Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Cottonball skrev:

Uff 😂 jeg pakker heller ikke inn rett før stengetid hvis kunden vil ha flere ting pakket hver for seg.

En kollega av meg hadde en kunde innom som ville ha hjelp til å finne forskjellige gaver til noen barn. Klokka var da 5 på stengetid. Regla gikk noe i denne duren: "hva kan passe til en 7 åring, en treåring, en på 9 og en på 5?" Kollegaen min viste kunden til lekeavdelingen og gav noen tips om diverse leker som kunne være gøy for barn på de aldrene. Kunden ble aldri fornøyd, og den ansatte opplyste om at butikken stenger om fem minutter. De brukte forøvrig opp de fem minuttene, og fem minutter til før de nådde kassa. Da var klokka 5 over, og kollegaen min hadde da 10-15 min på å bli ferdig med kunden, ta oppgjøret (tar litt tid med det tullete systemet vi har på jobb) stenge og nå bussen sin. 

Kunden forlanget da å få pakket inn alle 4 gavene i hver for seg. Kollegaen min fortalte at hun skulle ha stengt for fem minutter siden, så hun kunne desverre ikke gjøre det, men sendte gjerne med papir. Da ble kunden tydeligvis illsint. Husker ikke alt etter det, men ho rakk bussen såvidt. Bussene her går bare en gang i timen så sent på kvelden her, og det er ikke så kjekt å vente 1 ekstra time ute, pluss at den bussen bruker visstnok nesten en time hjem til ho pga bussbytte og sånt 😅 så jeg forstår at ho gjerne ikke vil komme hjem når klokka er over "leggetid".

Glad jeg har biiiiil 😂

Ja, det er akkurat det. Virker som at det er mange som ikke forstår at hvis man gjør den ene lille tingen som for dem framstår som en bagatell, kan det føre til ganske mange problemer og mye rot for den ansatte. For eksempel kan det være at man må forlate kunden og fysisk stenge døren for å hindre at enda flere kommer inn, så er det kanskje andre som må slippes ut også, man har kasseoppgjør, rydding og vasking som skal gjøres, noen rutiner er avhengige av å bli gjort i riktig rekkefølge eller samtidig og det kan bli krøll dersom man kommer sent i gang, rapporter som må tas ut innen en viss frist, alarmer må settes på innen en viss frist, og så det at man faktisk har et liv utenom jobben og ergo buss, tog eller andre avtaler man må rekke etter arbeidstid. 

Det er ikke så kult å måtte si nei til en kunde og så få en skyllebøtte om elendig service osv. Tror det er heller sjeldent at den ansatte sier nei av ren vrangvilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det at hun sa så mye dumt, kunden før meg i matbutikken, men det tok så lang tid og ting var litt vanskelige.

Dette var en av byens "frie fugler". Hatten av og bøyer meg i støvet for de som jobber i den butikken - rusproblematikk og innvandrere hver eneste dag på jobb. Tror jeg kunne holdt ut i tre dager timer før jeg hadde jeg meg i papp-pressa. 

Prøver alltid å være en god kunde der (og stort sett overalt). Smiler, sier "hei"i, sier "nei takk" til pose og kvittering, sier "ha det" så fremt de ikke er opptatt med andre bak meg i kassa.

Anonymkode: 4e032...8f4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det at hun sa så mye dumt, kunden før meg i matbutikken, men det tok så lang tid og ting var litt vanskelige.

Dette var en av byens "frie fugler". Hatten av og bøyer meg i støvet for de som jobber i den butikken - rusproblematikk og innvandrere hver eneste dag på jobb. Tror jeg kunne holdt ut i tre dager timer før jeg hadde jeg meg i papp-pressa. 

Prøver alltid å være en god kunde der (og stort sett overalt). Smiler, sier "hei"i, sier "nei takk" til pose og kvittering, sier "ha det" så fremt de ikke er opptatt med andre bak meg i kassa.

Anonymkode: 4e032...8f4

Hva er galt med innvandrere?!

Anonymkode: 6398b...63c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med innvandrere?!

Anonymkode: 6398b...63c

Vel, søsteren min jobbet på en klesbutikk på Oslo øst, og hun hadde mange historier om invandrerkundene sine.. 

Ei dame begynte å kaste klær på henne da hun beklaget at ikke hele butikken var på salg, og at hun ikke kunne gi henne rabatt på helt nye varer. 

Minst én gang i uka kunne hun ha brettet et helt utstillings ord med klær, og så snudde hun seg vekk i noen min for å hjelpe en kunde, og da sto det to-tre kjerringer ved bordet og regelrett plukket opp topp etter topp og kastet de bare på gulvet hvis det var feil str.. 

Og la oss ikke glemme den gangen ei dame BÆSJET I PRØVEROMMET!! 😱🤮😱

Anonymkode: 9f93a...ad7

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en matbutikk for noen dager siden hvor de har ansatt en jente med downssyndrom. Hun er veldig flink og mye mer effektiv enn mange andre som jobber i kassen der, men den gamle damen som sto foran meg så utrolig skeptisk ut. Jeg visste at hun kom til å be om kvitteringen FØR hun ble spurt om hun ville ha den, og det gjorde hun. Jeg vet ikke om jenta la merke til det, men hun var i alle fall veldig hyggelig mot den sure gamle damen, og med meg når det var min tur. Når hun scannet mine varer hører jeg plutselig surt fra gamla "Du må gi meg en pose til. Du har tatt betaling for tre og vi har bare fått to!"  :klaske: 

Altså... hun skulle stå der å se nøye igjennom kvtiteringen, fordi hun ikke stolte på at en jente med downs kunne jobbe i butikk, og hun var heller ikke noe fattig. Både hun og mannen så ikke ut som noe minstepensjonister som må spare på hver krone, men hun ble dritsur fordi hun hadde betalt for tre poser, og hun fikk bare to. Stakkars... jenta bak kassen prøvde å snyte henne for 1,75 kroner! 😮 
 

Anonymkode: a72e5...347

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ti10 skrev:

Ja, det er akkurat det. Virker som at det er mange som ikke forstår at hvis man gjør den ene lille tingen som for dem framstår som en bagatell, kan det føre til ganske mange problemer og mye rot for den ansatte. For eksempel kan det være at man må forlate kunden og fysisk stenge døren for å hindre at enda flere kommer inn, så er det kanskje andre som må slippes ut også, man har kasseoppgjør, rydding og vasking som skal gjøres, noen rutiner er avhengige av å bli gjort i riktig rekkefølge eller samtidig og det kan bli krøll dersom man kommer sent i gang, rapporter som må tas ut innen en viss frist, alarmer må settes på innen en viss frist, og så det at man faktisk har et liv utenom jobben og ergo buss, tog eller andre avtaler man må rekke etter arbeidstid. 

Det er ikke så kult å måtte si nei til en kunde og så få en skyllebøtte om elendig service osv. Tror det er heller sjeldent at den ansatte sier nei av ren vrangvilje.

Ikke minst at det å pakke inn er en ekstra service. Det er lov å si nei. 

Sier nei ganske ofte selv, med et smil selvfølelig. 

Anonymkode: e3f68...47a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.9.2018 den 19.40, Sugar&Spice skrev:

Tre gaver tar fem minutter og de fem minuttene gjør at jeg ikke rekker bussen min som gjør at jeg kommer hjem 30 minutter senere. Vil man ha ting pakket inn; kom inn i butikken et kvarter før stengetid.

Pluss fra meg! Det er virkelig ikke slik at din fritid skal kuttes fordi kunden er treg og ikke har kommet før... 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 1.55, AnonymBruker skrev:

Det er så trist at noen har så lite respekt 

Anonymkode: a847a...1f2

Det er mange som tror at butikkarbeidere er deres personlige treller...

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanlig å klage over "elendig service" ja! 

En jeg kjenner arbeider på dagligvarebutikk, og hadde nylig en diskusjon / krangel. En kunde som ønsket ett spesielt merke på noen frysevarer. Butikken kjørte ikke akkurat det merket, men tilbyr noen lignende produkter. Da hadde kunden skreket DÅRLIG SERVICE og hun skulle ALDRI I VERDEN handle der mer.... 

Men noen få uker seinere var den samme kunden faktisk tilbake igjen, og kjøpte litt forskjellige saker og ting. Sånn gikk det med denne "boikotten" hennes. :fnise:

Anonymkode: 75ce8...7c7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 12.40, Amawhatsnot skrev:

På flyplassen grytidlig i går, og jeg hadde akkurat betalt for tax freevarene mine da hun i kassen sa:

- God tur!

- Takk i like måte, sa jeg.

Følte meg skikkelig dum, men regner med at de hører det ganske ofte...

MYE hyggeligere at det blir sagt, enn de kundene som ikke gidder å lire utav seg verken et hei, takk eller hadet! Jobber på Taxfree selv, og jeg tenker aldri negativt om noen som svarer det ☺️

Anonymkode: 61220...ce5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MYE hyggeligere at det blir sagt, enn de kundene som ikke gidder å lire utav seg verken et hei, takk eller hadet! Jobber på Taxfree selv, og jeg tenker aldri negativt om noen som svarer det ☺️

Anonymkode: 61220...ce5

Det var godt å høre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At denne ikke ender på Youtube skjønner ikke jeg.

Kunde står inne på den lokale slakterbutikken og forlanger 5 kg av en pølse de er utsolgt for. Betjeningen forklarer at de får ikke inn mer av den før neste dag, noe kunden faktisk ikke forstår. Dama bak disken blir lei og blåser opp en pose og gir til kunden som lurer på hva dette skal bety. “Her har du 5 kg med en vare vi ikke har, du skal få den gratis og god tur ut døra“ var svaret👍 Og selvfølgelig ble dette filmet av en tenåring bak kunden,,,,,,,.

Anonymkode: 2c9c4...304

:skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde da jeg jobbet som servitør. 

Kunden bestilte den dyreste biffretten vi hadde med øl. Han spiste opp alt bortsett fra en terningstor kjøttbit. Så bestilte han en kaffe samtidig som han med høy røst sier han vil ha avslag på maten fordi kjøttet ikke var stekt og potetene var dårlig skrelt. Øllen og kaffen skulle han ha gratis for tort og svie. Jeg hentet kokken som lurte på hvorfor han klagde på maten etter den var spist. Kunden kverulerer og viser frem kjøttbiten som han skal ta med til Mattilsynet av alle ting!

Mens han krangler går han inn på restaurantens FB side og gir oss laveste poengsum og truer med oppfordring til boikott. En annen kunde trekker kokken tilside og forteller at kverulanten har psykiske lidelser og livredd for politi. Gjett hva kokken truer kverulanten med? Maten ble betalt og kritikken på FB ble fjernet,,,,,.

 

Anonymkode: 2c9c4...304

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.9.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Syns faktisk det er litt sært av deg og ikke bare pakke det inn.. Det tar ikke så lang tid. 

Anonymkode: b89ea...30e

JoooooOOoOoO

Anonymkode: 435d4...8c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/6/2018 at 6:42 PM, AnonymBruker said:

I går ble jeg stående 15 min bak en gammel dame som krevde å betale 6.90kr og ikke 7kr som kassadamen ba om. Hun mente at hvis hun hadde betalt med kort, hadde kun 6.90 blitt trukket, og ikke 7kr nå som hun måtte betale kontant og hadde glemt kortet hjemme. Det var rett før jeg tilbød henne 100kr for å gå hjem.

Anonymkode: f2cec...0f0

Du var ikke tilfeldigvis i nærheten av Manglerud eller Ryen i Oslo?
Vi hadde nemlig ei dame vi kalte Dasspapirdama da jeg jobba der oppe. Hun ville alltid vite meterprisen på dasspapiret for å finne ut hva hun skulle kjøpe (hjalp ingenting at vi hadde regna ut faenskapet før, vi måtte gjøre det hver gang må vite!) og hun var EKSTREMT sær på å betale med kontanter hvis summen på kassa ble over øret, og bankkort hvis summen ble under øret. Med andre ord måtte vi trykke for bankbetaling hver eneste gang hun skulle betale, for det var eneste måten vi kunne finne ut om det var 154,70 eller 154,40 hun skulle betale. For den femtiøringen var SÅÅÅÅÅÅ viktig altså!!!
Herrefred.....
Samme kjerringa var også veldig opptatt av egg og prisene på egg, men det husker jeg ikke hva greia var med, siden jeg aldri var den som måtte hjelpe henne med å finne ut dette, da jeg satt i kassa og ikke gikk på gulvet.

Endret av Minya
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2015 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Dagligvaren. Fredagsrush og alle seks kassene er åpne. Vi har VenSafe (i stedet for å ha røyk/snus i kassa, så har vi det i et eget skap lengre unna, og denne  VenSafe-automaten skriver ut lapper med strekkoder som kunden betaler)

 

Midt i handelen brøler kunden til meg at hun skulle ha KENT, men ikke FAEN om hun fikk noe KENT, for den JÆVLA maskina var ØDELAGT. 

"Åja, ødelagt? Hmm det var jo litt rart da... Hva sto det på skjermen?" (Vanligvis trykker ikke kundene hardt nok, eller de er for raske med å gi opp maskina, hallo den må skrive ut lappen før den kommer ut, slapp av liksom)

"Nei den var nå ØDELAGT DA." svarer hun. 

"Hehe okei.. men jeg ka-"

"Jeg skal ha en kent!"

"Ja, skal jeg gå bort til maskinen og trykke ut lappen for deg? Tror ikke den er ød-"

"Jeg klarer for faen meg å trykke på den jævla skjermen selv, men hør da - DEN ER ØDELAGT. DEN FUNKER IKKE."

 

Køen vokser, jeg sitter der og får kjeft mens jeg tilbyr å hjelpe, og føler meg ganske hjelpesløs...

 

"Kan du ikke bare slå inn en røyk på kassen?"

"Nei dessverre, det kan jeg ikke, maskinen må lese strekkoden som kommer ut av den automaten"

"Så jævlig teit! Hva er vitsen i det da???"

"Heeh.. vet ikke jeg altså..." (Hallo ser det ut som at jeg røyker, eller bryr meg om de jævla usunne drittvarene vi har i de skapene? Tror hun virkelig at jeg innstallerte disse fantastiske skapene selv, eller?)

Til min midlertidige glede var hun lei av å kjefte, og sa:

"Bare drit i det, jeg kjøper på kiosken etterpå."

"Okei:)"

 

Men hun var visst ikke ferdig: 

 

"Ja for det er tydeligvis jÆVLIG VANSKELIG å yte noe særlig SERVICE HER og selge de varene som kundene vil ha, ikke sant??"

"..."

"IKKE SANT??"

".."

 

Lang stillhet mens jeg scanner varene

Så sier jeg summen, og så sier hun at "Ja, skulle tro det ble litt dyrere, men så kom jeg på at jeg skulle jo ha en kent! men det fikk jeg ikke nei!"

"SKAL JEG GÅ OG SKRIVE UT EN LAPP TIL DEG, ELLER SKAL DU HA DEN KENTEN PÅ KIOSKEN??????" spør jeg med ganske sammenbitt smil.

"Jeg sa NEI så slutt å mas!"

 

aLTSÅ Hva skal man gjøre med sånne kunder??? ikke kan jeg hjelpe henne med å trykke på skjermen, for det er hun jo smart nok til selv så klart, og ikke er det bra service, og ikke har hun kortet klart når hun skal betale, ikke har hun tatt seg poser, ikke har hun egentlig hodet med seg, men for all del, kjeft på meg, be my guest, hvis det er det som gjør helgen din komplett. Gullrekka, taco, og kjefting på 19åringer i kassa. 

Anonymkode: ef073...9e7

Hahaha!!! 😂😂😂 utrolig kjip situasjon for deg, men kjempe morsom å lese! Lo godt nå!😂😂😂

Så for meg alt sammen😂😂 

Har jobbet i butikk i 7 år og jobber nå med noe helt annet.

For å si det sånn så merker du ikke hvor frekke og tragiske folk er før du har jobbet i butikk. De lever på at de har rett(jeg mener at det heller skulle vært:kunden har aldri rett, men det ordner seg fordet) og så fort det er tomt/utsolgt/ødelagt/feil så kommer de inn i butikken med vid, åpne øyne og glefser til deg. Klare for personangrep og lage helvete. Det ender alltid slik.. ALT kan byttes! Med kvittering får du pengene tilbake. Uten kvittering får du tilgodelapp. Knuste egg? Hent deg en ny kartong! Dårlige blomster du kan få nye. Alt ordner seg, men de tror de er lurt og at vi som er i kassa legger pengene deres rett i lomma. 

At de ikke skammer seg. Jeg har tenkt på det så mange ganger om jeg skulle stå og brøle og banne foran et helt uskyldig menneske som er på jobb. 

Kjepphøye går de ut av butikken og lever på at «kunden har alltid rett». 

Det som irriterte meg aller aller mest da jeg jobbet i butikk var; «for det er ikke salg på den der?» 

1. Prisen er ikke diskuterbar, pruting er ikke lov. 2. Er varen defekt? Nei. Så nei. 3. Ser du på prisen at den er merket med prosenter eller at vi annonserer salg på det? NEI

så svaret er nei. 

Baah! Hata det😂 og det er sinnsykt mange som gnåler om det! Mange flere en vi skulle tro.

Anonymkode: 351ae...c3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 19.03, Sugar&Spice skrev:

Kunde kommer til kassen 17.59 med tre varer

K: Kan du pakke inn disse i tre forskjellige gaver?

M: Beklager, men jeg stenger om ett minutt, men jeg sender selvfølgelig med papir og bånd, hvis du trenger det?

K: *måpende*

 

Er det seriøst SÅ RART at jeg vil hjem på en lørdag?! Jeg elsker jobben min, men jeg er faktisk veldig glad i den lille fritiden jeg har også.

Typisk. Nordmenn er så serviceinnstilt. Gud forby å bruke et par minutter ekstra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...