Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Sugar&Spice skrev:

Ja, skjønner godt at man ikke ønsker kontant betaling. Fare for ran stiger jo også, og hvis kun kortbetaling senker risikoen for ran er jeg helt enig med deres policy :)

 

Jeg vet at legesentre feks ikke kan motsette seg kontant betaling, men det er jo selvfølgelig ikke sammenliknbart med en butikk  :fnise:  det er jo frivillig å handle i en butikk, mens legesentre oppsøker du jo gjerne ikke for å vindusshoppe :fnise:  Så ser ut som butikker kan nekte OM de har annet tilgjengelig, mens legesentre ikke kan reservere seg (selv om de gjerne vil.......)

Ja, et legesenter blir jo noe helt annet. Når vi først er inne på det så kom jeg til å tenke på busser. Her jeg bor jobber de hardt med å få slutt på kontantbruk i bussene, nettopp pga økt sannsynlighet for ran. Jeg forstår det på den ene siden, men på den andre siden så er det en generasjon som må dø ut før utelukkende bruk av kort og app er naturlig. Ikke alle pensjonister som veit hva en app er engang 😅 Sikkert lignende problematikk på legesenter.

Endret av Eun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Eun skrev:

Ja, et legesenter blir jo noe helt annet. Når vi først er inne på det så kom jeg til å tenke på busser. Her jeg bor jobber de hardt med å få slutt på kontantbruk i bussene, nettopp pga økt sannsynlighet for ran. Jeg forstår det på den ene siden, men på den andre siden så er det en generasjon som må dø ut før utekukkende bruk av kort og app er naturlig. Ikke alle pensjonister som veit hva en app er engang 😅 Sikkert lignende problematikk på legesenter.

:fnise:! Ja, jeg er barnslig :sjenert:..

Anonymkode: 997da...399

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:! Ja, jeg er barnslig :sjenert:..

Anonymkode: 997da...399

Oisann... 😅 Redigerte det nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2018 den 0.13, The Kitten skrev:

Vi har jo dette salget vårt som jeg har mast om, og da går folk og bytter prislapper på skoene. Vi har ikke mulighet til å sørge for at hver eneste sko har korrekt prislapp til enhver tid, derfor skal vi allltid selge det til den prisen som blir slått inn på kassen. Vi har forståelse for at det er kjedelig å få vite at prisen blir høyere enn man selv trodde, men sånn er det. Vi kan også ofte se på hvordan prisene er satt på at det ikke er vi som har prist de. 

 

Meg: Denne går inn til 99 ikke 79, og da er det den prisen jeg må forholde meg til, men så får du halv pris av det igjen. Så den kommer på 49,59

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET DER BORTE AT DET ER HALV PRIS PÅ RØD PRIS!!!!

Meg: Jeg vet utmerket godt hva som står på skiltet

Kunde: JA!! OG HVA STÅR DET PÅ DEN RØDE PRISEN I SKOEN DA? 

Meg: Den har jeg allerede forklart deg at er feil, folk går og bytter prislappene og det er umulig for oss å sørge for at alle skoene har korrekt prislapp til enhver tid. Så jeg beklager at det er feil lapp oppi, men jeg har ikke annet valg enn å forholde meg til ordre fra hovedkontoret. 

Kunde: DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS! DETTE ER EN RØD PRIS! SÅ JEG HAR RETT

Meg: Hvis alle de andre av samme modell er priset til det samme, så skal du få de for 39,50. Hvis det kun er dette paret så er det definitivt ikke vi som har priset de feil. 

Kunde: DET VAR BARE DET PARET, OG DET STÅR PÅ SKILTET AT DET ER HALV PRIS AV RØD PRIS

(Altså jeg jobber der, jeg trenger ikke en sinna-kunde til å fortelle meg hva som står på skiltet) 

Meg; Neida, det står jo flere rett der borte - går bort for å sjekke og tar like godt alle med tilbake for å vise kunden at alle de andre var korrekt priset til 99 kr

Kunde: DET SKJER NOE SÅNT TULL SOM DETTE HVER GANG JEG ER HER! DET ER IKKE RART DERE GÅR KONKURS HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK? HER HAR IKKE DERE GJORT JOBBEN DERES

Meg: Det er jo nettopp jobben min jeg har gjort, men du kan jo bare gå hvis du ikke er fornøyd. 

Kunde: JA; JEG SKAL GÅ! HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE Å STÅ I EN SKOBUTIKK

 

 

 

Med deg som kunde var det veldig vanskelig, tydeligvis

 

 

Det er faktisk brudd på markedsføringsloven å ikke ha riktig pris på prislappen/hylla. Hadde det skjedd her, hadde jeg faktisk gitt dem oppgitt pris. Heller god service, enn å tjene 20 kroner ekstra. At dere ikke har hatt tid til å bytte alle prislappene, er da ikke kundens problem? Da får dere heller møte tidligere på jobb og bytte prislapper før dere åpner? Her er det tydeligvis dere som er vanskelige, ikke kunden(e).

 

https://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216

Anonymkode: 6948b...34e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk brudd på markedsføringsloven å ikke ha riktig pris på prislappen/hylla. Hadde det skjedd her, hadde jeg faktisk gitt dem oppgitt pris. Heller god service, enn å tjene 20 kroner ekstra. At dere ikke har hatt tid til å bytte alle prislappene, er da ikke kundens problem? Da får dere heller møte tidligere på jobb og bytte prislapper før dere åpner? Her er det tydeligvis dere som er vanskelige, ikke kunden(e). 

 

https://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216

Anonymkode: 6948b...34e

Arbeidstidene i butikken er som regel fra åpningstid til stengetid, er man HELDIG har man en butikksjef som kan komme en eller to timer før åpning. Men sjefen endrer ikke på prislapper, det er andre oppgaver som skal gjøres...

Priser forandrer seg, og spesielt på salg. Og SPESIELT når kundene bytter om på prislapper for å "tjene 20 kroner"...

Selvfølgelig skal alle butikker hige etter å ha kun riktige priser i butikken sin til enhver tid, men det er fysisk umulig å gjennomføre i praksis.

Jeg vet ikke om det er Kitten som er sjef i sin butikk, men du kan ærlig talt ikke forvente at lørdagsvaktene skal bruke fritiden sin på å fikse prislapper i butikken....

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Eun skrev:

Ja, et legesenter blir jo noe helt annet. Når vi først er inne på det så kom jeg til å tenke på busser. Her jeg bor jobber de hardt med å få slutt på kontantbruk i bussene, nettopp pga økt sannsynlighet for ran. Jeg forstår det på den ene siden, men på den andre siden så er det en generasjon som må dø ut før utelukkende bruk av kort og app er naturlig. Ikke alle pensjonister som veit hva en app er engang 😅 Sikkert lignende problematikk på legesenter.

Vi kan ikke ta hensyn til at geriatrikerne motsetter seg all ny teknologi, for da hadde vi hverken hatt biler, TVer, datamaskiner eller mobiltelefoner. Har man vilje til å lære seg ny teknologi greier man det, men når man ikke gidder finnes det ikke synd på deg. Man synes jo ikke synd på en tenåring som ikke gidder å lære seg å kjøre bil, hvorfor skal man synes synd på geriatrikere som ikke gidder å lære seg simpel databruk som ofte er langt mer simplistiske enn løsningene de faktisk tar i bruk fra før?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk brudd på markedsføringsloven å ikke ha riktig pris på prislappen/hylla. Hadde det skjedd her, hadde jeg faktisk gitt dem oppgitt pris. Heller god service, enn å tjene 20 kroner ekstra. At dere ikke har hatt tid til å bytte alle prislappene, er da ikke kundens problem? Da får dere heller møte tidligere på jobb og bytte prislapper før dere åpner? Her er det tydeligvis dere som er vanskelige, ikke kunden(e).

 

https://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216

Anonymkode: 6948b...34e

Hahah, du kan ikke kalle det villedende når det er kundene som endrer på prisen. Vil du ha en ansatt eller en vekter som står og passer på skoene da? Blir ikke noe salg og billige sko for å si det slik da. Ha litt folkevett.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk brudd på markedsføringsloven å ikke ha riktig pris på prislappen/hylla. Hadde det skjedd her, hadde jeg faktisk gitt dem oppgitt pris. Heller god service, enn å tjene 20 kroner ekstra. At dere ikke har hatt tid til å bytte alle prislappene, er da ikke kundens problem? Da får dere heller møte tidligere på jobb og bytte prislapper før dere åpner? Her er det tydeligvis dere som er vanskelige, ikke kunden(e).

 

https://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216

Anonymkode: 6948b...34e

Markedsføringslovens § 10 sier at butikken "så langt det er praktisk mulig" skal informere kundene om prisene på en slik måte at kunden enkelt ser prisen. Ved forskrift kan også prismerking påbys.

Det er brudd på markedsføringsloven dersom butikken ikke har ført opp noen pris på en vare overhodet, slik at prisen ikke er lett tilgjengelig for kunden, eller dersom prislappen ikke er oppdatert i forbindelse med en prisendring (som da først blir synlig i kassen, noe butikken i så fall var klar over da den endret pris i systemet og ikke i hyllen). Dersom det er kunder som selv bytter om på prislapper som ellers er riktige er selvfølgelig ikke det noe brudd på markedsføringsloven fra butikkens side. Det kan skje i løpet av dagen også, og butikken bryter naturligvis ikke markedsføringsloven ved å ikke kontinuerlig sjekke alle prislapper i fall en kunde har klistret om et par prislapper. Det er langt utover det det er praktisk mulig for butikken å holde styr på. Ikke at det er all verdens muligheter for å sanksjonere brudd på § 10 heller, men det at en i utgangspunktet riktig pris blir feilmerket av en kunde uten at dette oppdages av butikken før kunden kommer til kassen er ikke noe brudd på markedsføringsloven i utgangspunktet. Det er heldigvis ikke sånn hverken denne loven eller andre lover fungerer. Butikken har ikke et helt betingelsesløst objektivt ansvar dersom kunder kontinuerlig saboterer prismerking.

Jeg kan skjønne at ikke alle gidder å nilese markedsføringsloven fremfor å skumlese litt her og der i en Dinside-artikkel om den, men det er i hvert fall bare rør. Jeg har ikke jobbet i butikk siden tenårene (og det begynner å bli en god stund siden, for å si det sånn), så dette påvirker ikke meg direkte, men det er i hvert fall ikke riktig at det eksempelet her er noe brudd på markedsføringslovens § 10.

Så kan det godt hende det er god skikk å bare si "Okay, da får du den til det", men det får selvfølgelig butikken bestemme selv. Så kan kunden selvfølgelig irritere seg litt i sitt stille sinn over det, men om du oppriktig mener at en kunde som sier "det er ikke rart dere går konkurs", "hvor vanskelig kan det være å stå i en skobutikk" og gauler "SÅ JEG HAR RETT!!" som et lite barn til en ansatt som beklager og sier at prislappene må være byttet om er den minst vanskelige av de to involverte kan jeg jo ane at vi neppe hadde blitt perlevenner.

Anonymkode: 603a1...824

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sphynx skrev:

Kunde kommer inn og titter på klær som henger der hvor vi har andre pluz size. Damen ser ut til å bruke S-M.

Meg: ''Heihei, på denne hyllen er det bare plus size. Tror ikke du finner noe her med mindre du ser etter en gave, titt her, her, her og her du, her er størrelsene fra XS til XL.''

Kunde: ''Ok, men jeg likte denne trusen, det står L på den, jeg bruker av og til L, kanskje den passer?''

Meg: ''Er nesten 100% sikker at den er for stor, de er ikke små i størrelsene siden det er plus, men jeg kan åpne esken så får du sett størrelsen.''

*Åpner esken og holder ut trusen, som er en stor L*

Kunde: ''Oj herregud! Den er jo GIGANTISK! Den må være for skikkelig skikkkelig skikkelig store damer!? HVEM bruker så store truser????''

Meg: ''Vel, det er plus size, vi har klær for alle størrelser her. Og denne trusen er nok faktisk for LITEN til meg....''

Kunde: ''Ja! Det ser jeg faktisk, den er for liten til deg faktisk!!!''

 

Slikt er alltid så jævlig hyggelig :rolleyes:

Fy faen for ei frekk kjerring.

Anonymkode: 116f3...d73

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen for ei frekk kjerring.

Anonymkode: 116f3...d73

Hun var generelt frekk under hele handelen. Er bare sånn noen er 🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet tidligere i en kiosk hvor vi også hadde filmer (til leie og til salgs), CD'er, spill (PC, Playstation, DS osv..) Det var OFTE at folk byttet om prislappen på f.eks et helt nytt spill som vi hadde fått samme dagen.. Det hendte at jeg nettopp hadde satt spillene ut i butikk og ikke mer enn ti minutter etter kom en person og ville kjøpe det, og hadde da også byttet prislapp til 99 ,- . Det er jo klart at et nytt spill ikke koster så lite.. Det kostet faktisk kanskje 699..  Og det er klart at det var jeg som fikk kjeft for det..

Og det hadde vært UMULIG å passe på at prislappen var korrekt på alt til enhver tid. Da måtte jeg faktisk jobbet døgnet rundt. Og til og med da hadde det ikke gått. Og man kan ikke akkurat ansette en egen person for å sjekke prislapper. Man skal jo betale lønn til folk også. Om det var sånn hadde nok de fleste gått konkurs for lengst.

Anonymkode: b89ea...30e

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk brudd på markedsføringsloven å ikke ha riktig pris på prislappen/hylla. Hadde det skjedd her, hadde jeg faktisk gitt dem oppgitt pris. Heller god service, enn å tjene 20 kroner ekstra. At dere ikke har hatt tid til å bytte alle prislappene, er da ikke kundens problem? Da får dere heller møte tidligere på jobb og bytte prislapper før dere åpner? Her er det tydeligvis dere som er vanskelige, ikke kunden(e).

 

https://www.dinside.no/okonomi/butikkene-skal-oppgi-riktig-pris/61195216

Anonymkode: 6948b...34e

Vi oppgir riktig pris, at kunder bytter om prislappene er utenfor vår kontroll. Eller mener du det skal gå begge veier? Hvis en vare er priset til 599, men går inn til 399 f.eks ville du da insistert på å betale de ekstra 200? Nei, tenkte meg det. 

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Sphynx skrev:

Kunde kommer inn og titter på klær som henger der hvor vi har andre pluz size. Damen ser ut til å bruke S-M.

Meg: ''Heihei, på denne hyllen er det bare plus size. Tror ikke du finner noe her med mindre du ser etter en gave, titt her, her, her og her du, her er størrelsene fra XS til XL.''

Kunde: ''Ok, men jeg likte denne trusen, det står L på den, jeg bruker av og til L, kanskje den passer?''

Meg: ''Er nesten 100% sikker at den er for stor, de er ikke små i størrelsene siden det er plus, men jeg kan åpne esken så får du sett størrelsen.''

*Åpner esken og holder ut trusen, som er en stor L*

Kunde: ''Oj herregud! Den er jo GIGANTISK! Den må være for skikkelig skikkkelig skikkelig store damer!? HVEM bruker så store truser????''

Meg: ''Vel, det er plus size, vi har klær for alle størrelser her. Og denne trusen er nok faktisk for LITEN til meg....''

Kunde: ''Ja! Det ser jeg faktisk, den er for liten til deg faktisk!!!''

 

Slikt er alltid så jævlig hyggelig :rolleyes:

🙈 hadde heller sagt "oi, beklager!" om jeg i det hele tatt hadde kommet med den setningen. Ville nok heller sagt at "oi, den var litt stor til meg ja", men ikke alle er like heldige med måten de ordlegger seg på 😅

Endret av Nuka
Autokorrektur ville ikke samarbeide
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte kl 05.30 i forrige jobben min og pga lang reisevei måtte jeg stå opp klokken 04. Da er sminke det siste jeg gidder tenker på. Var en gubbe som flere ganger presterte å henge seg opp i at jeg var usminket og en dårlig representant for stedet 🤦‍♀️ Altså jeg var nydusjet, og hadde såklart pusset tenner og gredd håret. Hadde jeg jobbet på Høyer så hadde det sikkert ikke vært nok. Men nå gjorde jeg ikke det da. Merkelig ting å kommentere synes jeg.

Anonymkode: 55670...412

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.8.2018 den 22.17, Sugar&Spice skrev:

Hallo, alle kollegaer her inne :vinke:  mon tro om vi kjenner hverandre i virkeligheten? :lete:  :fnise:  

 

Haha! Kanskje det 😁 Litt apropos dette med "verneplikt" i butikk, overhørte 2 unge menn snakke sammen i butikken i julestriet for mange herrens år siden og den ene ser seg rundt mens han sier; "jeg har alltid tenkt at det å jobbe i bokhandel er så trivelig og noe jeg kunne tenkt meg, men jeg tror egentlig ikke det..." 😄🤯

Anonymkode: fc685...3df

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets beste svar til kunde kom fra min gamle sjef😊😊

En lokal kjendis fikk ikke den respekt og bevertning han mente han fortjente på restauranten jeg jobbet. Og klagde over dette på FB siden vår, samt at vi fikk kun en stjerne.

Sjefen kvitterte med å be kjendisen holde seg unna restauranten da han er ansvarlig for at hans ansatte skal ha et godt og triveligt arbeidsmiljø. En måned etterpå dukket kjendisen opp igjen med venner og oppførte seg eksemplarisk,,.

Anonymkode: 2c9c4...304

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 14.27, The Kitten skrev:

Si som jeg sier til små unger: På denne siden av kassen må du jobbe.

Jeg synes det er veldig flott at du e så direkte og sier det som bør sies til kundene. Er man snill og jatter med så blir de bare verre.

Og dere butikkansatte, dere synes sikkert det er kjempe kjekt når man betaler med kort. Slippe å telle kassa på slutten av dagen og ikke minst går det fortere når det er kø. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...