AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12421 Del Skrevet 18. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. Anonymkode: 540e0...371 Ser for meg at lørdagshandelen på Meny kan bli rimelig kaotisk hvis ansatte skal gå omkring inne i butikklokalet, hilse på alle kundene og spørre om de trenger hjelp til noe. Anonymkode: ce097...a59 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12422 Del Skrevet 18. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. Anonymkode: 540e0...371 7 minutter siden, førstedamen skrev: Enig. Jeg spørr alltid for engang jeg ikke gjorde det viste det seg at jeg hadde bedt en annen kunde om hjelp og ikke en ansatt 😝 Vel, jeg tenker at vi må differensiere mellom Kiwi og en klesbutikk der ansatte ikke har noe kjennetegn. Altså, når gikk rundt i grønne joggesko, grønnrutete bukse, grønn piqué-skjorte med en svær K på og en fleecegenser med KIWI på armen, da er det godt gjort å spørre meg "du, jobber du her?". Og dessuten, i dagligvarehandelen går man ikke rundt og spør om folk trenger hjelp. Det gjør man heller ikke av prinsipp hos H&M, IKEA og mange fler. Anonymkode: 54e21...c06 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12423 Del Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser for meg at lørdagshandelen på Meny kan bli rimelig kaotisk hvis ansatte skal gå omkring inne i butikklokalet, hilse på alle kundene og spørre om de trenger hjelp til noe. Anonymkode: ce097...a59 Og tenk om de skulle det på IKEA. 😳 Anonymkode: 54e21...c06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12424 Del Skrevet 18. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet innen to forskjellige kjeder og jeg har aldri tenkt at det er uhøflig av kunden å spørre om jeg jobber der. Faktisk så må jeg si at hvis kunden må stille det spørsmålet så har jeg gjort en utilstrekkelig jobb. For jeg som ansatt skal etter min mening se kunden, hilse og spørre om det er noe spesielt kunden er ute etter som jeg kan hjelpe med. Anonymkode: 540e0...371 Det er helt greit om kunden faktisk lurer på noe. Men når man sier hei og spør om de ser etter noe spesielt/noe man kan hjelpe med osv. Så blir man bare ignorert. Det skjer gang på gang. Så går det noen minutter og kunden innser at h*n trenger hjelp. Så kommer det en skikkelig sarkastisk tone «jobber du her eller?» Anonymkode: e3f68...47a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 18. august 2018 #12425 Del Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg jobber også i denne kjeden og han var innom flere butikker, bl.a hos oss! Anonymkode: fc685...3df Hallo, alle kollegaer her inne mon tro om vi kjenner hverandre i virkeligheten? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12426 Del Skrevet 18. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg tenker at vi må differensiere mellom Kiwi og en klesbutikk der ansatte ikke har noe kjennetegn. Altså, når gikk rundt i grønne joggesko, grønnrutete bukse, grønn piqué-skjorte med en svær K på og en fleecegenser med KIWI på armen, da er det godt gjort å spørre meg "du, jobber du her?". Og dessuten, i dagligvarehandelen går man ikke rundt og spør om folk trenger hjelp. Det gjør man heller ikke av prinsipp hos H&M, IKEA og mange fler. Anonymkode: 54e21...c06 Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen ansatte er så allergiske mot at kunder stiller så uskyldige spørsmål. Av alle ting er dette en merkelig ting å henge seg opp i, og jeg tenker at man da som ansatt går inn for å være vanskelig. Anonymkode: 3af09...006 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12427 Del Skrevet 18. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen ansatte er så allergiske mot at kunder stiller så uskyldige spørsmål. Av alle ting er dette en merkelig ting å henge seg opp i, og jeg tenker at man da som ansatt går inn for å være vanskelig. Anonymkode: 3af09...006 Når du har blitt spurt det spørsmålet minst tusen ganger mens du går i helgrønt så begynner du å betvile menneskelig intelligens. That's all. Jeg ler mer av dem inni meg enn jeg irriterer meg. Måten du her reagerer på viser også hvorfor vi burde hatt verneplikt i butikk fremfor forsvaret. Anonymkode: 54e21...c06 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 18. august 2018 #12428 Del Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du har blitt spurt det spørsmålet minst tusen ganger mens du går i helgrønt så begynner du å betvile menneskelig intelligens. That's all. Jeg ler mer av dem inni meg enn jeg irriterer meg. Måten du her reagerer på viser også hvorfor vi burde hatt verneplikt i butikk fremfor forsvaret. Anonymkode: 54e21...c06 hahahahahaha, 100% enig - alle burde jobbe i minst ett år i butikk, for å få med seg alle høytider og hverdager gjennom. Tror folk hadde lært seg å oppføre seg bedre da..... 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12429 Del Skrevet 18. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har blitt spurt det spørsmålet minst tusen ganger mens du går i helgrønt så begynner du å betvile menneskelig intelligens. That's all. Jeg ler mer av dem inni meg enn jeg irriterer meg. Måten du her reagerer på viser også hvorfor vi burde hatt verneplikt i butikk fremfor forsvaret. Anonymkode: 54e21...c06 Bare fordi jeg ikke ser på det som et problem? Ja, jøss. For en reaksjon. Anonymkode: 3af09...006 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12430 Del Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi jeg ikke ser på det som et problem? Ja, jøss. For en reaksjon. Anonymkode: 3af09...006 Fordi du ikke forstår hvordan en butikkansatt har det. Det er faktisk veldig stor forskjell på hvordan mennesker som jobber eller har jobbet i butikk oppfører seg kontra de som aldri har gjort det. Du har en holdning som er typisk for en som ikke har jobbet i butikk, du får helt bakoversveis over at en butikkansatt har tanker og meninger om deg som kunde. Butikkansatte er mennesker, ikke slaver og treller. Anonymkode: 54e21...c06 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12431 Del Skrevet 18. august 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen ansatte er så allergiske mot at kunder stiller så uskyldige spørsmål. Av alle ting er dette en merkelig ting å henge seg opp i, og jeg tenker at man da som ansatt går inn for å være vanskelig. Anonymkode: 3af09...006 Man er ikke "vanskelig" dersom man går i full jobbuniform med spesielle farger og logoer - inne på sin egen arbeidsplass, og reagerer på at kunder spør om man jobber der. Anonymkode: ce097...a59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12432 Del Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi du ikke forstår hvordan en butikkansatt har det. Det er faktisk veldig stor forskjell på hvordan mennesker som jobber eller har jobbet i butikk oppfører seg kontra de som aldri har gjort det. Du har en holdning som er typisk for en som ikke har jobbet i butikk, du får helt bakoversveis over at en butikkansatt har tanker og meninger om deg som kunde. Butikkansatte er mennesker, ikke slaver og treller. Anonymkode: 54e21...c06 Nei, dette stemmer ikke. Nå er det uansett forskjell på mennesker som arbeider i yrker der man har med andre mennesker å gjøre. Det merker man både som kunde og kollega. Anonymkode: 3af09...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12433 Del Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette stemmer ikke. Nå er det uansett forskjell på mennesker som arbeider i yrker der man har med andre mennesker å gjøre. Det merker man både som kunde og kollega. Anonymkode: 3af09...006 Hva er det som ikke stemmer egentlig? Anonymkode: 54e21...c06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12434 Del Skrevet 18. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man er ikke "vanskelig" dersom man går i full jobbuniform med spesielle farger og logoer - inne på sin egen arbeidsplass, og reagerer på at kunder spør om man jobber der. Anonymkode: ce097...a59 Jeg ser ærlig talt bare ikke hva det er å reagere på. Det er mange som sier det for å få kontakt med de ansatte. Så lenge man ikke er frekk tenker ikke jeg noe over det. Jeg svarer alltid: "Hei, ja, hva kan jeg hjelpe deg med? ". Anonymkode: 3af09...006 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12435 Del Skrevet 18. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser ærlig talt bare ikke hva det er å reagere på. Det er mange som sier det for å få kontakt med de ansatte. Så lenge man ikke er frekk tenker ikke jeg noe over det. Jeg svarer alltid: "Hei, ja, hva kan jeg hjelpe deg med? ". Anonymkode: 3af09...006 Si meg, om du møter på mennesker som ikke evner å legge sammen enkle regnestykker, gjør du deg ikke opp en tanke vedrørende deres kognitive kapasitet? Anonymkode: 54e21...c06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. august 2018 #12436 Del Skrevet 18. august 2018 Denne er søt, ikke dum. To barn kommer bort til meg og en kollega med en eske. Barna: Vil dere se hva som er inni esken? Vi sa ja, og så tar barna ut en liten babyhamster. Den var kjempesøt 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12437 Del Skrevet 18. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Si meg, om du møter på mennesker som ikke evner å legge sammen enkle regnestykker, gjør du deg ikke opp en tanke vedrørende deres kognitive kapasitet? Anonymkode: 54e21...c06 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tenker at kunder også bare er mennesker og at dette er en bagatell. Det er når de blir direkte ufine eller kommer med helt urimelige krav at jeg tenker mitt. Anonymkode: 3af09...006 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollipop1 Skrevet 18. august 2018 #12438 Del Skrevet 18. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo ofte folk ute i butikkene som setter ut varer, og de jobber ikke der. De er kjøpmenn? eller noe i den duren, de jobber ihvertfall ikke på butikken. Så tror nok det er derfor folk spør. Anonymkode: 5084a...4e2 Nå tenker du vell litt feil... Kjøpmenn er jo den som faktisk driver butikken. Og vist vi tenker dagligvare så er det få kjeder som har folk til og plassere varer lengre. Norgesgruppen sluttet med dette for flere år siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #12439 Del Skrevet 18. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tenker at kunder også bare er mennesker og at dette er en bagatell. Det er når de blir direkte ufine eller kommer med helt urimelige krav at jeg tenker mitt. Anonymkode: 3af09...006 Vel, når hundrevis av mennesker ikke legger merke til det vandrende skiltet jeg var så stusset jeg over intelligensen til folk. Akkurat som jeg stusser over intelligensen til de som skal gå på kollektivtransport før andre reisende har gått av eller de som som stopper rett innenfor en dør, etter de har gått ut av en heis, rulletrapp osv. Folk nå til dags følger generelt veldig lite med og virrer bare rundt i en bedøvet tåke. Anonymkode: 54e21...c06 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 18. august 2018 #12440 Del Skrevet 18. august 2018 6 minutter siden, Lollipop1 skrev: Nå tenker du vell litt feil... Kjøpmenn er jo den som faktisk driver butikken. Og vist vi tenker dagligvare så er det få kjeder som har folk til og plassere varer lengre. Norgesgruppen sluttet med dette for flere år siden. De som bare plassere varer kan f.eks være levrandører. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå