AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14761 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er da helt normal. Da svarer jeg bare "Det går fint, da skal jeg bare sjekke saldoen først". Og så gjør jeg det.... Anonymkode: 0b7b4...5a8 Hvordan gjør du det da? Det blir jo som og sjekke saldoen på bankkortet? Har du utstyr til det der du jobber? Anonymkode: 1ee65...ca8
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #14762 Skrevet 17. januar 2024 ti10 skrev (12 timer siden): Her har jeg åpenbart gjort meg skyldig i å være dum kunde. Det er altså ikke det at jeg trodde at personen bak disken visste hva JEG hadde igjen på MITT gavekort. Jeg trodde jeg kunne betale "som vanlig" med gavekortet, og at summen som var tilgjengelig da ble trukket automatisk (uten at den måtte tastes inn på forhånd). Og hvis det da ikke var nok igjen på gavekortet, kunne jeg betale resten med et vanlig bankkort. Jeg vil tro at dette gjelder de fleste som ikke selv vet hva de har på gavekortet sitt. Det er jo sånn det fungerer med en del andre betalingsløsninger, så det er litt rart at det ikke er mulig å få til med disse gavekortene. I kjeden jeg jobber fungerer gavekortene som et bankkort. Er det 500 kroner på gavekortet og du prøver å betale noe 1000 kr blir transaksjonen avvist, på samme måte som et vanlig bankkort ville blitt avvist om det ikke var dekning på kontoen. Vet vi derimot at det er 500 kr på gavekortet kan vi taste inn på kassa at det skal belastes 500 kr og transaksjonen går gjennom. Anonymkode: 379a7...032 9 6
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14763 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan gjør du det da? Det blir jo som og sjekke saldoen på bankkortet? Har du utstyr til det der du jobber? Anonymkode: 1ee65...ca8 Gavekort fra samme butikkjede kan sjekkes ved å trykke to taster på bankterminalen før en drar kortet. Det samme kan man med senterets gavekort. Andre gavekort har en nettadresse og et nummer bakpå hvor en kan sjekke. Alle kort kan sjekkes på veldig kort tid. Anonymkode: 0b7b4...5a8 9
Gjest ti10 Skrevet 18. januar 2024 #14764 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gavekort fra samme butikkjede kan sjekkes ved å trykke to taster på bankterminalen før en drar kortet. Det samme kan man med senterets gavekort. Andre gavekort har en nettadresse og et nummer bakpå hvor en kan sjekke. Alle kort kan sjekkes på veldig kort tid. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Å begynne å søke opp gavekort på nettet når man står i kassen, og det er kø, er kanskje ikke det jeg ville betraktet som "kort tid". Dvs. som kunde har jeg jo begynt å gjøre det FØR jeg går i butikken når jeg er usikker på hva jeg har igjen, men at den ansatte skal det, synes er for mye å forvente. Og det er neppe alle ansatte som har mulighet til å gå direkte inn på nettet når de står i kassen. Det har ikke vært mulighet til det alle stedene jeg har jobbet.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14765 Skrevet 18. januar 2024 ti10 skrev (8 minutter siden): Å begynne å søke opp gavekort på nettet når man står i kassen, og det er kø, er kanskje ikke det jeg ville betraktet som "kort tid". Dvs. som kunde har jeg jo begynt å gjøre det FØR jeg går i butikken når jeg er usikker på hva jeg har igjen, men at den ansatte skal det, synes er for mye å forvente. Og det er neppe alle ansatte som har mulighet til å gå direkte inn på nettet når de står i kassen. Det har ikke vært mulighet til det alle stedene jeg har jobbet. De gavekortene dette gjelder er kanskje 1 av 100, de aller aller fleste kan sjekkes med to tastetrykk på kortterminalen, det har ALLE tid til. Anonymkode: 0b7b4...5a8 11 1
Gjest ti10 Skrevet 18. januar 2024 #14766 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De gavekortene dette gjelder er kanskje 1 av 100, de aller aller fleste kan sjekkes med to tastetrykk på kortterminalen, det har ALLE tid til. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Nja, vet ikke hvor mange det gjelder, men jeg hadde et par sånne som man åpenbart ikke kunne sjekke på kortterminalen.
kaarebjarne Skrevet 18. januar 2024 #14767 Skrevet 18. januar 2024 maverick22 skrev (17 timer siden): Når kunden sier '' Skal tenke på det''. Det det dummeste Det er jo ikke tid som hjelper en til å ta en avgjørelse, det som hjelper er god nok informasjon Så du tenker aldri over informasjonen du mottar? Innlegget ditt burde stå i tråden "Håpløse butikkansatte". 5 1 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14768 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De gavekortene dette gjelder er kanskje 1 av 100, de aller aller fleste kan sjekkes med to tastetrykk på kortterminalen, det har ALLE tid til. Anonymkode: 0b7b4...5a8 Men stemmer dette nå lenger? Jeg er også vant med at man kan sjekke saldo i kassen/terminalen, men har opplevd på feks Rema 1000 og Amfi at de ikke kunne det lenger, og man måtte inn på nettet. Ikke at det var et problem i seg selv altså, men dersom det ikke kan sjekkes i kassen så kan det ikke - da hjelper det lite å være sur på den ansatte 😉 ikke alle butikkansatte har lov til å ha telefon på seg, og ikke alle kasser har mulighet til å gå på internett - så da kan ikke den ansatte sjekke noe der… kan selvfølgelig gjøre det på kundens telefon, men da må jo kunden være med på det. Anonymkode: 69dd0...9fe 8
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 18. januar 2024 #14769 Skrevet 18. januar 2024 Kunder som reagerer som om de har fått verdens vanskeligste spørsmål når jeg spør om de skal ha kvittering. "Øøøøøhhhhh....." 3 1
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 18. januar 2024 #14770 Skrevet 18. januar 2024 En annen festlig fyr er en som kommer daglig, med 2-3 varer som han slenger på båndet. Han hilser aldri tilbake, fortrekker ikke en mine, og rynker surt på nesa og rister på hodet om jeg er så frekk å tillate meg å spørre om han skal ha pose eller kvittering. Han betaler alltid kontant, og legger på det eksakte beløp, og før jeg rekker å ønske ham en god dag, snur hans høyhet ræva til og går. Jeg hilser alltid på ham fortsatt, men nå gidder jeg ikke å si hadet lenger. Arrogante drittsekk. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14771 Skrevet 19. januar 2024 FrankDrebin 2 1/2 skrev (6 timer siden): En annen festlig fyr er en som kommer daglig, med 2-3 varer som han slenger på båndet. Han hilser aldri tilbake, fortrekker ikke en mine, og rynker surt på nesa og rister på hodet om jeg er så frekk å tillate meg å spørre om han skal ha pose eller kvittering. Han betaler alltid kontant, og legger på det eksakte beløp, og før jeg rekker å ønske ham en god dag, snur hans høyhet ræva til og går. Jeg hilser alltid på ham fortsatt, men nå gidder jeg ikke å si hadet lenger. Arrogante drittsekk. Sosialangst... Anonymkode: 56eb0...3be 16 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14772 Skrevet 19. januar 2024 MarianneE skrev (På 26.9.2023 den 21.08): De avbryter jeg kjapt med et "et øyeblikk, jeg skal hjelpe deg når jeg er ferdig her" og prater VELDIG med det mennesket jeg betjener. Kanskje du skal snakke litt MINDRE med det mennesket du betjener slik at andre kunder ikke blir frustrerte og bryter inn? Anonymkode: 44640...534 6 1
MarianneE Skrevet 19. januar 2024 #14773 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje du skal snakke litt MINDRE med det mennesket du betjener slik at andre kunder ikke blir frustrerte og bryter inn? Anonymkode: 44640...534 Ved ekspedering hilser jeg, slår inn varene og bruker ikke lenger enn normal tid. Det er faktisk ikke for mye forlangt at folk venter på tur istedenfor å bryte inn når jeg slår inn to-tre varer 9 1 1
kaarebjarne Skrevet 19. januar 2024 #14774 Skrevet 19. januar 2024 MarianneE skrev (3 minutter siden): Ved ekspedering hilser jeg, slår inn varene og bruker ikke lenger enn normal tid. Det er faktisk ikke for mye forlangt at folk venter på tur istedenfor å bryte inn når jeg slår inn to-tre varer Jeg tror vedkommende reagert på det du sa om å prate VELDIG med kunden du betjener. Det kunne høres ut som du bruker ekstra lang tid med vilje, selv om jeg tipper det ikke var det du mente! 2
MarianneE Skrevet 19. januar 2024 #14775 Skrevet 19. januar 2024 kaarebjarne skrev (27 minutter siden): Jeg tror vedkommende reagert på det du sa om å prate VELDIG med kunden du betjener. Det kunne høres ut som du bruker ekstra lang tid med vilje, selv om jeg tipper det ikke var det du mente! Det er sant. Jeg brukte veldig med tid etter jeg bad den avbrytende om å være så snill å vente til det ville bli vedkommendes tur. I kassa ellers er jeg kjapp. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14776 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 13.41): Grunnen til at vi kundane gjer dette, er jo fordi vi har opplevd at ansatte seier at dei ikkje har ei vare, og så finn eg den jammen meg i hylla sjølv. Anonymkode: 56eb0...3be Det der har jeg faktisk opplevd en litt annen variant av. Jeg var på jakt etter et bestemt produkt i en bestemt størrelse. Fant den ikke selv i butikken i riktig størrelse, spurte en forbipasserende butikkansatt, som etter litt halvhjertet leting konstaterte at det hadde de ikke. Jeg slo meg til ro med det der og da, men skulle gjerne hatt akkurat det produktet akkurat den dagen. Så etter å ha forlatt butikken tok jeg fram telefonen for å sjekke om andre butikker i samme kjede hadde riktig vare/størrelse. (Bor i nærheten av Oslo, så det var mange butikker å velge i.) Og jammen var ikke svaret fra det store internettet at den butikken jeg nettopp hadde vært på skulle ha varen på lager, selv om de sa de ikke hadde det. Så da prøvde jeg meg på å bestille på nett for henting i akkurat den butikken. Så det gjør jeg og får knappe 30min senere svar om at varen er klar for henting. Traff på en annen ansatt da jeg hentet bestillingen min som lå klar i kassen, og giddet ikke kommentere noe. Anonymkode: cb36b...a26 18 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14777 Skrevet 19. januar 2024 kaarebjarne skrev (På 18.1.2024 den 13.06): Så du tenker aldri over informasjonen du mottar? Innlegget ditt burde stå i tråden "Håpløse butikkansatte". Vil ikke på generelt grunnlag si at "jeg skal tenke på det" er idiotisk sagt. Jeg har nok selv som kunde brukt varianter av det utsagnet, og som oftest ment akkurat det, dvs. at jeg må innhente litt mer informasjon og/eller sjekke ut andre muligheter før endelig beslutning om kjøp. Det kommer gjerne an på hva slags vare det er, hvor dyr den er, og hvilke valgmuligheter som finnes. Hvis jeg for eks er på xxl og har funnet en sykkel som i og for seg er helt grei til mitt bruk og i aktuell prisklasse, så er det ikke noe idiotisk i at jeg ønsker å kikke på utvalget av sykler på Intersport i andre enden av samme kjøpesenter, før jeg bestemmer meg. Anonymkode: cb36b...a26 9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #14778 Skrevet 21. januar 2024 I går åpnet jeg butikken og benyttet den første timen (som stort sett er ganske rolig på lørdager) til å gjøre om litt på noen tilbudspodier. Mens jeg stod og plasserte varer kom en kunde inn, jeg hilste og ba henne si fra om jeg kunne hjelpe med noe. Hun skulle bare kikke litt var svaret. Begynte å kikke på varene på podiet jeg drev og rydde og etter ganske kort tid sa hun surt: "Det er skikkelig irriterende at du står i veien for meg når jeg skal kikke." På det tidspunktet stod jeg på motsatt side av podiet. Før jeg rakk å svare fortsatte tiraden; "Jeg synes i grunn det er en uting at dere butikkansatte driver på med ting rundt i butikken når den er åpen. Dere er ofte i veien til kundene og ikke tilgjengelige i kassen når noen kommer dit. Dere burde holde dere ved kassen i åpningstiden." Det tok meg noen sekunder å komme opp med et svar på det; "Nå er det sånn at det ikke er noen på jobb når butikken ikke er åpen, så vi er nødt til å fylle på varer, rydde osv. i åpningstiden." Kunden: "Det er helt idiotisk og dårlig service. Noen burde gjøre sånt på natten." Før jeg fikk sagt noe mer gikk hun. Jeg bare:🤯🙄 Anonymkode: 379a7...032 29 4
kaarebjarne Skrevet 22. januar 2024 #14779 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kunden: "Det er helt idiotisk og dårlig service. Noen burde gjøre sånt på natten." "Da regner jeg med at du går med på at prisene øker pga nattillegg" 8 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #14780 Skrevet 22. januar 2024 kaarebjarne skrev (42 minutter siden): "Da regner jeg med at du går med på at prisene øker pga nattillegg" Jeg tenkte nøyaktig samme ting 😂😂😂 fem kroner på at hun ikke er interessert i å betale for den bedre servicen…….. Anonymkode: 3665a...903 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå