Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk som kommer inn der jeg jobber og spør "Er det åpent enda?". Om det ikke er åpent så hadde jeg jo hatt ned portene 😅 Og folk tror tydeligvis at jeg MÅ stenge på sekundet. Jeg må jo ikke det. Kunne hatt åpent en halvtime ekstra jeg om jeg ville 😛

Anonymkode: b89ea...30e

Jeg er en av de, om jeg ikke helt vet åpningstid er jeg så redd for å gå inn litt over feks og være den kjipe kunden som ødelegger stenging 🙈 Mener det jo bare høflig og snilt da.

Anonymkode: de68c...138

• Liker 44
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva får folk til å tro at det er ok å komme inn under gitteret 5-10 minutter før åpningstid? Er det virkelig vanskelig å forstå at gitter nede = stengt? 

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva får folk til å tro at det er ok å komme inn under gitteret 5-10 minutter før åpningstid? Er det virkelig vanskelig å forstå at gitter nede = stengt? 

Dette så jeg og når jeg jobbet som frisør på kjøpesenter, de går bare under og spør om det er ledig, og når man holder på å stenge så skal de bare…. Men da er jo kassen telt opp

Anonymkode: 9cab7...90a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 16.30):

Jobber ikke i dagligvare selv, men det fascinerer meg stadig at folk sliter med å forstå dette med antallsbegrensning på varer - som f.eks hvetemel nå i jula. 
Stod nettopp i kø bak en som ikke så problemet med at han hadde plukket med seg 12 2-kilosposer med mel, når det er en per husstand. Stod kjempelenge og kverulerer med hun i kassa, som (heldigvis) stod på sitt - maks én 4pk pr kunde. 

Altså, hvor vanskelig er det å forholde seg til begrensningene? Og om du absolutt MÅ ha 24 kg mel - kan du ikke ta en runde i flere forskjellige butikker da, isteden for å krangle med den som sitter i kassa om dette? Og nei - det hjelper heller ikke at du tilbyr deg å betale de hver for sex. Det er fortsatt tre ganger mer enn du får lov til å ta med deg. Jeg blir så matt av enkelte. 

Det beste med alt? Når han ikke fikk viljen sin, gikk de bare fra alle varene på båndet. Det ER så pinlig. 

Anonymkode: c0b1f...bf2

Jeg er HELT enig i at hamstring er ufint og stygt. Men dersom jeg skulle havne i en situasjon hvor jeg faktisk trenger mye mel, forventer jeg faktisk å kunne kjøpe det uten å dra rundt på forskjellige butikker. Er ikke alle steder det er så utrolig stort utvalg av butikker heller. 

Forskjellen er vel kanskje at jeg hadde snakket med butikken i forkant og fått de til å bestille ekstra til meg eller noe, istedenfor å rappe alt som er bare fordi det er billig. 

Kanskje det er et tips til neste gang? Si til kundene at dersom de skal ha så mye er det fint at de tar kontakt på forhånd og bestiller slik at dere er sikre på at kunden får alt den skal ha. Kanskje det tar litt "piffen" fra dem ;) 

Anonymkode: 71351...963

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er HELT enig i at hamstring er ufint og stygt. Men dersom jeg skulle havne i en situasjon hvor jeg faktisk trenger mye mel, forventer jeg faktisk å kunne kjøpe det uten å dra rundt på forskjellige butikker. Er ikke alle steder det er så utrolig stort utvalg av butikker heller. 

Forskjellen er vel kanskje at jeg hadde snakket med butikken i forkant og fått de til å bestille ekstra til meg eller noe, istedenfor å rappe alt som er bare fordi det er billig. 

Kanskje det er et tips til neste gang? Si til kundene at dersom de skal ha så mye er det fint at de tar kontakt på forhånd og bestiller slik at dere er sikre på at kunden får alt den skal ha. Kanskje det tar litt "piffen" fra dem ;) 

Jeg er delvis enig med deg - trenger man fire av noe så trenger man fire selv om grensen er tre. Samtidig er mel (som den du siterte nevnte) et ekstremt dårlig eksempel, jeg kan vanskelig forestille meg en privat husholdning som trenger 32kg mel - selv min venninne som baker minst 7 sorter pluss gjærbakst til fem har ikke bruk for mer enn 8 kg siste ukene før jul...

Anonymkode: 3e488...a3b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dette var i Oslo, og butikkene i området her ligger nesten strødd langs veien - han kunne altså fint tatt seg et par turer innom andre butikker på veien hjem, nesten uavhengig av  hvilken retning han skulle i. Jeg har selv gått utenom "maks 4 pr pers" på f.eks julebrus til familieselskap eller andre sammenkomster, men da har jeg kjøpt fire flasker et sted og en til to flasker et annet sted f.eks. 

Jeg skjønner at ikke alle har like lett for å stikke innom nabobutikken (om det i det hele tatt finnes en), men jeg blir fortsatt helt matt av at folk helt tydelig driter i begrensningene - så lenge de får nok til seg, er det ikke så nøye med resten. 

Føler meg litt hyklersk her nå med tanke på julebrusen i fjor, men det får bare være. 😆

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er delvis enig med deg - trenger man fire av noe så trenger man fire selv om grensen er tre. Samtidig er mel (som den du siterte nevnte) et ekstremt dårlig eksempel, jeg kan vanskelig forestille meg en privat husholdning som trenger 32kg mel - selv min venninne som baker minst 7 sorter pluss gjærbakst til fem har ikke bruk for mer enn 8 kg siste ukene før jul...

Ja, ikke sant - syv sorter og flere typer gjærbakst er laget her også, og jeg sitter fortsatt igjen med ca 3 kg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var i Oslo, og butikkene i området her ligger nesten strødd langs veien - han kunne altså fint tatt seg et par turer innom andre butikker på veien hjem, nesten uavhengig av  hvilken retning han skulle i. Jeg har selv gått utenom "maks 4 pr pers" på f.eks julebrus til familieselskap eller andre sammenkomster, men da har jeg kjøpt fire flasker et sted og en til to flasker et annet sted f.eks. 

Jeg skjønner at ikke alle har like lett for å stikke innom nabobutikken (om det i det hele tatt finnes en), men jeg blir fortsatt helt matt av at folk helt tydelig driter i begrensningene - så lenge de får nok til seg, er det ikke så nøye med resten. 

Føler meg litt hyklersk her nå med tanke på julebrusen i fjor, men det får bare være. 😆

Ja, ikke sant - syv sorter og flere typer gjærbakst er laget her også, og jeg sitter fortsatt igjen med ca 3 kg. 

Om det er langt mellom butikkene og man sier 'pokker, jeg har barneselskap i ettermiddag og må ha x antall pølser, kjøttdeig/ost til pizza' eller lignende burde det kunne ordne seg med én ekstra tenker jeg - men igjen, 32 kg mel 9 dager før jul?!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en tråd om dumme dårlige kundebehandlere/folk i kundeservicebransjen? 

Anonymkode: 910f0...acf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Finnes det en tråd om dumme dårlige kundebehandlere/folk i kundeservicebransjen? 

Nei, du kan starte den! 

Anonymkode: 84e81...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noe lignende hvertfall

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det dummeste akkurat, men litt rar oppførsel likevel 😅

Husker jeg jobbet i gullsmed en lørdag ettermiddag og den dagen hadde vi -25% på alle hjertesmykker. Husker det kom en koselig, eldre dame inn som jeg hjalp å finne et fint smykke. Hun så på litt forskjellig, men endte til slutt opp med et hun var fornøyd med. Hun takket for hjelpen og dro.

Mandag morgen var damen tilbake og ville gjerne deponere på smykket. Hun ville da også få igjen beløpet som smykket hadde kostet på fullpris. Jeg sa at vi dessverre ikke ga ut penger i butikken, men at jeg gjerne kunne skrive ut et gavekort og at hun heller dessverre ikke fikk ingen beløpet smykket kostet på fullpris, men det hun faktisk betalte.

Hun ble ganske irritert 😅 Mente at hun selvfølgelig skulle få igjen det den kostet nå etter tilbudet, til tross for at hun selv hadde kjøpt det på -25%. I tillegg presterte hun å si at hun som jobbet lørdag (hun kjente meg tydeligvis ikke igjen), hadde presset henne til å kjøpe smykket 🙃 Jeg ble så paff av uttalelsen, at jeg ikke en gang fikk meg til å si at det var meg 😂 Hadde jo overhodet ikke presset, kun hjulpet henne med å prøve diverse smykker (smykkene er jo låst inne). Men jeg jattet bare med og fikk til slutt overbevist damen om at hun får igjen beløpet hun faktisk hadde betalt. (Hvis ikke hadde vi nok ofte gått i minus og noen kunders kunne tjent ganske bra på det😂)

Anonymkode: ee47f...286

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke det dummeste akkurat, men litt rar oppførsel likevel 😅

Husker jeg jobbet i gullsmed en lørdag ettermiddag og den dagen hadde vi -25% på alle hjertesmykker. Husker det kom en koselig, eldre dame inn som jeg hjalp å finne et fint smykke. Hun så på litt forskjellig, men endte til slutt opp med et hun var fornøyd med. Hun takket for hjelpen og dro.

Mandag morgen var damen tilbake og ville gjerne deponere på smykket. Hun ville da også få igjen beløpet som smykket hadde kostet på fullpris. Jeg sa at vi dessverre ikke ga ut penger i butikken, men at jeg gjerne kunne skrive ut et gavekort og at hun heller dessverre ikke fikk ingen beløpet smykket kostet på fullpris, men det hun faktisk betalte.

Hun ble ganske irritert 😅 Mente at hun selvfølgelig skulle få igjen det den kostet nå etter tilbudet, til tross for at hun selv hadde kjøpt det på -25%. I tillegg presterte hun å si at hun som jobbet lørdag (hun kjente meg tydeligvis ikke igjen), hadde presset henne til å kjøpe smykket 🙃 Jeg ble så paff av uttalelsen, at jeg ikke en gang fikk meg til å si at det var meg 😂 Hadde jo overhodet ikke presset, kun hjulpet henne med å prøve diverse smykker (smykkene er jo låst inne). Men jeg jattet bare med og fikk til slutt overbevist damen om at hun får igjen beløpet hun faktisk hadde betalt. (Hvis ikke hadde vi nok ofte gått i minus og noen kunders kunne tjent ganske bra på det😂)

fikk igjen* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro du skal få igjen mer penger enn du betalte for en vare vil jeg si kvalifiserer til veldig dum :P 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å tro du skal få igjen mer penger enn du betalte for en vare vil jeg si kvalifiserer til veldig dum :P 

Ja, det er også en måte å si det på :laugh:

Kan (dessverre) ikke bruke slike ord som ansatt i butikk 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 19.34):

Det er mange som er er så dumme, utrolig nok. Romjula er jo høysesong for bytting av gaver og jeg har opplevd mye rart på jobb de siste dagene.

Byttelappene våre har en strekkode på seg og når vi scanner den i kassa får vi opp prisen varen ble kjøpt for. En del blir nok litt skuffet når de oppdager at gaven ble kjøpt på salg (f.eks. Black Week) og kostet mye mindre enn de trodde, men sier ikke noe mer. Så har vi de som blir rasende over at de f.eks. får 200 kr igjen for en vare som koster 500 kr på fullpris og ikke er på tilbud nå og ikke vil forstå at giver betalte 200 kr for tingen og da er det det de får igjen.

Artigst er de som ikke har byttelapp. Vi tar i mot varer uten byttelapp, forutsatt at det er varer som er i vårt sortiment og som ligger inne i kassesystemet, men vi gir ikke kundene fullpris tilbake for varer uten byttelapp/kvittering. Vi trekker fra 50%. Dette fordi vi ikke vet hvilken pris våren er kjøpt til og kjeden jevnlig har kampanjer, medlemstilbud osv. Særlig i ukene før jul er det mange varer på tilbud. Da aller fleste har forståelse for at det er sånn, men så har man jo de som synes det er svindel og bedrag og blir sinte. Vel, da er det bare å la vær å bytte hos oss da. Det er frivillig.

Nå er heldigvis det verste bytterushet over. Bare et år til neste gang. Puh😓

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg hatt en kr for hver gang en kunde sa "det første man blir blind på er øynene" hadde jeg vært millionær 😂

Jeg skjønner de prøver å være morsomme. Men begynner å bli vanskelig å le med 😂😜

Anonymkode: c3521...788

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kundeservice, og opplever mildt sagt mye rart der. Her er noen eksempler:

*Mann ringer*

jeg: hei hva kan jeg hjelpe deg med?

Han: «jeg trenger å stoppe xxx»

Jeg: «Det kan jeg ordne, da trenger jeg bare navnet og nr ditt, og så vil jeg gjerne høre om du har vært fornøyd»

Han: «JEG HAR FOR FAEN IKKE TID TIL Å SITTE HER OG SNAKKE MED DEG!!!»

Jeg: «…. Det har ikke jeg heller når jeg tenker meg om, har mange i kø. Så du får ha en fin dag videre» 

Og denne, klassikeren:

*Dame ringer*
Jeg: «hei, hva kan jeg hjelpe deg med»

Hun: «Jeg har fått en purring på dette, men det er betalt.»

Jeg: «Jeg får ikke opp noen innbetaling fra deg. Har du en kvittering på det?»

Hun: *klikker* DET BLE BETALT VIA TLF REGNING

Jeg: «Vi tar ikke betalt gjennom tlf regning, det er jeg 100% sikker på. Men hvis du sender et bevis på det på Mail, så skal vi selvfølgelig legge det inn».

Hun: «JEG HAR IKKE MAIL, DETTE MÅ DERE ORDNE, JEG BETALER IKKE»

Dette fortsetter i det uendelige, der jeg på en hyggelig måte forsøker å forklare henne at vi må ha en kvittering, men uten nytte. Ender med at min kollega tar over samtalen der hun forteller hvor «forferdelig frekk» jeg var, selv om han forklarer henne eksakt det samme som meg. Abonnementet ble forøvrig bestilt via posten, og det var veldig tydelig at hun forsøkte å slippe å betale for det.

Anonymkode: 7333e...e3c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2021 den 15.25):

Det hadde vært en fin løsning i en perfekt verden, men det vil neppe funke i realiteten.

Man vet jo ikke hvem som plutselig finner ut at de vil ha f. eks. 50 kg mel, eller hva annet som kan være på tilbud, så hvordan skal man få informert dem på forhånd hvis det nå skulle være en mulighet å få gjennomført det sånn? For det første er jo noe av poenget med tilbud at man IKKE annonserer det på forhånd, ellers ville jo ingen ha kjøpt til normal pris før det. Dessuten kan man gå ut fra at mange ikke ville ha hentet det de hadde bestilt, spesielt hvis det ikke hadde vært forhåndsbetalt (snakker av generell erfaring fra bestillinger som ikke er forhåndsbetalt), så da er vi over på lagerplass, som uansett er en utfordring ved store varepartier. (Og nei, man bygger ikke lageret tre ganger større enn man egentlig trenger bare fordi det er jul og påske)

Og hvis det er så utrolig viktig å kjøpe 50 kg mel, så får man vel finne seg i å enten dra i flere butikker i samme kjede, eller betale full pris i en annen kjede.

Det er forresten ALLTID noen som må kverulere, jeg er sikker på at en del av dem som kverulerer på sånt, kun gjør det for å sprite opp en kjedelig hverdag, ikke at de faktisk trenger x antall av det som er på tilbud. Har inntrykk av at spesielt enkelte gamle gubber trigges av en melding om at man ikke kan kjøpe mer enn et visst antall av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 19.05):

Folk som kommer inn der jeg jobber og spør "Er det åpent enda?". Om det ikke er åpent så hadde jeg jo hatt ned portene 😅 Og folk tror tydeligvis at jeg MÅ stenge på sekundet. Jeg må jo ikke det. Kunne hatt åpent en halvtime ekstra jeg om jeg ville 😛

Anonymkode: b89ea...30e

Samtidig er det mange i tråden her som klager over kunder som kommer inn rett før stengetid. Så vær heller glad for at kundene er høflig og spør.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...