Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, NorthDakota skrev:

Jobber på bensinstasjon og vi har blant annet hver 6 bilvask gratis. Dette ligger da inne som en kupong på kortet dems. 

Det er så mange som napper ut kortet når jeg spør om de skal bruke kupongen FØR kupongen er ferdig registrert. Til og med når jeg ber dem la kortet stå i. Da er det ofte at kupongen blir "brukt" og forsvinner ifra kortet dems. Jeg må da bruke gratis PLUer. Dette er noe jævla dritt når vi har bilvaskkonkurranser og jeg faller mye i prosenter på disse dumme folka -.-  Er de redd for at jeg skal tømme kortet dems for penger !? Gjelder spesielt eldre mennesker som da blir sur når kupongen er borte og jeg må begynne å slå inn gratis. "Jammen jeg SKAL bruke kupongen, jeg skal da søren ikke stjele en vask, jeg har på kortet mitt! Står på melding her!"

Dreeep meg! 

Først sier du til dem at de må la kortet stå i helt til du sier at de kan ta ut kortet. Så spør du dem om å gjenta det du sa, for da kan du være sikker(ish) på at de har fått det med seg. Hvis de allikevel tar ut kortet før du har sagt at de kan, så la vær å ordne opp i det. Det er ikke din feil at de ikke høre etter hva du sier og det skal ikke gå utover deg (Selv om jeg ikke er helt sikker på hva PLU er for noe :P). Til slutt kan du legge til at om de hadde giddet å hørt på hva du sa, så hadde det ikke skjedd. Hvorfor må du egentlig fikse det for dem? For de kommer til å fortsette med å gjøre akkurat det samme om noen ikke sier ifra. 

  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Bossa Nova
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deretter la han ut om den dama han hadde møtt dagen før og hvor viktig det var at han fikk tak i angrepiller med en gang!:fnise:

Var det noe galt med henne da? :)

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, NorthDakota skrev:

Jobber på bensinstasjon og vi har blant annet hver 6 bilvask gratis. Dette ligger da inne som en kupong på kortet dems. 

Det er så mange som napper ut kortet når jeg spør om de skal bruke kupongen FØR kupongen er ferdig registrert. Til og med når jeg ber dem la kortet stå i. Da er det ofte at kupongen blir "brukt" og forsvinner ifra kortet dems. Jeg må da bruke gratis PLUer. Dette er noe jævla dritt når vi har bilvaskkonkurranser og jeg faller mye i prosenter på disse dumme folka -.-  Er de redd for at jeg skal tømme kortet dems for penger !? Gjelder spesielt eldre mennesker som da blir sur når kupongen er borte og jeg må begynne å slå inn gratis. "Jammen jeg SKAL bruke kupongen, jeg skal da søren ikke stjele en vask, jeg har på kortet mitt! Står på melding her!"

Dreeep meg! 

Hvis du jobber i samme kjede som meg, må du jo fysisk taste for å hente ut kupongen? Jeg pleier å si at "du har en gratis vask i kortet ditt, vil du bruke den nå?" Hvis de vil det så sier jeg at bare vent litt, så skal jeg hente den ut. (Mens jeg følger med på om de gjør tegn til å nærme seg terminalen, så jeg kan stoppe dem hvis de skal til å dra ut kortet:)) Og hvis de på eget initiativ sier at de har en gratis vask og vil bruke den, så sier jeg også at "ja, da skal vi se, jeg må bare hente den ut, skjønner du". Har mye rare reaksjoner med eldre folk og kortbruk, men når det gjelder akkurat dette, går det som regel bra:)

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Var det noe galt med henne da? :)

Forsto det slik at hun var en flott dame. Men denne mannen (sikkert i midten av 30 årene) hadde ikke lyst på barn med noen han akkurat hadde møtt ;) Tror forresten han kjørte de 6 milene for å få tak i angrepiller :fnise:

Anonymkode: 01d07...97d

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke en stor greie,men jeg synes det var litt dumt og frekt allikevel.

Var på apoteket hvor jeg skulle handle noen greier,og det var tilbud på solkrem. Der står det ei dame og sønnen hennes foran et stativ med forskjellige solkremer. De må da tydeligvis lukte og lese på alle solkremene. Greit nok. Mulig det er en grunn til det da selv om det tok sin tid. Men i tillegg måtte hun rope ut "Æsj,denne luktet ikke noe godt" og sønnen vil også lukte og roper også "nei,den luktet fælt,mamma" eller noe i den dur.I tillegg kommenterte hun konsistens osv.

Man må ikke si alt høyt.

Anonymkode: 7800d...3f3

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde en gang at en kunde kommenterte at jeg hadde lagt på meg (var gravid) og at jeg måtte slutte å spise så mye sjokolade. Denne mannen hadde stor mage selv så hadde mest lyst til å si til han at "jeg er gravid, hva er din unnskyldning?" men lot det være. 

 

Anonymkode: 01d07...97d

  • Liker 37
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde en gang at en kunde kommenterte at jeg hadde lagt på meg (var gravid) og at jeg måtte slutte å spise så mye sjokolade. Denne mannen hadde stor mage selv så hadde mest lyst til å si til han at "jeg er gravid, hva er din unnskyldning?" men lot det være. 

 

Anonymkode: 01d07...97d

Hadde svart det lett.

Hadde forresten en som ble kjempesur fordi vi vasket softismaskinen da han ville ha is. Det var 7 grader og grått ute, så tenkte det var rimelig trygt. "Enn å vaske maskinen midt i sesongen da". For meg hørtes det ut som at vi ikke kunne vaske maskinen hele sommeren, så måtte bare svare "blir ikke mye god is om vi ikke skal vaske den på 3 måneder". Folk spør alltid hvorfor vår is er så mye bedre enn andres og svaret er jo gode vaskerutiner. Hvem vil ha sur is, liksom?

  • Liker 31
Gjest NorthDakota
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du jobber i samme kjede som meg, må du jo fysisk taste for å hente ut kupongen? Jeg pleier å si at "du har en gratis vask i kortet ditt, vil du bruke den nå?" Hvis de vil det så sier jeg at bare vent litt, så skal jeg hente den ut. (Mens jeg følger med på om de gjør tegn til å nærme seg terminalen, så jeg kan stoppe dem hvis de skal til å dra ut kortet:)) Og hvis de på eget initiativ sier at de har en gratis vask og vil bruke den, så sier jeg også at "ja, da skal vi se, jeg må bare hente den ut, skjønner du". Har mye rare reaksjoner med eldre folk og kortbruk, men når det gjelder akkurat dette, går det som regel bra:)

Anonymkode: 0128d...492

Heisann, kollega! 

Ja, må fysisk trykke inn vaskekode-PLUen men problemet kommer i det jeg skal bruke vaskekupongen dems og de napper ut kortet før registreringen er i boks. Når de da stapper kortet tilbake er koden bortevekk uten at det har kommet ut en vaskekode fordi transaksjonen ble avbrutt( vi har et litt gammelt system) så da er jeg nødt til å skrive ut en gratis vask for dem. 

Nå prøvde jeg nettopp det du sa på en "gratis vaske kunde"og so far so good! :) Prøver å si ifra hvis jeg ser de er på tur til å ta ut kortet, men noen er så forbanna kjapp! :fnise:

 

 

AnonymBruker
Skrevet

I dag sprakk det for meg. Ti minutter over sengetid og vi har sakte men sikkert gjetet flokken mot kassene ("hææ, stenger dere allerede klokken 6? Jeg skulle jo bare.."). Står å pakker inn ferskvarer når det kommer en dame å "skal bare" ha en slange til grillen, og om jeg kan bli med bort fordi "du kommer deg nok mye tidligere hjem om jeg slipper å lete på egen hånd ;);)". Så jeg banner innvendig, smiler og blir med bort i avdelingen. Vi har én type slange, jeg finner den frem, men den ser for kort ut, toppa passer sikkert ikke, joda hun har en Weber, ja standard gassflaske, men til femhundre kroner? Nei da ville hun heller på Biltema som faktisk tilbyr ordentlige priser, makan. Så jeg sier, litt før høyt til å være høflig, at da foreslår jeg at du drar til Biltema. Innser hva jeg sa, eller mer hvordan jeg sa det og ga henne et strålende smil før jeg latet som jobbtelefonen ringte :ph34r:

Anonymkode: 37c38...7f1

  • Liker 24
Skrevet

Hadde i dag en kunde som trodde jeg ikke så henne i sidesynet når hun fant ut hun skulle legge en bollepose i bruskjøla ved disken. Jeg sa i en ganske streng tone at den kan hun heller gi til meg enn å slenge fra seg der den ikke hører hjemme.
Hun ble temmelig flau skal jeg si dere.

Hadde også en som ga faen i åpningstidene i dag. han somlet rundt til kvart over stengetid i butikken mens vi satt å ventet på han. Når han kom til kassa prøvde han å stille masse spørsmål om vi hadde det ene og det andre  mens han slo spøker om at han var treg å handle.
Jeg trodde nesten jeg skulle eksplodere når han spurte om vi ikke fikk overtid på grunn av kunder som var treige.

  • Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Snadder skrev:

Hadde i dag en kunde som trodde jeg ikke så henne i sidesynet når hun fant ut hun skulle legge en bollepose i bruskjøla ved disken. Jeg sa i en ganske streng tone at den kan hun heller gi til meg enn å slenge fra seg der den ikke hører hjemme.
Hun ble temmelig flau skal jeg si dere.

Hadde også en som ga faen i åpningstidene i dag. han somlet rundt til kvart over stengetid i butikken mens vi satt å ventet på han. Når han kom til kassa prøvde han å stille masse spørsmål om vi hadde det ene og det andre  mens han slo spøker om at han var treg å handle.
Jeg trodde nesten jeg skulle eksplodere når han spurte om vi ikke fikk overtid på grunn av kunder som var treige.

Ja, det er herlig med somlete spøkefugler ved stengetid! Av og til tenker jeg så mye stygt om disse at jeg nesten blir redd meg selv etterpå...:ph34r:

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag sprakk det for meg. Ti minutter over sengetid og vi har sakte men sikkert gjetet flokken mot kassene ("hææ, stenger dere allerede klokken 6? Jeg skulle jo bare.."). Står å pakker inn ferskvarer når det kommer en dame å "skal bare" ha en slange til grillen, og om jeg kan bli med bort fordi "du kommer deg nok mye tidligere hjem om jeg slipper å lete på egen hånd ;);)". Så jeg banner innvendig, smiler og blir med bort i avdelingen. Vi har én type slange, jeg finner den frem, men den ser for kort ut, toppa passer sikkert ikke, joda hun har en Weber, ja standard gassflaske, men til femhundre kroner? Nei da ville hun heller på Biltema som faktisk tilbyr ordentlige priser, makan. Så jeg sier, litt før høyt til å være høflig, at da foreslår jeg at du drar til Biltema. Innser hva jeg sa, eller mer hvordan jeg sa det og ga henne et strålende smil før jeg latet som jobbtelefonen ringte :ph34r:

Anonymkode: 37c38...7f1

Sengetid :fnise: 

  • Liker 9
Skrevet
13 timer siden, frksølekopp skrev:

Sengetid :fnise: 

Og det er jo det korrekte uttrykket.

Alle butikkansatte sover jo på lageret... ;-)

  • Liker 21
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag sprakk det for meg. Ti minutter over sengetid og vi har sakte men sikkert gjetet flokken mot kassene ("hææ, stenger dere allerede klokken 6? Jeg skulle jo bare.."). Står å pakker inn ferskvarer når det kommer en dame å "skal bare" ha en slange til grillen, og om jeg kan bli med bort fordi "du kommer deg nok mye tidligere hjem om jeg slipper å lete på egen hånd ;);)". Så jeg banner innvendig, smiler og blir med bort i avdelingen. Vi har én type slange, jeg finner den frem, men den ser for kort ut, toppa passer sikkert ikke, joda hun har en Weber, ja standard gassflaske, men til femhundre kroner? Nei da ville hun heller på Biltema som faktisk tilbyr ordentlige priser, makan. Så jeg sier, litt før høyt til å være høflig, at da foreslår jeg at du drar til Biltema. Innser hva jeg sa, eller mer hvordan jeg sa det og ga henne et strålende smil før jeg latet som jobbtelefonen ringte :ph34r:

Anonymkode: 37c38...7f1

 

Haha, hadde nesten en slik en jeg og på torsdag. Han var så pottesur fordi jeg plutselig fikk et megarush som varte i 3 timer, og var selvfølgelig alene. En annen ansatt fra en annen butikk var innom og fikk hakeslipp. Anywho, denne kunden skulle ha regulator, jeg visste at vi hadde en inne til en annen kunde som ikke har hentet. Sjekket med den kunden på fredag, nei han skulle ikke ha den likavel. 

Først sjekket jeg boken om det var noen på fredag som hadde bestilt en regulator, nei det var det ikke. Hørte med en annen ansatt om hun visste om noen som skulle ha en, ja men ingen hastverk. 

Han trengte den til helgen, men fordi han var så sinnsykt sur på meg for ingenting, sendte jeg ikke meldingen før kvart på 7 på lørdag kveld. Karma. 

Ellers hadde jeg en kunde som skulle ha maling. Ikke noe problem ellers, men han kom inn 20:55 og visste ikke hvilken farge han skulle ha. "Jeg skal ha en del altså.." 

Ja, så faen kom ikke inn 5 minutter før stengetid da. 

  • Liker 17
Gjest ElMona
Skrevet
2 timer siden, dillyduzit skrev:

Haha, hadde nesten en slik en jeg og på torsdag. Han var så pottesur fordi jeg plutselig fikk et megarush som varte i 3 timer, og var selvfølgelig alene. En annen ansatt fra en annen butikk var innom og fikk hakeslipp. Anywho, denne kunden skulle ha regulator, jeg visste at vi hadde en inne til en annen kunde som ikke har hentet. Sjekket med den kunden på fredag, nei han skulle ikke ha den likavel. 

Først sjekket jeg boken om det var noen på fredag som hadde bestilt en regulator, nei det var det ikke. Hørte med en annen ansatt om hun visste om noen som skulle ha en, ja men ingen hastverk. 

Han trengte den til helgen, men fordi han var så sinnsykt sur på meg for ingenting, sendte jeg ikke meldingen før kvart på 7 på lørdag kveld. Karma. 

Ellers hadde jeg en kunde som skulle ha maling. Ikke noe problem ellers, men han kom inn 20:55 og visste ikke hvilken farge han skulle ha. "Jeg skal ha en del altså.." 

Ja, så faen kom ikke inn 5 minutter før stengetid da. 

Det er utrolig hvor mange som tror at bare de har kommet seg inn døra så gjelder ikke stengetiden for dem. 

Skrevet
1 minutt siden, ElMona skrev:

Det er utrolig hvor mange som tror at bare de har kommet seg inn døra så gjelder ikke stengetiden for dem. 

Stod til 21:05, så var relativt raskt med han, men når bussen går 21:19, du skal hjem, spise, dusje og sove før vakt 09:00 dagen etterpå så vil man jo rekke den bussen. Men nei, stengetid? Hva er det? 

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en kiosk hvor vi har tipping og rikstoto. Allerede fra vi får timelistene merker jeg hvor mye jeg gruer meg til jobb på spesielt onsdager og lørdager. Disse to dagene er det altså innleveringsfrist for viktinglotto og lotto, i tillegg til at det er V75 og andre hestespill. 

De aller fleste som tipper lotto er normale og greie mennesker. Det er disse som smiler og har forståelse de få gangene vi opplever tekniske problemer med tippekassene. Dette er de kundene jeg setter så pris på! 

MEN, og her er det et stort men. Vi har også de lottospillerne som nærmest ser på lottotrekningen som hellig og som blir fryktelig sur om det skulle oppstå noe. Disse menneskene har også ofte med seg førti gamle krøllete kuponger som er så slitt at jeg nesten ikke enser hva som står en gang. Det er disse menneskene som irriterer vettet ut av meg!

På lørdag var det som sagt problemer med nettverket til norsk tipping, som gjorde at vi som kommisjonærer heller ikke fikk tilgang. De fleste tok dette med et smil og «jaja, kanskje det ikke var meningen å tippe hehe». Men så har vi da dette andre folkeslaget som nærmest bryter sammen og ser på meg som ansvarlig for dette problemet. Det er tross alt jeg som har tatt fra de muligheten til å vinne. Jeg er tydeligvis ansvarlig for alt. Problemet løste seg 17:30 hos oss, og det var da naturligvis kø. Da den siste kunden ikke rakk å kjøre gjennom kupongen før fristen var ute, fikk jeg den kjeftesmellen og nærmest trusler om at hvis vinnertallene hans trekkes, ja da var det ikke noe kjære mor! 

KJÆRE TIPPEKUNDE

Det er da for svarte ikke min feil at dette problemet oppsto? Og du har hatt en hel uke på å levere! Hvorfor skal du så absolutt levere lottokupongen i siste liten? Det samme med de som springer inn i butikken fem minutter før fristen og nærmest forventer at de skal bli prioritert over andre kunder. NEI, det er ikke mitt problem at du kommer først nå! ÅH har ikke ord for hvor mye frustrasjon jeg sitter igjen med etter en lørdagsvakt. Og kjære flaxloddkunde med 50 flaxlodd, HVORFOR må du så absolutt ta med disse midt i lørdagsrushet hvor vi ikke bare må sjekke de, men vi må også skrape de ferdig for deg, hvor du etterpå skal se gjennom alle for å se at det ikke har oppstått en feil. ÅH

Så for å runde av med en liten episode fra lørdag: 

Brannalarmen gikk på hele senteret, og både jeg og min kollega varslet køen og butikken om at det er brannalarm og alle må ut, hvor vi etterpå tok på refleksvester mer «BRANNANSVARLIG» skrevet tydelig på ryggen. Dere kan da vel tro hvilket helvete det var å få ut alle kundene! «JA MEN JEG SKAL BARE HA EN LOTTO!!!!!!!!!», fikk mest lyst til å brøle tilbake at «NEI DET ER KANSKJE BRANN, JEG VIL IKKE RISIKERE Å DØ OVER EN LOTTOKUPONG», men klarte heldigvis å holde meg rolig. Vi brukte et helt kvarter på å få ut alle, og hadde det virkelig vært brann hadde bygget tatt fyr for lenge siden!

 

Beklager for langt innlegg, men hadde så mye på hjertet! Godt å få ut alt, og å vite at jeg ikke er alene haha!

 

 

Anonymkode: decd1...f98

  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en kiosk hvor vi har tipping og rikstoto. Allerede fra vi får timelistene merker jeg hvor mye jeg gruer meg til jobb på spesielt onsdager og lørdager. Disse to dagene er det altså innleveringsfrist for viktinglotto og lotto, i tillegg til at det er V75 og andre hestespill. 

De aller fleste som tipper lotto er normale og greie mennesker. Det er disse som smiler og har forståelse de få gangene vi opplever tekniske problemer med tippekassene. Dette er de kundene jeg setter så pris på! 

MEN, og her er det et stort men. Vi har også de lottospillerne som nærmest ser på lottotrekningen som hellig og som blir fryktelig sur om det skulle oppstå noe. Disse menneskene har også ofte med seg førti gamle krøllete kuponger som er så slitt at jeg nesten ikke enser hva som står en gang. Det er disse menneskene som irriterer vettet ut av meg!

På lørdag var det som sagt problemer med nettverket til norsk tipping, som gjorde at vi som kommisjonærer heller ikke fikk tilgang. De fleste tok dette med et smil og «jaja, kanskje det ikke var meningen å tippe hehe». Men så har vi da dette andre folkeslaget som nærmest bryter sammen og ser på meg som ansvarlig for dette problemet. Det er tross alt jeg som har tatt fra de muligheten til å vinne. Jeg er tydeligvis ansvarlig for alt. Problemet løste seg 17:30 hos oss, og det var da naturligvis kø. Da den siste kunden ikke rakk å kjøre gjennom kupongen før fristen var ute, fikk jeg den kjeftesmellen og nærmest trusler om at hvis vinnertallene hans trekkes, ja da var det ikke noe kjære mor! 

KJÆRE TIPPEKUNDE

Det er da for svarte ikke min feil at dette problemet oppsto? Og du har hatt en hel uke på å levere! Hvorfor skal du så absolutt levere lottokupongen i siste liten? Det samme med de som springer inn i butikken fem minutter før fristen og nærmest forventer at de skal bli prioritert over andre kunder. NEI, det er ikke mitt problem at du kommer først nå! ÅH har ikke ord for hvor mye frustrasjon jeg sitter igjen med etter en lørdagsvakt. Og kjære flaxloddkunde med 50 flaxlodd, HVORFOR må du så absolutt ta med disse midt i lørdagsrushet hvor vi ikke bare må sjekke de, men vi må også skrape de ferdig for deg, hvor du etterpå skal se gjennom alle for å se at det ikke har oppstått en feil. ÅH

Så for å runde av med en liten episode fra lørdag: 

Brannalarmen gikk på hele senteret, og både jeg og min kollega varslet køen og butikken om at det er brannalarm og alle må ut, hvor vi etterpå tok på refleksvester mer «BRANNANSVARLIG» skrevet tydelig på ryggen. Dere kan da vel tro hvilket helvete det var å få ut alle kundene! «JA MEN JEG SKAL BARE HA EN LOTTO!!!!!!!!!», fikk mest lyst til å brøle tilbake at «NEI DET ER KANSKJE BRANN, JEG VIL IKKE RISIKERE Å DØ OVER EN LOTTOKUPONG», men klarte heldigvis å holde meg rolig. Vi brukte et helt kvarter på å få ut alle, og hadde det virkelig vært brann hadde bygget tatt fyr for lenge siden!

 

Beklager for langt innlegg, men hadde så mye på hjertet! Godt å få ut alt, og å vite at jeg ikke er alene haha!

 

 

Anonymkode: decd1...f98

Du har min fulle medlidenhet. Husker med skrekk og gru da jeg jobbet et sted med tipping, folk kom 2 min på stengetid med en hel loddbok (50 stk) de ville ha sjekket. Og nei, vi fikk ikke betalt for eventuelt resterende arbeid etter stengetid.

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...