. 

Dette ble gjort for at butikken  skulle få mer eierskap over egne varer, billigere drift og lettere ha varetrykk i butikk. 

 

Sliter selv med og enkelte ganger spotte betjeningen i blant annet klesbutikker selv. Men det er jo lett og forstå av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.8.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit om kunden faktisk lurer på noe. Men når man sier hei og spør om de ser etter noe spesielt/noe man kan hjelpe med osv. Så blir man bare ignorert. Det skjer gang på gang. 

Så går det noen minutter og kunden innser at h*n trenger hjelp. Så kommer det en skikkelig sarkastisk tone «jobber du her eller?»

Anonymkode: e3f68...47a

Eller når du spørr om noen trenger noe hjelp og de enten ignorerer eller faktisk sier ''nei''. Så går det noen minutter før de brøler ut ''ER DET MULIG Å FÅ NOE HJELP HER ELLER!?!?!?!!?!?!??!''

Hjelp.

Når noen kunder skal se på en vare å river opp esken osv spørr jeg de ''trenger du hjelp?'' -Nei! ''...det ser sånn ut.'' :rolleyes:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Egentlig bør det jo være omvendt der den ansatte spør kunden: "unnskyld, skal jeg hjelpe deg med noe?" 

Anonymkode: 3af09...006

Hvis jeg skulle gjort det, hadde jeg ikke gjort annet hele dagen og mest sannsynlig fått sparken. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jo dette salget vårt som jeg har mast om, og da går folk og bytter prislapper på skoene. Vi har ikke mulighet til å sørge for at hver eneste sko har korrekt prislapp til enhver tid, derfor skal vi allltid selge det til den prisen som blir slått inn på kassen. Vi har forståelse for at det er kjedelig å få vite at prisen blir høyere enn man selv trodde, men sånn er det. Vi kan også ofte se på hvordan prisene er satt på at det ikke er vi som har prist de. 

 

Meg: Denne går inn til 99 ikke 79, og da er det den prisen jeg må forholde meg til, men så får du halv pris av det igjen. Så den kommer på 49,59

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET DER BORTE AT DET ER HALV PRIS PÅ RØD PRIS!!!!

Meg: Jeg vet utmerket godt hva som står på skiltet

Kunde: JA!! OG HVA STÅR DET PÅ DEN RØDE PRISEN I SKOEN DA? 

Meg: Den har jeg allerede forklart deg at er feil, folk går og bytter prislappene og det er umulig for oss å sørge for at alle skoene har korrekt prislapp til enhver tid. Så jeg beklager at det er feil lapp oppi, men jeg har ikke annet valg enn å forholde meg til ordre fra hovedkontoret. 

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS! DETTE ER EN RØD PRIS! SÅ JEG HAR RETT

Meg: Hvis alle de andre av samme modell er priset til det samme, så skal du få de for 39,50. Hvis det kun er dette paret så er det definitivt ikke vi som har priset de feil. 

Kunde: DET VAR BARE DET PARET, OG DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS

(Altså jeg jobber der, jeg trenger ikke en sinna-kunde til å fortelle meg hva som står på skiltet) 

Meg; Neida, det står jo flere rett der borte - går bort for å sjekke og tar like godt alle med tilbake for å vise kunden at alle de andre var korrekt priset til 99 kr

Kunde: DET SKJER NOE SÅNT TULL SOM DETTE HVER GANG JEG ER HER! DET ER IKKE RART DERE GÅR KONKURS HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK? HER HAR IKKE DERE GJORT JOBBEN DERES

Meg: Det er jo nettopp jobben min jeg har gjort, men du kan jo bare gå hvis du ikke er fornøyd. 

Kunde: JA; JEG SKAL GÅ! HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK

 

 

 

Med deg som kunde var det veldig vanskelig, tydeligvis

 

 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen kunder som kjøpte en god del vibratorer og undertøy. Litt mer enn hva jeg antok de ville tatt seg råd til (jeg vet, burde ikke dømme, men du vet når du har noen kunder som ser typisk litt gjerrig ut, eller som kanskje burde bruke pengene på noe annet... Som mat eller såpe? Eller som prioriterer å bruke penger på ulovlige stoffer :P). Unasett, de handler overraskende mye og er ikke veldig nøye på hva ting koster. De tar alt jeg anbefaler og sier de skal kose seg på Oslo tur i helga (dette var en fredag).

Dagen etter får min kollega en massiv retur. Fra disse folka. De har rett og slett ødelagt meste parten av varene og klager på at de var slik. Sånn typ, fjernkontroller knust, lokk på vibrator som er borte eller knekt av og påstår at diverse andre ting ikke lader, ikke vibrerer osv. Klager på at strømpen revnet med en gang (første gang du bruker strømper/strømpebukse eller?) og at andre klær var i feil størrelse, selvom alt er ultra-godt brukt -PÅ EN DAG-! (Hater å få vibratorer med størkna juices eller fleshlights med cum-rester på i retur. VASK DE FOR FAEN. Fra nå av tar jeg ikke imot en retur med mindre den er vasket. Hjelper ikke med 10 par gummihansker på, sykt nasty uansett!!!! Og at ikke kunden skjemmes når du i avsky holder opp vibratoren, så langt unna deg som mulig, med masse hansker?)

Kollegaen min har mye å gjøre, disse folka blir forbanna for at hun er skeptisk til å ta tilbake hele returen. Og til tross for at kollegaen min tilkaller vekter, så lager disse folka et helvete i en stappfull butikk, rett før stengetid, selvfølgelig. Hadde jeg vært kollegaen min hadde jeg stått på mitt og ikke returnert en eneste vare. Altså, la oss si at de hadde kommet med en vibrator, suuuuuure, jeg hadde bytta den, trodd de var maks uheldige osv, men disse var åpenbart bare ute etter å kjøpe noe gøy til helgekosen forså å ødelegge det og håpe på pengene tilbake dagen etter. Luringer, tror de ikke folk har prøvd seg på det før???

Kollegaen min bytta noen av varene og de fikk en tilgodelapp. Haha, hos oss får man ikke penger tilbake og de ble jo selvfølgelig illsinte for at planen gikk i vask. De bodde ikke i Oslo så de kunne jo ikke bruke tilgodelappen på en stund. Og ikke hadde de tid til å handle fordi butikken var i ferd med å stenge. I morgen var det søndag og alle planene deres gikk i vask. :rolleyes: Da får de sitte der da, men en stor tilgodelapp som kun er gyldig hos oss -uten ett eneste sexleketøy.

Til den dagen de kommer tilbake, er alle ansatte obs på hvem de er (De var veldig lettkjennelige på utseende og væremåte). Da får de streng beskjed om at det blir uaktuelt å bytte noen varer som de eventuelt bruker tilgodelappen på. Men tror ikke vi ser de igjen gitt.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, The Kitten skrev:

 

Med deg som kunde var det veldig vanskelig, tydeligvis

 

 

En gang jeg skulle kjøpe en OPI neglelakk som var nedpriset noe så alvorlig (type til 25 kroner ellerno), så reagerte jeg på at dama i kassa sammenlignet den med resten av neglelakkene i fullprisstativet. Jeg ble nesten litt fornærmet over at hun sjekket at jeg ikke jukset med prislappen på en fullprisvare. NÅ skjønner jeg hvorfor. Folk er faenmeg helt utrolige, og det for så lite som en tier...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, The Kitten skrev:

Vi har jo dette salget vårt som jeg har mast om, og da går folk og bytter prislapper på skoene. Vi har ikke mulighet til å sørge for at hver eneste sko har korrekt prislapp til enhver tid, derfor skal vi allltid selge det til den prisen som blir slått inn på kassen. Vi har forståelse for at det er kjedelig å få vite at prisen blir høyere enn man selv trodde, men sånn er det. Vi kan også ofte se på hvordan prisene er satt på at det ikke er vi som har prist de. 

 

Meg: Denne går inn til 99 ikke 79, og da er det den prisen jeg må forholde meg til, men så får du halv pris av det igjen. Så den kommer på 49,59

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET DER BORTE AT DET ER HALV PRIS PÅ RØD PRIS!!!!

Meg: Jeg vet utmerket godt hva som står på skiltet

Kunde: JA!! OG HVA STÅR DET PÅ DEN RØDE PRISEN I SKOEN DA? 

Meg: Den har jeg allerede forklart deg at er feil, folk går og bytter prislappene og det er umulig for oss å sørge for at alle skoene har korrekt prislapp til enhver tid. Så jeg beklager at det er feil lapp oppi, men jeg har ikke annet valg enn å forholde meg til ordre fra hovedkontoret. 

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS! DETTE ER EN RØD PRIS! SÅ JEG HAR RETT

Meg: Hvis alle de andre av samme modell er priset til det samme, så skal du få de for 39,50. Hvis det kun er dette paret så er det definitivt ikke vi som har priset de feil. 

Kunde: DET VAR BARE DET PARET, OG DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS

(Altså jeg jobber der, jeg trenger ikke en sinna-kunde til å fortelle meg hva som står på skiltet) 

Meg; Neida, det står jo flere rett der borte - går bort for å sjekke og tar like godt alle med tilbake for å vise kunden at alle de andre var korrekt priset til 99 kr

Kunde: DET SKJER NOE SÅNT TULL SOM DETTE HVER GANG JEG ER HER! DET ER IKKE RART DERE GÅR KONKURS HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK? HER HAR IKKE DERE GJORT JOBBEN DERES

Meg: Det er jo nettopp jobben min jeg har gjort, men du kan jo bare gå hvis du ikke er fornøyd. 

Kunde: JA; JEG SKAL GÅ! HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK

 

 

 

Med deg som kunde var det veldig vanskelig, tydeligvis

 

 

Har dere sko helt ned til 49.50....? 😍😍😍😍😍😍😍❤❤❤👠👡👢❤❤❤❤

 

Beklager avsporing,.måtte bare.

 

 

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Zzyzx skrev:

En gang jeg skulle kjøpe en OPI neglelakk som var nedpriset noe så alvorlig (type til 25 kroner ellerno), så reagerte jeg på at dama i kassa sammenlignet den med resten av neglelakkene i fullprisstativet. Jeg ble nesten litt fornærmet over at hun sjekket at jeg ikke jukset med prislappen på en fullprisvare. NÅ skjønner jeg hvorfor. Folk er faenmeg helt utrolige, og det for så lite som en tier...

Å jada, folk driver med det der. Noe av det frekkeste jeg har opplevd var en dame som satte en rød tilbudsprislapp med 99 kr på en EvaTrio kjele som kostet godt over 1000 kr. Han i kassa reagerte på det store avviket mellom prisen den gikk inn til i kassa og tilbudsprisen og ringte etter avdelingsleder (meg). Den kjelen var på tilbud, men til 899 kr, ikke 99 kr.

Dama ble lynforbanna og forlangte å snakke med butikksjefen. Sjefen hadde fått det med seg fordi jeg var oppe på kontoret hans da han i kassa ringte etter meg og hadde sjekket opptaket fra overvåkingskameraet i området kjelene stod i og prislapp-påsettingen var fanget på film. Hun ble ganske fort satt på plass og var en smule mer ydmyk når hun forlot butikken.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på Fretex butikk. Vi har hatt folk som har tatt av prislappen i håp om at når de kommer til kassa så vil h*n bak disken gi en lavere pris. Eller så er det forbausende mange som sjeler fra butikken. Altså, de aller fleste varene koster langt under 200,- 🙄 

Anonymkode: 09d35...99f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag kom det en kunde inn som skulle kjøpe et produkt til 195 kroner.

Kunde: Jeg vil betale med kontanter.

Meg: Beklager, men vi har ikke kontantkasse her. Vi kan desverre kun ta kort.

Kunde: Ja, men jeg har bare kontanter.

Meg: Ja, men jeg kan som sagt desverre ikke ta de imot da det ikke er noen måte å slå de inn i kassa på siden vi ikke har kontantkasse.

Kunde: *står bare og ser ufordtående på meg mens hun holder frem 200-lappen*

Meg: Beklager, men jeg kan kun ta kort.

Kunde: *står der fremdeles og bare ser på meg* Men er det ingen måte vi kan ordne det på da?

Meg: Joda. Jeg kan betale for deg med mitt kort og så kan jeg få 195 kroner av deg, dersom du syns at det er greit.

Kunde: Har du fem kroner da?

Meg: Nei, desverre. Men du kan veksle nede.

Kunde: Nei, du må da ha fem kroner.

Meg: Nei, jeg har ingen mynter.

Kunde: Ja, du får bare ta 200-lappen da.

Kunden betaler, jeg trekker kortet og alt er greit.

Kunde, lettere irritert: Ja, nå tjente du fem kroner.

Det var tydeligvis veldig viktig å få kjøpt det forb***a produkter. Ikke kunne hun gå ned ei trapp å veksle heller. Og så til slutt komme med en kommentar om at jeg har tjent fem kroner? Himmel og hav. Er det bare jeg som er lettere irritert eller?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Eun skrev:

Det var tydeligvis veldig viktig å få kjøpt det forb***a produkter. Ikke kunne hun gå ned ei trapp å veksle heller. Og så til slutt komme med en kommentar om at jeg har tjent fem kroner? Himmel og hav. Er det bare jeg som er lettere irritert eller?

Er bare slutte innen varehandel først som sist. Kundene ble bare verre med årene synes jeg. Bedre å være politi.

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Jeg skal ha sjokolade med lakris! Har du sjokolade med lakris??

Meg: Ja, bli med meg så skal vi se.

*Finner frem en*

Kunde: Ja denne er god, da blir det den.

Kunden betaler og da hun har betalt kikker hun på sjokoladen og sier:

"Sjokolade med lakris?! Nei det skal jeg ikke ha, har dere ikke vanlig melkesjokolade?? Bare helt vanlig.. jeg vil ikke ha alt det andre greiene!

Meg: .... 😳

mye rare folk.. slutter aldri li overrasket mer etter 10 år i daglivaren.

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Eun skrev:

*snip*

Det var tydeligvis veldig viktig å få kjøpt det forb***a produkter. Ikke kunne hun gå ned ei trapp å veksle heller. Og så til slutt komme med en kommentar om at jeg har tjent fem kroner? Himmel og hav. Er det bare jeg som er lettere irritert eller?

Nå vet ikke jeg hvilken butikk/bransje du jobber i, men alle har faktisk plikt til å ta i mot kontant betaling?

 

Hei, jøss! Her har det visst skjedd ting i lovverket... Butikker har lov til å nekte kontant betaling hvis annen betalingsmulighet er lett tilgjengelig (typ vipps, bankkort eller faktura uten gebyr.... Dette var nytt for meg!

https://no.ehandel.com/artikler/butikker-kan-ikke-ta-gebyr-for-kontantbetaling-men-kan-nekte-kontanter-etter-kl-20-00/436841

Endret av Sugar&Spice
jeg tok visst feil!
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Jeg skal ha sjokolade med lakris! Har du sjokolade med lakris??

Meg: Ja, bli med meg så skal vi se.

*Finner frem en*

Kunde: Ja denne er god, da blir det den.

Kunden betaler og da hun har betalt kikker hun på sjokoladen og sier:

"Sjokolade med lakris?! Nei det skal jeg ikke ha, har dere ikke vanlig melkesjokolade?? Bare helt vanlig.. jeg vil ikke ha alt det andre greiene!

Meg: .... 😳

mye rare folk.. slutter aldri li overrasket mer etter 10 år i daglivaren.

Anonymkode: 96a4c...5f5

Senil?

Anonymkode: 097f7...4d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg ser etter klær for tante, hun bruker størrelse telt"

Jeg svar er at akkurat den benevnelsen er vi ikke så glad i. Da ble hu litt flau.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Nå vet ikke jeg hvilken butikk/bransje du jobber i, men alle har faktisk plikt til å ta i mot kontant betaling?

 

Hei, jøss! Her har det visst skjedd ting i lovverket... Butikker har lov til å nekte kontant betaling hvis annen betalingsmulighet er lett tilgjengelig (typ vipps, bankkort eller faktura uten gebyr.... Dette var nytt for meg!

https://no.ehandel.com/artikler/butikker-kan-ikke-ta-gebyr-for-kontantbetaling-men-kan-nekte-kontanter-etter-kl-20-00/436841

Ønsker ikke å gi så mange detaljer med fare for å bli gjenkjent, men jeg jobber i utgangspunktet i et serviceyrke. Men vi selger også litt produkter.

Det er kanskje 1/2 person i snitt per måned som reagerer på at vi ikke tar kontanter. Grunnen til at vi ikke gjør det er fordi det har vært problemer med tyveri (av grunner jeg ikke vil nevne, ref. første avsnitt).

Selv tenkte jeg ikke over det da jeg begynte der. Våre tjenester er ikke en typisk tjeneste man betaler for med kontanter.

Takk for link forresten! Fint å vite lovverket rundt det 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eun skrev:

Ønsker ikke å gi så mange detaljer med fare for å bli gjenkjent, men jeg jobber i utgangspunktet i et serviceyrke. Men vi selger også litt produkter. 

Det er kanskje 1/2 person i snitt per måned som reagerer på at vi ikke tar kontanter. Grunnen til at vi ikke gjør det er fordi det har vært problemer med tyveri (av grunner jeg ikke vil nevne, ref. første avsnitt).

Selv tenkte jeg ikke over det da jeg begynte der. Våre tjenester er ikke en typisk tjeneste man betaler for med kontanter.

Takk for link forresten! Fint å vite lovverket rundt det 😁

Ja, skjønner godt at man ikke ønsker kontant betaling. Fare for ran stiger jo også, og hvis kun kortbetaling senker risikoen for ran er jeg helt enig med deres policy :)

 

Jeg vet at legesentre feks ikke kan motsette seg kontant betaling, men det er jo selvfølgelig ikke sammenliknbart med en butikk  :fnise:  det er jo frivillig å handle i en butikk, mens legesentre oppsøker du jo gjerne ikke for å vindusshoppe :fnise:  Så ser ut som butikker kan nekte OM de har annet tilgjengelig, mens legesentre ikke kan reservere seg (selv om de gjerne vil.......)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...