Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*mumle for seg selv* "Nei, dette går ikke an! Siste gang jeg handler her"

"Nå mister dere en kunde!"

Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt kunder si dette i butikken jeg jobbet for så å dukke opp neste dag.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.8.2018 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Som kvinnelig elektriker får jeg høre en del rart. En gang ringte jeg en kunde for å avtale når jeg skulle komme å fikse noe.

 

Meg: Hei det er xxx fra xxx-elektro, jeg fikk beskjed om å avtale et tidspunkt blablabla

Kunden: jaaa, skal du kommeå se på jobben som guttene skal gjøre? 

Meg: Nei det er jeg som er elektrikeren,så det er jeg som kommer.

 

Da jeg kom på døra fortsetter samtalen slik:

Kunden: Jeg fikk helt sjokk da det var en dame som ringte! Har du fagbrev?

Meg: Ja...

Kunden: Har du gått på skole og??

Meg: Ja... 

Kunden: Har du jobbet lenge?

Meg: Jeg har jobbet i seks år, så jeg tenker dette skal gå helt greit ☺️

 

Enden på visa var at han ble sååååå fornøyd og imponert av at jeg kunne jobben min 🙈😆😂

Anonymkode: 35579...954

Du skulle svart "neeei, skole, må en ha det nå til dags, jeg bare liker å putle litt med strøm jeg, gikk ikke helt med det fagbrevet, men det bryr ikke sjefen seg om.. kom inn i firmaet på kjønnskvotering jeg, hvor er sikringskapet ditt a?" 😁

Anonymkode: f2cec...0f0

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede halv pris på varer som allerede er nedsatt. 

Kunde til kollega: Det går ikke an å få noe mer rabatt siden det er fargeforskjell på disse?

Kollega: Ikke når det er halv pris, av nedsatt pris. 

Kunde ser veldig misfornøyd ut, og siden kollegaen min er ny ble hun litt usikker på hva hun skulle svare. 

Meg: Det vi kan gjøre er å forsøke å utbedre det så de blir mer lik. 

Kunde: Det tror jeg ikke dere klarer. 

Meg: Vi kan nå forsøke, så er det helt opp til deg om du vil ha de eller ikke. 

Kunde: Men det er en gave skjønner dere, og jeg kan ikke gi en så stygg gave. Da må jeg få ekstra rabatt

Kollega: Hvis vi gjør det så får vi veldig kjeft av ledelsen 

Kunde: Mener dere at jeg skal betale full pris for noe så stygt? 

Meg: Du betaler langt under halvparten av full pris, og det er ikke vi som bestemmer prisene eller retningslinjene. Det er det hovedkontoret som gjør, og vi må forholde oss til det de sier.

Kunde: Men jeg kan jo ikke gi det i gave når det er så stor fargeforskjell.

Kollega: Vi kan som sagt forsøke å utbedre det for deg. 

Kunde: Så dere kan ikke gi mer rabatt? Er sjefen her? 

Meg: Hun har gått hjem for dagen, men hun ville sagt akkurat det samme så det er ikke noe mer å diskutere. 

Kunde: Vet du hva? Hvis du skal være så sur så handler jeg et annet sted, og jeg setter aldri mine bein her igjen. 

Meg: Det går helt fint for vi legger ned uansett, så det spiller ikke noe rolle. Dessuten ville de ikke blitt mer lik av at du fikk ekstra rabatt, så jeg skjønte ikke helt argumentet der. 

Kunde: Sånn kan du ikke snakke til meg som kunde... Så stormet hun ut.

 

 

 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde: Sånn kan du ikke snakke til meg som kunde... Så stormet hun ut.

Merkelig hvordan kunder tror de er diktatorer sånn helt plutselig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, WCKD skrev:

Merkelig hvordan kunder tror de er diktatorer sånn helt plutselig.

Vi har dessverre innarbeidet et begrep som sier at "kunden har alltid rett". Ikke rart de oppfører seg slik da.

Kunden tar som regel feil bør bli det nye begrepet. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår likevel ikke hvordan «kunden har alltid rett» har trumfet alminnelig folkeskikk for særdeles mange personer.

Personlig kunne det ikke falle meg inn å være ufin overfor butikkpersonale e.l. med mindre jeg opplever de som ufine, frekke eller helt urimelige overfor meg. Jeg måtte kjefte på noen for et par uker sida, men det var fordi flyet mitt var 3 timer forsinket og det neste flyet visste om dette (samme selskap), men gjorde ingen innsats for å hjelpe meg mellom flyene og hadde egentlig stengt gaten fordi jeg var 3 minutter for sen. Fikk som sagt kjefta meg inn på flyet, men det var etter å ha forsøkt å være hyggelig.

Ble en liten rant, men det var for å poengtere at også vi som har jobbet innen service blir frustrerte i blant, og kanskje ekstra frustrerte når vi ser tegnene til at folk ikke engang prøver å hjelpe oss.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2018 den 11.58, AnonymBruker skrev:

Egentlig bør det jo være omvendt der den ansatte spør kunden: "unnskyld, skal jeg hjelpe deg med noe?" 

Anonymkode: 3af09...006

👏👏👏

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, WCKD skrev:

Roe meg ned? Jeg er helt rolig, i motsetning til de kundene som tror tenåringer lever for å svindle kundene sine på Rema...

Handler ikke om at man tror de svindler, men at man ikke skal betale mer for et produkt fordi en noldus i kassa ikke klarer å slå inn rett pris.

Dessuten så er det mange som stjeler på den måten,slår inn litt ekstra her og der så de kan ta dem selv. Husk at ansatte er som regel de største tyvene i en bedrift.

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Handler ikke om at man tror de svindler, men at man ikke skal betale mer for et produkt fordi en noldus i kassa ikke klarer å slå inn rett pris.

Dessuten så er det mange som stjeler på den måten,slår inn litt ekstra her og der så de kan ta dem selv. Husk at ansatte er som regel de største tyvene i en bedrift.

Anonymkode: 73fcc...a61

1.Er ikke noldusen i kassa sin skyld at systemet oppdateres for treigt.

2.De fleste butikker har idag rutiner som gjør at dette er tilnærmet umulig uten å bli oppdaget. Tror du kan slappe av. 

Derimot hadde vi flere kunder som prøvde å svindle arbeidsplassen sin ved å kjøpe varer på firmakortet og så levere tilbake og be om kontanter. 

Anonymkode: 89917...8a2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

👏👏👏

Anonymkode: 73fcc...a61

Vel, da har du ikke forstått nordmenn, for nordmenn flest liker ikke at butikkpersonalet oppsøker dem hele tiden. Damned if you do, damned if you don’t.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om at man tror de svindler, men at man ikke skal betale mer for et produkt fordi en noldus i kassa ikke klarer å slå inn rett pris.

Dessuten så er det mange som stjeler på den måten,slår inn litt ekstra her og der så de kan ta dem selv. Husk at ansatte er som regel de største tyvene i en bedrift.

Anonymkode: 73fcc...a61

Stjeler på denne måten? Hvordan i all verden mener du at man skal stjele ved å slå inn varer flere ganger? Pengene går jo inn i maskina 🤦‍♂️

Og jeg har intet problem med at folk vil sjekke kvitteringa. Jeg har et problem med at folk skal stå midt foran kassa mens det står mange i kø og nilese på en 40 cm lang kvittering mens de er dritforbanna helt uten grunn.

Anonymkode: 54e21...c06

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
22 timer siden, WCKD skrev:

Roe meg ned? Jeg er helt rolig, i motsetning til de kundene som tror tenåringer lever for å svindle kundene sine på Rema...

Skal ikke mer enn et utropstegn til på KG, før noen mener en er helt vill av raseri. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 10.35, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i samme kjede som deg, og hørte nylig en historie om en som hadde fått gratis avis ved å kjøpe en penn til 10 kroner over lengre tid. Nå kom vedkommende tilbake med over 50 penner og skulle returnere dem! Den synes jeg tok kaka! Helt lov selvsagt, men likevel ganske spesielt... 

Lurer sånn på hvilken butikk du er i. Var faktisk ingen som ble sinte i min butikk da vi endret på ordningen. Bortsett fra unntaksregelen på bøker i fastprisordningen da, men det skjønner jeg jo godt.

Anonymkode: 8e596...60e

Ja, jeg jobber også i denne kjeden og han var innom flere butikker, bl.a hos oss! 

Anonymkode: fc685...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en historie fra gjenvinning. Jeg skulle stå ved porten etter stengetid, altså slippe kunder ut og forhindre andre fra å komme inn.

Det kommer en noen minutter etter stengetid. 

"Kan jeg bare kaste noe jeg har liggende bakpå? :)  Tar maks et minutt. Er så redd det kommer til å blåse vekk"

"Vi har stengt"

"Men det tar bare et minutt"

"Beklager, stengt er stengt"

"Vet du, det her så rasshøl 😢 "

Det var nesten så han var på gråten. 

Anonymkode: 4e032...8f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med en fra min karriere i fergefarten på Vestlandet. Det var ferge med dieselelektrisk drift. En mannlig passasjer var veldig nysgjerrig på dette, og jeg forklarte opp og ned om forskjellene på dieselelektrisk og tradisjonell maskin, og svarte på alle spørsmål han hadde. Likevel virket han ikke helt fornøyd. Så oppdaget han at maskinsjefen selv hadde kommet opp på dekk (noe som stort sett bare skjer hvis det nærmer seg et måltid...), og passasjeren begynte å stille ham de samme spørsmålene som jeg nettopp hadde svart på. Maskinsjefen trekker på skuldrene og sier: «Det der må du spørje XXX om, det er ho som kan mest om det». Da oppdaget vi at det faktisk er mulig å stoppe kjeften på en bergenser...

Anonymkode: 918d9...aaf

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2018 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er høflig å spørre "jobber du her". Dersom man høflig henvender seg til en ansatt, innleder man for det første med "unnskyld", og deretter "kan du hjelpe meg" eller lignende.

Anonymkode: b7f33...9f7

Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. 

Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. 

 

Anonymkode: 540e0...371

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest førstedamen
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. 

Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. 

 

Anonymkode: 540e0...371

Enig. Jeg spørr alltid for engang jeg ikke gjorde det viste det seg at jeg hadde bedt en annen kunde om hjelp og ikke en ansatt 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. 

Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. 

 

Anonymkode: 540e0...371

Enig. 

Anonymkode: 3af09...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. 

Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. 

 

Anonymkode: 540e0...371

Men det er jo ofte folk ute i butikkene som setter ut varer, og de jobber ikke der. De er kjøpmenn? eller noe i den duren, de jobber ihvertfall ikke på butikken. Så tror nok det er derfor folk spør. 

Anonymkode: 5084a...4e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får komme med en fra min karriere i fergefarten på Vestlandet. Det var ferge med dieselelektrisk drift. En mannlig passasjer var veldig nysgjerrig på dette, og jeg forklarte opp og ned om forskjellene på dieselelektrisk og tradisjonell maskin, og svarte på alle spørsmål han hadde. Likevel virket han ikke helt fornøyd. Så oppdaget han at maskinsjefen selv hadde kommet opp på dekk (noe som stort sett bare skjer hvis det nærmer seg et måltid...), og passasjeren begynte å stille ham de samme spørsmålene som jeg nettopp hadde svart på. Maskinsjefen trekker på skuldrene og sier: «Det der må du spørje XXX om, det er ho som kan mest om det». Da oppdaget vi at det faktisk er mulig å stoppe kjeften på en bergenser...

Anonymkode: 918d9...aaf

Hahaha 😂 Dauver litt på meg! 

Hilsen Trønder 😁😂

Anonymkode: 41b3f...ae0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...