Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

ti10 skrev (1 time siden):

Det kan vel være for å forsikre seg om at de faktisk bare skal betale 200, ikke 400. Jeg har vært ute for flere butikker som reklamerer med misvisende rabatter, de sier det er 50 % på f.eks. gensere,  og så er varene ferdigpriset med rabattprisen (f.eks. 200), eller som faktisk ikke gir rabatten de reklamerer med (sa varene var ferdig nedpriset, noe jeg så var feil da jeg sjekket på nettet etterpå).

Og så er det mange som har digre plakater med f.eks. 70 % rabatt i enorme bokstaver, og et bittelite opptil foran. 

Så jeg kunne godt ha funnet på å spørre om det, selv om jeg klarer å dele på 2 ;) 

Godt poeng, jeg har ikke tenkt på det slik siden vi kun har enten -50% eller -70% og aldri begge deler samtidig. 

Har lagt merke til at de som spør ofte er av utenlandsk opprinnelse og jeg har ofte tenkt at det står litt på allmenn kunnskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MarianneE skrev (13 timer siden):

Godt poeng, jeg har ikke tenkt på det slik siden vi kun har enten -50% eller -70% og aldri begge deler samtidig. 

Har lagt merke til at de som spør ofte er av utenlandsk opprinnelse og jeg har ofte tenkt at det står litt på allmenn kunnskap. 

Kanskje det handler om at man ikke er like stødig i norsk språk, og at de vil forsikre seg at de har forstått riktig? 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a6878...2bb

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 16.51):

Ja! Husker de fra den gangen jeg selv jobbet i butikk - og ser disse menneskene hver gang jeg handler selv. Som gjerne må ha så mange flere poser enn de fikk til å begynne med. De skal jo pakke hver ene tingen i sin egen pose. Så nettopp en mann som har åpnet 6-pack med 1,5 litters Cola flasker, for så pakke de i 3 separate poser

Hva er det med slike folk. Er det bare fordi de ønsker seg noe gratis? Hvor mange tomme poser har de hjemme, si. 

Anonymkode: a2ddd...c76

Det er ikke alltid lett å bære en 6-pack med 1,5 liter brus.... I tillegg til andre ting som kanskje skal bæres. Forstår godt at han velger å ta dette i poser.. Mange må kanskje gå et stykke før de kommer hjem - enten fra bilen eller butikk. Jeg klarer ikke å holde oppe en 6-pakning med brus i armene over lang tid. Jeg bærer heller aldri ved å holde i plasten, for har opplevd utallige ganger at plasten har raknet og brusene ligger strødd. Dette har jeg sett også har skjedd med andre. 

Anonymkode: 1eaa9...160

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, MarianneE said:

Folk av utenlands opprinnelse har da ikke dårligere allmennkunnskaper enn nordmenn, det handler nok mest om at når man er i et land som er litt fremmed, så er man redd for å gjør noe feil. 

Anonymkode: 5e3dc...992

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje det handler om at man ikke er like stødig i norsk språk, og at de vil forsikre seg at de har forstått riktig? 🤷🏼‍♀️

Det er det jeg og tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Folk av utenlands opprinnelse har da ikke dårligere allmennkunnskaper enn nordmenn, det handler nok mest om at når man er i et land som er litt fremmed, så er man redd for å gjør noe feil. 

Anonymkode: 5e3dc...992

Allmennkunnskap var feil ord av meg. Beklager. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde kunden fra helvete her på fredag som skjelte ut butikken generelt og meg spesielt fordi hun hadde kjøpt for lite fugemasse. Jeg forstår at det er superergerlig når du har bestilt håndverker og han ikke får gjort seg ferdig fordi det mangler materialer, men dette har null med butikken vår å gjøre. Vi her var udugelige, useriøse, uprofesjonelle, sommeren hennes var ødelagt og nå ble alt mye dyrere for henne og dette var altså butikken og min sin feil, ifølge henne.. Startet med at hun skjelte meg ut fordi hun mente hun manglet varer hun hadde betalt for, noe som viste seg å ikke stemme, hun hadde fått alt, men altså bestilt feil mengde lim. Jeg husker t o  m jeg spurte ved bestilling om hun var sikker på at det ville være nok og tipset om at det er bedre å kjøpe for mye enn for lite og at man får returnert uåpnede pakker. Hun var bestemt,  en bøtte a 3 kg. Etterpå viser det seg at hun skulle hatt tre bøtter, altså 9 kg. Diskuterte ikke med henne da hun ringte og skjelte, bare beklaget at vi hadde misforstått hverandre (selv om jeg VET jeg har rett) og tilbød meg å bestille de to manglende bøttene. Etter mye om og men får jeg aller nådigst lov å bestille, hørtes det ut til. Ha ha. Bestilte umiddelbart og så viser det seg at produsenten er tom og ikke vet når de får laget mer. Da jeg fortalte kunden dette, eksploderer hun igjen. Nok en gang beklager jeg og sier vi da dessverre ikke kan hjelpe henne akkurat nå. På mystisk vis er dette også vår feil.

Dette er grunnen til at både vi og håndverkere hater at kundene skal ordne slike ting selv, det blir mye feil! Mye bedre at håndverkere får ansvar for dette. Vi kan selvsagt hjelpe med å beregne både det ene og andre i butikken også, men det er utførende håndverker som vet hvordan han har tenkt å utføre jobben og som også fysisk har kontrollmålt området han skal jobbe på. 

Anonymkode: 3a95e...019

• Liker 15
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da jeg jobbet i kiosk: 

Kunde 1: Jeg skal ha ei vanlig pølse. 
Jeg: Wiener eller grill? 
Kunde 1: Wiener er da vanlig pølse, det veit alle! 

Kunde 2: Skal ha ei vanlig pølse! 
Kunde 2: Grill! Det er grillpølse som er vanlig pølse, er du dum eller?! 
Jeg: …….. 🙄🙄🙄 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollie skrev (8 timer siden):

Da jeg jobbet i kiosk: 

Kunde 1: Jeg skal ha ei vanlig pølse. 
Kunde 1: Wiener er da vanlig pølse, det veit alle! 

Kunde 2: Skal ha ei vanlig pølse! 
Kunde 2: Grill! Det er grillpølse som er vanlig pølse, er du dum eller?! 
Jeg: …….. 🙄🙄🙄 

Hahahaha klassisk. 

i bokhandelen er det det samme med "en helt vanlig kulepenn" og "en helt vanlig konvolutt" 🤣 jeg skal love deg at "en helt vanlig konvolutt" ikke finnes! 🤣

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ble fortalt denne av en kollega (bensinstasjon)

Vi selger AdBlue i kanner, 5L og 10L. Disse kommer med en helletut lignende den som følger med bensinkanner. Kunde kommer inn og vil ha en 10L, han betaler, og går så ut og tar kanna fra hylla på utsiden. Så går han for å fylle på lastebilen sin. Kort tid går før han kommer inn igjen og er forbanna over at vi nå hadde et annet merke adblue kanner enn det vi har hatt før og disse har kortere helletut en de gamle. Denne tuten var vist ikke lang nok for å komme til der han fyller opp så han hadde sølt masse ut over bakken. Han sier han aldri skal komme hit igjen men heller gå til konkurrenten borti gata. Min kollega forklarer at grunnen til at vi har andre kanner enn vanlig er at leverandøren vår var utsolg for den vi pleier og ha, så vi vil få tilbake de vanlige så fort som mulige. Min kollega tilbydde seg også å gå på lageret å hente en lengre tut fra en av de gamle tomme kannnene som kunden kunne få, men han fortsatte bare å være sur å si han aldri ville komme tilbake. Endte med at kanna stod igjen ved pumpa fremdeles halvfull 

Dette var en fast kunde som alltid pleier å være blid og hyggelig, så tydelig at helletuter er viktig for han🤣

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et annet Adblue problem jeg hadde for litt siden

Eldre dame kommer inn med en halvfull 5L AdBlue. Hun sier hun kjøpte kanna her for noen dager siden men det må være noe galt med den, ruta hennes blir helt hvit når hun bruker den. Et øyeblikk står jeg bare der å stirrer og prøver å koble hva AdBlue har med ruta hennes å gjøre. Kommer så på det, så jeg spør, fylte du det der på spylevæske tanken din? Ja sier hun. Må så forklare at det ikke er spylevæske men AdBlue som er tilsetningsstoff til dieselmotorer. Sier også at jeg ærlig ikke vet om AdBlue kan skade spylesystemet på noen måte, så anbefaler henne å få tømt tanken

I flere år hadde vi kun 10L AdBlue kanner, men etter at vi fikk inn 5L kanner, har en håndfull kunder gjort den bommerten. En av dem har også prøvd å si at det var vår skyld som solgte han det. Han kom inn med en kanne  så vedkommende som var på jobb slo inne den kanna og lot han betale. Vi har aldri hatt for vane å spørre kunder som kommer til kassa med et produkt om de er sikker på at det er det de skal ha.

Legger ved bilde av kannene vi har for de som ikke har vært borti AdBlue før. Kommer aldri til å skjønne hvordan folk forveksler det med spylervæske 

A62C3A88-93EC-465B-97AC-47F08AF018C9.jpeg

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Sugar&Spice skrev (På 22.7.2022 den 7.33):

Hahahaha klassisk. 

i bokhandelen er det det samme med "en helt vanlig kulepenn" og "en helt vanlig konvolutt" 🤣 jeg skal love deg at "en helt vanlig konvolutt" ikke finnes! 🤣

Jepp, klassisk. Jobbet noen år på Jernia og der gikk det bl.a. i "helt vanlige støvsugerposer/batterier/skruer/lyspærer" og alle kundene hadde forskjellig oppfatning av hva som var "vanlig".:bond:

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettermiddag var jeg innom en dagligvarebutikk. Det stod 8-9 kunder i kø til kassa og en irritert eldre dame brøytet seg veg og insisterte på at han i kassa måtte "ringe på flere" siden det var kø. Den ansatte svarte at han hadde gitt beskjed, så det kom en ansatt til snart. Det godtok ikke dama, for hun hadde altså ikke hørt ham ringe. Han svarte nok en gang at han hadde gitt beskjed og en kollega var på vei. Dama ga seg ikke, han hadde aldeles ikke ringt, da hadde hun hørt det. Da kom det heldigvis en ansatt til og dama hastet over til den andre kassa for å komme først i køen.

I etterkant har jeg innsett at gamla nok ikke forstod at butikken bruker et slags radio-opplegg der de ansatte har en slags walkie talkie med øreplugg og bare sier i "radioen" at det er kø i kassa i stedet for at de trykker på en slags dørklokke som ringer høylytt i hele butikken når det er kø i kassa. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jepp, klassisk. Jobbet noen år på Jernia og der gikk det bl.a. i "helt vanlige støvsugerposer/batterier/skruer/lyspærer" og alle kundene hadde forskjellig oppfatning av hva som var "vanlig".:bond:

Samme her på Clas Ohlson. «Vanlig batteri» var en klassiker.

Jobbet i fotobutikk også, der gikk det i «hva er vanlig bildestørrelse». Svarte at det var 10x15 cm, men det var ikke vanlig for den kunden…. Neivel, men den størrelsen bestiller 98 % av resterende kunder så 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (På 12.8.2022 den 13.16):

Kom på et annet Adblue problem jeg hadde for litt siden

Eldre dame kommer inn med en halvfull 5L AdBlue. Hun sier hun kjøpte kanna her for noen dager siden men det må være noe galt med den, ruta hennes blir helt hvit når hun bruker den. Et øyeblikk står jeg bare der å stirrer og prøver å koble hva AdBlue har med ruta hennes å gjøre. Kommer så på det, så jeg spør, fylte du det der på spylevæske tanken din? Ja sier hun. Må så forklare at det ikke er spylevæske men AdBlue som er tilsetningsstoff til dieselmotorer. Sier også at jeg ærlig ikke vet om AdBlue kan skade spylesystemet på noen måte, så anbefaler henne å få tømt tanken

I flere år hadde vi kun 10L AdBlue kanner, men etter at vi fikk inn 5L kanner, har en håndfull kunder gjort den bommerten. En av dem har også prøvd å si at det var vår skyld som solgte han det. Han kom inn med en kanne  så vedkommende som var på jobb slo inne den kanna og lot han betale. Vi har aldri hatt for vane å spørre kunder som kommer til kassa med et produkt om de er sikker på at det er det de skal ha.

Legger ved bilde av kannene vi har for de som ikke har vært borti AdBlue før. Kommer aldri til å skjønne hvordan folk forveksler det med spylervæske 

A62C3A88-93EC-465B-97AC-47F08AF018C9.jpeg

Hva er AdBlue? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 22.47):

Hva er AdBlue? 

Anonymkode: 56eb0...3be

Tilsetningsstoff til nyere fossilbiler. 

Anonymkode: c0b1f...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble jeg truet med å bli tatt til forliksrådet på grunn av et purregebyr som har blitt lagt på en faktura en kunde har betalt 11 dager for sent. 

Kunden sier selv han var for treig med å betale, så… litt usikker på hva han tenker forliksrådet kan bidra med her 👍🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bensinstasjon 

Er en stund siden dette skjedde, men kom på det i dag; kunde fyller drivstoff og drar uten å betale. Vi finner regnr på bilen på overvåkningsvideoen, bilen tilhører en bil forhandler/verksted i nærheten som fyller hos oss omtrent daglig. Vi ringer dem og forklarer hva som har skjedd, de sier at joda, de hadde nettopp en av deres kunder innom som leverte en leie/låne bil og hun hadde sagt til dem at hun hadde fylt drivstoff, men at de måtte dra å betale for det... wtf..

Grunnen til at jeg kom på denne i dag er at vi hadde en annen fin en i dag. Kunde ringer fordi hun har fått faktura på ubetalt drivstoff fra oss. Dette var også en leiebil, så vi hadde sendt faktura til utleier og de hadde videresendt til kunden. Kunden prøver så å si til oss at leiebilen ikke var full når hun hentet den, så det burde være utleier sitt ansvar å betale for fyllingen, ikke hennes 🤣

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne spøken er aldri morsom, fra kunde som roter rundt for å finne det vedkommende vil ha, istedenfor å bare løfte litt på varene: "Jeg bare roter litt hos deg jeg, så får du noe å gjøre"...🤮

Anonymkode: 0b7b4...5a8

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orbis skrev (18 minutter siden):

Bensinstasjon 

Er en stund siden dette skjedde, men kom på det i dag; kunde fyller drivstoff og drar uten å betale. Vi finner regnr på bilen på overvåkningsvideoen, bilen tilhører en bil forhandler/verksted i nærheten som fyller hos oss omtrent daglig. Vi ringer dem og forklarer hva som har skjedd, de sier at joda, de hadde nettopp en av deres kunder innom som leverte en leie/låne bil og hun hadde sagt til dem at hun hadde fylt drivstoff, men at de måtte dra å betale for det... wtf..

Grunnen til at jeg kom på denne i dag er at vi hadde en annen fin en i dag. Kunde ringer fordi hun har fått faktura på ubetalt drivstoff fra oss. Dette var også en leiebil, så vi hadde sendt faktura til utleier og de hadde videresendt til kunden. Kunden prøver så å si til oss at leiebilen ikke var full når hun hentet den, så det burde være utleier sitt ansvar å betale for fyllingen, ikke hennes 🤣

Siste forstår jeg ikke. Om du henter leiebil med nesten tom tank, da skal du selvsagt ikke levere den tilbake med full tank?

Anonymkode: f4564...71d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...