AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10501 Del Skrevet 14. desember 2016 4 timer siden, superdupermeg skrev: Hvis kunden går for å hente en vare eller to så er det vel strengt talt grenser for hvor mange kunder man rekker å ta i mellomtiden. Dette er kanskje et problem 1 av 20 ganger. Og med så mye kunder nå I juletria er 1 av 20 ganske hyppig. Anonymkode: 87074...8e8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superdupermeg Skrevet 14. desember 2016 #10502 Del Skrevet 14. desember 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og med så mye kunder nå I juletria er 1 av 20 ganske hyppig. Anonymkode: 87074...8e8 1 av 20 kunder som skal inn igjen å hente noe. Ikke 1 av 20 kunder. Hvor mange kunder har du i løpet av en dag som skal inn igjen å hente noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg NumberSix Skrevet 14. desember 2016 Populært innlegg #10503 Del Skrevet 14. desember 2016 35 minutter siden, superdupermeg skrev: 1 av 20 kunder som skal inn igjen å hente noe. Ikke 1 av 20 kunder. Hvor mange kunder har du i løpet av en dag som skal inn igjen å hente noe? Overraskende mange, skal jeg si deg. Over til noe annet. Mange kunder som skal betale med kort forstår ikke at bankterminalen trenger et par sekunder til å registrere at kortet er satt inn, og dermed trykker vilt i vei på koden sin før det er klart. Kunde: Hvorfor skjer det ikke noe? Meg: Ser ut som du kun har trykket inn to siffer, trykk på den gule knappen to ganger og begynn på nytt med koden din du! *Kunde trekker ut kortet* Nå begynner moroa, for da trenger bankterminalen enda litt mer tid mens jeg restarter den og den er klar til å brukes. Kunde: Skal jeg sette inn kortet igjen? Meg: Ikke enda, du må vente et par sek..*kunde stapper kortet inn igjen* *terminalen piper, kunde trekker ut kortet* Meg: Vent litt du! *restarter terminalen igjen* *kunde setter inn kortet og trykker lynsnart koden sin, samme resultat som sist* Meg: Ojsann, det samme skjedde igjen, bare trykk på den gu...*kunde river ut kortet* Kunde: Hva skal jeg gjøre nå da? Meg: Du skal vente litt med å sette det inn igjen, og så skal du vente litt med å trykke koden din, jeg skal si fra når det er klart. *Kunde venter* Meg: Nå er det klart, nå kan du trykke kode! *Kunde trykker kode, men den er feil* Meg: Ser ut til at du må trykke koden din på nytt. *Kunde trekker kortet ut av terminalen* *Repeter mange ganger* Til slutt måtte jeg lene meg over kassa og holde fast kortet i terminalen så kunden ikke skulle trekke det ut. Dette var ikke en surrete gammel person, men en helt normalt oppegående person. Virker som om de er redde for at bankterminalen skal sluke kortet deres. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 14. desember 2016 #10504 Del Skrevet 14. desember 2016 Jo, priskrig er også gøy nå rett før jul! Kunde: Har dere marsipangriser med sjokoladetrekk igjen? De som koster fire kroner? Meg: Nei, dessverre de gikk vi tomme for litt tidligere i dag. Kunde: Har dere ikke mer på lager? Meg: Nei, dessverre får vi ikke levert mer, men vi har igjen av de grisene uten sjokolade til samme pris, samt stor marsipangris til 22 kroner. Kunde: Nei, vet du hva, det er for dårlig at dere annonserer varer dere ikke har! Nå går vi et annet sted! Vel, verken marsipan eller andre priskrigvarer er annonsert, og hva med å kjøpe marsipanen litt tidligere om det er så utrolig viktig. Priskrigen har pågått i snart to uker, men neida, her skal det ventes og ventes på enda lavere priser før man gidder å kjøpe. Marsipangrisene uten sjokolade var forøvrig en krone billigere fant jeg ut etterpå! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. desember 2016 #10505 Del Skrevet 14. desember 2016 1 time siden, NumberSix skrev: Overraskende mange, skal jeg si deg. Over til noe annet. Mange kunder som skal betale med kort forstår ikke at bankterminalen trenger et par sekunder til å registrere at kortet er satt inn, og dermed trykker vilt i vei på koden sin før det er klart. Kunde: Hvorfor skjer det ikke noe? Meg: Ser ut som du kun har trykket inn to siffer, trykk på den gule knappen to ganger og begynn på nytt med koden din du! *Kunde trekker ut kortet* Nå begynner moroa, for da trenger bankterminalen enda litt mer tid mens jeg restarter den og den er klar til å brukes. Kunde: Skal jeg sette inn kortet igjen? Meg: Ikke enda, du må vente et par sek..*kunde stapper kortet inn igjen* *terminalen piper, kunde trekker ut kortet* Meg: Vent litt du! *restarter terminalen igjen* *kunde setter inn kortet og trykker lynsnart koden sin, samme resultat som sist* Meg: Ojsann, det samme skjedde igjen, bare trykk på den gu...*kunde river ut kortet* Kunde: Hva skal jeg gjøre nå da? Meg: Du skal vente litt med å sette det inn igjen, og så skal du vente litt med å trykke koden din, jeg skal si fra når det er klart. *Kunde venter* Meg: Nå er det klart, nå kan du trykke kode! *Kunde trykker kode, men den er feil* Meg: Ser ut til at du må trykke koden din på nytt. *Kunde trekker kortet ut av terminalen* *Repeter mange ganger* Til slutt måtte jeg lene meg over kassa og holde fast kortet i terminalen så kunden ikke skulle trekke det ut. Dette var ikke en surrete gammel person, men en helt normalt oppegående person. Virker som om de er redde for at bankterminalen skal sluke kortet deres. Hahaha! Mange kunder gjør kronisk det motsatte av hva terminalen ber de om å gjøre hos oss. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest accident Skrevet 14. desember 2016 #10506 Del Skrevet 14. desember 2016 Jobbet i Telenor, en kunde ringte og var fly forbanna, fordi vi ikke visste passordet på FB` hans.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. desember 2016 #10507 Del Skrevet 14. desember 2016 2 minutter siden, accident skrev: Jobbet i Telenor, en kunde ringte og var fly forbanna, fordi vi ikke visste passordet på FB` hans.... Enkelte folk altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest accident Skrevet 14. desember 2016 #10508 Del Skrevet 14. desember 2016 1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev: Enkelte folk altså Haha, ja... helt utrolig! Hadde en lang diskusjon på at " Det har vi ikke noe med, FB har ikke noe med Telenor å gjøre ". Og da fikk jeg høre hele livshistorien og litt til om "gamledager, og service på den tiden! " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 14. desember 2016 #10509 Del Skrevet 14. desember 2016 4 timer siden, NumberSix skrev: Overraskende mange, skal jeg si deg. Over til noe annet. Mange kunder som skal betale med kort forstår ikke at bankterminalen trenger et par sekunder til å registrere at kortet er satt inn, og dermed trykker vilt i vei på koden sin før det er klart. Kunde: Hvorfor skjer det ikke noe? Meg: Ser ut som du kun har trykket inn to siffer, trykk på den gule knappen to ganger og begynn på nytt med koden din du! *Kunde trekker ut kortet* Nå begynner moroa, for da trenger bankterminalen enda litt mer tid mens jeg restarter den og den er klar til å brukes. Kunde: Skal jeg sette inn kortet igjen? Meg: Ikke enda, du må vente et par sek..*kunde stapper kortet inn igjen* *terminalen piper, kunde trekker ut kortet* Meg: Vent litt du! *restarter terminalen igjen* *kunde setter inn kortet og trykker lynsnart koden sin, samme resultat som sist* Meg: Ojsann, det samme skjedde igjen, bare trykk på den gu...*kunde river ut kortet* Kunde: Hva skal jeg gjøre nå da? Meg: Du skal vente litt med å sette det inn igjen, og så skal du vente litt med å trykke koden din, jeg skal si fra når det er klart. *Kunde venter* Meg: Nå er det klart, nå kan du trykke kode! *Kunde trykker kode, men den er feil* Meg: Ser ut til at du må trykke koden din på nytt. *Kunde trekker kortet ut av terminalen* *Repeter mange ganger* Til slutt måtte jeg lene meg over kassa og holde fast kortet i terminalen så kunden ikke skulle trekke det ut. Dette var ikke en surrete gammel person, men en helt normalt oppegående person. Virker som om de er redde for at bankterminalen skal sluke kortet deres. Kjenner meg så sykt godt igjen i dette. Noen mennesker evner virkelig ikke å bruke en kortterminal. Er de samme kundene vi har problemer med når de skal betale drivstoff på pumpene, de bare setter ikke kortet, taster koden og napper det ut igjen uten et blikk på skjermen. Hvilket fører til at kortet ikke blir registrert og drivstoffet de da fyller ikke blir betalt. Så når vi senere ringer dem så får vi høre "ja men jeg satt jo kortet i terminalen" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10510 Del Skrevet 14. desember 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunder som raser inn butikken, og i full fart forbi meg klarer å si: "jeg skal ha en hamburger" mens de nærmest løper inn på doen. Og jeg rekker nøyaktig å si: "Hvem stø..." hver eneste gang før jeg hører døra lukker seg. Ahh, stemmer! For vi har kun en type strl på hamburgeren, ja. Nettopp. Så kommer kunden ut etter varierende tid, og like gretne er de vær gang fordi jeg ikke skjønte hvem størrelse på burgeren de skulle ha. Dobbel lol. Anonymkode: ff00a...b46 Hvilken Anonymkode: 4f8c9...b19 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. desember 2016 #10511 Del Skrevet 14. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken Anonymkode: 4f8c9...b19 Er du rettskrivning politiet,,,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orbis Skrevet 14. desember 2016 #10512 Del Skrevet 14. desember 2016 Sist jeg sjekket het denne tråden "Dumme ting kunder sier", ikke "Finn grammatiske feil" 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsi Skrevet 14. desember 2016 #10513 Del Skrevet 14. desember 2016 Dame foran meg i køen i matbutikk kaster varene sine på båndet. Varene hennes havner selvfølgelig rett oppi den andre kunden sine varer. Hun bruker ingen av de tre skillepinnene som er ledige. Selvfølgelig misforstår den ansatte og begynner å slå inn en av hennes varer sammen med den andre kunden sine. Og da smeller det fra dama: NEI, VENT!! STOPP!!! HALLO!! Hun blir dritsur og meggete, og nærmest glefser til den ansatte når hun skal betale. Hvorfor ikke bare bruke skillepinnen? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2016 #10514 Del Skrevet 14. desember 2016 Ikke butikk men like fullt kunder. Hele Bergen var lammet i morgentimene idag, grunnet en kjør sakte aksjon. Jeg kom nærmere 3 timer for seint på jobb, det samme gjorde nær sagt alle mine kolleger bortsett fra han ene som bor i nabohuset til bedriften. Han svarer imidlertid ikke telefoner da han er kundebehandler på mail. Standard meldinger idag var: Vi har et møte idag, kl XX men sitter fast i kø. Har forsøkt å ringe i timesvis for å si at vi er forsinket men ingen tar tlff. dette går virkelig ikke an. -Javel din jæ*** dust, hva får deg til å tro at vi ikke sitter i den samme køen? Dagen fortsatte med tlf fra folk som klagde på at det var vanskelig å komme i gjennom på tlf. Da vi forklarte at vi åpnet 3 timer senere pga trafikk kaoset, ble vi fortalt at vi burde hatt folk på jobb uansett. Så ok, da skulle jeg dritt i å være hjemme i natt jeg da for at jeg skulle være klar til å ta imot tlf fra folk som skulle fortelle at de ikke kunne komme til avtale fordi de sto i kø. Anonymkode: 56352...0d1 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Marisana Skrevet 14. desember 2016 Populært innlegg #10515 Del Skrevet 14. desember 2016 Jobber i en kjederestaurant på et kjøpesenter, og har i løpet av en dag mange kunder innom. De aller fleste er blide og hyggelige, og jeg er veldig glad i jobben min. Men i dag. I dag stod jeg og virkelig ønsket at jeg kunne ha en kontorjobb hvor jeg kunne sitte i fred, for stressa mennesker som allerede har brukt for mye penger, er ikke alltid like hyggelig. Jeg var inne i min sjette time på jobb, vi hadde hatt rush helt siden jeg begynte på jobb og jeg hadde fortsatt to timer igjen da denne mannen kom. Han var i utgangspunktet hyggelig, han sa hei, bestilte seg mat og jeg fikk også et godt mersalg på han. Da han har spist, kommer han bort til kassen med kvitteringen i hånden. Av erfaring, så forstår jeg at han nå lurer på noe angående prisen, så jeg setter på meg et smil. Kunde: jeg forstår ikke... hva har jeg egentlig betalt for her? Han peker da på den linja på kvitteringen hvor momsen står. Meg: det er momsen, men det er inkludert i prisen som står på menyen Kunde: dere kan ikke ta ekstra betalt for moms. Det må opplyses om på forhånd, og jeg vil ha igjen pengene for dette. Meg: du har ikke betalt ekstra for momsen, den står bare på en linje for seg selv, slik at du skal se hvor mye av prisen som er moms. Kunde: men jeg er ikke interessert i å betale for moms. Meg: det får ikke jeg gjort noe med, dessverre. Kunde: men hører du ikke hva jeg sier? Jeg skal ha igjen pengene for dette, da det ikke står noen steder at dere har moms på prisene. Da blir maten min dyrere enn dere opplyser om. Meg: nei, det blir den ikke. Du har ikke betalt noe ekstra. (Nå finner jeg faktisk frem kalkulator og slår inn alle varene han har kjøpt med prisen som står på menyen vår, for å vise at jeg ikke har lagt til momsen på egenhånd). Kunde: du forstår ikke hva jeg mener. Jeg betaler ikke for moms. Får jeg ikke igjen pengene, kontakter jeg Forbrukerrådet, for dette er ulovlig. Meg: (gir fullstendig opp) skal jeg hjelpe deg med å finne telefonnummeret dit? Makan. Takk Gud for helg om to dager! 85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junia Skrevet 15. desember 2016 #10516 Del Skrevet 15. desember 2016 Hjernen min krympet bittelitt av anti-momskunden 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest devy79 Skrevet 15. desember 2016 #10517 Del Skrevet 15. desember 2016 12 timer siden, accident skrev: Jobbet i Telenor, en kunde ringte og var fly forbanna, fordi vi ikke visste passordet på FB` hans.... Hehehehe holy macaroni ;P tror jeg dør 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2016 #10518 Del Skrevet 15. desember 2016 Kam fortelle om søskenbarnet mitt som jobbet på en fiskebutikk, for noen år siden. Hun fortalte meg at det kom inn en dame som skulle kjøpe noen fiskekaker. Søskenbarnet mitt tok antallet fiskekaker og sa prisen. Damen sa: skal du ikke veie fiskekakene? Hun svarte at hun viste hva de veide og hva prisen ble uten at hun behøvde å veie varene. Damen hisset seg opp, og forlangte at hun veide fiskekakene. Søskenbarnet mitt nikket og smilte, og veide fiskekakene. For å si det sånn så ble damen enda surere da søskenbarnet mitt sa at prisen va litt mer etter veiingen. Damen gikk surt ut av butikken. Søskenbarnet mitt fikk seg en god latter når damen hadde godt 😂 Anonymkode: c481d...eb9 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 15. desember 2016 #10519 Del Skrevet 15. desember 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke butikk men like fullt kunder. Hele Bergen var lammet i morgentimene idag, grunnet en kjør sakte aksjon. Jeg kom nærmere 3 timer for seint på jobb, det samme gjorde nær sagt alle mine kolleger bortsett fra han ene som bor i nabohuset til bedriften. Han svarer imidlertid ikke telefoner da han er kundebehandler på mail. Standard meldinger idag var: Vi har et møte idag, kl XX men sitter fast i kø. Har forsøkt å ringe i timesvis for å si at vi er forsinket men ingen tar tlff. dette går virkelig ikke an. -Javel din jæ*** dust, hva får deg til å tro at vi ikke sitter i den samme køen? Dagen fortsatte med tlf fra folk som klagde på at det var vanskelig å komme i gjennom på tlf. Da vi forklarte at vi åpnet 3 timer senere pga trafikk kaoset, ble vi fortalt at vi burde hatt folk på jobb uansett. Så ok, da skulle jeg dritt i å være hjemme i natt jeg da for at jeg skulle være klar til å ta imot tlf fra folk som skulle fortelle at de ikke kunne komme til avtale fordi de sto i kø. Anonymkode: 56352...0d1 Hæ?! Sover du ikke på jobb??? Vi har utvidet åpningstiden med en time på senteret jeg jobber på i desember. Tre minutter på stengetid fredag kveld kommer det noen inn. Meg: Hei, vi stenger øyeblikkelig, skal jeg hjelpe dere med å finne noe? Kundene: Stenger dere nå? Vi trodde vi hadde bedre tid. Trodde dere det var nattåpent og dere var de eneste som hadde fått det med dere? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noragrets Skrevet 15. desember 2016 #10520 Del Skrevet 15. desember 2016 (endret) Skjer stadig at jeg har kunder som er veldig raske med å nappe korte sitt ut av terminalen, slik at betalingen ikke rekker å gå igjennom. Jeg forteller dem dette og ber dem prøve på nytt, og de aller fleste klarer dette uten problemer. Men så er det også de som surt insisterer på at de har betalt, og krever at jeg skal bevise det motsatte på kvitteringen. Uhhh hallo? Jeg kan ikke skrive ut en bekreftelse på en transaksjon som ikke har skjedd. Det er ikke sånn kassa fungerer. Endret 15. desember 2016 av noragrets 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå