Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, mmd skrev:

Stirrer absolutt ikke "olmt" på noen, hvor fikk du det fra?

Litt interessant dette, etter at dette temaet ble diskutert for en tid tilbake har jeg reist en del rundt i bl.a. Norge, Sverige, Danmark og Polen, og har besøkt mange dagligvarebutikker. Har forsøkt å legge merke til hva folk gjør med skillepinner. Det viser seg at det faktisk er veldig sjelden at folk legger disse etter varene! (Ingen vitenskapelig undersøkelse, akkurat, men regner med jeg har vært innom 20-30 butikker de siste måneden, det skjedde 3-4 ganger.)

I København legger alle pinnen bak varene sine og blir sure hvis man ikke gjør det.
Der slukker de også lyset i butikken når klokka blir stengetid, effektiv måte å få folk ut på :fnise:

Anonymkode: 50177...7f8

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I København legger alle pinnen bak varene sine og blir sure hvis man ikke gjør det.
Der slukker de også lyset i butikken når klokka blir stengetid, effektiv måte å få folk ut på :fnise:

Skulle ønske det var normalen her også. Sjefen min fikk faktisk klage på meg en gang jeg sa vennlig til en kunde at vi var stengt og at vedkommende måtte begynne å trekke mot kassen. Vi er et stort varehus så vi må nesten si ifra så folk ikke surrer rundt der i en evighet. Heldigvis tålet de aller fleste helt fint å få den beskjeden. 

Skrevet

Jeg hadde lite veksel i kassen etter at mange hadde betalt med store sedler. I tillegg får vi ikke nytt veksel før på mandag. 

Kunde: Jeg skal kjøpe en pose og så SKAL jeg ta ut 1000 kroner i små sedler. 

Meg: Beklager. Du kan få ut 1000 kroner, men du det må bli to 500-lapper eller en 1000-lapp. 

Kunde: Nei, jeg SKAL ha det i små sedler. 

Meg: Beklager, men det går ikke. Jeg trenger det vekselet jeg har til kunder som betaler med store sedler. 

Kunde: Merkelig! (Så gikk han sur som en potte). 

• Liker 12
Skrevet
6 timer siden, mmd skrev:

Stirrer absolutt ikke "olmt" på noen, hvor fikk du det fra?

Litt interessant dette, etter at dette temaet ble diskutert for en tid tilbake har jeg reist en del rundt i bl.a. Norge, Sverige, Danmark og Polen, og har besøkt mange dagligvarebutikker. Har forsøkt å legge merke til hva folk gjør med skillepinner. Det viser seg at det faktisk er veldig sjelden at folk legger disse etter varene! (Ingen vitenskapelig undersøkelse, akkurat, men regner med jeg har vært innom 20-30 butikker de siste måneden, det skjedde 3-4 ganger.)

Litt avsporing dette, men etter å ha lest den lille diskusjonen her i tråden om å legge pinnen etter varene sine eller ikke, har jeg begynt å legge merke til hva folk gjør. I dag sto jeg bak en ung mann i MC-klær og han la en pinne bak varene sine. Jeg tenkte "jøss, det er sannelig noen som gjør det her også", helt til han åpnet munnen og snakket engelsk :) Det var altså ikke en lokal helt men en turist. Har så langt ikke sett særlig mange norske kunder gjøre det samme, det hender bare en sjelden gang. Men jeg har begynt å gjøre det selv for å se hvordan folk reagerer. De fleste ser ikke ut til å bry seg i det hele tatt, verken med takknemlighet eller forbauselse. 
Kanskje vi kan lage en forskningsoppgave ut av dette? :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg hadde lite veksel i kassen etter at mange hadde betalt med store sedler. I tillegg får vi ikke nytt veksel før på mandag. 

Kunde: Jeg skal kjøpe en pose og så SKAL jeg ta ut 1000 kroner i små sedler. 

Meg: Beklager. Du kan få ut 1000 kroner, men du det må bli to 500-lapper eller en 1000-lapp. 

Kunde: Nei, jeg SKAL ha det i små sedler. 

Meg: Beklager, men det går ikke. Jeg trenger det vekselet jeg har til kunder som betaler med store sedler. 

Kunde: Merkelig! (Så gikk han sur som en potte). 

Hvem har egentlig 20 50-lapper tilgjengelig som veksel i kassa? :bond:

Anonymkode: e6ea4...ae0

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, Raindrops skrev:

Skulle ønske det var normalen her også. Sjefen min fikk faktisk klage på meg en gang jeg sa vennlig til en kunde at vi var stengt og at vedkommende måtte begynne å trekke mot kassen. Vi er et stort varehus så vi må nesten si ifra så folk ikke surrer rundt der i en evighet. Heldigvis tålet de aller fleste helt fint å få den beskjeden. 

Dette minner meg om en gang jeg nesten ble en dum kunde. Jeg labbet rundt inne på senteret og soste meg inn på Kid tror jeg det var. La merke til at alle rundt meg var litt stresset, men det var fredag kveld så tenkte ikke noe mer over det. Det kommer en ansatt bort og spør om jeg skal ha noe og jeg bare: Neida jeg skal bare kikke litt. Hun stopper opp og spør pent om jeg vil være rask fordi de stengte for 10min siden 🙈 Jeg hadde altså glemt klokken fullstendig og svima rundt i min egen verden 😂 Beklaget meg så klart mye og fortet meg ut av butikken. Den ansatte så veldig lettet ut over at jeg ikke laget noe nummer ut av at hun "kastet meg ut" 🙈

• Liker 22
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt målløs av noen folk! :hakeslepp:

Anonymkode: e8f3a...3bf

Me too..

Gjest Raindrops
Skrevet
3 timer siden, Sirah skrev:

Dette minner meg om en gang jeg nesten ble en dum kunde. Jeg labbet rundt inne på senteret og soste meg inn på Kid tror jeg det var. La merke til at alle rundt meg var litt stresset, men det var fredag kveld så tenkte ikke noe mer over det. Det kommer en ansatt bort og spør om jeg skal ha noe og jeg bare: Neida jeg skal bare kikke litt. Hun stopper opp og spør pent om jeg vil være rask fordi de stengte for 10min siden 🙈 Jeg hadde altså glemt klokken fullstendig og svima rundt i min egen verden 😂 Beklaget meg så klart mye og fortet meg ut av butikken. Den ansatte så veldig lettet ut over at jeg ikke laget noe nummer ut av at hun "kastet meg ut" 🙈

Det skal sies at det skal en del til før jeg blir irritert over at kundene soser litt rundt i butikken etter stengetid, de aller fleste har tross alt bare glemt tiden eller tror vi har åpent en time til, og det kan skje den beste :P 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehh... Nei, det er ikke "alle" som gjør legger skillepinnen bak varene i København. Jeg var innom flere dagligvarebutikker for noe uker siden og så ingen som gjorde det (bl.a. Rema, SuperBrugsen og et par til).

Skrevet

På 21. juni 2017 den 5.11, The Kitten skrev:

Har to historier. 

Første: 

Kunde kommer til meg i kassen. Håndhilser og presenterer seg. Siden det er en ganske ny butikk trodde jeg han kanskje var regionssjef eller noe, så jeg hilser bare pent tilbake.  Han går inn for å handle. 

Så betjener jeg noen andre kunder i kassen. Da går første kunde forbi med 2 øl. 

Kunde: Vi snakkes du!

Meg: Det gjør vi sikkert, men du er nesten nødt til å betale for ølen før du går. 

Kunde: MÅ jeg virkelig det? Kan du ikke være grei? 

Meg: Grei kan jeg være, men ikke så grei. 

Kunde: OK da. Neste gang får jeg kanskje lov til å bare gå....

Det er lov å håpe. :)

Han håpet han og kom igjen. Prøvde å bare gå forbi, og jeg har nå forklart ham at han må betale hver eneste gang han er på butikken. 

• Liker 12
Skrevet
17 timer siden, Raindrops skrev:

Det skal sies at det skal en del til før jeg blir irritert over at kundene soser litt rundt i butikken etter stengetid, de aller fleste har tross alt bare glemt tiden eller tror vi har åpent en time til, og det kan skje den beste :P 

Det er godt å høre 🙈 Jeg fikk fryktelig dårlig samvittighet og tenkte på denne tråden med en gang 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2017 den 13.06, Sirah skrev:

Kom på denne: Kanskje ikke en veldig drøy historie, men selv levde jeg på denne opplevelsen en god stund 😎

For åresvis siden hadde jeg en deltidsjobb i en matbutikk. En av de første dagene jeg var der kom det en kunde med en full handlevogn. Blant disse varene var det bla (i mine øyne) grønne epler. Siden det sto opplæring på skiltet mitt fulgte denne kunden NØYE med og ba om kvitteringen i etterkant. En stund etter at kunden har forlatt butikken kommer han stormende inn igjen. Rasende slenger han eplene på båndet og skriker at han har betalt for GRØNNE epler når de han har kjøpt er gule. Han ropte og skrek og kalte meg for både ubrukelig og han skulle sørge for å få meg sparket. Jeg ble helt satt ut og beklaget så mye mens jeg kikket ned på de grønne eplene forran meg. Ringte på hjelp og det viste seg at mannen hadde rett. De grønne eplene skulle slåes inn som gule 🙄 Dette var det ingen som hadde forklart meg så sjefen var nøye på  forklare mannen at dette ikke var min skyld, men at vi så klart skulle fikse opp i det.

Triumferende står mannen å kikker på at vi slår ut de grønne eplene og inn igjen de gule. Smilet forsvant dog når sjefen smiler, retter seg litt opp i ryggen og ber han betale 5 kroner i mellomlegg 😎

Ååå 👏🏻👏🏻 Den der gotta jeg meg litt på altså 😄

Anonymkode: 96a4c...5f5

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå 👏🏻👏🏻 Den der gotta jeg meg litt på altså 😄

Anonymkode: 96a4c...5f5

Det gjorde jeg også 😇 Og jeg elsker at sjefen min faktisk krevde inn de få kronene 😍 Som han sa: Hadde denne kunden oppført seg "som folk" så hadde han latt det gå. Men når han sto og ropte og skreik som om jeg hadde svindlet han for 100,000kr så klarte han ikke å dy seg :P

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, mmd skrev:

Ehh... Nei, det er ikke "alle" som gjør legger skillepinnen bak varene i København. Jeg var innom flere dagligvarebutikker for noe uker siden og så ingen som gjorde det (bl.a. Rema, SuperBrugsen og et par til).

Jeg har bodd i København de siste ti årene, og jo, det er faktisk standard at man gjør det her. Det betyr selvsagt ikke at absolutt alle hele tiden gjør det, men når det ikke skjer, er det stort sett utlendinger eller folk som ikke virker helt med, det er snakk om.

Anonymkode: 60462...e8b

• Liker 10
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er motsatt; noe den ansatte sa på Cubus. 

Jeg: hei! Jeg skulle gjerne returnert denne, kjøpte for noen dager siden og er allerede revnet på siden her. *viser stedet*. Legger frem kvittering

hun: nei, dette er jo ikke bra. Det går på reklamasjon. Vil du ha penger eller ny vare? 

Jeg: gjerne ny vare. *sjekker, ingen i strl min igjen*. Da får det bli penger. 

Hun: alt i orden... ordner her... *blir en del bak i køen*. Sånn vettu, der har du 99kr tilbake. 

Jeg: 99kr? Jeg betalte jo 299kr!!? 

Hun: ja, men nå er den på tilbud.

jeg: men jeg kjøpte ikke på tilbud!

hun: sånn er reglene dessverre. Den kom på tilbud dagen etter du kjøpte. 

Jeg: da skulle dere kanskje sagt ifra om det. Jeg skal ha 299kr. 

Hun: skal hente sjefen. .... "hun der vil ikke gi seg. Skal ha fullpris tilbake. Kan du ta over?! Kjerring ass" Hører vi fra bakrommet. 

De fikk kjeft da, ikke fra meg, men ei annen i køen som reagerte. Fikk gavekort på 500kr og 299kr tilbake som plaster på såret. Kjerring selv bitch! 

Anonymkode: 04059...733

Faktisk er reglene sånn hos oss også. Jeg bruker å drite i regelen og gi det kunden har betalt, så lenge de har med kvitteringen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, The Kitten skrev:

Faktisk er reglene sånn hos oss også. Jeg bruker å drite i regelen og gi det kunden har betalt, så lenge de har med kvitteringen.

Kan på en måte skjønne det om det bare er kundens selv som ønsker å bytte varen uten at noe er galt med den, men når det er en reklamasjon - noe er direkte galt med produktet eller det har ikke den kvaliteten som det skal ha - så burde en få hele beløpet tilbake om butikken ikke har tilsvarende vare igjen. 

Anonymkode: 92671...4e4

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Hva går den regelen ut på da?

Høres helt merkelig ut. Kundene må jo få igjen det de har betalt? 

Anonymkode: e3f68...47a

• Liker 14
Skrevet (endret)

Det høres ut som bedrageri, det å nekte kunden tilbake det de faktisk har betalt!

Kunden har betalt en viss sum for en vare, og det er overhodet ikke denne kundens feil at butikken i etterkant velger å sette ned en vare. Det er det man betalte på kjøpstidspunktet som er den summen kunden skal ha. Noe annet er bedrageri.

Jeg hadde laget helvete på jord i den butikken om noen prøvde å avspise meg med en brøkdel av hva jeg faktisk hadde betalt, når jeg kom for å reklamere på noe som hadde gått i stykker.

Endret av Million
  • Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Million skrev:

Det høres ut som bedrageri, det å nekte kunden tilbake det de faktisk har betalt!

Kunden har betalt en viss sum for en vare, og det er overhodet ikke denne kundens feil at butikken i etterkant velger å sette ned en vare. Det er det man betalte på kjøpstidspunktet som er den summen kunden skal ha. Noe annet er bedrageri.

Jeg hadde laget helvete på jord i den butikken om noen prøvde å avspise meg med en brøkdel av hva jeg faktisk hadde betalt, når jeg kom for å reklamere på noe som hadde gått i stykker.

De ansatte kan jo ikke for hva regelverket for retur av en vare innebærer... 

Anonymkode: e6ea4...ae0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...