Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Antlers skrev:

Hvorfor skal man spørre pent om å noe man faktisk betaler for? Jeg er for å være høflig, men "Hei! Jeg skal ha en pølse i brød med rå løk" er da en helt nøytral setning med informasjon om hva man ønsker å kjøpe. Takking for utført tjeneste og mottatt betaling skjer ved handelens slutt, noe som faller seg helt naturlig for meg. Nei takk til fransk bakeri-etikette i Norge 😛

Jeg er enig med deg. Selv har jeg kuttet ut 'skal ha' og informerer bare om hva bestillingen er. 'Hei, en pølse i brød, takk.' Eller på Rema 'en paramount'. Jeg smiler, hilser, svarer nei takk eller ja takk til pose og kvittering og takker for handelen, siet ha-det eller god helg alt ettersom. 

Jeg er helt for at man skal være høflig og grei mot serviceansatte. De er mennesker og skal behandles med respekt. Like fullt skal jeg ha den pølsa/sigarettene/snusen og er det tilgjengelig har jeg rett til å kjøpe den og den ansatte plikt til å selge den. Så å spørre om jeg kan få en tilgjengelig vare er uaktuelt. 

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Antlers skrev:

Hvorfor skal man spørre pent om å noe man faktisk betaler for? Jeg er for å være høflig, men "Hei! Jeg skal ha en pølse i brød med rå løk" er da en helt nøytral setning med informasjon om hva man ønsker å kjøpe. Takking for utført tjeneste og mottatt betaling skjer ved handelens slutt, noe som faller seg helt naturlig for meg. Nei takk til fransk bakeri-etikette i Norge 😛

Tja, høflighet? Jeg spør om jeg kan få, eller så sier jeg noe ala jeg vil gjerne ha en [insert random food]. 

Anonymkode: 2f6bb...b19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, WCKD skrev:

Mener du folk skal spørre «kan jeg være så snill å få en pølse?» på Narvesen?

Koster null kroner å spørre "kan jeg få" eller "kunne jeg fått en". Man trenger ikke å kommandere folk. 

Anonymkode: f29ac...ba3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster null kroner å spørre "kan jeg få" eller "kunne jeg fått en". Man trenger ikke å kommandere folk. 

Anonymkode: f29ac...ba3

Det er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det.

 

Eksempel 1:

Ansatt: Hei 🙂

Kunde: Jeg skal ha en pølse😠

 

Eksempel 2:

Ansatt: Hei 🙂

Kunde: Hei, en pølse, takk 🙂

Anonymkode: 3e488...a3b

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, WCKD said:

Hvorfor er folk i denne tråden så EKSTREMT opptatt av hvor de som deler historier holder til? Det er HELT irrelevant.

Det er fullstendig relevant når resten av innlegget mitt gikk ut på om det kunne være samme gærne kjerringa. Og jeg spurte ikke engang hvilken butikk spesifikt, fordi *DET* er irrelevant. Men området  var relevant i henhold til spørsmålet mitt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en kitch’n butikk og dette hendte i sommer. 

To kunder i butikken. En med barnevogn (kunde 1) i ene enden og en annen (kunde 2) i andre enden. De går sakte i retning mot hverandre og kikker. Kunde to kommer borti en hylle og det detter ned 2 dyre produkter som knuses. 

Kunde 2 til kunde 1: du må jo passe deg!! Kan ikke bare traske rundt i butikker uforsiktig og ødelegge varer. Dette bør du betale for. 

Jeg: unnskyld, men dette var nok du som kom borti. Hun er jo 2 meter unna hylla hvor du står!

... kunde 1 ser forvirret på meg og henne og forstår heller ikke at hun blir beskyldt. 

Kunde 2: *skrikende* dette skal du faen ikke skylde på meg. Det er kjerringa med vognen som knuste dette. 

Hun blir så stygg i munnen videre at jeg tilkaller vektere på hurtigalarm. Forklarer situasjonen. 

Vekter: så du har ikke ved uhell kommet borti og ødelagt disse? 

Kunde 2: nei!!! Kjerringa må betale. Det var henne! Butikken taper på grunn av sånne som går overalt med vogn. 

Vekter: da kan vi gå opp på kontoret her og ser på overvåkningen. Da løser vi problemet enkelt. Ser du kameraet der? *peker ut mot senteret* den fanger opp nøyaktig dette området dette har skjedd... kan til og med be min kollega sjekke nå mens vi står her. 

Kunde 2: Jaa, altså... det kan jo ha vært meg også... *henvender seg til meg nå* du bør ikke være så rask med å skylde på andre. Det er en ufin ting. 

Jeg: det var dessverre deg, selv om det var et uhell. Men som du sa; butikken taper mye så du må nesten betale for varene. 

Kunde 2: møkkabutikk assa. Har ikke noe fint engang. 

Anonymkode: 04059...733

Hahaha. Huff, føler med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MalloryK skrev:

Dere som jobber i slike butikker, får dere noe kurs og skikkelig opplæring? Eller blir dere bare "kastet" ut i det?

Hvis du spør meg, hadde jeg god opplæring av de andre ansatte :) Det trengs i en slik butikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en historie fra i sommer, og det hører med til historien at vi i denne perioden brukte gule t-skjorter med påskriften "sommerlykke" over brystet isteden for den vanlige bunnpris-skjorta.

Vi skulle akkurat til å stenge sjappa en kveld, da en gubbe kom dundrende inn mens han smelte fra seg et "BÆØH!" som hilsen. Vi skvatt så vi nesten hoppet i taket av det plutselige brølet, og mannen var tydelig fornøyd med å ha oppnådd ønsket reaksjon fra oss. "No vart dåkk skremt ja! Dere må ikke svime av før jeg har handla ferdig nå da, jenter, hehe". 

Omsider kom han til kassa. 
Meg: "pose?"
Kunde: *glodde bare på t-skjorta mi uten å gi meg noe svar*
Meg: "Vil du ha pose?"
Kunde: "Ja, jeg var bare så opptatt av å se på sommerlykke, heheeh^^"
Meg: "Ja, fresh t-skjorte!" (skjønte ikke umiddelbart at det var brystene mine han egentlig refererte til, da de nærmest er på størrelse med kikerter og som knapt gjør seg til kjenne under klær).
Kunde: "skulle gjerne sett hva som er litt lenger ned og da, hehehe!" før han tok med seg varene og strenet ut like brått som han kom inn. 

Altså, han har sikkert en grov type humor, men det er jo litt spesielt. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er du som har de mest interessante historiene her! Takk for svar

 

Edit: Dette var svar til Sphynx

Endret av MalloryK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sphynx skrev:

*dagens utblåsning* Håper på hyggelige kunder i morgen.

To ting bare

1/ Herregud som jeg skulle ønske du drev med seksualundervisning for tenåringer på ungdomsskolen, spesielt da jeg selv var tenåring. Noe sier meg at informasjonen du sitter på hadde vært langt bedre enn hva vi fikk fra min gamle naturfagslærer som så ut som en balsamert Bela Lugosi.

2/ Dine historier fortjener strengt tatt sin egen tråd, jeg er dypt fascinert (og fullstendig forskrekka, men whatever) over hva folk klarer å lire fra seg i en erotikksjappe.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Sphynx skrev:

Menn som skal kjøpe analplugg til dama. Vet ikke om hun er med på å kjøpe plugg, men de vil alltid ha ganske store plugger.

Kunde: Kan du anbefale en buttplugg?

Meg: Ja, til dame eller mann?

Kunde: Til dama.

Meg: Ja, har hun noe erfaring?

Kunde: Nei, ingenting.

Meg: Da kan det være lurt å gå for noe litt mindre *blir avbrutt*

Kunde: Denne er fin! *Holder opp en plugg i størrelse L (ikke noe de fleste nybegynnere klarer)*

Meg: Om hun ikke har så mye anal erfaring vil nok den der gjøre litt vondt og det *blir avbrutt igjen*

Kunde: Jammen, høhø, er det ikke meningen at det skal være litt vondt? ;);)

Meg: ........nei?

 

Altså fy faen. Du vil at dama skal prøve en analpugg for din del og driter i om det gjør vondt for henne!? Noen mennesker er så fjerne at det er faen meg ikke mulig. Den eneste grunnen til at noen skal bruke anale leketøy burde være fordi de synes det er deilig. Jeg er så sykt lei av menn som presser dama til analsex osv. Ser det så ofte, ikke kjekt!

Måtte gi han et raskt, basic seksualkursj og det endte med at han gikk for en liten plugg gitt.

Oh! Og en annen ting som jeg ikke skjønner at folk ikke vet: Glidemiddel og massasjeolje er ikke det samme! Oljer skal ikke inn i henne. Det ødelegger den naturlige bakteriefloraen og skaper ubalanse. Kun glidemiddel. Og at folk ikke vet at olje ødelegger kondomer og leketøy er for meg et mysterium. Håper seksualundervisning er bedre nå og at kidsa lærer at man ikke kan bruke babyolje osv som glid. Og at det kan ødelegge kondomer! Skjønner heller ikke at en sykt parfymert olje i det hele tatt er noe man tenker kan fungere som glid.... Jaja, finnes jo mange som parfymerer musa, spyler skjeden med vann eller doucher seg. Huff og huff.

*dagens utblåsning* Håper på hyggelige kunder i morgen.

Angående siste der, så vet ikke folk det! Helt utrolig. Googler man hva man kan bruke som glidemiddel kommer drt opp svar fra helsesøster på ung.no, klaranlok o.l der de anbefaler VASELIN, babyolje, matolje o.l. Det er sjokkerende

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 23.11, Emmelise skrev:

To ting bare

1/ Herregud som jeg skulle ønske du drev med seksualundervisning for tenåringer på ungdomsskolen, spesielt da jeg selv var tenåring. Noe sier meg at informasjonen du sitter på hadde vært langt bedre enn hva vi fikk fra min gamle naturfagslærer som så ut som en balsamert Bela Lugosi.

2/ Dine historier fortjener strengt tatt sin egen tråd, jeg er dypt fascinert (og fullstendig forskrekka, men whatever) over hva folk klarer å lire fra seg i en erotikksjappe.

Tar det som et kompliment ❤️

Kanskje jeg burde blitt leid inn til skoler?  🤔👀 Og ja, burde nesten hatt en egen tråd :fnise: har så mange fantastiske historier. Egentlig burde jeg skrevet en bok ''historier fra sexbutikken''. Jeg og sjefen snakker om det hver dag!

På 14.9.2018 den 7.26, AnonymBruker skrev:

Angående siste der, så vet ikke folk det! Helt utrolig. Googler man hva man kan bruke som glidemiddel kommer drt opp svar fra helsesøster på ung.no, klaranlok o.l der de anbefaler VASELIN, babyolje, matolje o.l. Det er sjokkerende

Anonymkode: 84597...371

Ja, blir så oppgitt. Det er helt sykt. Var så heldig å få en time med ei av Oslos beste gynekologer for en stund siden grunnet vaginisme. Der ble jeg anbefalt å bruke olje som glid. Jeg ble sjokkert og spørr henne om hun er seriøs. Hun forstår ikke reaksjonen min og forteller meg at grunnen til at jeg opplevde smerte ved pentrering kom fra å være tørr (det er forresten feil og et eget kappitel) og at jeg trengte olje for at det skulle gli lettere.... Jeg foreller om hvordan olje kan føre til ubalanse og sopp og hun ser ut som hun hører dette for første gang. Gynekologen jeg betalte 2000 kroner (jeg vet, latterlig dyrt) for å gå til!? ''Ja, nei, du må bare ha litt rundt åpningen vettu, mente ikke at du skulle ha det inni deg.'' -YEAH SURE! Det var så mye feil ved den gynekologtimen. Feil angående hva man bruker til glid, generell info om vaginisme og det å oppleve smerter ved penetrering. Forskjellige kilder og rapporter viser til at 25% til 60% av kvinner opplever kroniske smerter i vulva på ett eller annet tidspunkt i sitt liv. Det er store tall som ikke blir tatt seriøst og det rammer oftest kvinner i 20 åra. Blir så utrolig oppgitt... Kanskje jeg burde blitt helesøster eller noe. Gjøre en forskjell og alt det der... :)

Beklager avsporing igjen. Viktige temaer egentlig.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 10.06, AnonymBruker skrev:

Koster null kroner å spørre "kan jeg få" eller "kunne jeg fått en". Man trenger ikke å kommandere folk. 

Anonymkode: f29ac...ba3

Men hva er poenget? Man gir jo i praksis bare den ansatte muligheten til å si nei.

Nei, da jeg jobbet i butikk for lenge siden så var jeg fornøyd med at folk bare sa hba de skulle ha og ikke takket før de fikk noe. Det er irriterende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sphynx skrev:

Tar det som et kompliment ❤️

Kanskje jeg burde blitt leid inn til skoler?  🤔👀 Og ja, burde nesten hatt en egen tråd :fnise: har så mange fantastiske historier. Egentlig burde jeg skrevet en bok ''historier fra sexbutikken''. Jeg og sjefen snakker om det hver dag!

Ja, blir så oppgitt. Det er helt sykt. Var så heldig å få en time med ei av Oslos beste gynekologer for en stund siden grunnet vaginisme. Der ble jeg anbefalt å bruke olje som glid. Jeg ble sjokkert og spørr henne om hun er seriøs. Hun forstår ikke reaksjonen min og forteller meg at grunnen til at jeg opplevde smerte ved pentrering kom fra å være tørr (det er forresten feil og et eget kappitel) og at jeg trengte olje for at det skulle gli lettere.... Jeg foreller om hvordan olje kan føre til ubalanse og sopp og hun ser ut som hun hører dette for første gang. Gynekologen jeg betalte 2000 kroner (jeg vet, latterlig dyrt) for å gå til!? ''Ja, nei, du må bare ha litt rundt åpningen vettu, mente ikke at du skulle ha det inni deg.'' -YEAH SURE! Det var så mye feil ved den gynekologtimen. Feil angående hva man bruker til glid, generell info om vaginisme og det å oppleve smerter ved penetrering. Forskjellige kilder og rapporter viser til at 25% til 60% av kvinner opplever kroniske smerter i vulva på ett eller annet tidspunkt i sitt liv. Det er store tall som ikke blir tatt seriøst og det rammer oftest kvinner i 20 åra. Blir så utrolig oppgitt... Kanskje jeg burde blitt helesøster eller noe. Gjøre en forskjell og alt det der... :)

Beklager avsporing igjen. Viktige temaer egentlig.

Jobber selv i bransjen og har vært borti ALKURAT det samme! Sjefen min har født og helsesøster anbefalte henne babyolje for å pleie slimhinnene. Den helsesøstre fikk som øra flagra 😅 har faktisk vurdert å bli sexolog pga dette! 

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid hva man sier, men hvordan man sier det.

 

Eksempel 1:

Ansatt: Hei 🙂

Kunde: Jeg skal ha en pølse😠

 

Eksempel 2:

Ansatt: Hei 🙂

Kunde: Hei, en pølse, takk 🙂

Anonymkode: 3e488...a3b

Hvis man sier -   "Hei :) jeg skal ha en pølse i brød, og så sier takk når man får pølsa og hade bra :) " - er det innafor? Ellers har jeg fornærmet butikkansatte i årevis. Jeg trodde det var normalt å si hva man skulle ha når det blir ens tur i butikken? Å unnskyld :blomst:, men det høres typisk drama-rama-dame ut og i sitt hue da tenke "meg skal du faen ikke kommandere rundt!!" :ler: 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sphynx skrev:

Tar det som et kompliment ❤️

Kanskje jeg burde blitt leid inn til skoler?  🤔👀 Og ja, burde nesten hatt en egen tråd :fnise: har så mange fantastiske historier. Egentlig burde jeg skrevet en bok ''historier fra sexbutikken''. Jeg og sjefen snakker om det hver dag!

Ja, blir så oppgitt. Det er helt sykt. Var så heldig å få en time med ei av Oslos beste gynekologer for en stund siden grunnet vaginisme. Der ble jeg anbefalt å bruke olje som glid. Jeg ble sjokkert og spørr henne om hun er seriøs. Hun forstår ikke reaksjonen min og forteller meg at grunnen til at jeg opplevde smerte ved pentrering kom fra å være tørr (det er forresten feil og et eget kappitel) og at jeg trengte olje for at det skulle gli lettere.... Jeg foreller om hvordan olje kan føre til ubalanse og sopp og hun ser ut som hun hører dette for første gang. Gynekologen jeg betalte 2000 kroner (jeg vet, latterlig dyrt) for å gå til!? ''Ja, nei, du må bare ha litt rundt åpningen vettu, mente ikke at du skulle ha det inni deg.'' -YEAH SURE! Det var så mye feil ved den gynekologtimen. Feil angående hva man bruker til glid, generell info om vaginisme og det å oppleve smerter ved penetrering. Forskjellige kilder og rapporter viser til at 25% til 60% av kvinner opplever kroniske smerter i vulva på ett eller annet tidspunkt i sitt liv. Det er store tall som ikke blir tatt seriøst og det rammer oftest kvinner i 20 åra. Blir så utrolig oppgitt... Kanskje jeg burde blitt helesøster eller noe. Gjøre en forskjell og alt det der... :)

Beklager avsporing igjen. Viktige temaer egentlig.

Ja!

Anonymkode: 3af09...006

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Selv har jeg kuttet ut 'skal ha' og informerer bare om hva bestillingen er. 'Hei, en pølse i brød, takk.' Eller på Rema 'en paramount'. Jeg smiler, hilser, svarer nei takk eller ja takk til pose og kvittering og takker for handelen, siet ha-det eller god helg alt ettersom. 

Jeg er helt for at man skal være høflig og grei mot serviceansatte. De er mennesker og skal behandles med respekt. Like fullt skal jeg ha den pølsa/sigarettene/snusen og er det tilgjengelig har jeg rett til å kjøpe den og den ansatte plikt til å selge den. Så å spørre om jeg kan få en tilgjengelig vare er uaktuelt. 

Anonymkode: 3e488...a3b

Oioioi, viktig å stå på prinsippene sine i hverdagen ja. Kassemedarbeideren måkke komme her og tro han kan si nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...