Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan klarer du å svare det når noen sier noe så stygt til deg? Jeg har ikke pokerfjes og hadde ikke klart å si det.

Anonymkode: b7d28...17c

Sjefen min pleide si at det ikke var en del av jobbeskrivelsen vår å ta imot dritt. Ofte hjelper det å bare gjøre kunden obs på hva han faktisk har kalt deg - så blir de flaue og roer seg. Andre ganger er det bedre å foreslå at de finner et annet sted å handle. 

Anonymkode: 89917...8a2

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen min pleide si at det ikke var en del av jobbeskrivelsen vår å ta imot dritt. Ofte hjelper det å bare gjøre kunden obs på hva han faktisk har kalt deg - så blir de flaue og roer seg. Andre ganger er det bedre å foreslå at de finner et annet sted å handle. 

Minner meg om den gangen jeg hadde en kunde som ble så misførnøy at han sa han skulle få onkelen sin til å være utenfor butikken når jeg stengte, så han kunne kjøre på meg med traileren sin. :bond:

Fordi han ikke var fornøyd med fleshlighten sin :rolleyes:

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dum kunde, men storforlangende. 

Han hadde kjøpt en vare for en ukes tid siden og her en dag hadde vi dagtilbud på denne tingen. Han hadde spurt om vi skulle ha noe salg på tingen, men fikk nei til svar. Så nå ville han bytte å styre og ordne fordi han ble feilinformert. 

1. Ikke alltid vi vet hva som kommer på salg fortid vi kaster oss rundt

2. Sånt skjer herregud 

3. Vi kan ikke akkurat si i uke 1 "denne varen kommer på salg i uke 22, så du burde vente" æ. Det er ikke god butikk. 

Misforstå meg rett, helt ok å spørre for det er kjipt, men æææærlig talt. Skjerping. 

Anonymkode: 84597...371

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye festlige folk i restaurantbransjen om dagen også. Har mye julebord for tiden, og det er sjokkerende mange som kommer inn døra, jeg møter dem på vanlig måte ("velkommen, hvor mange er dere, hvor ønsker dere å sitte?" osv), og de blir kraftig indignert over at jeg ikke vet at "HALLO VI HAR JO RESERVASJON!" (vi har rundt 20 reservasjoner hver dag i helgen) også sier jeg "åja, beklager, hva ligger reservasjonen under?" også sier de de sitt eget navn. Jeg leter gjennom reservasjonene, finner ingen navn som stemmer og opplyser om det, og får tilbake "JEG JOBBER PÅ MAXBO!!". 

Eh ja, kanskje du skulle startet med det, dersom det er et bedriftsjulebord? 

En annen ting jeg har merket er at mange av de som er ute på julebord kanskje ikke er så ofte på restaurant, og ikke aner hvordan de skal oppføre seg. Det er veldig mange som tror at vi er slavene deres, og at vi i tillegg til å lese tanker, bare kan slippe alt vi har i hendene for å komme til dem. Mange er unødvendig uhøflige også. Skjønner ikke vitsen ass. 

Åhhh gleder meg til februar.. 

Anonymkode: f29ac...ba3

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Jobber i Elektronikkbransjen, spesifikt med service, reklamasjoner og reparasjoner. Her er det mange sure miner. Min jobb er å snu et surt fjes om til et smilefjes, så vi har ganske mange rettigheter/muligheter til å gjøre kunden fornøyd. 

De aller aller fleste går fra butikken veldig fornøyde, men noen kommer med så feil innstilling før de i det hele tatt har sagt hei. Hadde jeg sagt, beklager dette kan jeg ikke hjelpe deg med, eller noe i den duren, kunne jeg skjønt en reaksjon. Men de som er så ekstremt misfornøyd før de i det hele tatt har forklart hva som er galt, er de værste. Jeg har en del saker jeg kunne delt her, men denne er ferskest. 

<Kunde kommer rasende inn i butikken og slenger en helt ny mobiltelefon (s9+) på disken>
"Du har nøyaktig 1 minutt på å fikse denne mobiltelefonen, hvis ikke skal jeg ha en ny!"

- Okei, så leit, hva er det som feiler mobiltelefonen din?

"Den er dau, kjøpte den for 10 dager siden, fiks den nå!"

<Ser på telefonen, holder inne av/på knappen i 3 sekunder, telefonen slår seg på>

- Se der ja, var det noe mer jeg kunne hjelpe deg med i dag?

"Helvettes unge, spurte om han hadde slått den av og på"

<går ut av butikken i full fart, litt rød i ansiktet>

- Ha en fortsatt fin dag!

Anonymkode: e3dd4...05b

Jeg har mange slike kunder jeg også 🙄 De er sure og fiendtlig innstilte FØR de i det hele tatt har forklart hva problemet er. Det beste er når jeg sier "Et lite øyeblikk er du snill, så skal jeg se på det og..." "-NEI FY FAEN NÅ FÅR DU SKJERPE DEG!".

Ok, jeg skal bare være synsk og ha magiske evner liksom.

De samme kundene har også en tendens til å komme med nye problemer som perle på en snor etterhvert som jeg forklarer og løser det forrige problemet for de. Som om de skal finne noe og "AHA! Der tok du feil!". Kjenner jeg får lyst til å hive headsettet mitt i veggen i blant.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg blir så flau av folk. 

Vi hadde en gruppe på 25 folk som hadde julebord, de hadde reservasjon klokken 1900. Da de kom var allerede mange av de brisne, og de satt faktisk ved bordet og hadde drikkeleker. På en restaurant! Så de satt der og ropte, skålte og sang, klatret over hverandre, tok bilder, glemte å spise maten sin, og klaget deretter til oss fordi maten deres var kald. 

HVA ER GALT MED FOLK, ER DETTE NORMALT? Jeg har ikke vært på så mange julebord selv, men de jeg har vært på har ikke lignet på dette i det hele tatt. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.12.2018 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Det er mye festlige folk i restaurantbransjen om dagen også. Har mye julebord for tiden, og det er sjokkerende mange som kommer inn døra, jeg møter dem på vanlig måte ("velkommen, hvor mange er dere, hvor ønsker dere å sitte?" osv), og de blir kraftig indignert over at jeg ikke vet at "HALLO VI HAR JO RESERVASJON!" (vi har rundt 20 reservasjoner hver dag i helgen) også sier jeg "åja, beklager, hva ligger reservasjonen under?" også sier de de sitt eget navn. Jeg leter gjennom reservasjonene, finner ingen navn som stemmer og opplyser om det, og får tilbake "JEG JOBBER PÅ MAXBO!!". 

Eh ja, kanskje du skulle startet med det, dersom det er et bedriftsjulebord? 

En annen ting jeg har merket er at mange av de som er ute på julebord kanskje ikke er så ofte på restaurant, og ikke aner hvordan de skal oppføre seg. Det er veldig mange som tror at vi er slavene deres, og at vi i tillegg til å lese tanker, bare kan slippe alt vi har i hendene for å komme til dem. Mange er unødvendig uhøflige også. Skjønner ikke vitsen ass. 

Åhhh gleder meg til februar.. 

Trodde det var vanlig å begynne med «hei, har dere reservert bord?», så forstår halvveis at folk reagerer sånn. Men syns selvsagt at man skal behandle folk med respekt og si det på en fin måte.

Anonymkode: 78726...c0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det var vanlig å begynne med «hei, har dere reservert bord?», så forstår halvveis at folk reagerer sånn. Men syns selvsagt at man skal behandle folk med respekt og si det på en fin måte.

Anonymkode: 78726...c0a

Vi har en veldig stor restaurant og det er ikke så vanlig å ha reservasjoner (bortsett fra nå), så jeg har liksom hilsenen inne på autopilot. Dessuten var det bare tre som kom inn døra da, for de var tidlig ute. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen er interessert i mer lesing om dumme kunder er det masse bra på r/TalesFromRetail på Reddit 😁 

Ærlig talt, etter å ha lest masse om dumme kunder der satt jeg faktisk og tenkte: det finnes jo ikke slike i Norge! Men jo da, det er denne tråden et godt bevis på. 

Veldig underholdende å lese her, men jeg synes veldig synd på dere som får alle de dumme kundene. Spesielt nå når det nærmer seg jul. Jeg vil sende dere godtanker gjennom julestria! 😃

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien er fra ei venninne av meg jobber som servitør/hovmester på en populær restaurant. Nå i desember er det bortimot umulig å få bord  der uten å ha bestilt, da mange velger å ha julebord der. Fredag kveld dukket en venninnegjeng som spiser der tre-fire ganger i året og ba om bord til gruppa på 8-10 personer. Da de ble spurt om hvilket navn bestillingen stod i skjønte de ingenting. De hadde ikke bestilt bord, for det pleide jo aldri å være nødvendig.

Venninna mi ga beskjed om at dessverre så var det fullbooket og at de ikke hadde noen bord tilgjengelige. Dette falt damene tungt for brystet og de laget en scene der de høylytt klaget på hvor elendig service det var at det ikke var mulig å få bord uten å bestille og at de ikke kunne fatte og begripe hvordan en restaurant som avviste betalende gjester kunne overleve.

"Julebordsesong" var tydelig fremmedord der i gården.

Anonymkode: 379a7...032

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden kommer inn med et par sko hun vil levere tilbake.

Meg: Når kjøpte du dem?

Kunde: Nå nettopp, i butikk X (som tilhører oss)

Meg: Vil du ikke ha dem likevel?

Kunde: Nei, og de vil ikke ta de tilbake siden jeg ikke har kvittering.

Meg: Det høres ikke riktig ut. Du får ikke pengene tilbake uten kvittering, men du ville fått en tilgodelapp.

Kunde: De sa at siden jeg betalte kontant får jeg ikke kvittering.

Meg: OK, kan jeg få se på skoene?

Kunden tar dem frem og viser dem. 

Meg: Jeg ser tydelig at disse er brukt.

Kunde: Jeg har ikke brukt dem!

Meg: Jeg ser på sålen at de er helt nedslitt, og hva er dette som er på utsiden av dem?

Kunde: Det kommer fra posen, men de er ikke brukt

Meg: Jeg kan ikke ta disse inn

Kunde: Jeg kjøpte de nettoppi butikk X

Meg: Så hvis jeg tar en telefon til dem, så vil de bekrefte det?

Kunde: Jeg kommer tilbake når noen som kan jobben sin er her....

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 6.30, AnonymBruker skrev:

Men, det den ansatte må være klar over, er at det er kundene dere lever av. Uten kunder vil det ikke være behov for de andre oppgavene du nevner.

Kunden var den eneste i butikken, og hun ba om å få pakket inn en vare. Å gi et slikt svar til en kunde betyr at den kunden lett kan gå andre steder neste gang. Da blir det til slutt veldig god tid til å skrive rapporter og jobbe på pc...

Anonymkode: aa350...1c9

Kunden kommer heller ikke igjen hvis h*n stadig opplever at vi ikke har den varen h*n skal ha (fordi vi ikke får tatt bestilling), eller ikke finner varen, enda vi skal ha den inne (fordi vi ikke rekker å pakke ut de pallene vi har fått med varer, eller holde butikken ryddig og oversiktlig). 

Jeg er enig i at det er god service å få pakket inn og det gjør vi i 11 av 12 måneder i "min" butikk, men det er akkurat det, service og ikke noe kunden har krav på og jeg ser faktisk ingen grunn til å bli snurt over det. Før i tiden ble det ansatt ekstra folk til å pakke i julen, nå er fokuset på å gi kundene best mulig pris på både bøker og andre varer og da må det spares inn andre steder. 

På 1.12.2018 den 7.40, AnonymBruker skrev:

En ting er å ikke kunne pakke inn pga andre kunder / kø, men å si nei pga arbeid på data? Nope. Ikke ok. Og det sier jeg som butikkansatt, og med ganske god kjennskap til hvordan arbeidsforholdene kan være i ark, uten å jobbe der...

Anonymkode: 6c251...a43

Vi slutter å pakke når senterets pakkedisk åpner. Kanskje det var også tilfellet her. 

Anonymkode: fc685...3df

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i resepsjon på hotell (slutter denne måneden ❤️). Opplevd min andel av krevende gjester! Dette har dessverre påvirket meg veldig og jeg hadde ikke taklet en måned til i denne jobben. Folk er generelt ufine, frekke og krevende. "Du skal ordne dette for meg" er en standard frase. Vi har f.eks garantert innsjekk fra klokken 14, og vi forsøker etter beste evne å sjekke inn folk hvis de kommer tidlig, men noen ganger går det ikke pga mangel på rene rom. Har hatt SÅ mange gjester som har kommet klokken 8 på morgningen og KREVD (!!) tidlig innsjekk. Noe annet jeg ikke takler er folk som kommer og sier sånn "Jeg kjenner *administerende direktør i hotellkjeden* så jeg skal ha oppgradering." Og selv om jeg jobber i resepsjonen på et hotell så vet jeg ikke hvor ALLE gater i hovedstaden ligger, eller hvilken buss/trikk/tog/bane som går dit. Sjekker dette for gjesten, men blir møtt med at de offer seg og bare "herregud.. vet du ikke hvor det er". 

Arhggggg! Jeg er så LEI og det koster meg ufattelig mye for tiden å smile og være serviceminded. I tillegg presses vi til å gjøre ALT for gjestene våre av sjefen og det er så utrolig slitsomt. Noen ganger har jeg bare lyst til å skrike flere av gjestene i trynet. Sist uke hadde vi en som ble sendt hit av et annet hotell som sto og skjelte meg ut fordi det andre hotellet hadde overbooket (ikke samme kjede engang...). 

Men det absolutt verste må være de fulle gjestene. Spesielt eldre damer. Så motbydelige og direkte ufine. Og de eldre mannlige stamgjestene, som jeg har sett mange ganger med kone og barn, som plutselig har fjernet gifteringen og har med seg en ung jente på rommet.. Og kommer tilbake med kone og barn noen uker senere. :( 

Det kan være at det er jeg som er skikkelig lei, men føler at folk generelt krever mye mer i dag enn før. 

Nei, det skal bli godt å slippe dette! Føler serviceyrket har gjort meg til et dårligere menneske med lav tro på menneskeheten så det er på høøøy tid at jeg nå slutter, haha ❤️ Hurra! 

Anonymkode: 2b3dc...9bc

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet i dyrebutikk i usa, så her er noen av kundene jeg har hatt...

6 minutter til stengetid, en dame og mannen hennes kommer inn og bærer på en valp. Damen spør når vi stenger og jeg sier vi stenger om 6 minutter, hun sier greit...skal bare ha noe småtteri.

De tusler inn i butikken, 6 minutter kommer og går, hører de står å snakker baki butikken en plass, en av mine medarbeidere går til de og sier at det er stengetid og om de kan komme til kassen for å betale. Neida, de trengte hjelp med å finne halsbånd, sele, flexi bånd, bur, seng, matskåler, leker, børste og de trenger hjelp til å velge hvilken hundemat valpen burde ha. Det tar lett en time å få alt dette sammen. 
Medarbeideren sier at det er litt for sent for alt det nå, men vi kan hjelpe med å finne mat og skåler så har de ihvertfall det til imorgen. Å herre for ett gnål fra frøkna, at her var det ikke service å få, at vi var egoistiske og at dette var en skam for serviceindustrien for her blir man bare kastet ut selv om man er betalende kunder. Jeg hadde veldig lyst å snike inn en kommentar at det meste av dette skulle hun strengt tatt hatt FØR hun hentet valpen. Ba henne komme tilbake imorgen, men nei..."Jeg kommer aldri til å sette en fot i denne drittbutikken igjen".
Helt greit for meg !

-----

Illsint mann kommer stormende inn døra og rett til kassen og sier "Dere selger syke fisker!!". Jeg spør hva som er galt, han sier at han kjøpte fisker fra oss, nå er de alle døde og fiskene hans er nå syke og det er vår skyld og vi skal erstatte alle hans fisker. Jeg spør hvilke fisker han har kjøpt, for om dette er sant så er det jo veldig alvorlig om vi har solgt syke fisker, så spør jeg om kvittering. "Har da faen ikke kvittering på fiskene". Ok, greit, så spør jeg når han kjøpte de, kanskje jeg kan spore opp kjøpet og se hva jeg kan gjøre. "August i fjor" 
......jah...vi er ansvarlig for massedøden i akvariet ditt for fisk du kjøpte for over ett år siden ?? hva faen. Ingen retur der gitt.

-----

Mor og en datter kommer inn, de trenger hjelp til å kjøpe marsvin. Greit, null problem det. Spør om de har erfaring med marsvin fra før, de sier ja, forrige de hadde døde fordi den ble gammel, så de har bur og alt utstyr. Vi diskuterer stell og alt det som kommer med, viser de hvordan de tar helsesjekk, går gjennom ernæring, sykdommer osv. Skal til å sette marsvinene i en eske og de har tenkt å betale så mor spør datteren om de kanskje burde kjøpe ett hjul til til marsvinet så de begge har hver sitt. "Marsvin trenger ikke hjul, er ikke bra for ryggen deres". Joda, hjul må de ha, for det hadde hamsteren deres. Jo, men marsvin er ikke en hamster, de har andre behov, men mor insisterte på at marsvin og hamstre var så og si samme dyret for de var jo så like. Viste seg at "marsvinet" de hadde før var en hamster, og de hadde tenkt å ha to marsvin i ett bittelite hamsterbur. At det ikke gikk opp ett lys i hodet deres når jeg viste de minste strl på marsvinbur, det er ikke i nærheten av ett hamsterbur engang, og iløpet av den timen vi snakker om marsvin og stell at de ikke skjønte at det var store forskjeller.. Så ble jeg egentlig mest sint på megselv som nesten solgte de stakkars dyrene til noen som skulle mose de inn i ett bur på 50 cm... (som selv ikke en hamster burde bo i)

-----

Kommer en dame gjennom døre, har mobilen i handa og har den på høytaler,  hun sier ingenting men damen på telefonen snakker i ett. Hun kommer opp til kassen og bare står der, jeg tenker ikke noe særlig over det og bare fortsetter å rydde rundt kassen. Så begynner damen med mobilen å stirre på meg og plutselig sier " JA! Har dere det da???"
Hæh...har vi hva? "Du må jo følge med her ! Hun spør om dere har denne hundematen??". Denne telefonsamtalen som hun har hatt på høytaleren var visst ment til meg, så frøkna i telefonen har visst hatt en hel samtale med meg uten at jeg visste det. 
Meg: "Hva er du på jakt etter?"
Telefondamen: "Jeg skal ha pedigree til medium stor hund"
Meg: "Vi selger dessverre ikke pedigree, men jeg kan hjelpe deg å finne noe lignende eller bedre"
Telefondamen: "Selger dere ikke pedigree ?? Dere kan ikke kalle dere for ernæringseksperter om dere ikke selger skikkelig hundemat, dere burde skamme dere."
Jeg beklager igjen og forklarer at vi kun selger høy ernæringsmerker ala orijen, eukanuba og slikt. Men nei, det var visst bare søppel, pedigree sponser crufts, så da er jo det selvfølgelig det beste merket og hun gir kun den beste maten til sine hunder.
Hun fortsetter å åkke seg i 5 - 10 minutter hvor hun tilslutt finner ut at hun skal ha noe godis til hunden sin.
Hun krever at jeg leser innholdsfortegnelsen til alle godteposene og hun kommenterer hvordan alt av det vi selger er "regelrett dritt" og det skal hun ikke ha. Vi selger kun rene kjøtt treats eller godisbiter som er 95% kjøtt eller mer. Og en del vegetarisk for hunder med allergier.
Det hjalp ikke så mye at mens vi har denne samtalen over telefon, så driver damen som holder telefonen å repeterer alt hun i telefonen sier. 
Telefondamen "Nei, det er dritt, det skal ikke hunden min ha"
Telefonholdedamen: "Jah..dritt, det skal de ikke ha, bare dritt"
Telefondamen "Hva er i neste poste?"
Telefonholdedamen "Ja, hva er i neste pose? Er det den posen? Hva er i den da? Sikkert bare dritt"

Hun bestemte seg endelig for å dra, hun skulle på matbutikken for å kjøpe pedigree.

-----

Enda en illsint kunde.
Kjempe sint ung mann, han skal ha erstatning for slangen hans som døde. Jeg spurte om han hadde kjøpt den fra oss, men nei, det hadde han ikke. Jeg spør hva som er galt og han sier rotta han kjøpte hos oss har spist hodet til slangen hans!
Så nå lurer jeg på hvordan i allverden rotta har kommet inn til slangen,  men han hadde visst satt den inn hos slangen selv, for han mener levende foring er spennende. Men vi selger ikke levende rotter som mat, vi er veldig strenge på at dette er kjæledyr og vi ikke støtter levende foring.

Jeg forteller at dette kan vi ikke gi erstatning for da vi ikke ville ha solgt den som mat til å begynne med og ansvaret var helt og holdent hans. Så igjen får jeg høre at butikken er en drittbutikk , vi er hjerterå som behandler kunder i sorg på denne måten og at vi må stå til ansvar for at vi selger rotter som er for store for slangen hans. Måtte kalle vekter da han begynte å rive ting ned fra hyllene og heiv ting etter meg fordi han var så forbannet.  

Han er nå bannlyst fra butikken, heldigvis.

----

Så har man små daglige irritasjoner hvor kunder lar bikkjene sine bare pisse på ting og drite imellom hyllene uten å si ifra så vi får vasket det før det stinker.

----

Det får være nok plapring for nå.

Anonymkode: be98b...f67

:sjokkert:

Tar gjerne flere :popcorn:

Anonymkode: 27331...fac

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert:

Tar gjerne flere :popcorn:

Anonymkode: 27331...fac

Jeg også! Satt og gapte med åpen munn da jeg leste disse amerikanske tilstandene fra dyrebutikken!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/12/2018 at 4:22 AM, AnonymBruker said:

Jobber i resepsjon på hotell (slutter denne måneden ❤️).

... 

Anonymkode: 2b3dc...9bc

Dette er jo ikke dumme tig kundene sier, det er en utblåsning om hvor dårlig du liker jobben din... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2018 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Veldig bra! Jeg jobber innen psykisk helse og der klarer jeg heller ikke å bare ta i mot allslags. Må sies at de fleste er høflige og snille folk:)

Men når noen tråkker utenfor all folkeskikk, må det være lov å være et menneske tilbake. Så får de bare bli sure. Er det så farlig, tenker jeg? Ofte beklager de seg også.

Anonymkode: b7d28...17c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å jobbe i en erotisk butikk, jobber jeg også litt i en dyrebutikk. Og OMG. Det er faktisk mye vanskeligere og vrange kunder i dyrebutikken. Så jeg kjente meg godt igjen i den posten om dyrebutikk fra AB f67.

Folk lar bare hundene tisse og bæsje overalt. Jada, det kan skje og vi blir ikke sure for det. MEN NÅR DU SOM EIER VELGER Å IKKE INFORMERE OSS OM DET, DA BLIR VI FAKTISK LITT SURE.

Så var det den kunden som ikke ville ta imot mine anbefalinger fordi jeg ikke hadde hund selv. ''Er det ikke noen her med hund som kan hjelpe meg da???''. En ny form for diskriminering :P

også...
Meg: ''Hei, trenger du noe hjelp i dag?''
Kunde: - ''NEI og jeg er så sykt lei av at dere som jobber her alltid vil hjelpe meg! Jeg trenger ikke deres hjelp, jeg vet utmerket godt hva jeg vil ha selv og er det for faen ikke mulig å bare få titte litt i fred!? JEG TRENGER IKKE HJELP''.
Jo, du trenger hjelp, øyeblikkelig psykisk hjelp.

også...
Kunde: Jeg er så lei den dårlige servicen deres!
Meg: Ojda, hva har skjedd?
Kunde: Kjenner du meg igjen?
Meg: Nei, er det jeg som har ekspidert deg tidligere?
Kunde: Nei, men dere må jo kjenne meg igjen, jeg bor i nærheten og er ofte innom.
Meg: Ok, nei kan ikke huske å ha sett deg, men jeg jobber ikke her hver dag.
Kunde: I går skulle jeg handle noe og jeg hadde 10 kroner for lite. Jeg sa jeg kunne komme tilbake å betale resten i dag, men hun i kassa sa det ikke var mulig. HVA er det for service?
Meg: Vel, når kunden ikke har nok penger, så kan vi ikke slege varen, uansett om kunden sier de kan komme tilbake. Da holder vi heller av varen til kunden så kan de betale og få med seg varen neste gang.
Kunden: Det er 10 jævla kroner, det er ikke det største tapet og dere må jo stole på kundene!!!
Meg: Vi gjør dessverre bare det vi er opplært til å gjøre. Du kan sende en mail til kundeservice.
Kunde: *raser ut av døra og sier han aldri skal komme tilbake*
...Han kom tilbake.

også.... En kunde med et ørlite alkoholproblem som støtt og stadig kjøper ting som han, dagen etterpå, ser at han ikke trenger og vil returnere det. Altså, vi bytter varer, det er ikke det. Men det skjer så ofte at det er litt ubehagelig.

også...
Kunde som skal ha alt til kattunge de skal hente, men som har lite penger og vil gjøre det billig. Jeg spør om de har noe fra før av, men det har de ikke, men de skal ha skål og katteseng.
Meg: Er det innekatt eller utekatt?
Kunde: Dette blir innekatt.
Meg: Ok, hva med kattedo og kattesand?
Kunden ser ut som om jeg har stilt de et vanskelig bonus-spørsmål på spontaneksamen i kattestell og klør seg i hodet.
Kunde: Eeeeh, trenger vi det da? Det er vel dyrt?
Meg: Hvor skal katten gjøre av seg da, om den ikke får gått ut...?
Det viste seg at de aldri hadde hatt dyr før og spontant fikk opp annonse på gratis kattunge på finn og skulle hente den etter de hadde kjøpt alt de trengte, som i deres hode var matskål og seng.

også....
Kunde: Jeg har ikke mere kattemat og husker ikke hvilket tørrfor vi har gitt tidligere.
Meg: Ok, her har vi mange forskjellige merker, er det noe som ser kjent ut?
Kunde: Nei, men ser det er litt dyrt da, i de siste dagene har jeg bare gitt hamster-mat fordi jeg har vært tom en stund, det er vel det samme og hamster-mat er mye billigere så jeg tror jeg fortsetter med det.
OMG!!!!!!! (Fikk han til å kjøpe kattemat altså)

Endret av Sphynx
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sphynx skrev:

Det er faktisk mye vanskeligere og vrange kunder i dyrebutikken

Det tror jeg på. Såkalte dyrevenner er ikke helt gode.

Anonymkode: 2cc52...131

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...